Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chattråden

+12
m52
Thobbs
Aristo
ulliso
löken
Hekate
Antiquus
Crocky
Messalina
Teka
Elvis
Korsfäst
16 posters

Sida 10 av 40 Föregående  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40  Nästa

Gå ner

Chattråden - Sida 10 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 17.01.17 15:06

m52 skrev:
Hur kan folk bjuda på lågprismärken?! Sad
Hahaha! Och den andra klassikern: hur kan vuxna äta glass?
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 10 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 17.01.17 15:43

Jag har sett Robert Wells hustrus springa..!! Betuttad
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 10 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 17.01.17 17:31

Jag tycker det var tråkigt att frisksportaren vann Jerringpriset. Ledsen Jag hade hoppats på Jenny Rissveds. :yes:
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 10 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 17.01.17 19:14

Crocky skrev: Det var då en rejäl bihåleinflammation jag har skaffat mig. Jag läste att man borde undvika kyla också när man har detta. Det var alltså inte en bra idé att cykla till dagis.  Huvudont
Usch, bihålor som trilskas är hemskt. Kram
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 10 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 17.01.17 23:00

Hur ofta har en kvinna mens? Nyfiken
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 10 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 18.01.17 7:15

luden präst skrev:Jag tycker det var tråkigt att frisksportaren vann Jerringpriset. Ledsen Jag hade hoppats på Jenny Rissveds. :yes:

Jerringpriset är vad det är. Inget att uppröras över.
Fast jag blev ändå lite glad att det inte var Stensson som vann Innocent
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 10 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 18.01.17 7:16

luden präst skrev:Hur ofta har en kvinna mens? Nyfiken

Hurså? Tänker du satsa pengar i tampongbranschen?
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 10 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 18.01.17 8:12

Messalina skrev:

Åh det där jäkla snuttandet gör mig galen.

Jag har kommit på att hon har svårt att somna om hon inte får amma, även på dagarna. Jag har sett det som ett problem och försökt få henne att somna utan bröstet för natten de senaste dagarna. Ammat i soffan och sen lagt ner henne vaken i sängen. Men det går inte, hon blir så otroligt ledsen. Nu skiter jag i det, hon är så liten fortfarande. Jag hoppas det löser sig av sig själv när hon blir äldre.
Min svägerska tycker att vi daltar med henne. Hon menar att de dör inte av att ligga och grina i fem minuter. Jag håller inte med. Mitt barn ska veta att jag finns där om hon behöver mig.
Sen kan det bli lite annat när hon är äldre men nu är hon ju fortfarande så liten.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 10 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 18.01.17 8:20

Aristo skrev:

Jag har kommit på att hon har svårt att somna om hon inte får amma, även på dagarna. Jag har sett det som ett problem och försökt få henne att somna utan bröstet för natten de senaste dagarna. Ammat i soffan och sen lagt ner henne vaken i sängen. Men det går inte, hon blir så otroligt ledsen. Nu skiter jag i det, hon är så liten fortfarande. Jag hoppas det löser sig av sig själv när hon blir äldre.
Min svägerska tycker att vi daltar med henne. Hon menar att de dör inte av att ligga och grina i fem minuter. Jag håller inte med. Mitt barn ska veta att jag finns där om hon behöver mig.
Sen kan det bli lite annat när hon är äldre men nu är hon ju fortfarande så liten.
Ja jag är helt med dig. Esteban somnar vid bröstet när han har ätit och fortsätter ju suga som en reflex - det gör mig galen men han får ju göra det. Sen lägger jag honom sovandes i sängen. Jag tror inte att man kan skämma bort en unge på 4-5 månader.

Svägerskan kan hålla tyst.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 10 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 18.01.17 11:10

Messalina skrev:
Ja jag är helt med dig.  Esteban somnar vid bröstet när han har ätit och fortsätter ju suga som en reflex - det gör mig galen men han får ju göra det. Sen lägger jag honom sovandes i sängen. Jag tror inte att man kan skämma bort en unge på 4-5 månader.

Svägerskan kan hålla tyst.

Nä precis, man kan inte skämma bort dem med närhet och trygghet. Det är iaf min filosofi. Svägerskan kan knipa igen kakhålet.

Tar din unge napp? Det gör inte min. Har försökt några gånger men det är tydligen inte hennes grej. Hon vill ha the real deal dvs mina boobisar.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 10 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 18.01.17 12:31

Jag tycker att ni ska lära era barn att bara de starkaste överlever. Låt dem leta mat i soptunnorna själva. Hittar de ingen - tråkigt. Bättre lycka nästa gång.


Fred
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 10 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 18.01.17 14:28

Hekate skrev:

Jerringpriset är vad det är. Inget att uppröras över.
Fast jag blev ändå lite glad att det inte var Stensson som vann Innocent

Jag också. Jag såg OS-golfen och den var urtråkig.
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 10 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 18.01.17 16:49

Aristo skrev:

Nä precis, man kan inte skämma bort dem med närhet och trygghet. Det är iaf min filosofi. Svägerskan kan knipa igen kakhålet.

Tar din unge napp? Det gör inte min. Har försökt några gånger men det är tydligen inte hennes grej. Hon vill ha the real deal dvs mina boobisar.

Nä varken Odd eller Esteban har haft napp. De vägrar.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 10 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 18.01.17 16:50

sienna skrev:Jag tycker att ni ska lära era barn att bara de starkaste överlever. Låt dem leta mat i soptunnorna själva. Hittar de ingen - tråkigt. Bättre lycka nästa gång.


Fred

Så länge det finns mjukisar som du i världen kommer i alla fall mina ungar klara sig fint.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 10 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 18.01.17 17:03

Aristo skrev:

Jag har kommit på att hon har svårt att somna om hon inte får amma, även på dagarna. Jag har sett det som ett problem och försökt få henne att somna utan bröstet för natten de senaste dagarna. Ammat i soffan och sen lagt ner henne vaken i sängen. Men det går inte, hon blir så otroligt ledsen. Nu skiter jag i det, hon är så liten fortfarande. Jag hoppas det löser sig av sig själv när hon blir äldre.
Min svägerska tycker att vi daltar med henne. Hon menar att de dör inte av att ligga och grina i fem minuter. Jag håller inte med. Mitt barn ska veta att jag finns där om hon behöver mig.
Sen kan det bli lite annat när hon är äldre men nu är hon ju fortfarande så liten.
Vad konstigt av svägerskan att utrycka åsikter om hur ni gör med ert barn.
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 10 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 18.01.17 17:05

sienna skrev:Jag tycker att ni ska lära era barn att bara de starkaste överlever. Låt dem leta mat i soptunnorna själva. Hittar de ingen - tråkigt. Bättre lycka nästa gång.


Fred
Säg som det är, du har tränat dina lokatter att jaga försvarslösa ungar i soptunnegränderna. Nyfiken
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 10 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 18.01.17 18:13

Teka skrev:
Vad konstigt av svägerskan att utrycka åsikter om hur ni gör med ert barn.

Eller hur!
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 10 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 18.01.17 18:21

Teka skrev:
Säg som det är, du har tränat dina lokatter att jaga försvarslösa ungar i soptunnegränderna. Nyfiken
Visslar Innocent
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 10 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 18.01.17 20:25

Dagens väggord är "Stjärtlukt...". Ljus
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 10 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 18.01.17 20:33

Teka skrev:
Vad konstigt av svägerskan att utrycka åsikter om hur ni gör med ert barn.

Hon har inte sagt rakt ut att hon tycker att vi daltar. Men hon har sagt vid ett flertal tillfällen att de inte dör av att grina i 5 minuter och sen har jag sett de där blickarna. Jag ser på henne att hon tycker att vi gör fel. Tvåbarnsmor som hon är.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 10 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 18.01.17 20:40

F har tre systrar och det är den här som jag har liiite svårt för. Att träffa henne och hennes man ibland tillsammans med F kan väl vara kul. Men jag är inte intresserad av att umgås med henne som vän. Jag tror hon är lite putt att jag aldrig föreslår att vi ska träffas. F vill ju också väldigt gärna att och och jag ska umgås. Men naj, det kommer aldrig hända.

När jag var höggravid blev vi ovänner och F stod i skottlinjen. Besvärad

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 10 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 18.01.17 21:22

Aristo skrev:

Hon har inte sagt rakt ut att hon tycker att vi daltar. Men hon har sagt vid ett flertal tillfällen att de inte dör av att grina i 5 minuter och sen har jag sett de där blickarna. Jag ser på henne att hon tycker att vi gör fel. Tvåbarnsmor som hon är.
Det är ju ungefär så rakt ut som det går och knappast ett vänligt hjälpsamt förslag till någon som uppenbarligen vill trösta sin bäbis, jag hade förhoppningsvis huggt tillbaka med något som gjorde det klart att jag inte var så intresserad av den åsikten.

Förrförra våren var det någon som började berätta för mig hur jag skulle göra med amningen när jag får barn. Alltså väldigt övertygat GÖR SÅ HÄR. Jag tror jag svarade att jag kunde nog bestämma det själv, personen började argumentera "men se hur bra det funkar för släkting X med ersättning". Jag har för mig att jag svarade igen, lite halvsurt, att jag nog kunde bestämma det där själv när det blir dags (hade ett mf just då så det var uppenbarligen inte riktigt dags).
Bara välj ut någon fras och kör på den, det är ingen idé att argumentera eller lämna öppet för diskussion. Det behöver absolut inte vara lite halvsurt som jag gjorde, det borde räcka med ett neutralt tonläge och kanske "Jaså, det var en intressant åsikt" för att hon ska fatta att det inte är en så intressant åsikt. Eller ett "vi gör vad som funkar för oss", det är kanske trevligare (men hennes sätt att uttrycka saken och göra blickar låter inte särskilt trevligt).
Jag har inte sagt till våra storasyskon hur de ska ta hand om sina barn så jag kommer förvänta mig samma respekt tillbaka. Den respekten förtjänar du också. Kram
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 10 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 18.01.17 22:48

Teka skrev:
Det är ju ungefär så rakt ut som det går och knappast ett vänligt hjälpsamt förslag till någon som uppenbarligen vill trösta sin bäbis, jag hade förhoppningsvis huggt tillbaka med något som gjorde det klart att jag inte var så intresserad av den åsikten.

Förrförra våren var det någon som började berätta för mig hur jag skulle göra med amningen när jag får barn. Alltså väldigt övertygat GÖR SÅ HÄR. Jag tror jag svarade att jag kunde nog bestämma det själv, personen började argumentera "men se hur bra det funkar för släkting X med ersättning". Jag har för mig att jag svarade igen, lite halvsurt, att jag nog kunde bestämma det där själv när det blir dags (hade ett mf just då så det var uppenbarligen inte riktigt dags).
Bara välj ut någon fras och kör på den, det är ingen idé att argumentera eller lämna öppet för diskussion. Det behöver absolut inte vara lite halvsurt som jag gjorde, det borde räcka med ett neutralt tonläge och kanske "Jaså, det var en intressant åsikt" för att hon ska fatta att det inte är en så intressant åsikt. Eller ett "vi gör vad som funkar för oss", det är kanske trevligare (men hennes sätt att uttrycka saken och göra blickar låter inte särskilt trevligt).
Jag har inte sagt till våra storasyskon hur de ska ta hand om sina barn så jag kommer förvänta mig samma respekt tillbaka. Den respekten förtjänar du också. Kram

Jag tror faktiskt att hon respekterar mig. Det är väl just därför hon inte vågar säga det rakt ut. När hon började pladdra på om det där om 5 minutergrejen igen så svarade jag bara typ att "det beror på vilken filosofi man väljer att följa". Hon blev tyst och budskapet om att jag inte delar hennes åsikt hoppas jag gick fram.
Det är mycket jag inte håller med om som kommer ur hennes mun. Crazy

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 10 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 18.01.17 23:01

Aristo skrev:
Jag tror faktiskt att hon respekterar mig. Det är väl just därför hon inte vågar säga det rakt ut. När hon började pladdra på om det där om 5 minutergrejen igen så svarade jag bara typ att "det beror på vilken filosofi man väljer att följa". Hon blev tyst och budskapet om att jag inte delar hennes åsikt hoppas jag gick fram.
Det är mycket jag inte håller med om som kommer ur hennes mun. Crazy
Skitbra, fortsätt så! :Y:
Hon får sköta sitt och du får sköta sitt. Just det där med gråtande finns det väl till och med forskning på att bäbisarnas hjärnor utvecklas bättre om de tröstas och hålls nära istället för att lämnas ensamma att gråta? Men det kan man ju i så fall nöja sig med att läsa om själv, det är ingen idé att diskutera det med folk som valt annorlunda.
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 10 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 18.01.17 23:05

Vi tog bilder på bebben hos en fotograf innan jul. Jag är inte nöjd. Jag är faktiskt besviken på resultatet. Det är bara att erkänna det för sig själv. Bilderna blev INTE bra.
Jag har känt det från start men slagit bort det. Sa det till F från början men jag känner mig samtidigt så jobbig och omständig. Sen har jag inte sagt nåt mer.
Droppen blev idag när min far sa "bilderna är jättefina men fotografen borde haft en mörkare bakgrund. Då hade L kommit fram bättre på bilderna". Jag började prata om bilderna och jag bara kände att föräldrarna och syrran tyckte samma som mig, dvs att bilderna kunde ha blivit så mycket bättre med ett så gulligt motiv.
Så! Nu är jag inne på att kontakta fotografen imorgon för att berätta vad jag tycker. Jag vet inte riktigt vad jag vill med samtalet. Förmodligen en omfotografering. Vetej Det kostade ju trots allt 2000 spänn.
Vad tycker ni? Ska jag släppa det? Vi var där i början på december. Suck. Vad jobbig jag är. Stackars krake till fotograf.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 10 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 10 av 40 Föregående  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet