Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chattråden

+15
Antiquus
Lila
Aristo
Messalina
Ladybird
sienna
löken
Teka
luden präst
Hekate
pangpang
ulliso
Elvis
Crocky
Thobbs
19 posters

Sida 3 av 40 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Nästa

Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 20.03.17 20:30

pangpang skrev:
Eek Vad blir det istället? Spännande!
Jag ska bli kollega med Aristo, men inte på samma ställe såklart. Razz

Det är på sterilcentralen på sjukhuset! Smile
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 20.03.17 20:31

Messalina skrev:
Vad roligt! Grattis!
Tackar. Smile
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Crocky 20.03.17 21:16

ulliso skrev:
pangpang skrev:
Eek Vad blir det istället? Spännande!
Jag ska bli kollega med Aristo, men inte på samma ställe såklart. Razz

Det är på sterilcentralen på sjukhuset! Smile
Grattis!
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 20.03.17 21:22

Crocky skrev:
Grattis!
Tack. Smile
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 20.03.17 21:25

Grattis ulliso Applåder
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 20.03.17 21:29

Ladybird skrev:Grattis ulliso Applåder
Tackar. :Y: Så roligt att jag fick tjänsten. Jag har dåliga tankar om mig själv alltid. Trots att jag borde veta bättre.
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 21.03.17 6:55

Grattis Ulliso, vad kul! Då kanske vi kommer träffas i framtiden inom jobbet. :D
Jag trodde du trivdes inom äldreomsorgen. Var det för slitsamt?

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 21.03.17 7:13

ulliso skrev:Jag sökte en annan tjänst (som uska) och JAG FICK DEN. Eek Så snart säger jag bye bye till äldreomsorgen.
Grattis! Hurra
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 21.03.17 7:14

Thobbs skrev:
Jag föreslår att du kontaktar den federala domaren i Hawaii, då blir du insläppt fortare än kvickt har jag hört. Smile
Fast nu har jag ju fått inresetillståndet, så det återstår bara att charma immigration-personen. Flirt
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 21.03.17 7:19

När man ska jobba hemifrån, har kopplat upp sig mot nätverket på jobbet via VPN och inte kommer in i de program man behöver komma in i för att kunna jobba... Läsa
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 21.03.17 7:21

ulliso skrev:Jag sökte en annan tjänst (som uska) och JAG FICK DEN. Eek Så snart säger jag bye bye till äldreomsorgen.

Grattis
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 21.03.17 7:23

Hekate skrev:Btw.

Kicki Danielsson och Tomas Andersson Wij i årets "Så mycket bättre"

Hmm

Och tredje artisten är ... Eric Saade .... Besvärad
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 21.03.17 7:28

Hekate skrev:

Och tredje artisten är ... Eric Saade .... Besvärad
Man kanske inte behöver kolla i år, alltså. Noterat
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 21.03.17 8:05

En artär i huvudet kommer att brista ikväll nån gång mellan kl 21-22. Jag känner det på mig.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 21.03.17 9:38

sienna skrev:
Fast nu har jag ju fått inresetillståndet, så det återstår bara att charma immigration-personen. Flirt

Stick in kondompaket mellan sidorna i ditt pass, det är väldigt populärt :yes:
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 21.03.17 9:39

Aristo skrev:En artär i huvudet kommer att brista ikväll nån gång mellan kl 21-22. Jag känner det på mig.

Vän av ordning undrar nu vad som händer mellan kl 21-22 ikväll som kan få en artär att brista.
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 21.03.17 9:42

När jag gick genom en gränskontroll häromdagen drog kontrollanten efter avklarad kontroll in mitt körkort i luckan igen, och sa att han minsann kände igen mig, och frågade såklart om jag kände igen honom.
Jo, från nånstans långt bak i min stora hjärnas labyrinter letade sig den här personens namn fram. Vi har alltså gått i samma högstadieklass och det ENDA (!) jag minns om honom från de tre åren är att han en gång under en lektion vände sig om till någon slumpvis vald klasskompis och frågade om denne sett "Nu fajtas vi igen 2". Så glatt, spontant och konstigt. "HAR DU SETT NU FAJTAS VI IGEN 2?"
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Crocky 21.03.17 10:06

pangpang skrev:När jag gick genom en gränskontroll häromdagen drog kontrollanten efter avklarad kontroll in mitt körkort i luckan igen, och sa att han minsann kände igen mig, och frågade såklart om jag kände igen honom.
Jo, från nånstans långt bak i min stora hjärnas labyrinter letade sig den här personens namn fram. Vi har alltså gått i samma högstadieklass och det ENDA (!) jag minns om honom från de tre åren är att han en gång under en lektion vände sig om till någon slumpvis vald klasskompis och frågade om denne sett "Nu fajtas vi igen 2". Så glatt, spontant och konstigt. "HAR DU SETT NU FAJTAS VI IGEN 2?"
Det var i alla fall mer än vad min frus kollega/min f.d. årskurskamrat i högstadiet mindes om mig - den där långa och smala. Besvärad
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 21.03.17 10:15

Aristo skrev:Grattis Ulliso, vad kul! Då kanske vi kommer träffas i framtiden inom jobbet. :D
Jag trodde du trivdes inom äldreomsorgen. Var det för slitsamt?
Ja, otroligt slitsamt. Det hela började direkt efter då jag kom tillbaks från semestern i juli. Bl.a. så var vår diskmaskin sönder i 4 veckor, vi fick handdiska. ALL disk för 10 boende och oss personal på avdelningen. Frukost, fika, lunch, fika, middag, kvällsmål. Det blir en hel del disk. Sen var det en hel massa annat och ÄR fortfarande.

Jag har alltid älskat mitt jobb, men sen detta har fortgått med full styrka sen i somras så har jag totalt tappat gnistan och lusten. Men det är inte hela historien till att jag sökte detta jobbet. När jag gick usk-utbildningen så hälsade vi på på sterilcentralen och jag kände då att det här ville jag jobba med. Sen har jag haft koll på landstingets sida för lediga jobb och då dök detta upp och jag sökte det.

Men tänk bara om jag nu fick ta mina arbetskamrater med mig. Jag gillar mina arbetskamrater otroligt mycket. Love Men jag måste tänka på min hälsa.


Senast ändrad av ulliso den 21.03.17 10:18, ändrad totalt 1 gång
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 21.03.17 10:16

sienna skrev:
Grattis! Hurra
Tack. Smile
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 21.03.17 10:17

Hekate skrev:

Och tredje artisten är ... Eric Saade .... Besvärad
Tomas Andersson Wij Love
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 21.03.17 10:25

ulliso skrev:
Ja, otroligt slitsamt. Det hela började direkt efter då jag kom tillbaks från semestern i juli. Bl.a. så var vår diskmaskin sönder i 4 veckor, vi fick handdiska. ALL disk för 10 boende och oss personal på avdelningen. Frukost, fika, lunch, fika, middag, kvällsmål. Det blir en hel del disk. Sen var det en hel massa annat och ÄR fortfarande.

Jag har alltid älskat mitt jobb, men sen detta har fortgått med full styrka sen i somras så har jag totalt tappat gnistan och lusten. Men det är inte hela historien till att jag sökte detta jobbet. När jag gick usk-utbildningen så hälsade vi på på sterilcentralen och jag kände då att det här ville jag jobba med. Sen har jag haft koll på landstingets sida för lediga jobb och då dök detta upp och jag sökte det.

Men tänk bara om jag nu fick ta mina arbetskamrater med mig. Jag gillar mina arbetskamrater otroligt mycket. Love Men jag måste tänka på min hälsa.

What, det där gör mig förbannad. Det är ju inte rimligt för fem öre. Snacka om oekonomiskt användande av personalresurser. Ni stod alltså och diskade när ni istället kunde umgåtts med eller vårdat de gamla? Som om inte personalsituationen redan är ansträngd. Helt sjukt.
Så jävla typiskt också, hade en enda yrkeskår med högre status (missförstå mig rätt...) gått med på det där?
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 21.03.17 10:38

pangpang skrev:

What, det där gör mig förbannad. Det är ju inte rimligt för fem öre. Snacka om oekonomiskt användande av personalresurser. Ni stod alltså och diskade när ni istället kunde umgåtts med eller vårdat de gamla? Som om inte personalsituationen redan är ansträngd. Helt sjukt.
Så jävla typiskt också, hade en enda yrkeskår med högre status (missförstå mig rätt...) gått med på det där?
Exakt! Vi var skitförbannade! Men dom skyllde bara på att leverantören inte hade den på lager. En "högre uppsatt" anhörig ringde och drog i lite trådar, då först hände det lite saker. Undrar hur länge vi fått vänta annars. Eller så kunde vi ju bara fått en enklare diskmaskin att använda tills den andra kom. Men nääää. Vi brukade skoja och säga till varandra om de hade börjat tillverka vår diskmaskin än.

Ja, jag brukar ju tänka det att vilka andra får städa på sin egen arbetsplats som vi får göra? Vi ska städa allt på avdelningen förutom korridoren som en städerska tar. Vi har inte haft tid att städa sen i somras. Vi har ryktet om oss att ha husets skitigaste avdelning. Men så har vi också den jobbigaste! Ingen extra personal får vi på avdelningen trots att vi går på knäna. Inte undra på att man inte orkar. Har fått gå ner ytterligare i tid nu i april och maj för att orka. Det är ju också sjukt. Men egentligen orkar jag inte ens det. Jag hoppas få börja på det nya jobbet asap.
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Antiquus 21.03.17 12:03

pangpang skrev:

Stick in kondompaket mellan sidorna i ditt pass, det är väldigt populärt :yes:

Och så kan hon dra på sig en burka. Det är också poppis har jag hört. :yes:
Antiquus
Antiquus

Antal inlägg : 414
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 21.03.17 17:23

Ni borde ha börjat med papptallrikar och engångsbestick tills ni hade fått en ny diskmaskin. Vethut
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 3 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 40 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet