Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chattråden

+17
Aristo
Korsfäst
Aspe
löken
Ladybird
Elvis
m52
pangpang
Hekate
dunet
Taxen
gaffla
Hellfire
Messalina
Crocky
luden präst
sienna
21 posters

Sida 29 av 40 Föregående  1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40  Nästa

Gå ner

Chattråden - Sida 29 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 08.09.16 7:25

luden präst skrev:Hjälp! Jag har ingenting att ha på mig! Eek

Då får du helt enkelt gå som gud skapade dig :yes:
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 29 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 08.09.16 7:43

Hekate skrev:

Då får du helt enkelt gå som gud skapade dig :yes:

Ja, det lutar åt det. :yes:
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 29 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av m52 08.09.16 8:28

Hmmm....apropå att folk skriver/säger mumsbit istället för munsbit, ska det behöva vara på det viset? Nu finns det både glass och Ballerinakex som kallas Mumsbit så man måste kanske svälja ordpolistakterna och acceptera förfallet. Vethut

Chattråden - Sida 29 116qoon


Chattråden - Sida 29 Erlyeq
m52
m52

Antal inlägg : 271
Join date : 11-07-13
Ort : Byhåla på Gotland

http://snokaren.blogspot.se/

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 29 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 08.09.16 8:48

Det är väldigt otacksamt att vara språkpolis i dessa tider. Folk förstår helt enkelt inte att de säger/skriver fel. De tittar på en med stora ögon och halvöppen mun. "meh, de hetterju så"

Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 29 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 08.09.16 8:49

Mumsbit kan ju iofs ursäktas som ordlek. Medan urs bara är ohyfsat. Vethut
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 29 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 08.09.16 9:40

Messalina skrev:

Du ska vila dig och sova när bebisen sover. Det blir tid för mysiga barnvagnspromenader. Man är jävligt sliten efter en förlossning. Det är magen och musklerna som ska gå ihop och bäcken och grejer. Och är man sydd så ska det läka.

Vila dig medan F är hemma säger jag.
Ja, det är väl så man bör göra. Jag visste inte att jag skulle få så mycket besvär och värk i kroppen efter förlossning.
Har ju en del sömnbrist också eftersom det är lite si och så med nattsömnen. Hon vill amma ofta när det går mot kvällen och natten. Så man kan aldrig säga när hon ska somna inför natten. Det har varit allt ifrån 5.30 på morgonen till 2.00 som inatt. Jag brukar ta mig en tupplur mitt på dan. Men ska försöka följa ditt råd och vila lite mer under dagarna
Hur är din bebis på natten?

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 29 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 08.09.16 9:49

Apropå att förvanska språket. Det här svaret fick jag när jag mailade HBO Nordic om att castingen till tv:n inte alltid funkade:

Hej sienna!
Problemet är det att vi inte stöder inbyggda Chromecast. Det har fungerat förr, med en gammlare version av reciever appen men de har tydligen gjort nån ändring. Pågrund av detta händer det så att några serier fungerar och några inte. Skickar endå information till våra utväcklare att det skulle finnas intresse för inbyggda Chromecast TV:n.
Ber om ursäkt över tekniska problemet.
Med vänlig hälsning,


Det går inte att ta svaret på allvar. Jag väntade och väntade på att det skulle komma en undersökning om bemötandet efter det här svaret, så att jag kunde påpeka att en kundtjänstmedarbetare som varken kan stava eller använda rätt ord (gammlare) kanske inte inger det största förtroendet för HBO Nordic, men det kom aldrig någon undersökning. Sad
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 29 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av löken 08.09.16 10:30

sienna skrev:Apropå att förvanska språket. Det här svaret fick jag när jag mailade HBO Nordic om att castingen till tv:n inte alltid funkade:

Hej sienna!
Problemet är det att vi inte stöder inbyggda Chromecast. Det har fungerat förr, med en gammlare version av reciever appen men de har tydligen gjort nån ändring. Pågrund av detta händer det så att några serier fungerar och några inte. Skickar endå information till våra utväcklare att det skulle finnas intresse för inbyggda Chromecast TV:n.
Ber om ursäkt över tekniska problemet.
Med vänlig hälsning,


Det går inte att ta svaret på allvar. Jag väntade och väntade på att det skulle komma en undersökning om bemötandet efter det här svaret, så att jag kunde påpeka att en kundtjänstmedarbetare som varken kan stava eller använda rätt ord (gammlare) kanske inte inger det största förtroendet för HBO Nordic, men det kom aldrig någon undersökning. Sad
Gammlare :D
löken
löken

Antal inlägg : 1353
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 29 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 08.09.16 11:14

sienna skrev:Apropå att förvanska språket. Det här svaret fick jag när jag mailade HBO Nordic om att castingen till tv:n inte alltid funkade:

Hej sienna!
Problemet är det att vi inte stöder inbyggda Chromecast. Det har fungerat förr, med en gammlare version av reciever appen men de har tydligen gjort nån ändring. Pågrund av detta händer det så att några serier fungerar och några inte. Skickar endå information till våra utväcklare att det skulle finnas intresse för inbyggda Chromecast TV:n.
Ber om ursäkt över tekniska problemet.
Med vänlig hälsning,


Det går inte att ta svaret på allvar. Jag väntade och väntade på att det skulle komma en undersökning om bemötandet efter det här svaret, så att jag kunde påpeka att en kundtjänstmedarbetare som varken kan stava eller använda rätt ord (gammlare) kanske inte inger det största förtroendet för HBO Nordic, men det kom aldrig någon undersökning. Sad

Besvärad

Jag tycker du ska skicka det mailet till någon "högre upp i näringskedjan". Mailskrivaren ska ju helt uppenbart inte skriva kundtjänstmail.
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 29 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 08.09.16 11:15

Jag har blivit SJUK IGEN....!!! Sur Vethut
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 29 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 08.09.16 11:16

Det är intressant när man hittar 20 dar sparad semester bara sådär och man tänker att det måste vara fel i systemet, men ansvarige admin svär på att det är rätt. 20 dar. Långsemester i vinter! Eek
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 29 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av löken 08.09.16 11:18

Ladybird skrev:Det är intressant när man hittar 20 dar sparad semester bara sådär och man tänker att det måste vara fel i systemet, men ansvarige admin svär på att det är rätt. 20 dar. Långsemester i vinter! Eek
Yeah
löken
löken

Antal inlägg : 1353
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 29 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 08.09.16 11:26

sienna skrev:Apropå att förvanska språket. Det här svaret fick jag när jag mailade HBO Nordic om att castingen till tv:n inte alltid funkade:

Hej sienna!
Problemet är det att vi inte stöder inbyggda Chromecast. Det har fungerat förr, med en gammlare version av reciever appen men de har tydligen gjort nån ändring. Pågrund av detta händer det så att några serier fungerar och några inte. Skickar endå information till våra utväcklare att det skulle finnas intresse för inbyggda Chromecast TV:n.
Ber om ursäkt över tekniska problemet.
Med vänlig hälsning,


Det går inte att ta svaret på allvar. Jag väntade och väntade på att det skulle komma en undersökning om bemötandet efter det här svaret, så att jag kunde påpeka att en kundtjänstmedarbetare som varken kan stava eller använda rätt ord (gammlare) kanske inte inger det största förtroendet för HBO Nordic, men det kom aldrig någon undersökning. Sad

GAMMLARE! Jag tappar ögonen!!!!!
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 29 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 08.09.16 11:27

pangpang skrev:Jag har blivit SJUK IGEN....!!! Sur Vethut
Varför gör du på detta viset??? Vethut
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 29 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av löken 08.09.16 11:30

pangpang skrev:Jag har blivit SJUK IGEN....!!! Sur Vethut
Sur
löken
löken

Antal inlägg : 1353
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 29 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 08.09.16 12:44

pangpang skrev:

Besvärad

Jag tycker du ska skicka det mailet till någon "högre upp i näringskedjan". Mailskrivaren ska ju helt uppenbart inte skriva kundtjänstmail.
Frågan är bara hur jag gör det. Jag har funderat på det, men jag kan inte hitta någon annan adress än till kundtjänst. Besvärad
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 29 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 08.09.16 12:45

pangpang skrev:Jag har blivit SJUK IGEN....!!! Sur Vethut
Krya på dig. Kram

Jag tror minsann att min ingefärsdryck hjälpte! Jag har varit lite rosslig i halsen och lite tjock i näsan, men det har inte brutit ut. Och halsontet försvann ju samma kväll som jag tog min första ingefärashot.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 29 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 08.09.16 12:45

Ladybird skrev:Det är intressant när man hittar 20 dar sparad semester bara sådär och man tänker att det måste vara fel i systemet, men ansvarige admin svär på att det är rätt. 20 dar. Långsemester i vinter! Eek
Däckad
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 29 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 08.09.16 12:55

sienna skrev:
Krya på dig. Kram

Jag tror minsann att min ingefärsdryck hjälpte! Jag har varit lite rosslig i halsen och lite tjock i näsan, men det har inte brutit ut. Och halsontet försvann ju samma kväll som jag tog min första ingefärashot.
Oj, hur gjorde du den?
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 29 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 08.09.16 12:57

sienna skrev:
Frågan är bara hur jag gör det. Jag har funderat på det, men jag kan inte hitta någon annan adress än till kundtjänst. Besvärad
Kanske om du hittar kontaktuppgifter till någon kundombudsman eller kommunikatör eller något. Alltså, gravt felstavade mail med konstiga ordval och formuleringar förknippar man ju med maskinöversatta fishing-försök Vetej
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 29 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 08.09.16 13:04

Aristo skrev:
Ja, det är väl så man bör göra. Jag visste inte att jag skulle få så mycket besvär och värk i kroppen efter förlossning.
Har ju en del sömnbrist också eftersom det är lite si och så med nattsömnen. Hon vill amma ofta när det går mot kvällen och natten. Så man kan aldrig säga när hon ska somna inför natten. Det har varit allt ifrån 5.30 på morgonen till 2.00 som inatt. Jag brukar ta mig en tupplur mitt på dan. Men ska försöka följa ditt råd och vila lite mer under dagarna
Hur är din bebis på natten?

Min sover oförskämt bra om nätterna. Inatt från typ 21.30-5.30. Däremot kommer jag inte ur soffan på förmiddagarna för då vill han bara äta hela tiden. Jag undrar hur det ska gå på måndag när jag ska lämna Odd på förskolan vid 9. Jag sover ganska bra faktiskt men har ändå ont i axlarna av amningen trots amningskudde. Jag har dessutom haft mjölkstockningen från helvetet och det är inte riktigt hundra än. Ska till amningsmottagningen på måndag och se om vi kan få ordning på det där. Lillebror äter bättre på vänster än på höger. Tar större tag. Det gör ont på höger.

Med Odd gick jag och lade mig mellan 18-21 på kvällarna första tiden. Jag var så trött. Han sover då och sen gick jag upp och ammade.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 29 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 08.09.16 13:10

pangpang skrev:
Oj, hur gjorde du den?
Jag hittar inte samma recept som jag utgick från förra vintern, men det här är snartlikt: http://mittkok.expressen.se/recept/ingefarsshot-recept/

Det jag mindes från receptet i vintras var: Jag tog 1 dl socker istället för honung, och hade 300 g ingefära. Dessutom skalade jag och skivade ingefäran tunt istället för att riva den. Enligt det receptet skulle jag också ta 7,5 dl vatten, inte 1 liter. Och det innehöll ingen chili (som jag inte hade i nu heller).
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 29 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 08.09.16 13:10

pangpang skrev:
Kanske om du hittar kontaktuppgifter till någon kundombudsman eller kommunikatör eller något. Alltså, gravt felstavade mail med konstiga ordval och formuleringar förknippar man ju med maskinöversatta fishing-försök Vetej
Jag hittade en adress till pr-avdelningen. Besvärad
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 29 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 08.09.16 14:18

Ladybird skrev:Mumsbit kan ju iofs ursäktas som ordlek.

Jo, det kan det ju (och lite fiffigt är det) men problemet är när det går i tryck på det där viset så tror kidsen att det faktiskt heter mumsbit Galen
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 29 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 08.09.16 14:19

sienna skrev:
Jag hittade en adress till pr-avdelningen. Besvärad

:D Du får be dem utväckla sin kundtjänst lite
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 29 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 29 av 40 Föregående  1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet