Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chattråden

+16
Thobbs
hosni
Korsfäst
sienna
löken
pangpang
Messalina
ulliso
Elvis
luden präst
Hekate
Crocky
Ladybird
Aristo
dunet
Pingvin
20 posters

Sida 11 av 40 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40  Nästa

Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 23.10.17 12:06

sienna skrev:
Skratt Tittar du på Temptation Island? Skratt

Jag såg ju den BB-omgången men kan inte minnas varken Marcelo eller Annica. Det kanske inte är någon större förlust.

Nämen alltså kanalen råkade vara på, DEN RÅKADE VARA PÅ!!!11 :o Gråter
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 23.10.17 13:04

Bachelor har jag tittat lite på. Jävligt pinsamt.
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 23.10.17 13:48

Pingvin skrev:

Nämen alltså kanalen råkade vara på, DEN RÅKADE VARA PÅ!!!11 :o Gråter
Rolleyes "Råkade" Rolleyes
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Crocky 23.10.17 19:35

Det här att Timell fick sparken. Ska man tolka det som att Timell är ett svin i klass med Weinstein?
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 24.10.17 5:57

Crocky skrev:Det här att Timell fick sparken. Ska man tolka det som att Timell är ett svin i klass med Weinstein?
Inte i klass med Weinstein, men han är definitivt en slempropp.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 24.10.17 7:27

Crocky skrev:Det här att Timell fick sparken. Ska man tolka det som att Timell är ett svin i klass med Weinstein?

Han verkar ju systematiskt ha betett sig som en röv, domderat, tafsat och härjat och alla har vetat om det men alla har tystat ner det för att han var ett så himla värdefullt varumärke för TV4. Praktikanter har köpts ut, kolleger har fått höjda löner för att hålla käften. Produktionsbolaget hade tydligen föreslagit ett programledarbyte en gång men TV4 hade vägrat.

Kräks
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 24.10.17 9:33

Tja, ja, men.. om man ska sparka alla chefer för att de vill bestämma allt och tar sig rätten att skälla ut anställda som inte sköter sig så blir det ju väldigt komplicerat på arbetsmarknaden.

Jag är lite rädd att den här MeToo-kampanjen håller på att kidnappas av alla möjliga intressen, och att den riskerar att inkludera en väldans massa beteenden som den ena eller andra gruppen finner oönskvärda. Jag läste en artikel på expressen.se där ett antal kvinnor beskrev vad de råkat ut för av manliga vänner och bekanta, helt förfärliga beskrivningar av sexuella trakasserier och regelrätta våldtäkter. En del av det har ju uppenbarligen Martin Timell också gjort sig skyldig till - rumptafsande på någon praktikant, uppkörda fingrar på en annan praktikant i den där badtunnan, och bröstklämmandet på Lulu Carter - och det är där fokus borde ligga tycker jag, och det är det han ska åka dit för.

Att de har ett arbetsmiljöproblem på Äntligen Hemma för att Martin skriker och är arg är väl liksom inte så relevant i kampen mot sexuella trakasserier. Studera

Eller? Diskutera. Tack

(jag ser redan den uppenbara invändningen mot ovanstående, att det är Martins stil och särställning och chefernas undfallenhet som enablat honom att komma undan med tafsandet, och jag köper det, men alltså mmm säg att det aldrig hade förekommit något tafsande och att han bara var en dålig och lynnig arbetskamrat, vad hade då övriga Sverige med det att göra liksom? Snackar albino)

äh svammel
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Crocky 24.10.17 11:35

Jag är lite inne på samma banor som Pingvin att det borde debatteras mer nyanserat.
Igår sa till exempel Lady Dahmers i Aktuellt att män gör bäst i att inte göra några närmanden alls eftersom män då riskerar att göra fel.


Senast ändrad av Crocky den 24.10.17 11:37, ändrad totalt 1 gång
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 24.10.17 11:36

Är tafsa sexuella övergrepp? Det borde ju vara nåt grövre än sexuella trakasserier iaf, som jag inbillar mig är gubbsjuka sexskämt, kommentarer om brösten etc.
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Halllå

Inlägg av luden präst 24.10.17 11:41

Jasså, hade han gjort så grova grejer Timell? Det där med fingrarna är ju på gränsen till våldtäkt.

Annars vet jag inte om den här debatten är nån höjdare för rättssäkerheten.
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 24.10.17 11:51

Det är väl alltid mottagaren som avgör vad som är trakasserier, det går inte att konkretisera vad som räknas in. Mobbing, sexuella trakasserier, allt... Rent generellt är det så att vissa är väldigt lättkränkta och tar allt som trakasserier medan andra är mer hårdhudade och kan ta emot sånt som även andra "vanliga" människor tycker är över gränsen utan att reagera. Oavsett om de är män eller kvinnor, oavsett om det är av sexuell karaktär eller inte.

Jag gissar att om Timell bara hade varit en vidrig medarbetare som betedde sig som ett allmänt svin och ryade och höll på så hade det inte blivit lika stort i media (i alla fall inte i samband med #metoo). Fortfarande inte ett okej beteende och något som ledningen borde ha tagit tag i på en gång istället för att som nu, låta honom hållas i många år för att de är polare. Det är väl tafsandet, att han är en flåsgubbe som inte kan hålla fingrarna i styr, som har förärat honom ett gatlopp i pressen. Att media sedan kan visa att mys-Martin är en skitstövel när kameran inte är igång är ju bara en extra bonus för dem. De kastar sig efter varenda liten skelettdel de kan få tag i.

Att som kvinna konstant få kommentarer om ens kropp från arbetskamrater, antydningar och att få en massa sexskämt som är riktade mot sig skulle jag räkna som sexuella trakasserier om det känns obehagligt. Och om jag ständigt var mottagaren som det riktades mot så skulle det bli obehagligt till slut. En gång kanske inte är någon gång, men många droppar små...

Som sagt så beror det på hur känslig man är. Själv är jag inte jättekänslig, vi är en klick här på jobbet som skämtar rätt så grovt och "elakt" ibland (både kvinnor och män), men det gäller att ha fingerspitzgefühl så att man anpassar innehållet till sällskapet. Ibland får man tona ner det hela, när andra är närvarande och vara medveten om att alla inte har samma typ av humor.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 24.10.17 13:40

Pingvin skrev:Tja, ja, men.. om man ska sparka alla chefer för att de vill bestämma allt och tar sig rätten att skälla ut anställda som inte sköter sig så blir det ju väldigt komplicerat på arbetsmarknaden.
Det där tror jag är en vääääldigt förskönande beskrivning av Timells framfart.

Pingvin skrev:Jag är lite rädd att den här MeToo-kampanjen håller på att kidnappas av alla möjliga intressen, och att den riskerar att inkludera en väldans massa beteenden som den ena eller andra gruppen finner oönskvärda. Jag läste en artikel på expressen.se där ett antal kvinnor beskrev vad de råkat ut för av manliga vänner och bekanta, helt förfärliga beskrivningar av sexuella trakasserier och regelrätta våldtäkter. En del av det har ju uppenbarligen Martin Timell också gjort sig skyldig till - rumptafsande på någon praktikant, uppkörda fingrar på en annan praktikant i den där badtunnan, och bröstklämmandet på Lulu Carter - och det är där fokus borde ligga tycker jag, och det är det han ska åka dit för.

Att de har ett arbetsmiljöproblem på Äntligen Hemma för att Martin skriker och är arg är väl liksom inte så relevant i kampen mot sexuella trakasserier. Studera

Eller? Diskutera. Tack

(jag ser redan den uppenbara invändningen mot ovanstående, att det är Martins stil och särställning och chefernas undfallenhet som enablat honom att komma undan med tafsandet, och jag köper det, men alltså mmm säg att det aldrig hade förekommit något tafsande och att han bara var en dålig och lynnig arbetskamrat, vad hade då övriga Sverige med det att göra liksom? Snackar albino)

äh svammel

Absolut! :Y:

Jag är också LITE dubbel. Det finns nog viss risk för en pöbelmentalitet och lynchstämning, där uppenbara rövar som Virtanen och Timell (eller...?) blandas ihop med någon som skickat ett efterhängset sms för mycket eller kanske småtallat på någon på fyllan för 20 år sedan, med samma offentliga avrättning som följd. Det leder liksom inte till något gott.

Egentligen har ju ingen alls med arbetsmiljöproblemen på Äntligen Hemma att göra. Men de borde lösts direkt istället för att indirekt hejas på av de ansvariga, precis som du typ är inne på.
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 24.10.17 15:14

pangpang skrev:
Det där tror jag är en vääääldigt förskönande beskrivning av Timells framfart.

Hehe, ja, han har bevisligen gått mycket längre än så. Men bara så alla är överens om att personer i chefsställning ibland är tvungna att ta anställda i örat, bildligt talat, och att det är naturligt att de anställda inte alltid tycker det är så trevligt. Sen går det förstås att hantera saker och ting på olika bra sätt.


Senast ändrad av Pingvin den 24.10.17 15:17, ändrad totalt 1 gång
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 24.10.17 15:15

Sen har jag ett skämt som bara ploppade upp när jag läste en artikel idag, men det känns som att det är för tidigt att dra det. :o Om några månader kanske. Besvärad
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 24.10.17 15:24

Pingvin skrev:Sen har jag ett skämt som bara ploppade upp när jag läste en artikel idag, men det känns som att det är för tidigt att dra det. :o  Om några månader kanske. Besvärad
Kom igen! Do eeeeeet! albino
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 24.10.17 15:34

Jag gillar inte den här ketchup-effekten, även om det kanske är den som är poängen med den här kampanjen.
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 24.10.17 15:35

Pingvin skrev:

Hehe, ja, han har bevisligen gått mycket längre än så. Men bara så alla är överens om att personer i chefsställning ibland är tvungna att ta anställda i örat, bildligt talat, och att det är naturligt att de anställda inte alltid tycker det är så trevligt. Sen går det förstås att hantera saker och ting på olika bra sätt.

Ja, det är väl klart att chefer och deras medarbetare inte alltid är överens. Dock tror jag väl inte att Timell varit chef med personalansvar? Han har nog, precis som Lulu och de andra, låtit sitt bolag fakturera produktionsbolaget.
Och hans beteende tycker jag för övrigt inte kan sorteras in under "ta en anställd i örat", utan verkar ha varit djupt olämpligt oavsett relationen till de andra.
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 24.10.17 15:40

pangpang skrev:

Ja, det är väl klart att chefer och deras medarbetare inte alltid är överens. Dock tror jag väl inte att Timell varit chef med personalansvar? Han har nog, precis som Lulu och de andra, låtit sitt bolag fakturera produktionsbolaget.
Och hans beteende tycker jag för övrigt inte kan sorteras in under "ta en anställd i örat", utan verkar ha varit djupt olämpligt oavsett relationen till de andra.

Jag tänker alltså på det där klippet (som jag visserligen inte sett, jag läste bara texten) där han tydligen skäller ut en medarbetare för att hen är så negativ. Jag menar, inte trevligt såklart, men det har ju liksom inte med MeToo att göra. Brydd

aja struntsamma Smile
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 24.10.17 15:43

Var det förresten någon som polisanmält Hollywood-gubben innan allt detta?
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 24.10.17 15:44

sienna skrev:
Kom igen! Do eeeeeet! albino


Jag pm:ade dig. Vet inte om det funkade. :o
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 25.10.17 17:27

Syrran med sambo ska kanske åka till Prag i december då hon fyller jämt. Syrran vill ha med oss. Om det nu blir så är den stora frågan om vi ska ta med dottern. Det vore trevligt att åka utan barn men jag vet inte om jag klarar av att vara ifrån dottern i tre nätter. Hjälp
Messa, skulle du klara av det?
Jag vill höra att jag är en fjant och att dottern klarar sig utan mig i fyra dagar. Crazy

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Elvis 25.10.17 18:04

Aristo skrev:Syrran med sambo ska kanske åka till Prag i december då hon fyller jämt. Syrran vill ha med oss. Om det nu blir så är den stora frågan om vi ska ta med dottern. Det vore trevligt att åka utan barn men jag vet inte om jag klarar av att vara ifrån dottern i tre nätter. Hjälp
Messa, skulle du klara av det?
Jag vill höra att jag är en fjant och att dottern klarar sig utan mig i fyra dagar. Crazy
Jag svarar för Messa och säger ja, hon klarar det. Hon har varit och hon ska vara borta från sina telingar i tre nötter.
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Elvis 25.10.17 18:04

Ron däremot. Honom klarar hon inte att lämna. :No:
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 25.10.17 19:25

Aristo skrev:Syrran med sambo ska kanske åka till Prag i december då hon fyller jämt. Syrran vill ha med oss. Om det nu blir så är den stora frågan om vi ska ta med dottern. Det vore trevligt att åka utan barn men jag vet inte om jag klarar av att vara ifrån dottern i tre nätter. Hjälp
Messa, skulle du klara av det?
Jag vill höra att jag är en fjant och att dottern klarar sig utan mig i fyra dagar. Crazy

Jag åker till Amsterdam tor-sön nästa vecka utan man och barn men med kompis. You do the math.

Jag ser fram emot frukostcava, förmiddagsprosecco, lunchchampagne, eftermuddagsbubbel och middagspuppel.
J
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 25.10.17 19:25

Elvis skrev:
Jag svarar för Messa och säger ja, hon klarar det. Hon har varit och hon ska vara borta från sina telingar i tre nötter.

Tre nötter utan mina nötter!! Applåder
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 11 av 40 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet