Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chattråden

+15
Antiquus
Lila
Aristo
Messalina
Ladybird
sienna
löken
Teka
luden präst
Hekate
pangpang
ulliso
Elvis
Crocky
Thobbs
19 posters

Sida 36 av 40 Föregående  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Nästa

Gå ner

Chattråden - Sida 36 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 13.06.17 10:20

Messalina skrev:
Inte om han vaknar på natten. Det verkar inte lika nödvändigt på kvällen nu heller. Fast han vill gärna.

Tröttsamt!

Din lilla fröken då?
Min lilla fröken är en röv på nätterna. Vaknar och vill amma. Vi har försökt med välling och det accepterar hon ibland. I natt drack hon nästan 2 dl. Jag fattar inte. De ska väl egentligen inte behöva äta nu när de är så stora??!
Jag vill helst bara tvärsluta och låta henne skrika sig hes på nätterna. Ganska snart lär hon ju fatta.
Men jag har blivit en mes och ungen har lindad sig kring hjärtat. Fi fan. Sur
När jag var ute på galej i lördags och fadern hade ansvaret sov hon hela natten för första gången på typ 4 månader. Slump?

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 36 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 13.06.17 11:37

Aristo skrev:
Min lilla fröken är en röv på nätterna. Vaknar och vill amma. Vi har försökt med välling och det accepterar hon ibland. I natt drack hon nästan 2 dl. Jag fattar inte. De ska väl egentligen inte behöva äta nu när de är så stora??!
Jag vill helst bara tvärsluta och låta henne skrika sig hes på nätterna. Ganska snart lär hon ju fatta.
Men jag har blivit en mes och ungen har lindad sig kring hjärtat. Fi fan. Sur
När jag var ute på galej i lördags och fadern hade ansvaret sov hon hela natten för första gången på typ 4 månader. Slump?
Nä det ska de ju inte behöva. Jag låter Esteban amma eller snarare snutta för jag vill ju sova! Då somnar han snabbare. Han vaknar eller typ vaknar och skriker och låter och vrider sig i sängen och är allmänt obekväm så ett bröst täpper ju till truten på honom ganska effektivt om man inte orkar stiga upp.

Odd slutade med nattsnuttandet när han var typ 9 månader och Esteban blir ju 10 månader om någon vecka så man hoppas atr han slutar.

Fjantunge. Just nu går han omkring med en fotboll och klickar med tungan. Aldrig får man sitta still. Jag saknar att sitta.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 28

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 36 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 13.06.17 13:17

Jag har ju alltid varit "den där killen" som varit oerhört road av pungar..!! Fnissa
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 36 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 13.06.17 13:21

luden präst skrev:Jag har ju alltid varit "den där killen" som varit oerhört road av pungar..!! Fnissa

Det är klart att du har! Lovesmil
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 28

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 36 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 13.06.17 13:22

Aristo skrev:
Om ni äter i skift när han är så här liten kan jag inte tänka mig hur det kommer att bli när han blir större. Hjälp
När han blir större så får väl hans pappa mata honom medan jag äter i lugn och ro? Besvärad

Nu har vi lyckats få äta ihop flera gånger, han har kunnat sova snällt i bärsjalen trots att man suttit stilla och även kunnat sitta i babysittern korta stunder och titta sig omkring. En bra fas nu! Förutom för lillrumpan, den måste ha svårt för något jag ätit så blöjbytena är lite extra spännande. Hjälp
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 36 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 13.06.17 17:36

Okej, jag var lite för snabb och optimistisk när det gällde att ge Lilla L mat. Vad? Hon var lös i magen i morse igen, men hade gått på lådan. Men nu när jag kom hem fick jag slänga hundbädden jag tvättade i helgen, en matta vid balledörren och jag har försökt att rengöra min skinnsoffa. Vad? Det hade runnit ner i skarven, och längst in där är det tyg. Gråter Eftersom hon inte fick någon mat i morse så gissar jag att det här har legat sen i morse, men att jag inte upptäckte det då. Ledsen

Inte vill hon äta majsvälling heller.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 36 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 13.06.17 17:38

sienna skrev:Okej, jag var lite för snabb och optimistisk när det gällde att ge Lilla L mat. Vad? Hon var lös i magen i morse igen, men hade gått på lådan. Men nu när jag kom hem fick jag slänga hundbädden jag tvättade i helgen, en matta vid balledörren och jag har försökt att rengöra min skinnsoffa. Vad? Det hade runnit ner i skarven, och längst in där är det tyg. Gråter Eftersom hon inte fick någon mat i morse så gissar jag att det här har legat sen i morse, men att jag inte upptäckte det då. Ledsen

Inte vill hon äta majsvälling heller.
Hjälp
Vill du låna någon libero?
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 36 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 13.06.17 17:40

Teka skrev:
Hjälp
Vill du låna någon libero?
Ja tack. :ja(
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 36 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 13.06.17 17:49

Fnissa Jag flyttade in en matskål i sovrummet igår kväll, sovrummet som numera är off limits för katterna (förutom när Medusa ska få mat). Medusa har redan lärt sig att det är där maten finns nu och ligger utanför dörren och jamar. Fnissa
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 36 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 13.06.17 18:35

Messalina skrev:
Nä det ska de ju inte behöva. Jag låter Esteban amma eller snarare snutta för jag vill ju sova! Då somnar han snabbare.  Han vaknar eller typ vaknar och skriker och låter och vrider sig i sängen och är allmänt obekväm så ett bröst täpper ju till truten på honom ganska effektivt om man inte orkar stiga upp.

Odd slutade med nattsnuttandet när han var typ 9 månader och Esteban blir ju 10 månader om någon vecka så man hoppas atr han slutar.

Fjantunge. Just nu går han omkring med en fotboll och klickar med tungan. Aldrig får man sitta still. Jag saknar att sitta.

Hon vaknar också och bökar och har sig. Och det slutar med skrik om hon inte får det hon vill ha.
Vi testade med välling för att se om hon blir nöjdare på natten och så är det bra att f kan natta henne. Det sistnämnda fungerar iaf.
I natt när jag ammade henne blev hon inte nöjd, men efter flaskan somnade hon.

Det känns inte som hon kommer sluta med amningen av sig själv. Men om din son gjorde det kan man ju alltid hoppas.

Duktig kille som redan kan gå. Jag tycker det är skönt att slippa springa efter barn. Hon får gärna åla runt på golvet ett tag till. :D

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 36 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 13.06.17 18:40

Teka skrev:
Hjälp
Vill du låna någon libero?

Libresse tycker jag är den bästa bindan..!! :Y: :D
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 36 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 13.06.17 19:35

Aristo skrev:

Hon vaknar också och bökar och har sig. Och det slutar med skrik om hon inte får det hon vill ha.
Vi testade med välling för att se om hon blir nöjdare på natten och så är det bra att f kan natta henne. Det sistnämnda fungerar iaf.
I natt när jag ammade henne blev hon inte nöjd, men efter flaskan somnade hon.

Det känns inte som hon kommer sluta med amningen av sig själv. Men om din son gjorde det kan man ju alltid hoppas.

Duktig kille som redan kan gå. Jag tycker det är skönt att slippa springa efter barn. Hon får gärna åla runt på golvet ett tag till. :D

Ja det känns som väldigt tidigt att gå vid 9 månaders ålder, för han har ju hållit på ett par tre veckor. Nu nöjer han sig inte med att sitta i vagnen hela tiden ute.


Imorgon ska jag ringa och boka in en luftballongfärd. Konstigt. Men kul.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 28

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 36 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 14.06.17 2:23

sienna skrev:Okej, jag var lite för snabb och optimistisk när det gällde att ge Lilla L mat. Vad? Hon var lös i magen i morse igen, men hade gått på lådan. Men nu när jag kom hem fick jag slänga hundbädden jag tvättade i helgen, en matta vid balledörren och jag har försökt att rengöra min skinnsoffa. Vad? Det hade runnit ner i skarven, och längst in där är det tyg. Gråter Eftersom hon inte fick någon mat i morse så gissar jag att det här har legat sen i morse, men att jag inte upptäckte det då. Ledsen

Inte vill hon äta majsvälling heller.
Har du prövat med att servera kokt fisk och vitt bröd ihopmosat? Längesen jag hade en katt som var dålig i magen, men efter vad jag minns så funkade det bra.
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 36 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 14.06.17 6:08

När inläggen blandas så där har jag svårt att skilja på vem som har katt och vem som har bebis ... Besvärad
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 36 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 14.06.17 6:23

Ladybird skrev:
Har du prövat med att servera kokt fisk och vitt bröd ihopmosat? Längesen jag hade en katt som var dålig i magen, men efter vad jag minns så funkade det bra.
Jo, nu får hon kokt kyckling och kokt fisk och kommer att fortsätta få det veckan ut. :ja( Synd att hon inte gillar majsvällingen, den har varit väldigt effektiv på hundar i alla fall. Jag ska prova att göra morotspuré och se om hon gillar det.

Jag hade i alla fall en... intressant dröm i natt. Det var någon slags actionhistoria där jag och flera andra sprang omkring i ett hus som jag tror tillhörde Tom Cruise (confused ) och var jagade av några bad hombres. Så vi sprang omkring där och gömde oss i en massa rum. Men överallt var det små kluttar av kladdigt kattbajs. :-D
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 36 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 14.06.17 6:23

Hekate skrev:När inläggen blandas så där har jag svårt att skilja på vem som har katt och vem som har bebis ... Besvärad
Same same but different. Fnissa
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 36 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 14.06.17 6:45

Messalina skrev:

Ja det känns som väldigt tidigt att gå vid 9 månaders ålder, för han har ju hållit på ett par tre veckor.  Nu nöjer han sig inte med att sitta i vagnen hela tiden ute.  


Imorgon ska jag ringa och boka in en luftballongfärd. Konstigt. Men kul.

Det tidigaste jag hört är 8 månader så 9 månader är imponerande tidigt. Kavat liten kille minsann.

Gissar att ballongfärden är en present? Coolt! Hoppas det blir fint väder den dan det blir av. Du är väl inte höjdrädd? :-D

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 36 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 14.06.17 7:41

Hekate skrev:När inläggen blandas så där har jag svårt att skilja på vem som har katt och vem som har bebis ... Besvärad
Välling till Aristos bäbis och majsvälling till Lilla L. Snurrig

Man känner sig så lyckligt lottad som har både och. Jag har både en bajsig badrumsmatta som väntar på tvätt och lakan med mjölkdreggelfläckar. Åh, och lite kläder som råkat ut för blöjläckage. De är som tickande bajsbomber alla de små liven, katt som bäbis. cherry
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 36 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 14.06.17 7:47

Om katternas magar kraschar ordentligt så brukar jag ge lammfärs eller kyckling i små mängder och diarsanyl.

Det klassiska tipset kokt vit fick och ris testade jag en gång (och upptäckte att kattens mage inte tolererade fisk. Alls.)
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 36 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 14.06.17 8:32

Aristo skrev:

Det tidigaste jag hört är 8 månader så 9 månader är imponerande tidigt. Kavat liten kille minsann.

Gissar att ballongfärden är en present? Coolt! Hoppas det blir fint väder den dan det blir av. Du är väl inte höjdrädd? :-D

Ja, jag fick ballongen av pappa i 40 (hurfangickdettilljagvillintevara40)-årspresent. Jag är lite höjdrädd men inbillar mig att jag inte är det i ballongkorgen. Vi får väl se.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 28

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 36 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 14.06.17 8:32

sienna skrev:
Same same but different. Fnissa

Äckel som äckel.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 28

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 36 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 14.06.17 8:32

Idag är jag i alla fall glad att jag inte bor i höghus ...
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 36 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 14.06.17 9:50

Hekate skrev:Idag är jag i alla fall glad att jag inte bor i höghus ...

Så jävla obehagligt med höghuset i London. Fy fan. Vi bor på tredje våningen av åtta.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 28

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 36 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 14.06.17 9:51

Har ni sett en bajskorv..?? Nyfiken
Ja, jag har..!! Här
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 36 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 14.06.17 10:48

Jag är glad att jag bor längst ner i mitt höghus. Jag må missa en fantastisk utsikt, men i gengäld så kan jag kliva ut genom köksfönstret utan att bryta benen.
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 36 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 36 av 40 Föregående  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet