Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

ESC 2017 - Den stora finalen

+3
sienna
Crocky
Hekate
7 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

ESC 2017 - Den stora finalen Empty ESC 2017 - Den stora finalen

Inlägg av Hekate 25.04.17 7:29

På söndag börjar repetitionerna i Kiev.
Ryssland är inte med i år men det spelar ingen roll för enligt alla förhandstips kommer Italien att ta hem alltihop. Han har nämligen en "gorilla" med på scenen.

Någon som tjuvkikat?
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

ESC 2017 - Den stora finalen Empty Sv: ESC 2017 - Den stora finalen

Inlägg av Crocky 25.04.17 7:33

Av de låtar jag har sett är Italiens faktiskt i en klass för sig. I min bok en klar vinnare, men då vet jag ju inte hur öststaterna tänker.
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

ESC 2017 - Den stora finalen Empty Sv: ESC 2017 - Den stora finalen

Inlägg av Hekate 25.04.17 7:53

Tror du att öststaterna inte gillar gorillor Fnissa ?

Jag tycker Italiens låt är helt OK, kanske t o m riktigt bra. Men tyvärr har jag lite svårt för hans röst och hans uppenbarelse ger mig värsta sortens slirig-italienare-vibbar. Och det gör att jag inte kan ta till mig låten som den antagligen förtjänar. Men jag inser att jag måste lära mig att leva med den för det finns nog ingen som slår honom i år.
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

ESC 2017 - Den stora finalen Empty Sv: ESC 2017 - Den stora finalen

Inlägg av sienna 25.04.17 9:54

Jag missar finalen! Chock

Men jag kommer i alla fall att kunna se delfinalerna under veckan.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

ESC 2017 - Den stora finalen Empty Sv: ESC 2017 - Den stora finalen

Inlägg av Hekate 25.04.17 11:12

sienna skrev:Jag missar finalen! Chock


ChockEek
Men Herre. Min. Skapare

Ett fruktansvärt svek :ja(
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

ESC 2017 - Den stora finalen Empty Sv: ESC 2017 - Den stora finalen

Inlägg av sienna 25.04.17 11:33

Hekate skrev:

ChockEek
Men Herre. Min. Skapare

Ett fruktansvärt svek :ja(
Ja, jag vet inte alls hur de kunde lägga finalen den helgen! Kunde de inte ha valt helgen innan? Vethut
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

ESC 2017 - Den stora finalen Empty Sv: ESC 2017 - Den stora finalen

Inlägg av ulliso 25.04.17 19:59

Jag har inte hört någon låt. Tyvärr är det ju inga inför-program på tv i år. Sad
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

ESC 2017 - Den stora finalen Empty Sv: ESC 2017 - Den stora finalen

Inlägg av Crocky 25.04.17 20:05

Hekate skrev:Tror du att öststaterna inte gillar gorillor Fnissa ?

Jag tycker Italiens låt är helt OK, kanske t o m riktigt bra. Men tyvärr har jag lite svårt för hans röst och hans uppenbarelse ger mig värsta sortens slirig-italienare-vibbar. Och det gör att jag inte kan ta till mig låten som den antagligen förtjänar. Men jag inser att jag måste lära mig att leva med den för det finns nog ingen som slår honom i år.
Jag menade väl att det kan vara lite svårt för oss i väst att förstå hur öst röstar. Men alla gillar gorillor. :yes:
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

ESC 2017 - Den stora finalen Empty Sv: ESC 2017 - Den stora finalen

Inlägg av Crocky 25.04.17 20:07

ulliso skrev:Jag har inte hört någon låt. Tyvärr är det ju inga inför-program på tv i år. Sad
Vi har sett inför på FST och NRK. Norrmännen hade ett riktigt roligt program!
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

ESC 2017 - Den stora finalen Empty Sv: ESC 2017 - Den stora finalen

Inlägg av Hekate 26.04.17 7:39

Även om det svenska inför-programmet har blivit sämre och sämre för varje år som gått så tycker jag det var trist att de lade ned det.
Möjligen kan det ha haft att göra med Christer Björkmans plötsliga engagemang i Ukraina - de kallade ju in honom och en massa andra svenska experter när Ukrainarnas egen organisation plötsligt sa upp sig tidigare i våras. Inför-programmet var ju mycket Christers egen skapelse. Det kanske inta fanns någon annan som ville/kunde ta vid med sånt kort varsel?
Vetej
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

ESC 2017 - Den stora finalen Empty Sv: ESC 2017 - Den stora finalen

Inlägg av Hekate 26.04.17 7:40

sienna skrev:
Ja, jag vet inte alls hur de kunde lägga finalen den helgen! Kunde de inte ha valt helgen innan? Vethut

De borde absolut ha frågat dig först innan de bestämde datum :yes:
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

ESC 2017 - Den stora finalen Empty Sv: ESC 2017 - Den stora finalen

Inlägg av luden präst 26.04.17 12:07

Tycker det var konstigt att dom lyckades ta kål på det programmet. Enkel idé och bra genomförd var den från början. Finlandssvensken skulle de inte gjort sig av med.
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

ESC 2017 - Den stora finalen Empty Sv: ESC 2017 - Den stora finalen

Inlägg av Hekate 27.04.17 6:08

luden präst skrev:Tycker det var konstigt att dom lyckades ta kål på det programmet. Enkel idé och bra genomförd var den från början. Finlandssvensken skulle de inte gjort sig av med.

Det var som bäst när de hade den nordiska panelen. Fattar inte varför de gav upp det.
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

ESC 2017 - Den stora finalen Empty Sv: ESC 2017 - Den stora finalen

Inlägg av ulliso 27.04.17 13:59

luden präst skrev:Tycker det var konstigt att dom lyckades ta kål på det programmet. Enkel idé och bra genomförd var den från början. Finlandssvensken skulle de inte gjort sig av med.
Exakt. Både Thomas och islänningen Eirurrkurrur (eller hur det nu var :D ) var ju toppen.
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

ESC 2017 - Den stora finalen Empty Sv: ESC 2017 - Den stora finalen

Inlägg av Hekate 10.05.17 7:43

Första semifinalen avklarad.
Många skrikballader och uselt ljud från Ukraina. Trodde att det var min TV som hade tveksamt ljud först men sedan har jag läst mig till att det var många, även i andra länder, som upplevde detsamma.

Men Robin gick i alla fall till final så det får man fira lite Woot
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

ESC 2017 - Den stora finalen Empty Sv: ESC 2017 - Den stora finalen

Inlägg av sienna 10.05.17 8:13

Hekate skrev:Första semifinalen avklarad.
Många skrikballader och uselt ljud från Ukraina. Trodde att det var min TV som hade tveksamt ljud först men sedan har jag läst mig till att det var många, även i andra länder, som upplevde detsamma.

Men Robin gick i alla fall till final så det får man fira lite Woot
Jag trodde också att det var min TV eller min utsändning som hade dåligt ljud. Skönt att höra att det var dåligt från Kiev. Jag bytte till HD-sändningen för att det brukar vara bättre ljud där, men det var det inte.

Jag är lite kluven till gårdagens tävling. Det var egentligen inte många bra bidrag, det var väl Sverige och eventuellt Cypern. Men sen fanns det de som hade lite udda låtar där jag gillade deras röster, så jag var inte helt emot de bidragen, t ex Azze, Island och Belgien (men det där med att hon såg skräckslaget gråtfärdig ut får hon skärpa till sig med!). Sen var det så klart Moldavien som var asdålig, men där foten ändå vickade i takt med låten för att den liksom svängde, trots att jag kategoriserade den som ett skämtbidrag.

Alla tråkiga ballader däremot... Zzz Finland, Polen och Georgien var bland de värsta i den kategorin, tror jag. Om jag inte har förträngt en massa andra.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

ESC 2017 - Den stora finalen Empty Sv: ESC 2017 - Den stora finalen

Inlägg av Hekate 10.05.17 11:56

sienna skrev:


Jag är lite kluven till gårdagens tävling. Det var egentligen inte många bra bidrag, det var väl Sverige och eventuellt Cypern. Men sen fanns det de som hade lite udda låtar där jag gillade deras röster, så jag var inte helt emot de bidragen, t ex Azze, Island och Belgien (men det där med att hon såg skräckslaget gråtfärdig ut får hon skärpa till sig med!). Sen var det så klart Moldavien som var asdålig, men där foten ändå vickade i takt med låten för att den liksom svängde, trots att jag kategoriserade den som ett skämtbidrag.

Alla tråkiga ballader däremot... Zzz Finland, Polen och Georgien var bland de värsta i den kategorin, tror jag. Om jag inte har förträngt en massa andra.

Inte konstigt om du har förträngt en del bidrag. En del förtjänade endast att förträngas för tid och evighet.
18 bidrag varav 14 ballader är minst 10 ballader för mycket Galen

Belgiens låt (som har en väldigt snygg video) har ju varit en stor förhandsfavorit men när repetitionerna drog igång visade det sig att hon inte alls höll live. Hon har sett ut som om hon helst skulle vilja ta livet av sig på scenen eller åtminstone bryta ihop och börja storböla. Med tanke på det så var hon nästan okej igår. Men det är helt klart en låt som helst bara ska höras, inte ses.
Övriga deltagande kvinnor tävlade om att överexponera flest kroppsdelar och skrika längst antal sekunder. Många tycks upprörda över att Finland inte gick vidare men det förvånar mig faktiskt inte alls för den var lika rolig som en kasse tomma vodkaflaskor. Hon sjöng bra dock. Det kan man inte förneka.

Jag har lite svårt för plötsligt upphaussade Portugal också. Han är säkert en jättegullig kille och det är synd om honom att han är så sjuk och måste byta hjärta och allt. Men, gud så zzzzzömnig och trist låt. Med tillhörande tics dessutom som får det att krypa i hela kroppen.
Enligt samlad "expertis" ska kampen om segern stå mellan detta och Italiens barn-TV-bidrag med gorilla och osynkad kör. Ja, ja.
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

ESC 2017 - Den stora finalen Empty Sv: ESC 2017 - Den stora finalen

Inlägg av sienna 10.05.17 15:57

Hekate skrev:

Inte konstigt om du har förträngt en del bidrag. En del förtjänade endast att förträngas för tid och evighet.
18 bidrag varav 14 ballader är minst 10 ballader för mycket Galen

Belgiens låt (som har en väldigt snygg video) har ju varit en stor förhandsfavorit men när repetitionerna drog igång visade det sig att hon inte alls höll live. Hon har sett ut som om hon helst skulle vilja ta livet av sig på scenen eller åtminstone bryta ihop och börja storböla. Med tanke på det så var hon nästan okej igår. Men det är  helt klart en låt som helst bara ska höras, inte ses.
Övriga deltagande kvinnor tävlade om att överexponera flest kroppsdelar och skrika längst antal sekunder. Många tycks upprörda över att Finland inte gick vidare men det förvånar mig faktiskt inte alls för den var lika rolig som en kasse tomma vodkaflaskor. Hon sjöng bra dock. Det kan man inte förneka.

Jag har lite svårt för plötsligt upphaussade Portugal också. Han är säkert en jättegullig kille och det är synd om honom att han är så sjuk och måste byta hjärta och allt. Men, gud så zzzzzömnig och trist låt. Med tillhörande tics dessutom som får det att krypa i hela kroppen.
Enligt samlad "expertis" ska kampen om segern stå mellan detta och Italiens barn-TV-bidrag med gorilla och osynkad kör.  Ja, ja.
Albanien kom jag precis på när du skrev om att skrika längst antal sekunder. Herregud. Albanien. Besvärad Lalala
Finland var ett sömnpiller. Zzz
Portugal förstod jag mig inte på alls. När jag såg honom uppträda tänkte jag att de hade skickat dit någon från Portugals motsvarighet till Glada Hudik. Konstig låt som inte fastnade alls och ett jobbigt framträdande att titta på. Galen
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

ESC 2017 - Den stora finalen Empty Sv: ESC 2017 - Den stora finalen

Inlägg av Crocky 10.05.17 16:39

Finland gick tydligen inte vidare. Inget konstigt med det, det hör liksom till. Ingen tror på vinst för bidraget när det har valts ut för ESC, sedan börjar förväntningarna stiga några veckor före ESC. Plötsligt tror folk att vi kanske har en chans ändå. Men dramaturgin är likadan varje år, det slutar som det ska för Finland.
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

ESC 2017 - Den stora finalen Empty Sv: ESC 2017 - Den stora finalen

Inlägg av Hekate 11.05.17 6:17

sienna skrev:


Albanien kom jag precis på när du skrev om att skrika längst antal sekunder. Herregud. Albanien. Besvärad Lalala
Finland var ett sömnpiller. Zzz
Portugal förstod jag mig inte på alls. När jag såg honom uppträda tänkte jag att de hade skickat dit någon från Portugals motsvarighet till Glada Hudik. Konstig låt som inte fastnade alls och ett jobbigt framträdande att titta på. Galen

Ha ha, Portugals Glada Hudik Fnissa

Men precis så :yes:
Ibland drabbas man verkligen av tappadhakasyndromet när man inser att halva Europa har en (musik)smak som helt skiljer sig från ens egen. Jag förstår att en del vurmar för etniska inslag (typ orientalisk basgång i låtar från Turkiet) och sång på egna landets språk, låtar sjungna med känsla och texter med mening. MEN, bara för att en låt har sådana inslag behöver den inte vara en vinnare. När det gäller både Portugal och Italien, som ska vara just låtar med "budskap", begriper man ju inte heller texten om man inte är nörd och läser på i förväg.

Italiens sångare ger mig the creeps (slirig Italienare med jobbig röst som apar sig, upplockad från random strandraggarbar vid Medelhavet) och numret har en stageing som passar bättre i Minimello, JESC eller varför inte Bolibompa, men vissa inslag i refrängen är rätt svängiga så jag kan med lite ansträngning faktiskt se tjusningen med låten.
Portugal däremot är bara sömnigt och konstigt. Ingen hook att sjunga med i. Allt jag kommer ihåg när den (äntligen) är slut är killens tics.
Fast visst vore det fräsigt med nästa års ESC-final i Lissabon. Artisterna (och medföljande gayfans) skulle älska 2 veckor i Cascais.
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

ESC 2017 - Den stora finalen Empty Sv: ESC 2017 - Den stora finalen

Inlägg av Hekate 11.05.17 7:21

Btw. såg du förresten att den albanska tjejen blev helt vindögd när hon skulle skrika ut sina höga toner?
Fnissa
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

ESC 2017 - Den stora finalen Empty Sv: ESC 2017 - Den stora finalen

Inlägg av sienna 11.05.17 8:09

Hekate skrev:Btw. såg du förresten att den albanska tjejen blev helt vindögd när hon skulle skrika ut sina höga toner?
Fnissa
Sminkningen hjälpte ju inte heller. Besvärad
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

ESC 2017 - Den stora finalen Empty Sv: ESC 2017 - Den stora finalen

Inlägg av Crocky 11.05.17 19:07

Tre manliga programledare? Är det här år 1952?
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

ESC 2017 - Den stora finalen Empty Sv: ESC 2017 - Den stora finalen

Inlägg av ulliso 11.05.17 19:16

Nääää, såna här låtar gillar jag inte. Äckligt
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

ESC 2017 - Den stora finalen Empty Sv: ESC 2017 - Den stora finalen

Inlägg av ulliso 11.05.17 19:24

Snark.
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

ESC 2017 - Den stora finalen Empty Sv: ESC 2017 - Den stora finalen

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet