Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chattråden

+12
m52
Thobbs
Aristo
ulliso
löken
Hekate
Antiquus
Crocky
Messalina
Teka
Elvis
Korsfäst
16 posters

Sida 20 av 40 Föregående  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Nästa

Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 02.02.17 19:27

pangis, vad sa du till kollegan som berättade för dig att du skulle utföra arbetsuppgifterna? Neka, neka, neka och säg att du inte har hört något om det när andra än puckot kommenterar dina nya arbetsuppgifter. Så småningom ska väl även puckot nås av uppgiften att du inte känner till att du har fått nya uppgifter.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 02.02.17 19:28

Själv stoppade jag foten rakt ner i en kattmatspya som någon av katterna hade lagt i mina "hoppa-i"-gympadojor jag har här hemma. Vad?
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Elvis 02.02.17 19:38

sienna skrev:Själv stoppade jag foten rakt ner i en kattmatspya som någon av katterna hade lagt i mina "hoppa-i"-gympadojor jag har här hemma. Vad?
Vad sugen jag blir på att skaffa katt. Besvärad
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 02.02.17 20:03

Jag har fan blivit besatt av det där Hofors-programmet!
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 02.02.17 20:07

Elvis skrev:
Vad sugen jag blir på att skaffa katt. Besvärad
Det var ingen hårboll i alla fall utan bara torkat torrfoder. :-D
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 02.02.17 20:08

Messalina skrev:Jag har fan blivit besatt av det där Hofors-programmet!
Nej, Messa. Det är skräp för din hjärna. Det fördummar dig!
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Crocky 02.02.17 20:55

Jag såg första programmet om Hofors men mådde lite illa av det. De målar ju upp en bild av det enda som finns på landsbygden är tröga och lite inavlade sömngångare. Ungefär som Böda sand, men där ska man skratta åt arbetarklassen istället.
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 02.02.17 21:51

Elvis skrev:Min tvättstugestrategi är att låta maken ta hand om tvätten. Funkar fint. :Y|
Och min är äldsta dottern. Devil
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 02.02.17 21:52

Nä, det är ju inte mer än rätt att hon sköter det mesta klädtvättandet eftersom hon gärna vill ha sina kläder tvättade varje dag.
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 02.02.17 21:59

Ladybird skrev:Juhupp, kollat ikapp på På Spåret. Det enda som var bra med den där generaldirektören och Göran var att de var så tråkiga att jag inte ens iddes bli irriterad. Anne-Lie och filmnissen framstod som under av charm bredvid dem. Fast det var en fin tröja hon hade, generaldirren.

Och så tog jag Bali på 10 poäng. In your face, Sri Lanka!

Slut på rapporten.
Göran är då rolig på Twitter. :D Jag blev lite besviken på att det var Bali och inte Sri Lanka, för jag ville se film från Sri Lanka. Min bänkkamrat (och som jag sedan jobbade mycket ihop med) på usk-utbildningen kommer just därifrån. Minns än första dagen på utbildningen och att jag medvetet satte mig bredvid henne just för att hon såg så trevlig ut, och det var hon. Love
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 02.02.17 23:30

Vi såg split. Den var bra. :Y:

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 03.02.17 3:04

sienna skrev:
Nej, Messa. Det är skräp för din hjärna. Det fördummar dig!

Nej! Det är ju bra! Ta hårdrocks-Micke som verkar vara någon multibegåvning som spelar trummor och gitarr och skriver låtar. Som gör reklam för sin spelning med en bild av sina piercade bröstvårtor!
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 03.02.17 5:14

sienna skrev:pangis, vad sa du till kollegan som berättade för dig att du skulle utföra arbetsuppgifterna? Neka, neka, neka och säg att du inte har hört något om det när andra än puckot kommenterar dina nya arbetsuppgifter. Så småningom ska väl även puckot nås av uppgiften att du inte känner till att du har fått nya uppgifter.

Jodå, jag sa att jag hört det ryktesvägen, men inte själv fått frågan och om jag får den kommer jag att säga nej, eftersom jag inte ser hur det ryms i min tjänst. "Men jag tyckte ju det lät som en jättebra idé" sa den andra personen då, och det är ju verkligen upp till hen att ha åsikter om :D Eller ja, det får hen såklart men de bryr jag mig inte om Gladnej
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 03.02.17 5:22

Ladybird skrev:
Liknande saker har hänt mig ett par gånger. Folk som förväntar sig att man ska vara tillgänglig på stubben utan att ens kolla om det är så. Men jag frågar bara på vilket kostnadsställe mina timmar ska redovisas och då blir det ofta märkligt tyst.

Japp, jag har tänkt ta om att jag i så fall måste vara avlönad av den andra avdelningen det antal timmar det gäller. Men det vill jag ju inte. Jag har alltså min chefs stöd i detta, han sa redan från början att jag själv får välja men han borde vara tydlig mot den andra figuren att det är mig som kontakten ska tas med innan det pladdras och bestäms till höger och vänster.

Elvis skrev:
Inte ok! Inte! Vägra göra arbetsuppgiften.

Jag blir mer och mer säker på att när/om jag till sist får frågan, så kommer jag att säga nej. På det sättet är det bra att jag fått höra om det ryktesvägen först, eftersom jag annars kan ha en tendens att säga ja utan att tänka efter.
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 03.02.17 7:36

Messalina skrev:

Nej! Det är ju bra! Ta hårdrocks-Micke som verkar vara någon multibegåvning som spelar trummor och gitarr och skriver låtar. Som gör reklam för sin spelning med en bild av sina piercade bröstvårtor!
Nej, Messa, nej!
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 03.02.17 7:38

pangpang skrev:

Jodå, jag sa att jag hört det ryktesvägen, men inte själv fått frågan och om jag får den kommer jag att säga nej, eftersom jag inte ser hur det ryms i min tjänst. "Men jag tyckte ju det lät som en jättebra idé" sa den andra personen då, och det är ju verkligen upp till hen att ha åsikter om :D Eller ja, det får hen såklart men de bryr jag mig inte om Gladnej
Frågan är om "alla andra" tycker att det är en jättebra idé för att de själva slipper arbetsuppgiften då. Studera Det ligger nog i farans riktning.

Skönt i alla fall att din chef står på din sida, men hen skulle nog ha poängterat lite tydligare för idékläckaren att hen skulle vidtala dig i frågan innan hen tog beslut att du skulle utföra arbetsuppgifterna.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 03.02.17 7:52

pangpang skrev:

Jodå, jag sa att jag hört det ryktesvägen, men inte själv fått frågan och om jag får den kommer jag att säga nej, eftersom jag inte ser hur det ryms i min tjänst. "Men jag tyckte ju det lät som en jättebra idé" sa den andra personen då, och det är ju verkligen upp till hen att ha åsikter om :D Eller ja, det får hen såklart men de bryr jag mig inte om Gladnej

Vilken spännande arbetsplats du verkar ha där kollegor delar ut arbetsuppgifter till andra kollegor och cheferna säger "ta det om du vill". Där jag jobbar är det cheferna som delar ut arbetsuppgifterna, inte den underställda personalen.
Men vi är nog ett mossigt och byråkratiskt ställe som inte hänger med i utvecklingen Vad?
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Elvis 03.02.17 7:57

Det luktar målarfärg/lacknafta i mitt hörn av kontoret. Jag har letat efter läckande pennor eller sprayburkar men hittar ingenting. Lukten verkar komma utifrån på något sätt men ändå inte. Jag blir galen, jag kan inte sitta i de ångorna. Blö.
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 03.02.17 7:58

Hekate skrev:

Vilken spännande arbetsplats du verkar ha där kollegor delar ut arbetsuppgifter till andra kollegor och cheferna säger "ta det om du vill". Där jag jobbar är det cheferna som delar ut arbetsuppgifterna, inte den underställda personalen.
Men vi är nog ett mossigt och byråkratiskt ställe som inte hänger med i utvecklingen Vad?

Jag tror det handlade om att min chef inte visste alls hur stor uppgiften var eller vad den innebar, utan tyckte att det skulle tas direkt med mig för att slippa missförstånd. Vi har endel utbyte avdelningarna emellan och våra områden överlappar till viss del varandra.

Men visst, det bekvämaste hade ju varit om chefen meddelat att eftersom jag inte jobbar på den avdelningen så är det inte aktuellt.
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 03.02.17 8:08

Elvis skrev:Det luktar målarfärg/lacknafta i mitt hörn av kontoret. Jag har letat efter läckande pennor eller sprayburkar men hittar ingenting. Lukten verkar komma utifrån på något sätt men ändå inte. Jag blir galen, jag kan inte sitta i de ångorna. Blö.
Usch, det där låter som ett kommande migränanfall. Vad? Kan du byta plats? Annars tycker jag att du åker hem och jobbar därifrån istället.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 03.02.17 8:09

Elvis skrev:Det luktar målarfärg/lacknafta i mitt hörn av kontoret. Jag har letat efter läckande pennor eller sprayburkar men hittar ingenting. Lukten verkar komma utifrån på något sätt men ändå inte. Jag blir galen, jag kan inte sitta i de ångorna. Blö.

Björnklister Lycklig


Besvärad
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Elvis 03.02.17 8:15

Hekate skrev:

Björnklister Lycklig


Besvärad
Jag får trycka upp björnklister i näsan så jag slipper känna lukten.
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 03.02.17 9:00

sienna skrev:
Nej, Messa, nej!

Jag tror att sista avsnittet har varit nu i alla fall.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Elvis 03.02.17 10:04

Felet lokaliserat. Kanske luktar det mindre på måndag.
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Elvis 03.02.17 14:16

Jaha. Så var den arbetsdagen slut. Oproduktivt och eländigt.
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 20 av 40 Föregående  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet