Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chattråden

+13
ulliso
luden präst
hakke
löken
sienna
Messalina
pangpang
Korsfäst
dunet
m52
Hekate
Pelvis
Ladybird
17 posters

Sida 40 av 40 Föregående  1 ... 21 ... 38, 39, 40

Gå ner

Chattråden - Sida 40 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 18.05.16 16:38

Elvis skrev:
Min chef ville skriva "vilken tråkig attityd du har" men jag tyckte inte det var lämpligt. Haha! Det hade varit underbart! "Jag förstår att du är besviken men du har en väldigt tråkig attityd. Dessutom har du fel. Hej då."
Strax innan du vet att du ska sluta. Då. Då är tiden inne. :yes:


:-D
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 40 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 18.05.16 16:38

pangpang skrev:

Visst gör det :yes:
Damn. Sur
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 40 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 18.05.16 16:44

luden präst skrev:

När ska du nerkomma? Nyfiken
I augusti är det sagt att jag ska föla.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 40 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Crocky 18.05.16 16:44

Aristo skrev:Jag är helt vilsen i barnprylsdjungeln. Som spjälsäng t.ex. Vilken säng ska vi köpa? En från Ikea eller en lite dyrare från babyproffsen? Ska vi köpa en billig, halvdyr eller heldyr madrass till? Kan bebisen få permanenta ryggskador med billig madrass, eller kanske bli förgiftad på nåt vis?
Jag väääät äntääää!!!
Jag är ju en sån som är lite svag för dyra saker. Det ser rejälare ut, är oftast snyggare och av bättre kvalité. Men det behöver ju inte vara så. Men ja urk. Trött
Köp dyra saker begagnat. :Y:
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 40 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Crocky 18.05.16 16:51

Messalina skrev:
Aristo skrev:Jag är helt vilsen i barnprylsdjungeln. Som spjälsäng t.ex. Vilken säng ska vi köpa? En från Ikea eller en lite dyrare från babyproffsen? Ska vi köpa en billig, halvdyr eller heldyr madrass till? Kan bebisen få permanenta ryggskador med billig madrass, eller kanske bli förgiftad på nåt vis?
Jag väääät äntääää!!!
Jag är ju en sån som är lite svag för dyra saker. Det ser rejälare ut, är oftast snyggare och av bättre kvalité. Men det behöver ju inte vara så. Men ja urk. Trött
Jag hade tur för jag fick en säng av en kompis, en helt vanlig Ikea-spjälsäng. Den har Odd sovit gott i. På sin Ikea-kudde under sitt Ikea-täcke. :yes:

Vagnar har jag blivit bortskämd med. Liggvagnen fick jag, sen fick jag en resevagn av en mycket trevlig forummänniska (Elvis! Love) och sen köpte vi en sulky när Odd blev för stor för sittvagnen. Att lägga många tusen på en vagn är också lite obegripligt för mig. De blir ju asdyra fort, det kan ju ramla iväg till en 10.000 lätt!

Sen får man en massa saker när man får barn. Kläder framför allt! Så även om det är roligt - förköp dig inte på små pyttiga kläder i början. De växer ju ur dem fort som satan också!
Helt otroligt vad mycket kläder man får. Först łever man i tron att vi är speciella och unika människor som givarna gärna vill frottera sig med. Sedan när man står där och kläderna ramlar ut i trapphuset när man öppnar ytterdörren inser man att vi är inte alls speciella och att generositeten beror på att även givarna har sina lägenheter överfulla med barnkläder.
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 40 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 18.05.16 17:26

Elvis skrev:
Det försöker jag göra men det är svårare när de skriver och "hotar" med att gå vidare med storyn om de inte får hjälp. Jag tappar lusten att ens försöka förklara för dem.
nä, har de den inställningen är det ju svårt att vinna, hur rätt man än har. Rättshaverister No
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 40 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av löken 18.05.16 17:40

Jag har träffat några föräldrarättshaverister i skolan. Det var ingen munter upplevelse No
löken
löken

Antal inlägg : 1353
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 40 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av dunet 18.05.16 17:59

Aristo skrev:
I augusti är det sagt att jag ska föla.

Otto!
dunet
dunet

Antal inlägg : 213
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 40 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 18.05.16 18:19

Aristo skrev:
I augusti är det sagt att jag ska föla.

Aha, det låter spännande.
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 40 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 19.05.16 6:14

Elvis skrev:
Min chef ville skriva "vilken tråkig attityd du har" men jag tyckte inte det var lämpligt. Haha! Det hade varit underbart! "Jag förstår att du är besviken men du har en väldigt tråkig attityd. Dessutom har du fel. Hej då."

Fnissa
Det hade varit perfekt, förmodligen dumt, men ändå perfekt.

Jag hade ett samtal en gång med en nisse som hotade att han skulle anmäla oss till Uppdrag Granskning. Innan jag hann tänka efter slängde jag ur mig "Ja, gör gärna det. Och när du ändå pratar med dem kan du hälsa Janne (Josefsson) från mig att det var väldigt trevligt i lördags".
Nissen blev tyst. Han trodde nog på allvar att Janne och jag var BFF eller nått.
:D
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 40 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 19.05.16 6:18

pangpang skrev:
nä, har de den inställningen är det ju svårt att vinna, hur rätt man än har. Rättshaverister No

Tyvärr verkar det som lättkränkthetssjukan och rättshaveristsyndromet sprider sig som en pandemi i Sverige.

Ibland önskar jag på allvar att vi ska drabbas av en större katastrof i det här landet så att folk får lite perspektiv på saker och ting och inser vad som verkligen är viktigt i livet.
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 40 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 19.05.16 6:37

Hekate skrev:

Fnissa
Det hade varit perfekt, förmodligen dumt, men ändå perfekt.

Jag hade ett samtal en gång med en nisse som hotade att han skulle anmäla oss till Uppdrag Granskning. Innan jag hann tänka efter slängde jag ur mig "Ja, gör gärna det. Och när du ändå pratar med dem kan du hälsa Janne (Josefsson) från mig att det var väldigt trevligt i lördags".
Nissen blev tyst. Han trodde nog på allvar att Janne och jag var BFF eller nått.
:D
Lol Genialiskt!
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 40 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 19.05.16 6:39

Jag vet inte hur många som skulle vända sig till pressen för att de inte var nöjda med det svaret jag levererade när jag jobbade inom kundtjänst. Märk väl att jag bara var budbärare av beskedet, inte den som fattade beskedet. Jag brukade bara svara "Ja, gör det" när de drog upp att de minsann skulle låta Expressen/Aftonbladet få reda på det här.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 40 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 19.05.16 8:18

sienna skrev:Jag vet inte hur många som skulle vända sig till pressen för att de inte var nöjda med det svaret jag levererade när jag jobbade inom kundtjänst. Märk väl att jag bara var budbärare av beskedet, inte den som fattade beskedet. Jag brukade bara svara "Ja, gör det" när de drog  upp att de minsann skulle låta Expressen/Aftonbladet få reda på det här.
När jag jobbade i kundtjänst var det chockerande många som skull kontakta polis! De skulle alltså polisanmäla att de själva tackat ja till någon idiotisk tilläggsprodukt som kostade 100 kr och gick att säga upp direkt. Galen
Alltså, jag försvarar inte företaget jag jobbade för och de säljbolag de anlitade, de hade fula saker för sig, men ändå liksom!
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 40 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av m52 19.05.16 8:26

Apropå avsnoppande svar:

Chattråden - Sida 40 16h5ce8

Spoiler:
m52
m52

Antal inlägg : 271
Join date : 11-07-13
Ort : Byhåla på Gotland

http://snokaren.blogspot.se/

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 40 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Elvis 19.05.16 9:18

Hekate skrev:

Fnissa
Det hade varit perfekt, förmodligen dumt, men ändå perfekt.

Jag hade ett samtal en gång med en nisse som hotade att han skulle anmäla oss till Uppdrag Granskning. Innan jag hann tänka efter slängde jag ur mig "Ja, gör gärna det. Och när du ändå pratar med dem kan du hälsa Janne (Josefsson) från mig att det var väldigt trevligt i lördags".
Nissen blev tyst. Han trodde nog på allvar att Janne och jag var BFF eller nått.

:D
Haha!! Underbart!

-------

https://substitut.swedishforum.net/viewtopic.forum?t=119


Senast ändrad av Elvis den 19.05.16 9:19, ändrad totalt 1 gång
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 40 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 40 av 40 Föregående  1 ... 21 ... 38, 39, 40

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet