Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chattråden

+16
Crocky
luden präst
Korsfäst
ulliso
Gummitarzan
Ladybird
Hekate
korp
Elvis
pangpang
dunet
Antiquus
Taxen
Aristo
Messalina
löken
20 posters

Sida 37 av 40 Föregående  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40  Nästa

Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 25.10.16 6:28

Hela den här dagen går ut på att undvika TWD-spoilers.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 25.10.16 6:38

Muuhääääää

Det är lugnt. Jag känner mig visserligen som en levande död men några spoilers kan jag inte leverera.
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 25.10.16 9:43

Jag har rensat ur en hylla i skafferiet. Det provocerar mig enormt att min man är.en hamster.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 25.10.16 10:01

Ladybird skrev:
Kram  Man tycker att de borde kunna ge dig en eftermiddagstid istället.

Hon trodde nog 11 var sent nog, men inte med en sån här nattuggla till unge. Hon somnade 05 så F fick avboka. Det blev en ny tid på fredag.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av m52 25.10.16 10:06

fel


Senast ändrad av m52 den 25.10.16 14:17, ändrad totalt 1 gång
m52
m52

Antal inlägg : 271
Join date : 11-07-13
Ort : Byhåla på Gotland

http://snokaren.blogspot.se/

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 25.10.16 11:13

[quote="m52"]
Fel fel fel

Jag gissar att Messa inte är ett dugg intresserad av ditt tyckande innan hon själv har sett avsnittet. Vethut


Senast ändrad av Aristo den 25.10.16 16:59, ändrad totalt 1 gång

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av m52 25.10.16 11:21

Aristo skrev:

Jag gissar att Messa inte är ett dugg intresserad av ditt tyckande innan hon själv har sett avsnittet. Vethut
Ja? Tror du inte hon kan motstå att klicka på spoilern?
m52
m52

Antal inlägg : 271
Join date : 11-07-13
Ort : Byhåla på Gotland

http://snokaren.blogspot.se/

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 25.10.16 11:27

Messalina skrev:Jag har rensat ur en hylla i skafferiet. Det provocerar mig enormt att min man är.en hamster.
Besvärad :o

Underligt nog finns det alltid flera år gamla förpackningar av ris eller pasta när jag rensar ut hyllorna över kyl och frys, även när jag vet att det var ungefär ett år sen jag gjorde det sist och jag i den utrensningen slängde allt där bäst före-datum hade passerat. Jag tror att såna förpackningar letar upp skafferier och förökar sig mellan utrensningar! Det är min förklaring och den tänker jag hålla mig till.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 25.10.16 11:46

Vad tycker ni om det här då (Följetongen Mina Efterblivna Kolleger del 155):

Jag får vidarebefordrat ett mail till mig, utan någon kommentar alls. Jag vet inte ens vem som skickat det (det är skickat från en disk). Det bara antas att jag kan och vill ta hand om ärendet.
Till saken hör att jag åkte hem för några timmar sedan eftersom jag blivit förkyld (IGEN....) och hade jag inte gjort det så hade jag varit i en lokal och packat upp grejer eftersom vi håller på att flytta en verksamhet, något som kommer att sysselsätta mig i ett antal dagar framöver. Jag har alltså inte tillgång till dator eller sådant som krävs för att kunna lösa ärendet.

Varför i hela friden inte bara skriva "Kan du ta hand om det här, hälsningar X" eller något? Hör inte det till vanlig hyfs?
Eller helt enkelt inte skicka det eftersom de vet var jag är och vad jag gör? Ingenstans är det fastslaget att jag är den enda som tar hand om de här ärendena.
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 25.10.16 11:47

sienna skrev:
Besvärad :o

Underligt nog finns det alltid flera år gamla förpackningar av ris eller pasta när jag rensar ut hyllorna över kyl och frys, även när jag vet att det var ungefär ett år sen jag gjorde det sist och jag i den utrensningen slängde allt där bäst före-datum hade passerat. Jag tror att såna förpackningar letar upp skafferier och förökar sig mellan utrensningar! Det är min förklaring och den tänker jag hålla mig till.

Eller så tänkte du att torrvaror inte blir för gamla och valde helt enkelt inte att skicka dem sist du rensade?
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 25.10.16 11:57

pangpang skrev:

Eller så tänkte du att torrvaror inte blir för gamla och valde helt enkelt inte att skicka dem sist du rensade?
Nej, sist jag rensade så rensade jag verkligen ut ALLT vars bäst före hade passerats (även om det smärtade lite att slänga oöppnade påsar ris), just för att vara säker på att inte hitta en 8 år gammal förpackning nästa gång. (Jag har inte rensat sedan dess...)
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 25.10.16 12:01

pangpang skrev:Vad tycker ni om det här då (Följetongen Mina Efterblivna Kolleger del 155):

Jag får vidarebefordrat ett mail till mig, utan någon kommentar alls. Jag vet inte ens vem som skickat det (det är skickat från en disk). Det bara antas att jag kan och vill ta hand om ärendet.
Till saken hör att jag åkte hem för några timmar sedan eftersom jag blivit förkyld (IGEN....) och hade jag inte gjort det så hade jag varit i en lokal och packat upp grejer eftersom vi håller på att flytta en verksamhet, något som kommer att sysselsätta mig i ett antal dagar framöver. Jag har alltså inte tillgång till dator eller sådant som krävs för att kunna lösa ärendet.

Varför i hela friden inte bara skriva "Kan du ta hand om det här, hälsningar X" eller något? Hör inte det till vanlig hyfs?
Eller helt enkelt inte skicka det eftersom de vet var jag är och vad jag gör? Ingenstans är det fastslaget att jag är den enda som tar hand om de här ärendena.
Skickar man bara så där kan man inte förvänta sig att det blir omhändertaget, särskilt när de vet att du inte kommer att sitta vid en dator de närmaste dagarna. Vethut Har du ett frånvaromeddelande aktiverat nu när du är sjuk? I och för sig hjälper ju inte det, eftersom avsändaren förmodligen inte skulle få det i alla fall om det är skickat från en disk.

Jag tycker att du ska ignorera ärendet. Du kan inte återkoppla eftersom det inte finns någon avsändare, och du har inte tid eller möjlighet att ta hand om det. Så småningom kanske avsändaren flyter upp och börjar fråga varför inget har hänt...
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 25.10.16 12:07

Indikationer på att Rainman är ganska så fyrkantig (observation 10 845):

Vi fyller i olika kundnummer i en excelfil, som sedan skickas vidare till en leverantör som ser till att "beställningen" genomförs. En kund hade flera "beställningar" i den här excelfilen och min kollega som hade fyllt i hade dragit och kopierat kundnumret till alla rader som innehöll den kundens beställningar. Bara det att kollegan hade missat att det adderades istället för kopierades, så om kundnumret är 1 så stod det 2, 3, 4, 5, 6 osv på efterföljande rader.

Enkelt för mig att se orsak och verkan (been there, done that). Rainman däremot var bara förbryllad och undrade varför kunden hade olika kundnummer på varje rad i filen. Det var helt utanför hans tankevärld att det kunde bero på att siffran hade adderats med ett för varje rad istället för att ha blivit kopierad. Så fort han måste kliva utanför rutinerna så fungerar han inte riktigt som han ska.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 25.10.16 12:19

m52 skrev:
Ja? Tror du inte hon kan motstå att klicka på spoilern?

Jag har lite problem här för antingen är det en spoiler eller en lipande flino i spoilern.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 25.10.16 13:00

sienna skrev:
Skickar man bara så där kan man inte förvänta sig att det blir omhändertaget, särskilt när de vet att du inte kommer att sitta vid en dator de närmaste dagarna. Vethut Har du ett frånvaromeddelande aktiverat nu när du är sjuk? I och för sig hjälper ju inte det, eftersom avsändaren förmodligen inte skulle få det i alla fall om det är skickat från en disk.

Jag tycker att du ska ignorera ärendet. Du kan inte återkoppla eftersom det inte finns någon avsändare, och du har inte tid eller möjlighet att ta hand om det. Så småningom kanske avsändaren flyter upp och börjar fråga varför inget har hänt...

Jag svarade tillbaka lite småsurt med att fråga vad som gjort hittills för att hjälpa personen. Och så lite felsökningsförslag. Givetvis hade de inte ens försökt. Tro fan då att jag är typ den enda som kan de här sakerna när de andra inte ens bryr sig om att prova Trött
Mitt standardsvar när de ringer mig med allsköns datafrågor ("jag får inget ljud" "google är konstig" "jag kan inte logga in på självservice" "jag kan inte skriva ut") är alltid att först fråga vad Helpdesk sade. Det är nämligen dit de ska vända sig med dataproblem, inte till mig Gladnej

En gång testade jag att ignorera ett sånt där mail (det kan rentav ha varit så att jag var ledig). Då flöt avsändaren upp efter några dagar, givetvis fick jag även det mailet tillskickat mig utan kommentar.

Jag har gett upp att få mina kolleger att underteckna mailen med namn. Vi har bestämt det på flera möten men de vill helt enkelt inte. Funderar på att lägga in en signatur i stil med "Med vänliga hälsningar DITT NAMN" så att de iallafall måste ta aktiv ställning till det. Det ser så himla oseriöst ut att maila användare eller kolleger i andra kommuner och bara underteckna med "Mvh Ortens bibliotek".

Ja ja ja ja ja ja Crazy
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 25.10.16 13:11

Nu har ni varit lite olydiga tycker jag. :ja( :nejnej:
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 25.10.16 13:21

Idag är det Världspastadagen. Woot  Hur kommer det att påverka ert val av middagsmat?
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 25.10.16 13:23

pangpang skrev:

Jag svarade tillbaka lite småsurt med att fråga vad som gjort hittills för att hjälpa personen. Och så lite felsökningsförslag. Givetvis hade de inte ens försökt. Tro fan då att jag är typ den enda som kan de här sakerna när de andra inte ens bryr sig om att prova Trött
Mitt standardsvar när de ringer mig med allsköns datafrågor ("jag får inget ljud" "google är konstig" "jag kan inte logga in på självservice" "jag kan inte skriva ut") är alltid att först fråga vad Helpdesk sade. Det är nämligen dit de ska vända sig med dataproblem, inte till mig Gladnej

En gång testade jag att ignorera ett sånt där mail (det kan rentav ha varit så att jag var ledig). Då flöt avsändaren upp efter några dagar, givetvis fick jag även det mailet tillskickat mig utan kommentar.

Jag har gett upp att få mina kolleger att underteckna mailen med namn. Vi har bestämt det på flera möten men de vill helt enkelt inte. Funderar på att lägga in en signatur i stil med "Med vänliga hälsningar DITT NAMN" så att de iallafall måste ta aktiv ställning till det. Det ser så himla oseriöst ut att maila användare eller kolleger i andra kommuner och bara underteckna med "Mvh Ortens bibliotek".

Ja ja ja ja ja ja Crazy
Tröst Du är alltså IT-support, inte Helpdesk?
Kan du lägga in signaturen som en mall som de måste ta bort aktivt om de inte vill att den ska skickas iväg med "Med vänliga hälsningar DITT NAMN" så ska du göra det! Applåder


Senast ändrad av sienna den 25.10.16 13:25, ändrad totalt 1 gång
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 25.10.16 13:23

Ladybird skrev:Idag är det Världspastadagen. Woot  Hur kommer det att påverka ert val av middagsmat?
Jag kommer aktivt att undvika pasta även idag, precis som alla andra dagar.

Inte så förtjust i pasta. No
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 25.10.16 13:24

Phew, nu var det nära att jag läste en spoiler om The Walking Dead. Jag såg en rubrik om hur skådisarna hade försökt påverka handlingen i säsongspremiären. Jag scrollade vidare på telefonen illa kvickt. Däckad
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 25.10.16 13:34

sienna skrev:Phew, nu var det nära att jag läste en spoiler om The Walking Dead. Jag såg en rubrik om hur skådisarna hade försökt påverka handlingen i säsongspremiären. Jag scrollade vidare på telefonen illa kvickt. Däckad

Jag har varit så oerhört försiktig på telefonen idag.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 25.10.16 14:03

Ladybird skrev:Idag är det Världspastadagen. Woot  Hur kommer det att påverka ert val av middagsmat?

Jag har ätit pasta till lunch, som många andra dagar :yes:
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av m52 25.10.16 14:14

Messalina skrev:

Jag har lite problem här för antingen är det en spoiler eller en lipande flino i spoilern.
Hmmm...har inte du en vilja av stål? Hursomhelst är det ju ändå fel tråd så jag tar bort inlägget och gör ett i TV-serie-forumdelen istället.
m52
m52

Antal inlägg : 271
Join date : 11-07-13
Ort : Byhåla på Gotland

http://snokaren.blogspot.se/

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 25.10.16 14:27

m52 skrev:
Hmmm...har inte du en vilja av stål? Hursomhelst är det ju ändå fel tråd så jag tar bort inlägget och gör ett i TV-serie-forumdelen istället.

Det handlar ju om något som jag har längtat efter!
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 25.10.16 14:37

Ladybird skrev:Idag är det Världspastadagen. Woot  Hur kommer det att påverka ert val av middagsmat?

ojojojojo! jag ska få falukorv och makaroner! Gott :D
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 37 av 40 Föregående  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet