Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vad är den äckligaste mat du vet?

+28
Odalbonden
wcus
Nenya
Lengens
Elenhin
hosni
ladywolf
Krasse
luden präst
la kex
WAR
Aspe
Messalina
Ladybird
gud
Jullan
Ron Obvious
pangpang
sienna
Antiquus
Jug
ulliso
Taxen
Crocky
gaffla
hakke
löken
sacho
32 posters

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Vad är den äckligaste mat du vet? - Sida 2 Empty Sv: Vad är den äckligaste mat du vet?

Inlägg av Aspe 13.07.11 9:23

Jag är också konsistenskinkig och äter inte:

- burkchampignoner
- fiskbullar

Förresten: jag glömde ju en del kinesiska rätter:
- sjögurka
- små ålar i brun sås
- räka och klabbklor i brännvin


Senast ändrad av Aspe den 13.07.11 9:27, ändrad totalt 1 gång
Aspe
Aspe

Antal inlägg : 131
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Vad är den äckligaste mat du vet? - Sida 2 Empty Sv: Vad är den äckligaste mat du vet?

Inlägg av WAR 13.07.11 9:24

Saker som försöker kräla ut ur munnen när jag äter dom undviker jag
WAR
WAR

Antal inlägg : 268
Join date : 11-07-09
Age : 51

Till överst på sidan Gå ner

Vad är den äckligaste mat du vet? - Sida 2 Empty Sv: Vad är den äckligaste mat du vet?

Inlägg av löken 13.07.11 9:27

Burkskinka i gelé Kräks
löken
löken

Antal inlägg : 1353
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Vad är den äckligaste mat du vet? - Sida 2 Empty Sv: Vad är den äckligaste mat du vet?

Inlägg av la kex 24.07.11 21:04

Jag tycker inte om:

Mimosasallad
Selleri
Äppelpaj
Lever/inälvsmat
Svamp (förutom champis + kantarell)
Frukt i bröd och mat
Lamm
Sladdrigt bacon
la kex
la kex

Antal inlägg : 309
Join date : 11-07-10
Age : 38
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Vad är den äckligaste mat du vet? - Sida 2 Empty Sv: Vad är den äckligaste mat du vet?

Inlägg av luden präst 25.07.11 11:11

Risgrynskaka med saftsås. Fiskbullar, fiskpudding. Bläckfiskar tycker jag är så fula och slemmiga så jag inte vill äta dom. Lite samma sak en en del skaldjur och sniglar.
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Vad är den äckligaste mat du vet? - Sida 2 Empty Sv: Vad är den äckligaste mat du vet?

Inlägg av Krasse 25.07.11 11:18

Diverse inälvsmat, bläckfisk, sniglar
Krasse
Krasse

Antal inlägg : 15
Join date : 11-07-24
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Vad är den äckligaste mat du vet? - Sida 2 Empty Sv: Vad är den äckligaste mat du vet?

Inlägg av ladywolf 25.07.11 12:10

- Leverpastej
- Bruna bönor
- Curry
- Varm frukt

I övrigt tror jag att jag äter det mesta.
ladywolf
ladywolf

Antal inlägg : 103
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Vad är den äckligaste mat du vet? - Sida 2 Empty Sv: Vad är den äckligaste mat du vet?

Inlägg av hosni 25.07.11 12:20

curry?
alltså all curry, tikka masala, tandoori etc?
eller bara den där gula curryn på santa maria-burk?

hosni

Antal inlägg : 102
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Vad är den äckligaste mat du vet? - Sida 2 Empty Sv: Vad är den äckligaste mat du vet?

Inlägg av hosni 25.07.11 12:21

Jug skrev:
Edit: Ja, men nu kom jag ju på min eviga matnemesis som märker ut sig! Jag gillar sällan kokta grönsaker. Särskilda problem med kokta morötter. Vet inte varför det är så, faktiskt. För många smakämnen kommer ju ut bättre när grönsaker kokas. Därför har jag svårt för vissa soppor där många kokta grönsaker är med.
ah, en själsfrände

hosni

Antal inlägg : 102
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Vad är den äckligaste mat du vet? - Sida 2 Empty Sv: Vad är den äckligaste mat du vet?

Inlägg av ladywolf 25.07.11 12:33

hosni skrev:curry?
alltså all curry, tikka masala, tandoori etc?
eller bara den där gula curryn på santa maria-burk?

Svensk "gul" curryblandning. Smakar unket tycker jag. Tikka masala och liknande curry kan vara gott, men det beror på ingerdienser även där.
ladywolf
ladywolf

Antal inlägg : 103
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Vad är den äckligaste mat du vet? - Sida 2 Empty Sv: Vad är den äckligaste mat du vet?

Inlägg av hosni 25.07.11 12:34

hm, ok.

hosni

Antal inlägg : 102
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Vad är den äckligaste mat du vet? - Sida 2 Empty Sv: Vad är den äckligaste mat du vet?

Inlägg av sacho 25.07.11 15:47

luden präst skrev:Risgrynskaka med saftsås. Fiskbullar, fiskpudding. Bläckfiskar tycker jag är så fula och slemmiga så jag inte vill äta dom. Lite samma sak en en del skaldjur och sniglar.

Bläckfisk, i alla fall friterad bläckfick har grov seg konsistens och smakar absolut ingenting. Som att äta suddgummi.
sacho
sacho

Antal inlägg : 41
Join date : 11-07-12

Till överst på sidan Gå ner

Vad är den äckligaste mat du vet? - Sida 2 Empty Sv: Vad är den äckligaste mat du vet?

Inlägg av Elenhin 25.07.11 15:55

fet mat. sån där så att man ser fettfläckar och oljepölar.
Elenhin
Elenhin

Antal inlägg : 38
Join date : 11-07-25
Ort : on the road

Till överst på sidan Gå ner

Vad är den äckligaste mat du vet? - Sida 2 Empty Sv: Vad är den äckligaste mat du vet?

Inlägg av Lengens 26.07.11 17:02

Jag är inte överdrivet förtjust i inälvsmat, men har ätit om det serverats plus att jag ibland fått craving på leverpastej. Nu har jag dock inte ätit kött under de senaste månaderna, så sådana maträtter har ändå gått bort. Annars är jag också mest känslig för diverse konsistenser, snarare än specifika ingredienser. Ratatouille är en sådan där rätt som oftast bara blir slemmig och jobbig att äta. Aubergine överhuvudtaget blir lätt just så där slemmig. Däremot kan man tillaga den så den blir nästan krispig och då är det gott. Men just slemmigt med klumpar är inte min favorit, å andra sidan gillar jag congee och det är ju egentligen rätt slemmigt. Smile
Lengens
Lengens

Antal inlägg : 64
Join date : 11-07-14

Till överst på sidan Gå ner

Vad är den äckligaste mat du vet? - Sida 2 Empty Sv: Vad är den äckligaste mat du vet?

Inlägg av Aspe 26.07.11 17:04

Lengens skrev:Jag är inte överdrivet förtjust i inälvsmat, men har ätit om det serverats plus att jag ibland fått craving på leverpastej. Nu har jag dock inte ätit kött under de senaste månaderna, så sådana maträtter har ändå gått bort. Annars är jag också mest känslig för diverse konsistenser, snarare än specifika ingredienser. Ratatouille är en sådan där rätt som oftast bara blir slemmig och jobbig att äta. Aubergine överhuvudtaget blir lätt just så där slemmig. Däremot kan man tillaga den så den blir nästan krispig och då är det gott.
Aubergine som grovhackas och hälls ner i en inte alltför varm panna. :kräääk
Aspe
Aspe

Antal inlägg : 131
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Vad är den äckligaste mat du vet? - Sida 2 Empty Sv: Vad är den äckligaste mat du vet?

Inlägg av Nenya 26.07.11 18:58

Ingen här har smakat på det absolut hemskaste som finns ser jag Cool
Kastanjepure´ det var det läskigaste jag någonsin har smakat på allt med det var äckligt smaken, konsistensen känslan i munnen Kräks
Det var alldeles strävt i munnen, och det gick inte bort trots att man hiva in annan mat.

Sen är jag alldeles för kinkig med mat för att kunna räkna upp alla mina hatmaträtter Visslar Men som flera andra lever, både lukten och smaken BLÄÄ, fisk, isterband stinker ju hur kan man äta det?

Eftersom jag har hundar tycker ju folk att jag ska köpa lever hjärta och sånt till dom nänä glöm det så också Lalala
Nenya
Nenya

Antal inlägg : 16
Join date : 11-07-25
Age : 58
Ort : Landskrona

Till överst på sidan Gå ner

Vad är den äckligaste mat du vet? - Sida 2 Empty Sv: Vad är den äckligaste mat du vet?

Inlägg av sacho 26.07.11 22:25

Havskräftor är säkert jättegott men ser viiiidrigt ut, särskilt på denna bild:

http://1.bp.blogspot.com/-aa5NCflOvao/TisaUFVnvyI/AAAAAAAAAP4/v1qSRpS85s4/s1600/bild-731019.JPG

(Från Anton Hysens blogg.)
sacho
sacho

Antal inlägg : 41
Join date : 11-07-12

Till överst på sidan Gå ner

Vad är den äckligaste mat du vet? - Sida 2 Empty Sv: Vad är den äckligaste mat du vet?

Inlägg av Elenhin 27.07.11 6:35

ewww, och där är det såna där oljefläckar. brr.
Elenhin
Elenhin

Antal inlägg : 38
Join date : 11-07-25
Ort : on the road

Till överst på sidan Gå ner

Vad är den äckligaste mat du vet? - Sida 2 Empty Sv: Vad är den äckligaste mat du vet?

Inlägg av Lengens 27.07.11 7:25

sacho skrev:Havskräftor är säkert jättegott men ser viiiidrigt ut, särskilt på denna bild:

http://1.bp.blogspot.com/-aa5NCflOvao/TisaUFVnvyI/AAAAAAAAAP4/v1qSRpS85s4/s1600/bild-731019.JPG

(Från Anton Hysens blogg.)

Fast det där var väl ingen smakfull uppläggning precis. Vad som helst kan väl se äckligt ut bara man anstränger sig. Här är rena havskräftor, utan massa slabb eller oljefläckar.

Vad är den äckligaste mat du vet? - Sida 2 Kraf

Jag älskar havskräftor! Flodkräftor i all ära, men jag föredrar havskräftor.
Lengens
Lengens

Antal inlägg : 64
Join date : 11-07-14

Till överst på sidan Gå ner

Vad är den äckligaste mat du vet? - Sida 2 Empty Sv: Vad är den äckligaste mat du vet?

Inlägg av la kex 27.07.11 7:26

sacho skrev:Havskräftor är säkert jättegott men ser viiiidrigt ut, särskilt på denna bild:

http://1.bp.blogspot.com/-aa5NCflOvao/TisaUFVnvyI/AAAAAAAAAP4/v1qSRpS85s4/s1600/bild-731019.JPG

(Från Anton Hysens blogg.)

Haha! Herregud.

Havskräftor är mycket gott. Men av vana föredrar jag nog vanliga.
la kex
la kex

Antal inlägg : 309
Join date : 11-07-10
Age : 38
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Vad är den äckligaste mat du vet? - Sida 2 Empty Sv: Vad är den äckligaste mat du vet?

Inlägg av Messalina 27.07.11 7:27

la kex skrev:

Haha! Herregud.

Havskräftor är mycket gott. Men av vana föredrar jag nog vanliga.
Jag håller med dig. Havskräftor är mycket gott, men jag älskar flodkräftor. Det är de jag är uppvuxen med.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Vad är den äckligaste mat du vet? - Sida 2 Empty Sv: Vad är den äckligaste mat du vet?

Inlägg av Lengens 27.07.11 7:28

Elenhin skrev:ewww, och där är det såna där oljefläckar. brr.

Du måste väl i princip äta fullständigt fettfri mat för att helt komma undan fettets naturliga egenskap att samlas så där droppvis? Har du fettskräck? Men det går bra med emulsioner såsom majonnäs?
Lengens
Lengens

Antal inlägg : 64
Join date : 11-07-14

Till överst på sidan Gå ner

Vad är den äckligaste mat du vet? - Sida 2 Empty Sv: Vad är den äckligaste mat du vet?

Inlägg av Lengens 27.07.11 7:31

Antons havskräftor var ju dessutom mest massa borstig dill som ligger i drivor över hela bordet.
Lengens
Lengens

Antal inlägg : 64
Join date : 11-07-14

Till överst på sidan Gå ner

Vad är den äckligaste mat du vet? - Sida 2 Empty Sv: Vad är den äckligaste mat du vet?

Inlägg av Messalina 27.07.11 7:38

Lengens skrev:Antons havskräftor var ju dessutom mest massa borstig dill som ligger i drivor över hela bordet.
Tillagad dill till och med, inte grön och fräsch dill.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Vad är den äckligaste mat du vet? - Sida 2 Empty Sv: Vad är den äckligaste mat du vet?

Inlägg av Elenhin 27.07.11 8:03

Lengens skrev:

Du måste väl i princip äta fullständigt fettfri mat för att helt komma undan fettets naturliga egenskap att samlas så där droppvis? Har du fettskräck? Men det går bra med emulsioner såsom majonnäs?

Nej, jag har inte fettskräck...däremot används fett enligt mitt tycke i alltför enorma mängder i princip i all matlagning. Fett finns ändå naturligt i många av de ingredienser som används, så det är fullkomligt onödigt. Själv använder jag nästan aldrig fett i matlagning utan ser till att få i mig fett via nötter och avocado istället. Det beror nog på vilken sorts mat man föredrar att äta. Personligen föredrar jag mat som inte har oljefläckar eller lämnar fettfläckar efter sig. Vad du gör är upp till dig.
Elenhin
Elenhin

Antal inlägg : 38
Join date : 11-07-25
Ort : on the road

Till överst på sidan Gå ner

Vad är den äckligaste mat du vet? - Sida 2 Empty Sv: Vad är den äckligaste mat du vet?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet