Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chattråden

+18
Teka
Gummitarzan
Sacramone
Thobbs
ulliso
pangpang
Crocky
Messalina
Hekate
sienna
m52
Antiquus
Aristo
Elvis
Ladybird
luden präst
löken
Taxen
22 posters

Sida 9 av 40 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Nästa

Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Taxen 05.11.16 22:07

Teka skrev:
Fst egentligen vet jag inte, tösen behöver väl kanske något tjockare än vindfleecen i norrlandsvintern? Tre lager ullkläder och en åkpåse gjord av dubbla fårskinn. rendeer

Ungen måste härdas!
Taxen
Taxen

Antal inlägg : 493
Join date : 11-07-12
Age : 89
Ort : Taxinge

http://www.alltomtv.se

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 05.11.16 22:18

Taxen skrev:

Ungen måste härdas!
Du vill bara ha vinterkläderma för dig själv

Chattråden - Sida 9 16fabdf60a0700f7e9dd2d61783d8105
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 05.11.16 23:03

Teka skrev:
Men hon kan väl ha den i vinter trots att hon drunknar i den? Hon ska väl mest ligga i vagnen ändå när hon har den. Jag såg bilder på yngsta brorsonen läggas i en pop vindfleece strl 62 när han vägde ynka 2,5 kg. Som ett litet russin i en simbassäng, lille killen!

Bara man inte har ytterkläder eller bylsiga kläder i babyskyddet eller bilbarnstolen.
Jo det är klart att det går. Men jag vill inte. Vill inte att kläderna ska vara så stora så hon kan simma i dem. Får ju inte in armar och ben där dem ska vara eftersom det är för stort. De stannar liksom inte kvar där de ska vara.
Vi har vanliga fleeceoveraller som passar bättre. :yes:
Hon har inte så ofta overall på sig eftersom vi har en as varm voksi åkpåse i vagnen och en miniåkpåse i babyskyddet. Så det är när vi är på utflykter då vi är ute en längre stund och kanske måste ta ur henne ut vagnen som vi har overall. Som idag. :yes: Då var hon även klädd i ett underställ av 100 % merinoull. Yeah + ett lager till närmast kroppen.
Jag frös dock. Hade varken overall eller ett ullunderställ. Fryser

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 05.11.16 23:38

Jag sitter och diar denna sena kväll. Jag tror det är sista gången för ikväll. Barnet har somnat vid min barm.
Jag kom att tänka på en sak igår natt när jag låg till sängs. Tiden med militären. De där sista veckorna i huset innan jag tvingades flytta. Vilket oerhört mörker jag befann mig i. Det är otroligt att kroppen öht klarade av att fungera. Att jag klarade av att packa alla mina saker. Jag gjorde allt själv. Jag packade och blev hämtad när militären inte var hemma.
Kommer ihåg när jag stod i köket och militären kom och ställde sig bredvid mig. Jag vände mig till honom och sa med ett leende "om jag dör vill jag att du kommer på min begravning". Han tittar oroat på mig och svarar "du gör väl inge dumt nu".
En så sjuk sak att säga. Herregud.
Kommer ihåg en kväll när vi ligger i mörkret i sovrummet för att sova. Jag säger till honom "du stal mitt hjärta när vi träffades och du har inte lämnat tillbaks det än" sen grät jag, som jag gjorde varje kväll, natt och dag.

Även fast jag tagit mig ur det så är det en jobbig tid att tänka på. Jag mådde så dåligt. Den värsta tiden i mitt liv.
Nu är det den bästa. :yes:

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Taxen 05.11.16 23:45

Aristo skrev:Jag sitter och diar denna sena kväll. Jag tror det är sista gången för ikväll. Barnet har somnat vid min barm.
Jag kom att tänka på en sak igår natt när jag låg till sängs. Tiden med militären. De där sista veckorna i huset innan jag tvingades flytta. Vilket oerhört mörker jag befann mig i. Det är otroligt att kroppen öht klarade av att fungera. Att jag klarade av att packa alla mina saker. Jag gjorde allt själv. Jag packade och blev hämtad när militären inte var hemma.
Kommer ihåg när jag stod i köket och militären kom och ställde sig bredvid mig. Jag vände mig till honom och sa med ett leende "om jag dör vill jag att du kommer på min begravning". Han tittar oroat på mig och svarar "du gör väl inge dumt nu".
En så sjuk sak att säga. Herregud.
Kommer ihåg en kväll när vi ligger i mörkret i sovrummet för att sova. Jag säger till honom "du stal mitt hjärta när vi träffades och du har inte lämnat tillbaks det än" sen grät jag, som jag gjorde varje kväll, natt och dag.

Även fast jag tagit mig ur det så är det en jobbig tid att tänka på. Jag mådde så dåligt. Den värsta tiden i mitt liv.
Nu är det den bästa. :yes:

En passande låt till detta https://www.youtube.com/watch?v=UUGU87Gjn9Q
Taxen
Taxen

Antal inlägg : 493
Join date : 11-07-12
Age : 89
Ort : Taxinge

http://www.alltomtv.se

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 06.11.16 6:34

Jag köpte en overall till Lillebrorsan i storlek 68 igår. Den är också stor men han kommer ju ha den till mars eller något. Jag räknar ju starkt med att han kommer växa.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 28

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 06.11.16 8:24

Taxen skrev:

En passande låt till detta https://www.youtube.com/watch?v=UUGU87Gjn9Q
Ett steg i taget. :yes:

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 06.11.16 8:29

Messalina skrev:Jag köpte en overall till Lillebrorsan i storlek 68 igår.  Den är också stor men han kommer ju ha den till mars eller något. Jag räknar ju starkt med att han kommer växa.
L kan ha overallen om en månad eller två. Sen kan hon ha den ett bra tag framåt. :yes: Jag köpte understället i 68, den kan hon ha redan nu. Den formar sig efter kroppen på ett annat sätt.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 06.11.16 9:14

Aristo skrev:Jag sitter och diar denna sena kväll. Jag tror det är sista gången för ikväll. Barnet har somnat vid min barm.
Jag kom att tänka på en sak igår natt när jag låg till sängs. Tiden med militären. De där sista veckorna i huset innan jag tvingades flytta. Vilket oerhört mörker jag befann mig i. Det är otroligt att kroppen öht klarade av att fungera. Att jag klarade av att packa alla mina saker. Jag gjorde allt själv. Jag packade och blev hämtad när militären inte var hemma.
Kommer ihåg när jag stod i köket och militären kom och ställde sig bredvid mig. Jag vände mig till honom och sa med ett leende "om jag dör vill jag att du kommer på min begravning". Han tittar oroat på mig och svarar "du gör väl inge dumt nu".
En så sjuk sak att säga. Herregud.
Kommer ihåg en kväll när vi ligger i mörkret i sovrummet för att sova. Jag säger till honom "du stal mitt hjärta när vi träffades och du har inte lämnat tillbaks det än" sen grät jag, som jag gjorde varje kväll, natt och dag.

Även fast jag tagit mig ur det så är det en jobbig tid att tänka på. Jag mådde så dåligt. Den värsta tiden i mitt liv.
Nu är det den bästa. :yes:

Love
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 06.11.16 10:48

Teka skrev:
Fst egentligen vet jag inte, tösen behöver väl kanske något tjockare än vindfleecen i norrlandsvintern? Tre lager ullkläder och en åkpåse gjord av dubbla fårskinn. rendeer

Jaa..jag tror det..!! :yes:
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av löken 06.11.16 16:31

Nu har vi tagit en promenad. Det var kallt. Mössväder.
löken
löken

Antal inlägg : 1353
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 06.11.16 18:48

Nu har jag varit på toaletten och bajsat. :D
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 06.11.16 21:31

luden präst skrev:Nu har jag varit på toaletten och bajsat. :D

Noterat

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 07.11.16 7:18

Aristo skrev:När jag åt smörgås tidigare idag knastrade det till. Nyss upptäckte jag var det där knastret kom ifrån. En bit av en tand är borta. Aaaah! Vass kant! Vass kant!!!

Aj fan.
Det var inte den där som kanske skulle rotfyllas?
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 07.11.16 8:12

Hekate skrev:
Nä, det här en helt annan tand.
Aj fan.
Det var inte den där som kanske skulle rotfyllas?

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 07.11.16 8:31

Det snöar. Lillebrorsan sitter och sparkar i babysittern. Jag är hungrig. Och kl 13 ska jag träna. Jag samlar kraft.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 28

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 07.11.16 9:02

Det snöar. L ligger och sover i sitt babynest. Jag är hungrig. Och klockan 18 ska jag simma. Jag känner mig slö.

Messa, ganska lika ändå va?

Det snöar på tvären t o m. Jag har svårt att sitta inne en hel dag, men det vore bara korkat att ge sig ut i det här vädret.


Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 07.11.16 9:03

Messalina skrev:Det snöar. Lillebrorsan sitter och sparkar i babysittern. Jag är hungrig. Och kl 13 ska jag träna. Jag samlar kraft.
Vem ska ha barnet när du tränar? Nyfiken Eller är det kanske mammaträning?

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 07.11.16 9:22

Aristo skrev:
Vem ska ha barnet när du tränar? Nyfiken Eller är det kanske mammaträning?

Det är mammaträning så Lillebrorsan hänger med.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 28

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 07.11.16 9:23

Aristo skrev:Det snöar. L ligger och sover i sitt babynest. Jag är hungrig. Och klockan 18 ska jag simma. Jag känner mig slö.

Messa, ganska lika ändå va?

Det snöar på tvären t o m. Jag har svårt att sitta inne en hel dag, men det vore bara korkat att ge sig ut i det här vädret.


Lillebrorsan sover på amningskudden. Han somnade när han åt så jag sitter fast. Jag vill inte störa honom.
Det värsta med snön är allt man får med in på barnvagnshjulen.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 28

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 07.11.16 9:25

Jag är alldeles tjock i näsan och halsen. Sur Egentligen skulle jag vilja gå till gymmet ikväll och bara gå på löpband för att röra mig lite, men jag kommer förmodligen att börja hosta slem och äckla mig genom att snora. Ledsen En promenad när jag kommer hem känns inte lockande alls. Jag kanske får tvinga ut mig på en i alla fall. Jag har inte tränat något alls på nästan två veckor och börjar bli rastlös.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 07.11.16 9:30

sienna skrev:Jag är alldeles tjock i näsan och halsen. Sur Egentligen skulle jag vilja gå till gymmet ikväll och bara gå på löpband för att röra mig lite, men jag kommer förmodligen att börja hosta slem och äckla mig genom att snora. Ledsen En promenad när jag kommer hem känns inte lockande alls. Jag kanske får tvinga ut mig på en i alla fall. Jag har inte tränat något alls på nästan två veckor och börjar bli rastlös.

Stackars Sienna! Det är piss när man är förkyld.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 28

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 07.11.16 9:49

Ikväll är det Walking Dead igen!!
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 28

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 07.11.16 9:58

Messalina skrev:

Det är mammaträning så Lillebrorsan hänger med.
Aha

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 07.11.16 10:01

Messalina skrev:

Lillebrorsan sover på amningskudden. Han somnade när han åt så jag sitter fast. Jag vill inte störa honom.
Det värsta med snön är allt man får med in på barnvagnshjulen.

Vilken tur att du ha mobilen. Att sitta fast utan mobil är inhumant.

Vi har ett förråd ute där vi ställer vagnen och så tar vi bara in själva liggdelen.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 9 av 40 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet