Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chattråden

+14
Elvis
pangpang
sienna
Pingvin
Hekate
löken
ulliso
dunet
luden präst
Ladybird
Teka
Crocky
Messalina
Aristo
18 posters

Sida 4 av 40 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Nästa

Gå ner

Chattråden - Sida 4 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 29.06.17 6:27

sienna skrev:Man kan lämna in mynt på banken fram till augusti, sedlar fram till nästa sommar. Däremot slutar allt att gälla som betalmedel på lördag.

Då ska jag gå till banken den 31/8 och lämna in den enkrona jag hittade under sängen igår albino
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 4 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 29.06.17 6:32

sienna skrev:
De får ju det, de svinpälsarna! Vethut Min brorsa skulle göra sig av med en gammal 50-lapp i juni förra året när de slutade gälla, och fick en gammal tjuga tillbaka i växel!

Jag var med om senast i förrgår att någon försökte betala med en gammal tjugokronorssedel, alltså den med Selma Lagerlöf som gick ut förra sommaren. Den hade han fått i växel precis innan när han köpte jordgubbar på torget...
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 4 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 29.06.17 7:50

pangpang skrev:

Då ska jag gå till banken den 31/8 och lämna in den enkrona jag hittade under sängen igår albino
Applåder
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 4 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 29.06.17 7:52

pangpang skrev:

Jag var med om senast i förrgår att någon försökte betala med en gammal tjugokronorssedel, alltså den med Selma Lagerlöf som gick ut förra sommaren. Den hade han fått i växel precis innan när han köpte jordgubbar på torget...
När jag var på ICA igår var det en (utländsk turist?) kvinna som försökte betala med en Selma. :ja(

Jag tror att många gamla sedlar och mynt kommer att dyka upp nu under sommaren när turister kommer hit med gamla sparade pengar, och mindre observanta eller nogräknade försäljningsställen tar emot dem och sedan lämnar dem i växel i sin tur.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 4 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 29.06.17 12:32

Jag köpte choklad för mina sista (hoppas jag!) gamla pengar igår. Gott
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 4 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 29.06.17 12:55

Jaså, här småpruttas det på golvet minsann. Det blir väl så när man hamnat i dåligt sällskap. :ja(

Chattråden - Sida 4 Img_1211
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 4 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 29.06.17 13:06

Hör upp stockholmare! Jag vill bo centralt i sthlm. Det vill inte F. Jag hatar att åka tunnelbana. Det gör inte F.
Om nu F ska få som han vill, vart är det bäst att bo? Årsta, Bromma, Solna osv? Med bäst tänker jag vart ifrån är det smidigast att ta sig in till centrala sthlm med tunnelbana?
Jag kan också tänka mig att ta bilen och parkera några km från centrum och gå in sista biten. Finns det parkeringar så nära nånstans? Som inte kostar skjortan.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 4 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 29.06.17 13:07

Åh lilla bebin. Lovesmil

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 4 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 29.06.17 13:34

Aristo skrev:Hör upp stockholmare! Jag vill bo centralt i sthlm. Det vill inte F. Jag hatar att åka tunnelbana. Det gör inte F.
Om nu F ska få som han vill, vart är det bäst att bo? Årsta, Bromma, Solna osv? Med bäst tänker jag vart ifrån är det smidigast att ta sig in till centrala sthlm med tunnelbana?
Jag kan också tänka mig att ta bilen och parkera några km från centrum och gå in sista biten. Finns det parkeringar så nära nånstans? Som inte kostar skjortan.
Klart ni ska bo centralt och ha kortare avstånd till hotellrummet så att det går snabbare att ta sig mellan ställen! Hälsa honom det.

Hälsningar från allt annat än stockholmare...
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 4 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 29.06.17 13:48

*sniffa sniff sniff* Det löktar pöng..!! Gott Lovesmil
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 4 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Elvis 29.06.17 13:55

Aristo skrev:Hör upp stockholmare! Jag vill bo centralt i sthlm. Det vill inte F. Jag hatar att åka tunnelbana. Det gör inte F.
Om nu F ska få som han vill, vart är det bäst att bo? Årsta, Bromma, Solna osv? Med bäst tänker jag vart ifrån är det smidigast att ta sig in till centrala sthlm med tunnelbana?
Jag kan också tänka mig att ta bilen och parkera några km från centrum och gå in sista biten. Finns det parkeringar så nära nånstans? Som inte kostar skjortan.
Vad menar du med centrum i Stockholm? Innan för tullarna? Då kanske du hittar relativt billig parkering i tex Solna men då är det långt att gå till tex Sergels torg. Att ta bilen in till stan och parkera där lär bli dyrare och krångligare än att ta tunnelbanan in till centrum. Det går snabbt att ta tuben in till Centralen om man inte bor aslåbgt bort. Med de sagt tucker jag att ni självklart ska bo så centralt som möjligt och åka tunnelbana mellan de olika stadsdelarna innanför tullarna ändå.
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 4 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 29.06.17 14:08

Teka skrev:Jaså, här småpruttas det på golvet minsann. Det blir väl så när man hamnat i dåligt sällskap. :ja(

Chattråden - Sida 4 Img_1211

Åh! Lillfisen! Och det där dåliga sällskapet - det får du sätta stopp för direkt.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 4 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 29.06.17 14:11

Aristo skrev:Hör upp stockholmare! Jag vill bo centralt i sthlm. Det vill inte F. Jag hatar att åka tunnelbana. Det gör inte F.
Om nu F ska få som han vill, vart är det bäst att bo? Årsta, Bromma, Solna osv? Med bäst tänker jag vart ifrån är det smidigast att ta sig in till centrala sthlm med tunnelbana?
Jag kan också tänka mig att ta bilen och parkera några km från centrum och gå in sista biten. Finns det parkeringar så nära nånstans? Som inte kostar skjortan.

Jag säger: bo centralt och parkera i hotellets parkeringshus. Det är totalt värdelöst att parkera i Stockholm och dyrt. Här där jag bor kostar det typ 80 spänn per dygn att stå på gatan.

Jag håller med Elvis.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 4 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 29.06.17 14:11

Aristo skrev:Åh lilla bebin. Lovesmil
Han är ett sånt charmtroll. Lovesmil
Får man posta bilder på sitt barn på internet? Jag får väl ta bort innan han blir 15 och lär sig surfa kanske... Besvärad
Chattråden - Sida 4 Img_1212
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 4 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 29.06.17 14:17

Messalina skrev:

Åh! Lillfisen! Och det där dåliga sällskapet - det får du sätta stopp för direkt.
Ja, det är väl lika bra att jag sätter igång direkt med att vara trista mamman som säger nej.
Fast han reagerar inte på när jag säger till katterna så han har väl redan hunnit före med att lära sig ignorera mammas tillsägningar. Typiskt!
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 4 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 29.06.17 14:18

Alltså du kan ju bo längst ute på sista tunnelbanestationen och det är därmed rätt smidigt att ta sig in till Åhléns t ex - men hur kul är det att bo i förorten när man ska turista lite i en stad. Om jag skulle åka till London hade jag ju aldrig bott på sista stationen.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 4 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 29.06.17 14:18

Teka skrev:
Ja, det är väl lika bra att jag sätter igång direkt med att vara trista mamman som säger nej.
Fast han reagerar inte på när jag säger till katterna så han har väl redan hunnit före med att lära sig ignorera mammas tillsägningar. Typiskt!

Jag är också nej-morsan. Skittrist.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 4 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 29.06.17 14:39

Teka skrev:Jaså, här småpruttas det på golvet minsann. Det blir väl så när man hamnat i dåligt sällskap. :ja(

[ img]https://i.servimg.com/u/f11/19/71/05/22/img_1211.jpg[/img]


Eh!
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 4 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 29.06.17 14:44

Jag hade ju ett ryck i höstas när jag slutade med sockrig läsk och försökte äta mindre godis och normala portioner och inget kvälls-McD efter joppet osv, och gick ner 8-9 kg rätt fort, men sen kom det av sig litegrann hehe och jag gick upp mmm, ja i alla fall 5-6 av de där kilona.

Men nu! Nu har jag börjat igen sedan någon dryg vecka tillbaka och jag har gått ned 2 kg..! Hurra för mig! albino

I skrivande stund sitter jag dock och väntar på onlinepizza, men öhhh alltså man måste ju äta. :o Och jag har inte förbjudit någon mat, faktiskt..! :nejnej: Men jag kanske inte måste svulla i mig en och en halv pizza idag.. Besvärad
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 4 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 29.06.17 14:45

Egentligen är det nog 3 kg ned. Jaja, om man ska ha en rund fin siffra (nej gissa inte) som utgångsvikt så är det 2 kg. Vi kör på det. Noterat
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 4 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 29.06.17 14:56

Pingvin skrev:


Eh!
Det brukar han också säga! Eek
"Eh eh eh"
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 4 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 29.06.17 15:06

Teka skrev:
Det brukar han också säga! Eek
"Eh eh eh"

Eek Eek
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 4 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 29.06.17 15:19

Pingvin skrev:

Eek Eek
Det är uppenbart att han får skaffa sig andra kompisar med bättre ordförråd då. :ja(

Funderar på babysim, det finns ett på gångavstånd i höst.
Vad säger ni andra om babysim? Nyfiken Man blir uppbunden varje fredag eftermiddag och man riskerar vara föräldern vars bäbis förorenar poolen. Å andra sidan plask och vattenvana.
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 4 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 29.06.17 18:05

Med centralt menar jag där alla turister hänger, typ kring Åhléns och gamla stan. :D Mitt i smeten liksom.
Vi ska ner till västkusten och hänga en vecka och på vägen hem funderar vi på att stanna till och sova i sthlm och kanske stanna en extra natt. Så stockholmstrippen är inte det huvudsakliga målet. Så helst vill vi inte vräka på utan försöka hitta ett hyfsat billigt boende. F är en sån som gärna bor en bit utanför när han är i sthlm. Själv är jag en sån där som vill bo jävligt centralt för att det ska vara bekvämt och för att slippa tuben. Jag kostar gärna på när jag väl är där.
MEN nu är det här bara ett stopp på vägen efter en förmodad dyr vecka i södra Sverige. Kan väl vara smart att tänka ekonomiskt även fast jag tycker det är trist.
F tycker det är besvärligt att bo centralt eftersom vi har bilen med oss. Parkeringarna på de centrala hotellen är väl svindyra eller? Typ några hundralappar eller kanske fyra hundralappar?
Har kollat på hotell utanför stan som har gratis parkering, och lite annat smått och gott som önskas, som t.ex frukost inräknat i priset. Då hamnar vi typ 8 km utanför på samtliga boenden. Och så vill jag även ha toalett och dusch på rummet.
Men om inte hotellparkeringarna inte är svindyra kanske vi kan vi lite mer centralt. Ska kolla upp vad som finns.
Tack för svar allihop!

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 4 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Crocky 29.06.17 18:10

Aristo skrev:Hör upp stockholmare! Jag vill bo centralt i sthlm. Det vill inte F. Jag hatar att åka tunnelbana. Det gör inte F.
Om nu F ska få som han vill, vart är det bäst att bo? Årsta, Bromma, Solna osv? Med bäst tänker jag vart ifrån är det smidigast att ta sig in till centrala sthlm med tunnelbana?
Jag kan också tänka mig att ta bilen och parkera några km från centrum och gå in sista biten. Finns det parkeringar så nära nånstans? Som inte kostar skjortan.
Titta lite på STF Långholmen. Det är ju ganska centralt, men ändå inte. Jag tror vi parkerade gratis där till och med. Och hotellrummen är extremt tysta eftersom väggarna är så tjocka.
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 4 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 40 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet