Chattråden

Sida 19 av 38 Föregående  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 28 ... 38  Nästa

Gå ner

Sv: Chattråden

Inlägg av Korsfäst i 15.06.18 9:45

Fy faan vad jag hatar att bli påmind om den där skiten. Gråter
Korsfäst

Antal inlägg : 476

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Korsfäst i 15.06.18 9:55

Nåja, det har varit en bra dag hittills och jag har mer att se fram emot.

Började fredagen med Laudes och sedan frukost med ordenssällskapet, det är lite svalare och mulet idag med och om en stund ska jag på bio. Woot Jag älskar Kino International, det är en jättestor bekväm och snygg salong och man kan dricka ett glas vin i salongen medan man kollar på film. Vinskål
Ska se dokumentären om Påven. Det blir förhoppningsvis intressant.

Sen går jag från bion till jobbet i kyrkan, Adoration och kvällsgudstjänst.

Imorrn är jag och Herrn inbjudna till ceremoni i biskopskyrkan när en ordenssyster avlägger sina löften för ytterligare två år.
Korsfäst

Användarens profil

Inlägg av Nandez i 16.06.18 15:26

Korsfäst skrev:Fy faan vad jag hatar att bli påmind om den där skiten. Gråter

Oj, det låter jobbigt.

Nandez

Antal inlägg : 2196

Användarens profil

Inlägg av Nandez i 16.06.18 15:28

Korsfäst skrev:Nåja, det har varit en bra dag hittills och jag har mer att se fram emot.

Började fredagen med Laudes och sedan frukost med ordenssällskapet, det är lite svalare och mulet idag med och om en stund ska jag på bio. Woot Jag älskar Kino International, det är en jättestor bekväm och snygg salong och man kan dricka ett glas vin i salongen medan man kollar på film. Vinskål
Ska se dokumentären om Påven. Det blir förhoppningsvis intressant.

Sen går jag från bion till jobbet i kyrkan, Adoration och kvällsgudstjänst.

Imorrn är jag och Herrn inbjudna till ceremoni i biskopskyrkan när en ordenssyster avlägger sina löften för ytterligare två år.

Låter bra det Smile

Nandez

Användarens profil

Inlägg av Nandez i 16.06.18 15:28

Nu är vanligt sommarväder.

Nandez

Användarens profil

Inlägg av luden präst i 17.06.18 17:24

Nu har jag varit på toaletten och bajsat..!! :D
luden präst

Antal inlägg : 2436

Användarens profil

Inlägg av Nandez i 18.06.18 16:07

luden präst skrev:Nu har jag varit på toaletten och bajsat..!! :D

Ha, ha Lol

Nandez

Användarens profil

Inlägg av Nandez i 18.06.18 16:08

Nu är det klassiskt sommarväder.

Nandez

Användarens profil

Inlägg av Korsfäst i 18.06.18 19:26

Filmen om Påven var bra, mycket mer känslosam än jag räknat med. Lite väl vinklad gällande vissa saker, och de visar inte hans fullständiga svar på vissa frågor, där jag vet vad han svarat eftersom jag sett intervjuerna och läst artiklarna från Vatikanen. Vissa saker som media försökt göra till värsta skandalen visar sig däremot vara helt annorlunda när man ser filmen.

Jag går knappt på bio, en gång vartannat år typ :-D men jag älskar Kino International som sagt. Det var gött att sitta där och dricka rödvin. Cool
Korsfäst

Användarens profil

Inlägg av Korsfäst i 18.06.18 19:48

Jag undrar lite hur min vän den griniga prästen mår. Han har haft en rätt jävlig vecka. Vad?

På torsdag mådde han inte bra, så han ställde in föreläsningen han skulle ha hållit och han var inte med på middagen och firade inte med under kvällsgudstjänsten. Han stannade hemma i lägenheten och passade på att vila upp sig.
På fredag reste han till Tjeckien för konferens, på lördag till Slovakien för konferens, på söndag Ungern för konferens och gudstjänst, måndag, idag alltså, Frankrike för konferens, imorrn nån annan stans i Tyskland för konferens, sent på tisdag kväll åker han tillbaka till Berlin och är hemma typ 02, 03 på natten nån gång...

08 Onsdag morgon börjar han jobba i våra två kyrkor igen. Morgonbön, gudstjänst och sen på kontoret. Besvärad

Vi tycker allihop att han borde ta ledigt på onsdag och återhämta sig lite. Vad? Men, men... han jobbade i och reste mellan två olika länder även när han gick på cellgifter.

Så visserligen beundrar jag honom, men jag oroar mig också, eftersom jag vet hur dåligt han mår ibland.
Korsfäst

Användarens profil

Inlägg av Nandez i 21.06.18 14:13

Korsfäst skrev:Filmen om Påven var bra, mycket mer känslosam än jag räknat med. Lite väl vinklad gällande vissa saker, och de visar inte hans fullständiga svar på vissa frågor, där jag vet vad han svarat eftersom jag sett intervjuerna och läst artiklarna från Vatikanen. Vissa saker som media försökt göra till värsta skandalen visar sig däremot vara helt annorlunda när man ser filmen.

Jag går knappt på bio, en gång vartannat år typ :-D men jag älskar Kino International som sagt. Det var gött  att sitta där och dricka rödvin. Cool

Spännande Smile

Nandez

Användarens profil

Inlägg av Nandez i 21.06.18 14:15

Korsfäst skrev:Jag undrar lite hur min vän den griniga prästen mår. Han har haft en rätt jävlig vecka. Vad?

På torsdag mådde han inte bra, så han ställde in föreläsningen han skulle ha hållit och han var inte med på middagen och firade inte med under kvällsgudstjänsten. Han stannade hemma i lägenheten och passade på att vila upp sig.
På fredag reste han till Tjeckien för konferens, på lördag till Slovakien för konferens, på söndag Ungern för konferens och gudstjänst, måndag, idag alltså, Frankrike för konferens, imorrn nån annan stans i Tyskland för konferens, sent på tisdag kväll åker han tillbaka till Berlin och är hemma typ 02, 03 på natten nån gång...

08 Onsdag morgon börjar han jobba i våra två kyrkor igen. Morgonbön, gudstjänst och sen på kontoret. Besvärad

Vi tycker allihop att han borde ta ledigt på onsdag och återhämta sig lite. Vad? Men, men... han jobbade i och reste mellan två olika länder även när han gick på cellgifter.

Så visserligen beundrar jag honom, men jag oroar mig också, eftersom jag vet hur dåligt han mår ibland.

Det var ett späckat schema, förstår att du är orolig.

Nandez

Användarens profil

Inlägg av Nandez i 21.06.18 14:16

Nu är det klassiskt svenskt sommarväder.

Nandez

Användarens profil

Inlägg av Korsfäst i 22.06.18 0:00

Nandez skrev:

Det var ett späckat schema, förstår att du är orolig.

Lyckligtvis bestämde han sig för att lyssna på oss för en gångs skull och tog ledigt.

Han kon hem 03 på natten, kom i säng 04. Jag var väldigt glad att inte se honom på jobbet igen kl 08, trots att jag saknat honom. Han sov nästan 13 timmar och vaknade en timme innan kvällsgudstjänsten. Fnissa Då var han pigg och mådde bra.
Korsfäst

Användarens profil

Inlägg av Nandez i 22.06.18 12:11

Korsfäst skrev:

Lyckligtvis bestämde han sig för att lyssna på oss för en gångs skull och tog ledigt.

Han kon hem 03 på natten, kom i säng 04. Jag var väldigt glad att inte se honom på jobbet igen kl 08, trots att jag saknat honom. Han sov nästan 13 timmar och vaknade en timme innan kvällsgudstjänsten. Fnissa Då var han pigg och mådde bra.

Det låter bra det Smile

Nandez

Användarens profil

Inlägg av Nandez i 22.06.18 12:11

Önskar alla en Glad midsommar Smile

Nandez

Användarens profil

Inlägg av Aristo i 22.06.18 20:28

Första gången nånsin som jag sitter hemma själv (Om man inte räknar det sovande barnet) på midsommar. Barnet skulle till barnvakt över natten och jag och F var bjuden på midsommarpartaj, men barnet blev sjuk lagom till vi skulle åka så F fick åka själv. Surt! Men slipper iaf vara bakis imorgon. Det är positivt.

Senast ändrad av Aristo den 22.06.18 20:29, ändrad totalt 1 gång

Aristo

Antal inlägg : 1027

Användarens profil

Inlägg av Aristo i 22.06.18 20:29

Nu ska jag titta på dokumentär på Netflix!

Aristo

Antal inlägg : 1027

Användarens profil

Inlägg av Pingvin i 27.06.18 14:40

Det är faktiskt plågsamt att titta på när Sverige spelar fotboll. Så många målchanser, men katastrofala avslut rätt upp i himlen. Sad Zlatan kom tillbaka, allt är förlåtet. :ja(
Pingvin

Antal inlägg : 1086

Användarens profil

Inlägg av Pingvin i 27.06.18 15:44

men okej 3 - 0 är väl rätt bra :o
Pingvin

Användarens profil

Inlägg av Korsfäst i 27.06.18 18:46

Pingvin skrev:Det är faktiskt plågsamt att titta på när Sverige spelar fotboll. Så många målchanser, men katastrofala avslut rätt upp i himlen. Sad   Zlatan kom tillbaka, allt är förlåtet. :ja(

Jag är rätt glad att Tyskland åker hem nu så jag slipper se dem. :-D Tycker mest de verkade förvirrade hela tiden. Jogi får ta och ordna upp det där ordentligt. Det är inte ens riktig besvikelse här när de förlorar utan mer likgiltighet. "Jahopp, det var det..." Ingen väntade sig mer typ. Fnissa

Edit: Det är första gången sen 2002 som jag inte ens orkat kolla på matcherna. Brydd
Korsfäst

Användarens profil

Inlägg av Pingvin i 28.06.18 12:02

Korsfäst skrev:

Jag är rätt glad att Tyskland åker hem nu så jag slipper se dem. :-D Tycker mest de verkade förvirrade hela tiden. Jogi får ta och ordna upp det där ordentligt. Det är inte ens riktig besvikelse här när de förlorar utan mer likgiltighet. "Jahopp, det var det..." Ingen väntade sig mer typ. Fnissa

Edit: Det är första gången sen 2002 som jag inte ens orkat kolla på matcherna. Brydd

Tyska sportjournalister verkar mindre nöjda. Besvärad
Pingvin

Användarens profil

Inlägg av Nandez i 28.06.18 12:20

Pingvin skrev:Det är faktiskt plågsamt att titta på när Sverige spelar fotboll. Så många målchanser, men katastrofala avslut rätt upp i himlen. Sad   Zlatan kom tillbaka, allt är förlåtet. :ja(

Kan inte annat än hålla med.

Nandez

Användarens profil

Inlägg av Nandez i 28.06.18 12:21

Pingvin skrev:men okej 3 - 0 är väl rätt bra :o

Ett bra resultat Smile

Nandez

Användarens profil

Inlägg av Nandez i 28.06.18 12:22

Korsfäst skrev:

Dom spelade dåligt i alla matcherna.

Nandez

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 19 av 38 Föregående  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 28 ... 38  Nästa

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum: