Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chattråden

+18
Teka
Gummitarzan
Sacramone
Thobbs
ulliso
pangpang
Crocky
Messalina
Hekate
sienna
m52
Antiquus
Aristo
Elvis
Ladybird
luden präst
löken
Taxen
22 posters

Sida 3 av 40 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Nästa

Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 31.10.16 14:24

Ladybird skrev:
Usch, ja. Det blir väldigt dyrt väldigt snabbt. Om man öht får platser.

Jag köpte samma morgon som biljetterna släpptes. Men jag är ju extra kinkig och vill ha en speciell plats i en speciell vagn.

Jag flyger ju helst till Karlskrona. Att tåga ner skulle ta 6 h och 2 byten och att göra det med en två och ett halvtåring och en liten bebis känns ... vidrigt.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 31.10.16 15:00

Messalina skrev:

Jag flyger ju helst till Karlskrona.  Att tåga ner skulle ta 6 h och 2 byten och att göra det med en två och ett halvtåring och en liten bebis känns ... vidrigt.  

Bra för karaktären :yes:
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 31.10.16 15:37

Messalina skrev:

Jag flyger ju helst till Karlskrona.  Att tåga ner skulle ta 6 h och 2 byten och att göra det med en två och ett halvtåring och en liten bebis känns ... vidrigt.  
Uff, kan tänka mig det.
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 37

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 31.10.16 17:03

Messalina skrev:Fy fan. Bokade julbiljetter till Karlskrona. Det hade jag gjort för en månad sen om Rons jobb kunde gett besked. Nu gick det på en HISKELIG summa för oss 3 (Lillebror reser ju gratis som bihang till mig).
Isch, den årliga julreseångesten No
På mitt jobb funkar det inte att vänta på besked, för de drar ut på det något extremt. Istället får man helt enkelt tala om att biljetter är beställda, så följdaktligen måste jag vara ledig. Men det kanske inte blir så poppis om man gör så varje år.
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Crocky 31.10.16 17:48

Antiquus skrev:
Crocky skrev:Tror ni att påven tappar hatten på flygfältet?

Tehuvan bärs bara vid gudstjänster och högtidliga ceremonier.
Liksom snibben. :yes:
Men jag har ett slags minne av att påve X har tappat tehuvan på flygfältet en gång när han kysste marken. Hmm
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 31.10.16 21:02

Himla attans tur för den här dan att den är över nu. Mad
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 37

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 31.10.16 21:33

pangpang skrev:
Isch, den årliga julreseångesten No
På mitt jobb funkar det inte att vänta på besked, för de drar ut på det något extremt. Istället får man helt enkelt tala om att biljetter är beställda, så följdaktligen måste jag vara ledig. Men det kanske inte blir så poppis om man gör så varje år.
Ja, fy fasen. Jag har jobbat nån dag på julen sedan jag började på mitt jobb. Nu hoppas jag slippa jobba iaf julafton och juldagen i år. Har däremot lagt in ett dagpass på annandagen (önskemål). I år vill jag fira hemma i huset. Vill också ner till mina föräldrar, har inte firat med dom sen 2011. Sad Hade egentligen velat det i år, men då ska ju en arbetskamrat vara ledig i flera veckor för att åka till sin dotter i Australien, och vi får inte vara två som har semester vid jul. Men sen köptes ju huset. Men då hade jag ju velat åka ner nästa år, men jag känner att det då är min tur att jobba julaftons kväll. Så då får jag skicka ner barnen till deras pappa (om de nu ens vill det).
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 01.11.16 7:24

Woot Yeah

Ny studie: tatueringar stärker din hälsa
Enligt en ny studie förstärker tatueringar kroppens immunförsvar, rapporterar Illustrerad Vetenskap.
Forskningen visar dessutom att de positiva hälsoeffekterna blir större ju oftare vi lägger oss under nålen.

Det rapporteras ofta om de negativa hälsoeffekterna förknippade med tatueringar, men nu får alla som lagt sig under nålen upprättelse.

Enligt en ny studie från University of Alabama förstärker tatueringarna vårt immunförsvar. I den visar forskningstrion att processen liknar den som vår kropp går igenom när vi styrketränar.

Krävs fler än en tatuering
De flesta kan säkert känna igen sig i känslan efter det första träningspasset på länge: kroppen känns öm och svag. Men efterhand vänjer vi oss vid belastningen och blir på sikt starkare.

På samma sätt fungerar det med tatueringar, enligt studien. När vi utsätter vårt immunförsvar för bläcket för första gången anpassar sig kroppen till den påfrestning den utsätts för. Immunförsvaret får arbeta på övertid, vilket tillfälligt gör oss mer mottagliga för sjukdomar. Sedan återgår det till sitt normaltillstånd. Men om kroppen utsätts för det gång på gång hittar immunsystemet en ny högre grundnivå.

Därför kan den som tatuerar sig fler än en gång vänta sig de positiva hälsoeffekterna.


Starkare immunförsvar hos tatuerade
I studien följde forskarna nivåerna av immunologi A hos personer som skulle tatuera sig. Det är ett ämne som skyddar kroppen mot inträngande organismer. De mätte också halterna av kortisol, som bland annat utsöndras då kroppen går i försvarsposition.

Testen visade att personer som skaffade sin första tatuering upplevde ett stort fall av immunoglobin A, medan kortisolnivåerna ökade. Det innebär att kroppens försvarsmekanism sattes i gång för att bekämpa det främmande bläcket. Hos de som tatuerat sig tidigare var ökningarna och minskningarna däremot betydligt mindre, vilket innebär att det klassiska immunförsvaret stod för en större del av bekämpningen.

Men det betyder inte att det är helt ofarligt att tatuera sig. Enligt Läkemedelsverket granskning från i fjol innehöll 15 av de 29 färgerna som undersöktes förbjudna ämnen som bland annat kan ge cancer, skada arvsmassan, göra det svårare att få barn eller framkalla allergi. Därför är det viktigt att ta reda på vilka färger som används av tatueraren.
http://www.expressen.se/halsoliv/halsa/ny-studie-tatueringar-starker-din-halsa/
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 01.11.16 7:25

Jag tänker jobba alla dagar under jul och nyår i år. Helgerna ligger så ofördelaktigt att det går åt många semesterdagar, och jag tänkte att jag ska spara de dagar jag har kvar till nästa år.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 01.11.16 7:25

Jag har ändå möjlighet att välja själv hur långa dagar jag ska jobba, och jag kan tänka mig att jag kommer att jobba kortare tid i mellandagarna. Särskilt om det inte finns så mycket att göra.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 01.11.16 7:33

pangpang skrev:

Isch, den årliga julreseångesten No

Vid juletid är jag glad åt min numera pyttelilla släkt. För i världen tillbringades alldeles för många timmar på vägarna eller på tåg. Ett ständigt stressande. Noll julefrid. Numera är vi så få kvar att det längsta man åker är 10 minuter med bil.
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 01.11.16 7:35

sienna skrev:Jag tänker jobba alla dagar under jul och nyår i år. Helgerna ligger så ofördelaktigt att det går åt många semesterdagar, och jag tänkte att jag ska spara de dagar jag har kvar till nästa år.

Ja, det är en riktig arbetsgivarjul i år. Jag tänker dock offra 4 semesterdagar mellan jul och nyår för att få det där "jullovet" som jag alltid har haft sedan jag började jobba, typ. Verksamheten på kontoret går ner på sparlåga i mellandagarna så det är aldrig några problem att få ledigt.
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 01.11.16 9:08

Det regnar så mycket att min jacka läckte igenom. Nu vet jag inte om det blöta på linnet är regnvatten eller bröstmjölk. Det är ju ett satans läckande överallt.

På plussidan är det rätt städat här hemma och jag har redan handlat. Nu kan jag vegetera i soffan med Lillebror (som Odd kallar för Lilla Bo av okänd anledning, han heter inte Bo) ända tills jag måste gå till förskolan och hämta igen.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 01.11.16 9:19

Hekate skrev:

Ja, det är en riktig arbetsgivarjul i år. Jag tänker dock offra 4 semesterdagar mellan jul och nyår för att få det där "jullovet" som jag alltid har haft sedan jag började jobba, typ. Verksamheten på kontoret går ner på sparlåga i mellandagarna så det är aldrig några problem att få ledigt.
Åtminstone en chef på det här stället gnäller över den dåliga arbetstagarjulen, så jag undrar vilka de där arbetsgivarna som jublar är. Vill de inte heller vara lediga? Fnissa

Vi brukar behöva i alla fall en som jobbar mellan jul och nyår, och det brukar vara Kufen eftersom han bränner alla sina semesterdagar tidigare under året. Så det brukar inte vara några problem att få ledigt om man vill här heller.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 01.11.16 9:19

Messalina skrev:Det regnar så mycket att min jacka läckte igenom. Nu vet jag inte om det blöta på linnet är regnvatten eller bröstmjölk. Det är ju ett satans läckande överallt.

På plussidan är det rätt städat här hemma och jag har redan handlat. Nu kan jag vegetera i soffan med Lillebror (som Odd kallar för Lilla Bo av okänd anledning, han heter inte Bo) ända tills jag måste gå till förskolan och hämta igen.
Lilla Bo Peep kanske?

sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 01.11.16 9:20

För inte alltför längesen köpte jag en bok som verkade bra. Jag började läsa några sidor och sen var det barn och grejer som tog tid så jag lade från mig boken.
Nu verkar det vara en bra läsdag men då hittar jag inte boken. Jag tror att Ron har städat in den i bokhyllan och jag minns inte vad författaren hette. Hur fan ska jag hitta den då?????
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 01.11.16 9:21

sienna skrev:
Lilla Bo Peep kanske?


Eller så blandar han ihop bebisen med Morfar?
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 01.11.16 9:24

Jag får läsa Magicians istället. Och Ron kan vänta sig en avbassning!
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Crocky 01.11.16 9:35

Här har jag precis inlett vegetering i soffan, med dokument från riksarkivet om farfars förehavanden i kriget, som nyss kom in genom postluckan.
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Crocky 01.11.16 9:35

Vår son lystrar till namnet Bu-Bu. Oklart varför.
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 01.11.16 9:45

Messalina skrev:För inte alltför längesen köpte jag en bok som verkade bra.  Jag började läsa några sidor och sen var det barn och grejer som tog tid så jag lade från mig boken.
Nu verkar det vara en bra läsdag men då hittar jag inte boken. Jag tror att Ron har städat in den i bokhyllan och jag minns inte vad  författaren hette.  Hur fan ska jag hitta den då?????
Åh nej! Vilken mardröm! Gråter
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 01.11.16 9:46

Jag har ont i halsen och börjar känna mig däppt i däsad. Sur Det är brorson som har smittat mig, det är jag helt övertygad om, för han var snorig när vi åkte ner till Göteborg i fredags.

Jag har bälgat i mig ingefärsdrycken både igår och nu i morse, men det verkar inte hjälpa. :dåligt: Jag tog inte med den till Göteborg. Det kanske jag skulle ha gjort. :ja(
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 01.11.16 9:47

Crocky skrev:Vår son lystrar till namnet Bu-Bu. Oklart varför.
Är det Buuuuuuuuuu! Buuuuuuuuuu! som när man ser sitt favoritlag få stryk av motståndarlaget, eller mer Buh! Buh! som när man hoppar fram bakom ett hörn för att skrämma någon?
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 01.11.16 10:08

sienna skrev:
Åh nej! Vilken mardröm! Gråter

Det här ska Ron få fan för.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 01.11.16 13:13

Dagens väggord: "Rumplukt..." Lovesmil
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 40 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet