Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chattråden

+14
Elvis
pangpang
sienna
Pingvin
Hekate
löken
ulliso
dunet
luden präst
Ladybird
Teka
Crocky
Messalina
Aristo
18 posters

Sida 40 av 40 Föregående  1 ... 21 ... 38, 39, 40

Gå ner

Chattråden - Sida 40 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 24.09.17 8:45

Var är förresten det där fina vädret som skulle komma idag? Sur Det är grått ute! Jag vill ta min långpromenad innan jag ska ha tvättstugan i eftermiddag, för när jag är klar med den är det mörkt och kväll och jag vill bli ett med soffan! Sur
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 40 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 24.09.17 8:58

Elvis skrev:
Du har inga skyldigheter att umgås med hans systrar och föräldrar utan att F är med. Ni träffas ju ändå väldigt ofta (tycker jag då) och varför måste du bli kompis med hans systrar? Du har valt honom, inte hans familj. Kör på som du gör tycker jag. Var trevlig och häng med när familjerna ses men prioritera din familj, dina vänner och dina intressen när du är själv. Och din dotters faster kan umgås och lära känna sin brorsdotter med hjälp av F, där behöver inte du följa med.

Jag har sagt det både till systern och även till F. Att vi kan träffas när F är med. Jag har ifrågasatt varför det måste ske endast genom mig. Hon har tusen järn i elden och är den som vi träffar minst. Efter den där kvällen när vi pratade med varandra kände jag lite som att det är mitt fel att vi (F och dottern inräknat) träffas sällan. Men jag bromsar inga träffar. F och hon får väl bestämma när vi/dem ska träffas.
Den andra syrran har sagt att hon inte krusar. Om den andra personen inte kommer med förslag utan att det hela tiden kommer från mig så struntar jag i det. Då får det va. Hon sa det här till mig om en annan person hon känner och jag förstår att det var en pik till mig. Hon har beklagat sig för F. Det har han sagt.
Ena systerns man var föräldraledig under 10 veckor i sommar. Jag har hört hur missnöjd de har varit med honom. Han var inte och hälsade på svärföräldrarna en enda gång. Det var tydligt väldigt dåligt gjort av honom. Han är som mig som tycker om att hitta på saker själv med sina barn.
Jag sa till F häromkvällen att de måste vara väldigt missnöjda med mig som varit hemma ett helt år och inte tagit kontakt med familjen, när de blir så irriterad på svågern som endast varit hemma 10 veckor.
F sa inte emot utan han blev mest bara irriterad över att jag grubblar på sånt där. Det är väl inte så konstigt, svarade jag. Jag hör ju hur de pratar om svågern, då kan jag vara tänka mig hur de pratar om mig. F blev tyst.
Jag känner ingen stöttning från F när det gäller det här. Känns som han håller med sin familj.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 40 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 24.09.17 9:07

sienna skrev:Som extrem introvert förstår jag din ångest över att syrrorna vill bli kompis, särskilt om ni inte har mycket gemensamt. Jag tycker som Elvis, du behöver inte träffa dem mer än du gör, tillsammans med F. När dottern blir lite äldre kan syrrorna låna henne (väl?) för att lära känna henne bättre på tu man hand.

Brorsons mamma och jag har inget gemensamt, vi är helt olika som personer och medan brorsan och hon var tillsammans så gjorde vi kanske några enstaka saker tillsammans, men för det mesta träffade jag henne i samband med att brorsan också var med. Brorsans nya sambo har jag inte heller något gemensamt med, jag har träffat henne kanske 5-6 gånger och tyvärr tycker jag dessutom att hon känns falsk (vilket jag naturligtvis inte sagt till min bror), så jag har inget intresse av att lära känna henne bättre heller. Det räcker med att träffa henne tillsammans med brorsan.

Jag och brorson har gjort saker tillsammans själva sen han var 3-4 år gammal. Vi går på bio, åker in till stan och gör saker, går på Grönan och sånt.
Faktiskt så trivs jag i deras sällskap. Jag har roligt när vi träffas och vi har mycket att prata om. MEN jag kan tyvärr inte förklara varför jag helst inte vill träffas solo med dem. Jag bara känner så.

De hämtar de andra syskonbarnen på förskolan och har de över natten ibland och de får de gärna göra när dottern blivit något äldre. När hon börjar på förskola kommer de säkert hämta henne där och det är ju bara roligt.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 40 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 24.09.17 10:49

Aristo skrev:
Men jag känner mig ointresserad av att hänga på tu man hand liksom. Det gäller så klart inte min egen familj eller MINA vänner. De träffar jag gärna utan F. :D
Den ena systern har direkt sagt att hon vill umgås mer för att lära känna mig bättre och det barn hon faktiskt är faster till. Hon är besviken att jag aldrig hör av mig. Men som jag sagt ovan så träffar jag henne gärna, men då tillsammans med F. Och det gör vi ju också.
Jag träffar alla i familjen flera gånger i månaden. Oftast varje vecka.
Jag vet av olika anledning att de tycker att jag har varit dålig på att höra av mig under mitt år som föräldraledig. Både föräldrar och syskon tycker det. Jag kan bara tänka mig vad de sagt till F.
Jag vet att jag inte tagit initiativ till en enda träff under det här året. Jag har inte kommit med förslag om att träffas. För jag vill ju inte.
Förstår dig precis. Jag skulle inte komma på tanken att umgås ensam med J:s syster eller bror, t.ex. Och inte hon/han med mig heller. Dom har ju sin umgängeskrets. Och jag är inte intresserad att umgås med nån annan än familjen eller vissa speciella arbetskamrater.

Inte ens J träffar sin syster eller bror på tu man hand. Men vi umgås ju när vi ses alla, på kalas och så. Det förekommer absolut ingen ovänskap.
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 40 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 24.09.17 13:12

Solen kom fram när jag hade börjat min promenad, så jag fick till och med ta av mig munkjackan och gå i bara tischan. 7,6 km blev det. Smile
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 40 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 24.09.17 18:14

ulliso skrev:
Förstår dig precis. Jag skulle inte komma på tanken att umgås ensam med J:s syster eller bror, t.ex. Och inte hon/han med mig heller. Dom har ju sin umgängeskrets. Och jag är inte intresserad att umgås med nån annan än familjen eller vissa speciella arbetskamrater.

Inte ens J träffar sin syster eller bror på tu man hand. Men vi umgås ju när vi ses alla, på kalas och så. Det förekommer absolut ingen ovänskap.

Vad skönt att höra att ni förstår mig. :D
Den här familjen umgås som sagt rätt mycket med varandra. De är väldigt tajta. Som igår när jag och F skulle åka iväg på klädesmarknad och sen vidare på matmarknad så hängde hans föräldrar med. De inkluderar gärna sina föräldrar när de ska göra saker och när de fick höra att vi skulle göra det här så ville de hänga med.
Inget jag ville egentligen men det var ju svårt att neka dem.
Jaja, jag fortsätter att vara som jag är. Det får de acceptera.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 40 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 24.09.17 23:19

Aristo skrev:

Jag har sagt det både till systern och även till F. Att vi kan träffas när F är med. Jag har ifrågasatt varför det måste ske endast genom mig. Hon har tusen järn i elden och är den som vi träffar minst. Efter den där kvällen när vi pratade med varandra kände jag lite som att det är mitt fel att vi (F och dottern inräknat) träffas sällan. Men jag bromsar inga träffar. F och hon får väl bestämma när vi/dem ska träffas.
Den andra syrran har sagt att hon inte krusar. Om den andra personen inte kommer med förslag utan att det hela tiden kommer från mig så struntar jag i det. Då får det va. Hon sa det här till mig om en annan person hon känner och jag förstår att det var en pik till mig. Hon har beklagat sig för F. Det har han sagt.
Ena systerns man var föräldraledig under 10 veckor i sommar. Jag har hört hur missnöjd de har varit med honom. Han var inte och hälsade på svärföräldrarna en enda gång. Det var tydligt väldigt dåligt gjort av honom. Han är som mig som tycker om att hitta på saker själv med sina barn.
Jag sa till F häromkvällen att de måste vara väldigt missnöjda med mig som varit hemma ett helt år och inte tagit kontakt med familjen, när de blir så irriterad på svågern som endast varit hemma 10 veckor.
F sa inte emot utan han blev mest bara irriterad över att jag grubblar på sånt där. Det är väl inte så konstigt, svarade jag. Jag hör ju hur de pratar om svågern, då kan jag vara tänka mig hur de pratar om mig. F blev tyst.
Jag känner ingen stöttning från F när det gäller det här. Känns som han håller med sin familj.

Men schlapp av människa! Whip F kanske bara tycker att du nojar i onödan, eller inte vill göra en grej av det, eller eller eller..! Snackar

För det är ju ingen grej, du är ihop med F och inte hans familj, och så är det med det. Noterat
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 40 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 25.09.17 6:25

Lycka är när Lilla L går på lådan medan jag är i badrummet, och det kommer fasta små praliner ur henne. Lycklig Hon har bara kissat sedan hon kluttade ner hallmattan natt mellan fredag och lördag, men i morse kom det alltså praliner! :-D

Jag misstänker att det kanske var kycklingen (som nog hade stått i kylen i 3-4 dagar) som gjorde henne lös i magen, så hela helgen har hon bara fått det svindyra allergifodret, utan kyckling. Jag hoppas att det fortsätter så här nu.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 40 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 25.09.17 9:38

Nu ska jag jobba i åtta dagar i rad confused
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 40 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 25.09.17 10:06

pangpang skrev:Nu ska jag jobba i åtta dagar i rad confused

Hmm
Det är väl inte tillåtet?
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 40 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 25.09.17 11:57

Hekate skrev:

Hmm
Det är väl inte tillåtet?

Nä, man ska ju ha 36 timmars veckovila men jag har ingen möjlighet att ta ut det varken precis före eller efter. What to do liksom, jag har ju saker att göra Vetej Har inte tid att jobba söndag Sur
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 40 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 25.09.17 18:23

Tycker ni att man kan våldta någon via nätet?
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 40 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 26.09.17 11:20

Hade vi inte en vikttråd på det här forumet också? Studera Aja, jag vill iaf meddela att jag sedan i våras/somras gått ned sådär en 10-12 kg. Bugar Så nu väger jag som en normalviktig elefantbebis, inte en fet elefantbebis..! albino
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 40 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Elvis 26.09.17 11:37

Pingvin skrev:Hade vi inte en vikttråd på det här forumet också? Studera Aja, jag vill iaf meddela att jag sedan i våras/somras gått ned sådär en 10-12 kg. Bugar Så nu väger jag som en normalviktig elefantbebis, inte en fet elefantbebis..! albino
Så typ 90 pannor då? Nyfiken

Allvarligt då, bra jobbat! :Y:
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 40 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 26.09.17 12:17

Elvis skrev:
Så typ 90 pannor då? Nyfiken

Allvarligt då, bra jobbat! :Y:

Tack

Näe, alltså :o Pendlar kring 112-114 i stället för 122-125 Besvärad albino
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 40 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 26.09.17 13:44

Kviddeviddevitt, kviddeviddevitt
Hoppsan..!! Dansar

-------

https://substitut.swedishforum.net/viewtopic.forum?t=149
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 40 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 40 av 40 Föregående  1 ... 21 ... 38, 39, 40

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet