Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chattråden

+15
Antiquus
Lila
Aristo
Messalina
Ladybird
sienna
löken
Teka
luden präst
Hekate
pangpang
ulliso
Elvis
Crocky
Thobbs
19 posters

Sida 22 av 40 Föregående  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 31 ... 40  Nästa

Gå ner

Chattråden - Sida 22 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 03.05.17 9:17

pangpang skrev:

För hemmabruk är det en annan sak tycker jag. Där är det ju smart att ha t ex iPhone och iPad eftersom man då kan ha samma appar på båda enheterna, dela bilder, lösenord och annat :yes: Jobbmobilen föredrar jag dock att hålla så clean som möjligt från privat information eftersom man aldrig vet när IT-avdelningen kommer rusande och begär in den för att göra någon obligatorisk och livsviktig inställning.

Men va bra. Det låter som om du redan har tänkt igenom det och tagit ett beslut Wink
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 22 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 03.05.17 9:42

Hekate skrev:

Men va bra. Det låter som om du redan har tänkt igenom det och tagit ett beslut Wink

Haha, jo... Det jag sökte var mer utifall att någon direkt avrådde från just den där modellen av någon anledning.
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 22 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 03.05.17 10:16

pangpang skrev:

Haha, jo... Det jag sökte var mer utifall att någon direkt avrådde från just den där modellen av någon anledning.

Min "dog" så jag fick lämna in den på service.
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 22 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 03.05.17 10:51

pangpang skrev:Jag förstår vad ni menar :yes:

Dock ser jag det som en poäng, jobbmässigt, att vara någorlunda van vid både Android och iOS. Snurrig
Så tänkte jag också. Sen fick jag svära.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 22 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 03.05.17 11:23

sienna skrev:
Så tänkte jag också. Sen fick jag svära.

Du underskattar mig!
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 22 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 03.05.17 12:31

pangpang skrev:

Haha, jo... Det jag sökte var mer utifall att någon direkt avrådde från just den där modellen av någon anledning.
Sambon har en sån som jobbmobil och jag har inte hör honom svära över den en enda gång. Jag har 7:an och är också nöjd. Framförallt hur mycket den tål att bli tappad i marken.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 22 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av löken 03.05.17 14:47

pangpang skrev:

Du ünderzqathar mig!
albino
löken
löken

Antal inlägg : 1353
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 22 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 03.05.17 17:23

Man åker bort 5 dagar och när man kommer hem så hoppar katten upp på diskbänken mitt framför ögonen på mig och går helt ogenerat runt där! Som om inga regler gäller längre. :nejnej:
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 22 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av löken 03.05.17 17:49

Teka skrev:Man åker bort 5 dagar och när man kommer hem så hoppar katten upp på diskbänken mitt framför ögonen på mig och går helt ogenerat runt där! Som om inga regler gäller längre. :nejnej:
Morsan Eek
löken
löken

Antal inlägg : 1353
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 22 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 03.05.17 17:49

Teka skrev:Man åker bort 5 dagar och när man kommer hem så hoppar katten upp på diskbänken mitt framför ögonen på mig och går helt ogenerat runt där! Som om inga regler gäller längre. :nejnej:

Sniffade katten på bebisen? Nyfiken Woot Nyfiken

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 22 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 03.05.17 17:57

Teka skrev:Man åker bort 5 dagar och när man kommer hem så hoppar katten upp på diskbänken mitt framför ögonen på mig och går helt ogenerat runt där! Som om inga regler gäller längre. :nejnej:
Breaking the law, breaking the law! Yeah

Har du fått en kattunge nu? Nyfiken
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 22 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 03.05.17 17:58

pangpang skrev:

Du underskattar mig!
:yes:
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 22 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 03.05.17 18:39

Aristo skrev:

Sniffade katten på bebisen? Nyfiken Woot Nyfiken
Ja. Inte imponerad!

Fast det går bra än så länge, har inte lagt ifrån mig den tillgänglig för kattdjuren än och de verkar inte förstått vidden av det hela...
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 22 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 03.05.17 18:40

sienna skrev:
Breaking the law, breaking the law! Yeah

Har du fått en kattunge nu? Nyfiken
Det eller en smättrande piraya. Besvärad
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 22 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 03.05.17 18:58

Teka skrev:
Det eller en smättrande piraya. Besvärad
Grattis Vad blev det för sort?
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 22 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 03.05.17 20:22

Nu berättar Teka allt! Var förlossningen fantastisk? Hur känns det att vara mamma? Är bebis snäll? Hur många dagar gick du över? Nyfiken Ångrar du dig och planerar återköp?

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 22 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 04.05.17 6:11

Katterna måste ha sabbat Tekas internetuppkoppling precis när det började bli spännande ...
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 22 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 04.05.17 8:50

Grattis Teka!!!!
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 22 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Antiquus 04.05.17 12:51

Grattis Teka!
Antiquus
Antiquus

Antal inlägg : 414
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 22 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 04.05.17 13:07

Grattis Teka..!! Blommor Fick barnet pung..?!? Nyfiken
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 22 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 04.05.17 16:43

Aristo skrev:Nu berättar Teka allt! Var förlossningen fantastisk? Hur känns det att vara mamma? Är bebis snäll? Hur många dagar gick du över? Nyfiken Ångrar du dig och planerar återköp?

Nej, den blev inte så fantastisk. Hur var din? Alla tre punkter i "förlossningsbrevet" min barnmorska hade mig att skriva blev tvärtom, men det störde mig inte för jag visste ju att allt det beror på omständigheterna. Det blev jättelångdraget och bäbisen låg lite dumt med huvudet och vi försökte med massa knep för att få det tillrätta men till slut fick det bli snitt. Snittet var bland det värsta jag varit med om och jag förlorade blod så jag har varit rätt svag. Vi kan inte vara vakna i skift utan jag måste vara vaken eftersom det är mat bäbisen vill ha och gandalf måste vara vaken om jag behövt hjälp.
De informerade inte riktigt om att jag skulle känna mig svag av blodförlusten så det kändes lite konstigt att bli mamma och sen knappt kunna resa mig ur sängen eller ta min bäbis själv pga ett snitt som en del kvinnor i usa bokar in bara för bekvämlighet(?) typ. Jag förstod varför först efter ett par dagar när de tog mitt järnvärde.

5 dagar blev det till slut för de plockade fram bäbisen framåt kl.05 i lördags natt så att den inte skulle behöva missa lördagsgodiset. Och som det snaskades, bäbisen hade gått upp i vikt till utskrivningen! Var tillbaka till BB idag och kollade men de tog inte returer. Gladnej (Fast det var snarare snittet jag ville reklamera för det hade börjat rinna blod ur det.) Bäbisen sov sig igenom utflykten toksnällt, vilket flax.
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 22 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 04.05.17 16:47

luden präst skrev:Grattis Teka..!! Blommor Fick barnet pung..?!? Nyfiken
Oh ja. Och som jag tvättar under den! Varje gång det äts så smattrar det till i blöjan och mellan måltiderna med. elephant
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 22 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 05.05.17 6:00

Teka skrev:

Nej, den blev inte så fantastisk. Hur var din? Alla tre punkter i "förlossningsbrevet" min barnmorska hade mig att skriva blev tvärtom, men det störde mig inte för jag visste ju att allt det beror på omständigheterna. Det blev jättelångdraget och bäbisen låg lite dumt med huvudet och vi försökte med massa knep för att få det tillrätta men till slut fick det bli snitt. Snittet var bland det värsta jag varit med om och jag förlorade blod så jag har varit rätt svag. Vi kan inte vara vakna i skift utan jag måste vara vaken eftersom det är mat bäbisen vill ha och gandalf måste vara vaken om jag behövt hjälp.
De informerade inte riktigt om att jag skulle känna mig svag av blodförlusten så det kändes lite konstigt att bli mamma och sen knappt kunna resa mig ur sängen eller ta min bäbis själv pga ett snitt som en del kvinnor i usa bokar in bara för bekvämlighet(?) typ. Jag förstod varför först efter ett par dagar när de tog mitt järnvärde.

5 dagar blev det till slut för de plockade fram bäbisen framåt kl.05 i lördags natt så att den inte skulle behöva missa lördagsgodiset. Och som det snaskades, bäbisen hade gått upp i vikt till utskrivningen! Var tillbaka till BB idag och kollade men de tog inte returer. Gladnej (Fast det var snarare snittet jag ville reklamera för det hade börjat rinna blod ur det.) Bäbisen sov sig igenom utflykten toksnällt, vilket flax.

Usch och fy vilken jobbig början på moderskapet. Min blev också långdragen och plågsam men den slutade aldrig i snitt som för dig. Första tiden är inte alltid (som många påstår) så rosaskrimrande och mysigt. Det kan kännas jobbigt både fysiskt och psykist. Men det blir bättre! Särskilt när bebisen fått lite rutiner. Första månaden grät jag varje dag.
Mår du bättre nu?
Och ja, bebisen skiter hela tiden första tiden. Tror jag bytte blöja 15 gånger per dag. Finns mycket fostervatten i tarmarna som behöver komma ut.
Och grattis till bebisen!

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 22 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 05.05.17 10:13

Teka skrev:
Oh ja. Och som jag tvättar under den! Varje gång det äts så smattrar det till i blöjan och mellan måltiderna med. elephant

Bra..!! Applåder Det är oerhört viktigt att göra rent runt pungen..!! :nejnej: :ja(
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 22 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 05.05.17 12:54

Man ska ju röka cigar när det blivit ett gossebarn lär det sägas..!! Röka
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 22 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 22 av 40 Föregående  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 31 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet