Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chattråden

+15
Antiquus
Lila
Aristo
Messalina
Ladybird
sienna
löken
Teka
luden präst
Hekate
pangpang
ulliso
Elvis
Crocky
Thobbs
19 posters

Sida 9 av 40 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Nästa

Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 01.04.17 20:16

sienna skrev:Kattallergiker kommer att träda över min tröskel i  morgon. Jag har nu stått och skrapat dukar och gardiner rena från katthår med en tvättsvamp och jag har dammat och dammsugit. Trött Jag måste ta en vända till i morgon igen, och flytta båda klösträden och en kattbädd till sovrummet. Jävla allergiker!

Men går det verkligen att städa bort det så enkelt? Det där allergigugget finns väl ÖVERALLT?

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 01.04.17 20:17

HUR ÄR DET MED TEKA?

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 01.04.17 23:40

Aristo skrev:HUR ÄR DET MED TEKA?
Jag har inte avhårat gardiner och jagat allergigugg!

Öh, eller tvättat bäbiskläder och textiler, packat bb-väskan, osv. Men det fixar sig säkert. :yes:
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 02.04.17 10:42

Däremot så tvättade jag bland annat en morgonrock med en näsduk i fickan igår, så lite produktiv har jag varit. :Y:
Det blir lite spännande att stoppa in annan tvätt i den tvättmaskinen/pappersbruket sen.

Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 02.04.17 11:59

Jag sitter just i detta nu och inmundigar en kopp Arvid Nordqvist Franskrost bryggd i moccabryggare. Kaffe :D
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 02.04.17 12:06

Jag vet inte om jag vill se Mästarnas mästare idag. Tv No Det är så tråkigt. :ja(
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 02.04.17 15:13

Nej, min lägenhet är nog inhårad så att det inte går att bli av med allt, men jag försökte få bort det mesta synliga håret i alla fall. Allergikerna hade så klart tagit tabletter innan. :yes:
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 02.04.17 15:13

Teka skrev:Däremot så tvättade jag bland annat en morgonrock med en näsduk i fickan igår, så lite produktiv har jag varit. :Y:
Det blir lite spännande att stoppa in annan tvätt i den tvättmaskinen/pappersbruket sen.

Oh no! Lalala
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 02.04.17 17:40

Jag börjar nya jobbet imorgon. Eek Har förberett en del här, t.ex. tagit fram sakerna jag ska ha med mig, fixat matlåda, osv.
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 02.04.17 18:22

ulliso skrev:Jag börjar nya jobbet imorgon. Eek Har förberett en del här, t.ex. tagit fram sakerna jag ska ha med mig, fixat matlåda, osv.
Det kommer att gå jättebra, det känner jag på mig. Kram
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 02.04.17 18:34

ulliso skrev:Jag börjar nya jobbet imorgon. Eek Har förberett en del här, t.ex. tagit fram sakerna jag ska ha med mig, fixat matlåda, osv.
Lycka till! Kram
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 02.04.17 18:36

Ladybird skrev:
Det kommer att gå jättebra, det känner jag på mig. Kram
Tack. Kram Jag hoppas det, men det är ju så mycket nytt jag ska lära mig. Det är ju inte som att jobba på ett äldreboende där man "bara" (det är ju inte så bara) ska göra saker som att göra dom klädda, ge mat, mediciner, osv. Menar att man ju lätt kan "improvisera", liksom. Men det ska bli spännande. Woot
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 02.04.17 19:02

ulliso skrev:Jag börjar nya jobbet imorgon. Eek Har förberett en del här, t.ex. tagit fram sakerna jag ska ha med mig, fixat matlåda, osv.

Så himla skoj och spännande! Grattis
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 02.04.17 19:03

Teka skrev:
Jag har inte avhårat gardiner och jagat allergigugg!

Öh, eller tvättat bäbiskläder och textiler, packat bb-väskan, osv. Men det fixar sig säkert. :yes:

Så himla skoj och spännande! Grattis
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av löken 02.04.17 19:17

pangpang skrev:

Så himla skoj och spännande! Grattis
Nu lugnar du ner dig! Ranelid
löken
löken

Antal inlägg : 1353
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 02.04.17 21:00

Teka skrev:
Jag har inte avhårat gardiner och jagat allergigugg!

Öh, eller tvättat bäbiskläder och textiler, packat bb-väskan, osv. Men det fixar sig säkert. :yes:

Det är bara att tare lugnt. Det fixar sig ändå som sagt.
Jag KNARKADE förlossningsberättelser och förlossningsdokumentärer sista månaden, särskilt de sista två veckorna när jag gick över tiden. Tror jag såg minst två säsonger av "one born every minute". :-D
Min mamma och syster och säkerligen många fler omkring mig tyckte jag var knäpp som utsatte mig för att se sånt där innan förlossningen.
Jag tyckte det var jätteintressant och ett sätt att förbereda mig.
I efterhand så tyckte jag faktiskt att jag hade nytta av allt det där jag hade sett och läst. Jag hade rätt bra koll på vad som hände under min egen förlossning tack vare det. Det var inte alls dumt.
Det enda jag kan känna var onödigt var dessa klipp från Youtube som jag grävde fram som mycket detaljerat och närgånget filmade det kvinnliga könsorganet när barnet kom ut. Den synen behöver man inte ha på näthinnan. Gladnej

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 02.04.17 21:11

ulliso skrev:
Tack. Kram Jag hoppas det, men det är ju så mycket nytt jag ska lära mig. Det är ju inte som att jobba på ett äldreboende där man "bara" (det är ju inte så bara) ska göra saker som att göra dom klädda, ge mat, mediciner, osv. Menar att man ju lätt kan "improvisera", liksom. Men det ska bli spännande. Woot
Det tar tid att lära sig allt och det tror jag nog att dina kollegor förstår. Du borde få gå tillsammans med någon den första tiden.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 03.04.17 7:02

löken skrev:
Nu lugnar du ner dig! Ranelid

Nu ska du inte entusiasmshejma mej :nejnej:
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 03.04.17 8:55

luden präst skrev:Jag vet inte om jag vill se Mästarnas mästare idag. Tv No Det är så tråkigt. :ja(

Nytt lag. Mycket roligare än det förra.
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 03.04.17 10:39

Hekate skrev:

Nytt lag. Mycket roligare än det förra.

Ja, det var inte så mycket värdelösa sporter nu. Som counter strike och brasiliansk jiu jitsu.
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 03.04.17 15:19

Båda cheferna är sjuka/borta den här veckan. Jag har blivit tillfrågad om jag kan vara något slags kontaktperson den här veckan, och det har jag sagt ja till.
Men, idag fick jag veta att mina kolleger förstått det som att jag ska vara typ CHEF den här veckan, och kommer följdaktligen till mig med alla möjliga små och stora frågor. Typ, ringer mig och säger att de ska till läkaren den och den tiden och så vidare Galen
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 03.04.17 16:53

Aristo skrev:
Det tar tid att lära sig allt och det tror jag nog att dina kollegor förstår. Du borde få gå tillsammans med någon den första tiden.
Ja, jag går tillsammans med dom alla som jobbar på sterilen. :yes: Men denna första vecka ska jag vara mest i disken och lära mig den. Just nu går det runt i huvudet på mig efter denna första dag. :-D  

Idag fick jag även testa att lägga mina egna "nätlådor/brickor" (kommer inte på rätt namn nu). Den ena var ju plättlätt. Den andra bad jag om hjälp med.

Paketera godset fick jag testa på redan den dagen jag var och hälsade på. Nu kan jag det skapligt, men jag får ännu inte perfekta paket. :D Det är ju inte lätt att få till kanterna tycker jag. Men jag ska inte ha så höga krav på mig :nejnej:

Har även fått en egen användare i T-doc nu och idag fick jag testa att scanna för första gången.
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 03.04.17 17:36

pangpang skrev:Båda cheferna är sjuka/borta den här veckan. Jag har blivit tillfrågad om jag kan vara något slags kontaktperson den här veckan, och det har jag sagt ja till.
Men, idag fick jag veta att mina kolleger förstått det som att jag ska vara typ CHEF den här veckan, och kommer följdaktligen till mig med alla möjliga små och stora frågor. Typ, ringer mig och säger att de ska till läkaren den och den tiden och så vidare Galen

Det är nu du måste bestämma dig, bli den bohemiska slappochefen eller den domderande småpåven. Vilket blir det? Popcorn
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 03.04.17 17:39

För övrigt, detta hade kunnat vara jag. The Apostrophiser. Cool

"For years, it has been rumoured that somebody has been going out late at night, correcting bad punctuation on Bristol shop fronts."

http://www.bbc.com/news/uk-39459831
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Crocky 03.04.17 17:59

Ladybird skrev:
pangpang skrev:Båda cheferna är sjuka/borta den här veckan. Jag har blivit tillfrågad om jag kan vara något slags kontaktperson den här veckan, och det har jag sagt ja till.
Men, idag fick jag veta att mina kolleger förstått det som att jag ska vara typ CHEF den här veckan, och kommer följdaktligen till mig med alla möjliga små och stora frågor. Typ, ringer mig och säger att de ska till läkaren den och den tiden och så vidare Galen

Det är nu du måste bestämma dig, bli den bohemiska slappochefen eller den domderande småpåven. Vilket blir det? Popcorn
För vi alla vet ju redan att det inte finns någon återvändo från chefsrollen för pangpang längre. :yes:
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 9 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 9 av 40 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet