Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chattråden

+12
m52
Thobbs
Aristo
ulliso
löken
Hekate
Antiquus
Crocky
Messalina
Teka
Elvis
Korsfäst
16 posters

Sida 38 av 40 Föregående  1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40  Nästa

Gå ner

Chattråden - Sida 38 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 11.03.17 9:52

Crocky skrev:Min fru tvingade mig att skrinna. Det var hemskt. Likheter med kinesisk vattentortyr finns.
Dumpa!
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 38 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av m52 11.03.17 10:06

sienna skrev:
Dumpa!
Har du tid att hänga här? Du ska ju säkra din tomt mot främmande hundar/katter/löst folk och vilda djur. Sedan måste du inventera ditt sköljmedelsförråd och räkna katterna. Inget slappande och slöande idag! :nejnej:
m52
m52

Antal inlägg : 271
Join date : 11-07-13
Ort : Byhåla på Gotland

http://snokaren.blogspot.se/

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 38 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 11.03.17 10:07

m52 skrev:
Har du tid att hänga här? Du ska ju säkra din tomt mot främmande hundar/katter/löst folk och vilda djur. Sedan måste du inventera ditt sköljmedelsförråd och räkna katterna. Inget slappande och slöande idag! :nejnej:
Jag köpte en flaska sköljmedel igår, så jag känner mig trygg med beståndet där. :yes:
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 38 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 11.03.17 10:15

Attans sol! Jag som skulle turbostäda idag. Nu måste man ju ut och tillverka D-vitamin istället.
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 37

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 38 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 11.03.17 11:32

Jaha, nu har jag just hört en historiker säga orden "förvetenskapliga" i bemärkelsen "göra något till vetenskap", och "annorlundahet" som ett sätt att beskriva "att uppleva något som annorlunda". Dessa ord finns inte! Vethut Och det tjänar inget syfte att uppfinna dem. Basta!

Hälsn / språkpolisen

Phuh, nu kan jag städa vidare.
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 37

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 38 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 11.03.17 12:48

ÅÅÅH vad jag vill åka utomlands i vår med familjen (jag planerar en resa utan familjen i höst :-R )
Men alltså, ekonomin! Den är ju inte vad den borde vara när man är föräldraledig. Jag ställer stort hopp till skattepengarna. Kanske möjligen kanske kan man åka. Jag vet inte. Jag fyller ju ändå år i år (igen, men extra mycket kanske i år, jävlabajskuk) och det är lite tragiskt att den födelsedagen ska bli ihågkommen som "året vi åkte till Lalandia". Det är inte värdigt en sån hög ålder.
Inte värdigt alls.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 38 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 11.03.17 12:49

löken skrev:
Jag har bara sett två avsnitt. Tycker också att 80-talskänslan är bra. Men handlingen är inte så intressant hittills Brydd

De tar sig. :yes: Det gör det. Wynona är väldigt bra tycker jag.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 38 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 11.03.17 12:50

Outsiders har blivit en favoritserie hos mig. Men inte Outsiders om folk som gillar att sticka nålar i pungen och klä sig som hästar som Sienna tittar på utan en annan Outsiders om folk som bor uppe på ett berg i Appalacherna, värsta hillbillyland.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 38 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 11.03.17 12:50

En serie alltså. Inte sanning.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 38 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 11.03.17 12:52

Crocky skrev:Här tittar vi på Bonusfamiljen varje vecka. Vi brukar inte titta på dramaserier men den här har vi fastnat i.
Vi tittar också på Bonusfamiljen och det är jäkligt märkligt för jag hatar alla caractärerna utom Petra Mede och Henrik (askonstigt eftersom jag gillade Mede förut, men jag gör det nu!!!!).
Jag vill slå den där mesiga Lisa i huvudet och Patrik är INTE en lärare jag skulle vilja ha som kollega och den där Martin är bara asjävlajobbig! Men jag gillar serien ändå. Märkligt.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 38 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 11.03.17 12:53

Jag skriver på datan nu, det är därför jag fullkomligt SPRUTAR ur mig intressanta inlägg. Jag hatar ejjenklien att skriva på telefonen men det är på den jag surfar mest nu för tiden.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 38 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 11.03.17 12:53

Jag måste packa sen. Vi åker som sagt till Kaulskrona på måndag och till Lalandia i Rödby på tisdag. Då ska det badas och gås på lekland tills vi kräks.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 38 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 11.03.17 13:08

Messalina skrev:
Vi tittar också på Bonusfamiljen och det är jäkligt märkligt för jag hatar alla caractärerna utom Petra Mede och Henrik (askonstigt eftersom jag gillade Mede förut, men jag gör det nu!!!!).
Jag vill slå den där mesiga Lisa i huvudet och Patrik är INTE en lärare jag skulle vilja ha som kollega och den där Martin är bara asjävlajobbig! Men jag gillar serien ändå. Märkligt.
Jag hatar alla utom Henrik. Martin och den där jävla vidriga ungen Eddie skulle jag vilja stoppa i en sopsäck och dränka i Nybroviken! Ändå kan jag inte sluta titta varje vecka.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 38 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 11.03.17 13:08

Messalina skrev:Outsiders har blivit en favoritserie hos mig. Men inte Outsiders om folk som gillar att sticka nålar i pungen och klä sig som hästar som Sienna tittar på utan en annan Outsiders om folk som bor uppe på ett berg i Appalacherna, värsta hillbillyland.
Studera HBO?
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 38 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 11.03.17 13:10

Messalina skrev:ÅÅÅH vad jag vill åka utomlands i vår med familjen (jag planerar en resa utan familjen i höst :-R )
Men alltså, ekonomin! Den är ju inte vad den borde vara när man är föräldraledig. Jag ställer stort hopp till skattepengarna. Kanske möjligen kanske kan man åka. Jag vet inte. Jag fyller ju ändå år i år (igen, men extra mycket kanske i år, jävlabajskuk) och det är lite tragiskt att den födelsedagen ska bli ihågkommen som "året vi åkte till Lalandia". Det är inte värdigt en sån hög ålder.
Inte värdigt alls.
Nyfiken

Men hur långt känner du att du behöver åka då? Räcker det med Norden, eller vill du slå på mer stort och åka ut i Europa eller ännu längre bort? Det är tråkigt hur som helst när pengarna inte samarbetar med ens önskemål om resmål. :ja(
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 38 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 11.03.17 13:19

sienna skrev:
Jag hatar alla utom Henrik. Martin och den där jävla vidriga ungen Eddie skulle jag vilja stoppa i en sopsäck och dränka i Nybroviken! Ändå kan jag inte sluta titta varje vecka.

Ja fy fan, Eddie är fruktansvärt jobbig.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 38 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 11.03.17 13:20

sienna skrev:
Studera HBO?

Viasat. På Netflix har jag börjat titta på Frontier (Jason Momoa...) och Strange Empire, en typ västernserie med quinnor i fokus. Lite mord och horor och sånt.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 38 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 11.03.17 13:22

sienna skrev:
Nyfiken

Men hur långt känner du att du behöver åka då? Räcker det med Norden, eller vill du slå på mer stort och åka ut i Europa eller ännu längre bort? Det är tråkigt hur som helst när pengarna inte samarbetar med ens önskemål om resmål. :ja(

En vecka all inclusive i maj i typ Grekland eller på Mallis vore underbart. Det vill jag. Men man landar på 15-20 000. I höst- Amsterdam för att hälsa på min kompis tillsammns med en annan kompis. Tor-sön där.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 38 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 11.03.17 13:22

Messalina skrev:

Viasat. På Netflix har jag börjat titta på Frontier (Jason Momoa...) och Strange Empire, en typ västernserie med quinnor i fokus. Lite mord och horor och sånt.
Hhhnnggghh Crazy Jag måste nog skaffa Netflix, men jag vill inte ha flera såna samtidigt. Så jag får nog säga upp HBO och ersätta det med Netflix ett tag. Men inte än, jag måste se klart Black Sails och The Magicians först.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 38 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 11.03.17 13:24

Messalina skrev:

En vecka all inclusive i maj i typ Grekland eller på Mallis vore underbart. Det vill jag. Men man landar på 15-20 000. I höst- Amsterdam för att hälsa på min kompis tillsammns med en annan kompis. Tor-sön där.  
Jo, det blir en del pengar med hela familjen på charter. :|
Amsterdam låter najs. :Y:
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 38 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 11.03.17 13:29

sienna skrev:
Hhhnnggghh Crazy Jag måste nog skaffa Netflix, men jag vill inte ha flera såna samtidigt. Så jag får nog säga upp HBO och ersätta det med Netflix ett tag. Men inte än, jag måste se klart Black Sails och The Magicians först.

Man kan visst ha båda! Vi har Netflix HBO och Viasat.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 38 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 11.03.17 13:30

sienna skrev:
Jo, det blir en del pengar med hela familjen på charter. :|
Amsterdam låter najs. :Y:

Ja och det är surt för nu kan vi ju åka whenever nästan
När jag jobbar får jag aldrig ledigt mitt i terminen.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 38 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 11.03.17 13:36

Messalina skrev:

Man kan visst ha båda! Vi har Netflix HBO och Viasat.
Najjjj, det blir dyrt!
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 38 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 11.03.17 14:02

sienna skrev:
Najjjj, det blir dyrt!

Annars MISSAR man ju!
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 38 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 11.03.17 14:10

Jag har Netflix och Viasat-kanaler på TV. Vet inte om jag har nån on demand-tjänst från dom. :-D Jag tittar inte på tablålagda filmer längre så det blir mest Nature och History. Finns ju mycket bra sport iofs.
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 38 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 38 av 40 Föregående  1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet