Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chattråden

+12
m52
Thobbs
Aristo
ulliso
löken
Hekate
Antiquus
Crocky
Messalina
Teka
Elvis
Korsfäst
16 posters

Sida 7 av 40 Föregående  1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40  Nästa

Gå ner

Chattråden - Sida 7 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 13.01.17 13:17

Alltså, Aristo - jag hade tagit över hela huset. Om nu F verkar sugen så vet jag inte vad det är att tveka över. Han blir väl den som får renovera. Så har ni ett jättefint boende i en trevlig by med vänner runtomkring.

Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 28

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 7 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Elvis 13.01.17 14:55

Som av en slump hittade jag glass i frysen på jobbet. Så passande nu när jag jobbar över.
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 7 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 13.01.17 15:18

En person som vi känner vill sälja sin ikeasoffa som köptes för 6500 kr när den var ny 2014. Vad är ett rimligt pris för den nu?
Vi behöver en ny soffa eftersom den vi har nu hatar jag innerligt. Vi vill inte kosta på oss en helt ny, utan det köper vi den dan vi har flyttat till hus.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 7 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Elvis 13.01.17 15:38

Max 1000 kronor.
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 7 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av löken 13.01.17 15:49

sienna skrev:Lol En hamburgare (A) gick in i en annan hamburgares (B) hamburgare och la in en hamburgare att när ett visst hamburgare skrevs ut så skulle det automatiskt korrigeras till hamburgare "hamburgare". Det har varit så ett hamburgare nu, men det är tydligen först idag (eller egentligen igår) som B lade märke till det. Idag bad B mig komma till hamburgare och kolla på en hamburgare . Han skrev in hamburgare och det ändrades till "hamburgare" och han provade på olika hamburgare, men hur han än skrev in hamburgare så blev det "hamburgare". Han berättade också att han igår hade skrivit ett hamburgare som skulle skickas iväg till en av våra hamburgare , och där hade också hamburgare bytts ut till "hamburgare". Rainman hade upptäckt hamburgare innan hamburgare skickades iväg. :-D
Till slut var jag ju tvungen att avslöja för B att det rörde sig om en hamburgare och jag hjälpte honom att hitta det, så att han kunde ta bort det. Men jag avslöjade aldrig att det var A som hade lagt in det. Tråkigt nog så är A på en hamburgare idag, så han fick aldrig njuta av Bs hamburgare .

Fnissa
:hamburgare:
löken
löken

Antal inlägg : 1353
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 7 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 13.01.17 16:48

Hekate skrev:Btw. Idag är det fredagen den 13:e Lycklig
Det firade jag med ett besök till tandläkaren som slog på stort och röntgade nedre delen av dödskallen. Lycklig
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 7 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 13.01.17 17:05

Aristo, kööööp. Om du gillar huset, trädgården, möjligheterna och läget. Jag tror inte att du kommer tycka det blir för jobbigt den dagen dina föräldrar är borta och du blir kvar bland dina barndomsminnen. Och tills dess så hinner ni sätta er egen prägel på huset och ditt/dina barn hinner fylla det med nya roliga minnen. Smile
Det man ska vara mest på sin vakt med när det gäller att köpa hus av äldre familjemedlemmar är om de blir gnälliga när man gör om och säger hur det ska vara i huset "för så har det alltid varit". Men du har väl så pass ärlig relation till dina föräldrar att du kan säga till dem att lägga av om de skulle börja. Åh, och problematiskt också om de som tidigare bott där fortfarande känner sig för hemma, typ din gamla svägerska som såg ert boende som sitt reservhem!

När morfar dog så tog min kusins familj över hans älskade hus. Det kändes jättebra att det stannade i släkten, morfar ville inte ge upp sitt hem och vi andra hade ju så mycket minnen där. De gjorde dock om totalt, det brukade vara två lägenheter och de ville förstås att det skulle vara en sammanhängande enfamiljs-bostad med öppnare planlösning istället. Det blev jättebra även om man förstås inte känner igen sig när man kommer innanför dörren. Det både är och inte är morfars hus. :Y:
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 7 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 13.01.17 20:03

Ladybird skrev:
Ja, det huset behövde en hel del renovering. Kanske inte så mycket utseendemässigt men ett par väggar hade nog fått försvinna.

Hade vi fortsatt äga det tillsammans så hade det fått bli sommarstuga. Men hade jag haft möjlighet att köpa huset själv så hade jag kunnat tänka mig att flytta dit permanent.

Och så heter det punschveranda. Var fick jag portvinsveranda ifrån? Stupid me

Vad synd att huset låg så långt borta, för det lät ju himlans fint. :yes:

Då hade du kunnat sitta på punschverandan med portvinstå. :yes:

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 7 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 13.01.17 20:05

Elvis skrev:Max  1000 kronor.
Han fick en tusenlapp. Han blev en suris när vi erbjöd 500. :-D

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 7 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 13.01.17 20:51

Messalina skrev:Alltså, Aristo - jag hade tagit över hela huset. Om nu F verkar sugen så vet jag inte vad det är att tveka över. Han blir väl den som får renovera. Så har ni ett jättefint boende i en trevlig by med vänner runtomkring.


Det finns en del att tveka på om man känner till hela historien om en säger.
Det första problemet är ju att det andra paret faktiskt bor kvar i den andra husdelen. :-D De är rätt skruppliga men de kommer nog tjura på ett tag till. Möjligen kommer de kanske vilja flytta när väl mina föräldrar har flyttat.
För det andra kommer det handla om rätt mycket pengar vid köp av hela huset. En hel del mer än vad vi har tänkt att lägga ut. OCH driftkostnaden för ett hus på över 300 kvm är rätt hög. Besvärad Och det är lite väl stort att ha hela huset för sig själv. Det är inte rimligt. :-D

För att ha råd att ha ett så stort hus måste man nog ha en lägenhet i huset som man kan hyra ut. Men jag vill egentligen inte ha hyresgäster.
Men jag gissar att vi måste ha det för att ha råd med huset, om man nu ska vara realistisk.


Senast ändrad av Aristo den 13.01.17 21:08, ändrad totalt 1 gång

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 7 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 13.01.17 21:06

Teka skrev:Aristo, kööööp. Om du gillar huset, trädgården, möjligheterna och läget. Jag tror inte att du kommer tycka det blir för jobbigt den dagen dina föräldrar är borta och du blir kvar bland dina barndomsminnen. Och tills dess så hinner ni sätta er egen prägel på huset och ditt/dina barn hinner fylla det med nya roliga minnen. Smile
Det man ska vara mest på sin vakt med när det gäller att köpa hus av äldre familjemedlemmar är om de blir gnälliga när man gör om och säger hur det ska vara i huset "för så har det alltid varit". Men du har väl så pass ärlig relation till dina föräldrar att du kan säga till dem att lägga av om de skulle börja. Åh, och problematiskt också om de som tidigare bott där fortfarande känner sig för hemma, typ din gamla svägerska som såg ert boende som sitt reservhem!

När morfar dog så tog min kusins familj över hans älskade hus. Det kändes jättebra att det stannade i släkten, morfar ville inte ge upp sitt hem och vi andra hade ju så mycket minnen där. De gjorde dock om totalt, det brukade vara två lägenheter och de ville förstås att det skulle vara en sammanhängande enfamiljs-bostad med öppnare planlösning istället. Det blev jättebra även om man förstås inte känner igen sig när man kommer innanför dörren. Det både är och inte är morfars hus. :Y:

Sen jag skrev om det här till er har jag inte tänkt så mycket på just det här känslomässiga. Jag tror ni har rätt i att vi kommer fylla huset med egna minnen. Men jag har desto mer tänkt på det praktiska. Det kommer finnas mycket att göra och det kommer bli dyrt. Mina föräldrar kommer nog inte ha några problem med förändringar på huset och jag tror inte de kommer lägga sig i.

Det gäller att man har mycket pengar om man drar igång ett så stort projekt. Och en rejäl skopa med tålamod och renoveringsintresse. Jag vet inte om jag orkar bo i ett renoveringsobjekt. Jag gjorde det med militären och när det var klart kastade han ut mig. Sur

Jag vill inte verka negativ, jag försöker bara vara realistisk och tänka på allt vad det innebär.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 7 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 13.01.17 21:47

Aristo skrev:

Vad synd att huset låg så långt borta, för det lät ju himlans fint. :yes:

Då hade du kunnat sitta på punschverandan med portvinstå. :yes:
:-D  Ja, det hade varit nåt.
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 7 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Elvis 14.01.17 9:47

Hello.
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 7 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 14.01.17 10:04

Elvis skrev:Hello.
Is it me you're looking for?
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 7 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 14.01.17 10:08

Oj, vilken crush jag har på Kanadas premiärminister. Bultar

http://www.bbc.com/news/video_and_audio/headlines/38616652
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 7 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 14.01.17 10:10

Ladybird skrev:Oj, vilken crush jag har på Kanadas premiärminister. Bultar

http://www.bbc.com/news/video_and_audio/headlines/38616652
Get a room!
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 7 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 14.01.17 10:18

sienna skrev:
Get a room!
Yes, please! Däckad
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 7 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Elvis 14.01.17 10:26

Ladybird skrev:Oj, vilken crush jag har på Kanadas premiärminister. Bultar

http://www.bbc.com/news/video_and_audio/headlines/38616652
Tänk dig honom på en punschveranda! Crazy
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 7 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 14.01.17 12:10

Elvis skrev:
Tänk dig honom på en punschveranda! Crazy
Punschverandor är bra till så mycket. Woot
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 7 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 14.01.17 12:31

Jag sitter just i detta nu och inmundigar en kopp Arvid Nordqvist Franskrost bryggd i moccabryggare. Kaffe :D
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 7 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 14.01.17 14:11

Harry Belafonte hade ju en helt enastående binda på sig på en konsert i Madison Square Garden 1963. Applåder
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 7 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Elvis 14.01.17 14:58

Träffade världens mest oengagerade bilförsäljare idag. Frågade vad det var för skillnad mellan två olika karosser och fick till svar att "du kan se själv". Eller så berättar du att den ena karossen är lite bredare/längre eller vad det ni är, lata fan! :Y:
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 7 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 14.01.17 15:12

Elvis skrev:Träffade världens mest oengagerade bilförsäljare idag. Frågade vad det var för skillnad mellan två olika karosser och fick till svar att "du kan se själv". Eller så berättar du att den ena karossen är lite bredare/längre eller vad det ni är, lata fan! :Y:
Fick han försäljningen? Woot

Snacka om att vara ointresserad av dig/er som kund. Jag hoppas att ni går till någon helt annan firma.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 7 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 14.01.17 15:22

Aristo skrev:

Det finns en del att tveka på om man känner till hela historien om en säger.
Det första problemet är ju att det andra paret faktiskt bor kvar i den andra husdelen. :-D De är rätt skruppliga men de kommer nog tjura på ett tag till. Möjligen kommer de kanske vilja flytta när väl mina föräldrar har flyttat.
För det andra kommer det handla om rätt mycket pengar vid köp av hela huset. En hel del mer än vad vi har tänkt att lägga ut. OCH driftkostnaden för ett hus på över 300 kvm är rätt hög. Besvärad Och det är lite väl stort att ha hela huset för sig själv. Det är inte rimligt. :-D

För att ha råd att ha ett så stort hus måste man nog ha en lägenhet i huset som man kan hyra ut. Men jag vill egentligen inte ha hyresgäster.
Men jag gissar att vi måste ha det för att ha råd med huset, om man nu ska vara realistisk.
Ah, där har vi pudelns kärna: vi känner ju inte till bakgrunden. Då blir det svårt att ge förslag eller råda till det ena eller andra.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 28

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 7 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Elvis 14.01.17 16:57

sienna skrev:
Fick han försäljningen? Woot

Snacka om att vara ointresserad av dig/er som kund. Jag hoppas att ni går till någon helt annan firma.
Men då måste vi byta bilmärke, det är jobbigt.. :lat:
. Vi funderar mellan två olika bilvarianter. Den ena markant dyrare än den andra. Om han varit lite smart hade han lyft fram fördelarna med den dyrare varianten så vi fattar att vi borde ha 0.0001 kubikmeter större lastutrymme och att det är värt de där kronorna extra. Ja ja, vi köpte ingen bil i alla fall.
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 7 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 40 Föregående  1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet