Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chattråden

+15
Antiquus
Lila
Aristo
Messalina
Ladybird
sienna
löken
Teka
luden präst
Hekate
pangpang
ulliso
Elvis
Crocky
Thobbs
19 posters

Sida 37 av 40 Föregående  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40  Nästa

Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 14.06.17 11:37

luden präst skrev:Har ni sett en bajskorv..?? Nyfiken
Ja, jag har..!! Här
Jajjemen. Det låg en på mattan i barnens rum igår morse.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 14.06.17 12:31

Messalina skrev:
Jajjemen. Det låg en på mattan i barnens rum igår morse.

Crazy
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 14.06.17 12:33

Ladybird skrev:Jag är glad att jag bor längst ner i mitt höghus. Jag må missa en fantastisk utsikt, men i gengäld så kan jag kliva ut genom köksfönstret utan att bryta benen.

Släpper du ut katten då också? Jag skulle också vilja ha markplan.
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 14.06.17 17:44

Messalina skrev:

Äckel som äckel.
Presic!
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 14.06.17 17:46

Teka skrev:Om katternas magar kraschar ordentligt så brukar jag ge lammfärs eller kyckling i små mängder och diarsanyl.

Det klassiska tipset kokt vit fick och ris testade jag en gång (och upptäckte att kattens mage inte tolererade fisk. Alls.)
Jag har köpt hem diarsanyl nu, men Lilla L som brukar slänga sig över allt ätbart gillar det inte. Galen Jag får tvångshålla henne för att klämma in det i munnen på henne.

Dessutom har båda kattskrällena slutat äta den vita fisken nu också. Galen Jag får väl köpa hem en billig påse kycklingfilé till dem, för kyckling från kylen åt de i morse i alla fall. Ger du färsen rå, då? Nyfiken
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 14.06.17 17:47

Brand är min värsta mardröm. Tur nog bor jag numera en våning upp och kan hoppa både från bakballen och framballen utan att skada mig nämnvärt.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 14.06.17 21:17

sienna skrev:
Jag har köpt hem diarsanyl nu, men Lilla L som brukar slänga sig över allt ätbart gillar det inte. Galen Jag får tvångshålla henne för att klämma in det i munnen på henne.

Dessutom har båda kattskrällena slutat äta den vita fisken nu också. Galen Jag får väl  köpa hem en billig påse kycklingfilé till dem, för kyckling från kylen åt de i morse i alla fall. Ger du färsen rå, då? Nyfiken
Jag har gett rå eller tillagad om de kinkat med rå. Typ rullat små miniköttbullar och micrat...
Ge du tillagat om du aldrig gett katterna rå mat innan. :yes:

Diarsanylen ges med tvång. Jag brukar få ta ett blött hushållspapper och torka bort klet som hamnar utanför munnen. Uhm, det momentet sker också med tvång här.
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 15.06.17 6:09

sienna skrev:Brand är min värsta mardröm. Tur nog bor jag numera en våning upp och kan hoppa både från bakballen och framballen utan att skada mig nämnvärt.

Det är min värsta mardröm också. Min skräck för brand är så stark att jag inte tycker om öppen eld över huvudtaget, inte ens kontrollerad sådan. Inga brasor eller levande ljus i mitt hus alltså.
Om jag hade trott på reinkarnation skulle jag ta det som bevis för att jag dött i en brand i ett tidigare liv.
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 15.06.17 10:42

Jag har inte satt upp min brandvarnare ännu.
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 15.06.17 11:07

Teka skrev:
Jag har gett rå eller tillagad om de kinkat med rå. Typ rullat små miniköttbullar och micrat...
Ge du tillagat om du aldrig gett katterna rå mat innan. :yes:

Diarsanylen ges med tvång. Jag brukar få ta ett blött hushållspapper och torka bort klet som hamnar utanför munnen. Uhm, det momentet sker också med tvång här.
De har fått äta lite rå köttfärs ibland när jag har portionerat upp det, men bara lite. Jag får se om de fortsätter nöja sig med kyckling.
I morse gick det bättre med diarsanylen, Lilla L kan inte motstå ätbara saker (förutom vit fisk Mad ) så hon gjorde inget större motstånd när jag satte kanylen i munnen på henne.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 15.06.17 11:08

Hekate skrev:

Det är min värsta mardröm också. Min skräck för brand är så stark att jag inte tycker om öppen eld över huvudtaget, inte ens kontrollerad sådan. Inga brasor eller levande ljus i mitt hus alltså.
Om jag hade trott på reinkarnation skulle jag ta det som bevis för att jag dött i en brand i ett tidigare liv.
Jag är inte heller förtjust i eld. Jag tänder i stort sett aldrig levande ljus hemma, inte ens innan jag hade katter.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 15.06.17 11:08

På lunchen tvingade jag en kollega som ska flyga till USA på semestern att köpa stödstrumpor. Noterat
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 15.06.17 14:05

sienna skrev:På lunchen tvingade jag en kollega som ska flyga till USA på semestern att köpa stödstrumpor. Noterat

Applåder nu har du kvalat in som en Äkta Vuxen :D
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 15.06.17 16:47

17 döda hittills i Londonbranden. Borde vara fler tycker man när man ser huset. En del kanske har brunnit upp helt. Undrar om det var av plast det jävla huset.
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av löken 15.06.17 20:00

luden präst skrev:17 döda hittills i Londonbranden. Borde vara fler tycker man när man ser huset. En del kanske har brunnit upp helt. Undrar om det var av plast det jävla huset.
Det måste ju vara många de fortfarande inte har hittat Sad
löken
löken

Antal inlägg : 1353
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 16.06.17 6:02

löken skrev:
Det måste ju vara många de fortfarande inte har hittat Sad

Ja, det har väl inte hunnit upp till översta våningarna än.

Jag läste någonstans nyss att de räknar med runt 100 döda när allt är klart.
Helt ofattbart.
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 16.06.17 6:56

Jag är så himla allergisk just nu! Crazy
Ringde vårdcentralen och fick veta att det inte är någon idé, finns ingen som helst hjälp att få!! Crazy Crazy Stupid me
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 16.06.17 10:41

pangpang skrev:Jag är så himla allergisk just nu! Crazy
Ringde vårdcentralen och fick veta att det inte är någon idé, finns ingen som helst hjälp att få!! Crazy Crazy Stupid me
:| Något måste de väl ändå ha?
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 16.06.17 10:46

Lol En kollega försökte sig på en (oavsiktlig) springnota idag på lunchen. Vi var på ett ställe där vi är mer eller mindre stammisar, vi är där minst en gång i veckan och de känner igen oss. Det är bordsbeställning och sen går man till kassan och betalar när man har ätit. Vi satt ute och när vi hade ätit klart så reste vi oss, men istället för att gå in och betala så gick kollegan ut på gatan utanför uteserveringen. Servitrisen tittade efter honom, sen tittade hon på mig och min andra kollega som asgarvade, så frågade servitrisen om vi hade betalat. När vi sa att vi inte hade gjort det skulle hon springa efter vår kollega, men vi sa att hon skulle låta bli (för att se hur länge det dröjde innan han kom på att han inte hade betalat) och att vi betalade för honom. Killen i kassan asgarvade också. De känner som sagt igen oss och eftersom vi skulle betala för kollegan också var det inga problem. Medan vi stod och betalade kom kollegan tillbaka, och det var först då när han såg oss betala som han kom på att han inte hade betalat. Lol
Han hade mest kommit tillbaka för att se var vi tog vägen, eftersom vi inte följde efter honom.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 16.06.17 11:23

sienna skrev:
:| Något måste de väl ändå ha?

Najj, enligt bromsklossen i växeln är det tydligen helt onödigt att gå till läkaren för allergi. Det roliga är att jag ringde en gång tidigare i våras i samma ärende (allergi alltså, dock visade det sig att det var förkylning den gången så jag bokade av) och då tycktes det nästan överdrivet synd om mig och jag fick en tid direkt. Det känns rätt konstigt att växelpersonalens humör eller tjänstvilja ska avgöra om man får läkarhjälp eller ej. Funderar på att byta vårdcentral Vetej
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 16.06.17 11:50

pangpang skrev:

Najj, enligt bromsklossen i växeln är det tydligen helt onödigt att gå till läkaren för allergi. Det roliga är att jag ringde en gång tidigare i våras i samma ärende (allergi alltså, dock visade det sig att det var förkylning den gången så jag bokade av) och då tycktes det nästan överdrivet synd om mig och jag fick en tid direkt. Det känns rätt konstigt att växelpersonalens humör eller tjänstvilja ska avgöra om man får läkarhjälp eller ej. Funderar på att byta vårdcentral Vetej
Jag tycker att jag läser överallt att om inte receptfritt hjälper så ska man vända sig till en läkare, för då kan man få starkare grejor på recept. Jag fick nyligen en tidning från landstinget där det var allergi-special (ja, jag läser de flesta tidningar som kommer med posten), där det stod att man skulle vända sig till vården om det receptfria inte hjälper. Tråkigt att det blev sån tvärnit i växeln. Kram Sad Jag tycker att du ska ringa och tjata hål i huvudet på dem, eller prova en annan vårdcentral.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 16.06.17 11:58

sienna skrev:
Jag tycker att jag läser överallt att om inte receptfritt hjälper så ska man vända sig till en läkare, för då kan man få starkare grejor på recept. Jag fick nyligen en tidning från landstinget där det var allergi-special (ja, jag läser de flesta tidningar som kommer med posten), där det stod att man skulle vända sig till vården om det receptfria inte hjälper. Tråkigt att det blev sån tvärnit i växeln. Kram Sad Jag tycker att du ska ringa och tjata hål i huvudet på dem, eller prova en annan vårdcentral.

Jo precis, jag försöker nog igen på måndag. Den här mänskan var helt omöjlig, jag ifrågasatte ju vad hon sa men hon hävdade med bestämdhet att det man kan få ut på recept är exakt samma som det som finns på apoteket, enda skillnaden är att det kan bli lite lite lite billigare om man får det på recept Crazy

Fattar inte riktigt grejen med växelpersonal i vården som ljuger för sina kunder. En gång blev jag ju ljugen för när en sån vårdcentraltelefonist påstod att det inte finns någon bättre hostmedicin än den receptfria :Y:
Det tar ju emot att säga åt en sån där person att hen ljuger och att man vill prata med någon annan eller få en tid bokad ändå, särskilt när man redan från början tycker det är lite jobbigt att ringa. Ack ja...
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 16.06.17 12:12

pangpang skrev:

Jo precis, jag försöker nog igen på måndag. Den här mänskan var helt omöjlig, jag ifrågasatte ju vad hon sa men hon hävdade med bestämdhet att det man kan få ut på recept är exakt samma som det som finns på apoteket, enda skillnaden är att det kan bli lite lite lite billigare om man får det på recept Crazy

Fattar inte riktigt grejen med växelpersonal i vården som ljuger för sina kunder. En gång blev jag ju ljugen för när en sån vårdcentraltelefonist påstod att det inte finns någon bättre hostmedicin än den receptfria :Y:
Det tar ju emot att säga åt en sån där person att hen ljuger och att man vill prata med någon annan eller få en tid bokad ändå, särskilt när man redan från början tycker det är lite jobbigt att ringa. Ack ja...
Jag fattar ju att de kanske sorterar bort en del hypokondriker i växeln, men samtidigt tycker jag att de kan vara lite mer lyhörda för sina patienter (eller "kunder" som jag antar att vi är) när de ringer. De flesta ringer nog inte för precis vad som helst, utan har provat det receptfria först och ringer av en anledning.

Jag har haft lite kontakt med vårdcentralen där jag bor på sistone, och de är rätt pigga på att boka en telefontid med läkare istället för ett fysiskt besök. Jag vet inte om det är mer ekonomiskt. Vetej
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 16.06.17 16:54

Jag har träffat Siennas Rainman. Ni får ta på mig.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Crocky 16.06.17 17:36

Messalina skrev:Jag har träffat Siennas Rainman. Ni får ta på mig.
Oj, det är unikt. Ingen annan har gjort det!
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 37 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 37 av 40 Föregående  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet