Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chattråden

+15
Antiquus
Lila
Aristo
Messalina
Ladybird
sienna
löken
Teka
luden präst
Hekate
pangpang
ulliso
Elvis
Crocky
Thobbs
19 posters

Sida 28 av 40 Föregående  1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40  Nästa

Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 19.05.17 10:06

Vi har 25,9 grader här..!! :-D
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 19.05.17 10:06

Grattis i efterskott, Messa! Det finns liv efter 40, lovar. :yes: Det är efter 50 som allt börjar knaka och knastra, och behovet av vinsch för att få på sig behån blir mer och mer påtagligt.
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 19.05.17 10:27

Ladybird skrev:Grattis i efterskott, Messa! Det finns liv efter 40, lovar. :yes: Det är efter 50 som allt börjar knaka och knastra, och behovet av vinsch för att få på sig behån blir mer och mer påtagligt.

Tack Ladybumsan. Det känns betryggande.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 19.05.17 19:32

Aristo skrev:Lönesamtal med chefen. Trött
Det går bra. Kram
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 19.05.17 19:48

Hekate skrev:

Vad gjorde du? Woot
För några veckor sen lyckades jag sätta stolsryggen i narkosläkarens skrev Besvärad Han skulle sätta sig vid matbordet och gick bakom min stolsrygg just som jag skulle resa mig upp från stolen vid bordet. Det är ganska trångt mellan matbordet och soffan i personalrummet. Men jag såg honom inte komma heller, så jag tycker att han själv skulle sett upp. :-D

En annan gång skulle jag gå förbi mellan soffan och soffbordet på jobbet och lyfte benet ordentligt för att inte välta ner något för op-syrran som hade sitt kaffe på bordet (vi har ett soffbord i normalhöjd och 2 mindre som inte är så höga, hennes fika var på ett av de det låga borden). Kaffet klarade sig, men hennes macka råkade jag välta ner med "hjälp" av baksidan på vaden eller hur jag ska säga.

Men igår var nog det värsta. Skulle in i en operationssal för att hämta smutsiga instrument som skulle diskas. Kollegan sa åt mig att hämta och jag bara gick utan att kolla vilken sal det var (kollade bara snabbt på op-schemat i datorn i diskrummet).  Vi har 6 op-salar och dom ligger 2 och 2 mot varandra så att säga. Jag visste att jag skulle hämta disken från både sal 1 och 2 nästan samtidigt (efter att ha kollat op-schemat). Men jag kollade som sagt inte närmare vilken av dessa två salar (som ju ligger bredvid varandra då). Jag har bara fokus på vagnen med op-disk (som jag ser utifrån genom glasrutan i op-salen) och öppnar dörren till sal 1... Som är låst inifrån (tack och lov!!). Då ser jag att operationen inte är klar än. Hjälp Op-uskan bara skakar på huvudet åt mig och menar "nej, nej, inte här NU". Ahhhhhhhh, då ville jag bara försvinna. Besvärad Det var såklart sal 2 som ringt efter mig.

Jag lärde mig av detta att verkligen fråga kollegan vilken sal, eller ha sökaren själv, att inte bara stirra mig blind på op-schemat på datorn och att inte ha så bråttom.
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 19.05.17 19:55

Men idag gick det iaf bra, jag var ensam på sterilcentralen fram till kl. 8.30. Då kom den pensionerade kollegan som fått rycka in pga sjukdom av den som eg. skulle jobbat). Jag körde igång morgonens arbete utan misstag kl. 06.40. Woot Det är mycket att komma ihåg på morgonen. Sen gick kollegan hem kl. 13 och då var jag ensam i en timme. Första gången jag är ensam så här mycket. Har ju kollegor som jobbar ute på operation, men dom är ju upptagna med sina sysslor. Vi fikar och lunchar tillsammans iaf. :Y:
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 20.05.17 13:46

Det låter inte så farligt, ulliso. Kram Saker händer.
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 20.05.17 14:43

Just i detta nu sitter jag och läppjar på en kopp Arvid Nordqvist Franskrost bryggd med moccabryggare..!! Kaffe :D
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 20.05.17 17:48

När jag jobbade förra våren med växande mage och röv sprack byxorna så halva röva hängde ut. Ingen sa nåt förrän jag hade visat mina "fina" trosor för de flesta på sterilen och op. Pinsamt.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 20.05.17 18:09

Ladybird skrev:Det låter inte så farligt, ulliso. Kram Saker händer.
Kram
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 20.05.17 18:09

luden präst skrev:Just i detta nu sitter jag och läppjar på en kopp Arvid Nordqvist Franskrost bryggd med moccabryggare..!! Kaffe :D
Trevligt. Applåder
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 20.05.17 18:11

Aristo skrev:När jag jobbade förra våren med växande mage och röv sprack byxorna så halva röva hängde ut. Ingen sa nåt förrän jag hade visat mina "fina" trosor för de flesta på sterilen och op. Pinsamt.
Kram

Så ni har också op och steril i ett? Har hört om andra ställen där som skickar smutsig disk med en hiss. Jag tycker att det är trevligt att vara ihop med op, vi är ett bra gäng.
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 20.05.17 19:12

ulliso skrev:
Kram

Så ni har också op och steril i ett? Har hört om andra ställen där som skickar smutsig disk med en hiss. Jag tycker att det är trevligt att vara ihop med op, vi är ett bra gäng.
Nä, vi har hiss men vi hade diskdesinfektorerna uppe i op-salarna så var uppe och sprang där mycket. Men nu är det helt annat sen för några veckor tillbaka eftersom både op och vi har flyttat till helt nybyggda lokaler.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 20.05.17 19:17

Jag kan helt seriöst säga att det är AS JOBBIGT att sitta här i norrland och inte komma åt de där jävla utförsäjningarna i södra Sverige. Nu har mini rodini i sthlm outlet och i gruppen jag är med i fotar de sina jävla fynd och lägger ut i gruppen. Det är så retsamt, jag villllll ocksåååå haaaa! Gråter
Åk dit och handla åt mig så swishar jag pengar. Crazy

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 20.05.17 19:30

Med tindrande ögon sa jag till F att jag har kommit på vad jag vill ha i morsdagspresent.
- En resa till Stockholm?
- JA! Lycklig
- Ja, du får det. Men du får åka själv, jag och dottern stannar hemma.
- Sur

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 20.05.17 19:46

F fick tre fribiljetter på cirkus från jobbet igår. Vi kunde inte gå så vi försökte skänka bort biljetterna.
Jag började med att fråga i en mammagrupp på fb som jag är med i. Skrev att det vore kul om biljetterna gick till en familj med ansträngt ekonomi.
En ung tjej svarade ganska direkt. Vi skrev till varandra bla hur hon skulle hämta biljetterna och så. Kl 17 skulle hon komma förbi. Och var vi inte hemma då skulle de läggas i brevlådan vid dörren.
Kl 16.55 messar jag henne och berättar att biljetterna ligger i brevlådan. Då svarar hon att dottern fått feber. OM det nu skulle vara sant, varför meddelade hon inte det tidigare?
Jag sa åt henne att meddela så fort som möjligt om hon skulle få förhinder. Nu hann jag inte få tag på någon annan som kunde ta biljetterna Så surt att biljetter för flera hundra kronor brinner upp.
Och folk asså, blir så trött. Trött

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 20.05.17 21:11

Aristo skrev:
Nä, vi har hiss men vi hade diskdesinfektorerna uppe i op-salarna så var uppe och sprang där mycket. Men nu är det helt annat sen för några veckor tillbaka eftersom både op och vi har flyttat till helt nybyggda lokaler.
Härligt med nybyggda lokaler. Applåder
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 20.05.17 21:12

Aristo skrev:F fick tre fribiljetter på cirkus från jobbet igår. Vi kunde inte gå så vi försökte skänka bort biljetterna.
Jag började med att fråga i en mammagrupp på fb som jag är med i. Skrev att det vore kul om biljetterna gick till en familj med ansträngt ekonomi.
En ung tjej svarade ganska direkt. Vi skrev till varandra bla hur hon skulle hämta biljetterna och så. Kl 17 skulle hon komma förbi. Och var vi inte hemma då skulle de läggas i brevlådan vid dörren.
Kl 16.55 messar jag henne och berättar att biljetterna ligger i brevlådan. Då svarar hon att dottern fått feber. OM det nu skulle vara sant, varför meddelade hon inte det tidigare?
Jag sa åt henne att meddela så fort som möjligt om hon skulle få förhinder. Nu hann jag inte få tag på någon annan som kunde ta biljetterna  Så surt att biljetter för flera hundra kronor brinner upp.
Och folk asså, blir så trött. Trött
Men så dumt av henne. Sad
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 20.05.17 21:49

ulliso skrev:
Härligt med nybyggda lokaler. Applåder
Ja. :yes: Det blir ett helt nytt sätt att arbeta på. Mycket att lära när jag kommer tillbaks. Hjälp

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 20.05.17 21:50

ulliso skrev:
Men så dumt av henne. Sad
Oerhört.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 21.05.17 4:09

Upp med tuppen, fånga dagen osv.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 21.05.17 4:58

Aristo skrev:Upp med tuppen, fånga dagen osv.

Ner i tvättstugan!
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Elvis 21.05.17 5:54

Jag tycker tuppfan kan sova lite längre på helgerna. Sur
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 21.05.17 7:00

Fram med dammsugarn. Städa
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 21.05.17 7:20

Elvis skrev:Jag tycker tuppfan kan sova lite längre på helgerna. Sur

Kuktupp!
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 28 av 40 Föregående  1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet