Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Skådisar du inte visste att du redan hade sett

5 posters

Gå ner

Skådisar du inte visste att du redan hade sett Empty Skådisar du inte visste att du redan hade sett

Inlägg av Pingvin 02.10.17 17:04

Öhm, ja, det andra forumet mår ju inte så bra just nu, men jag måste meddela min nyaste upptäckt..! Woot

George Segal, ett namn som många förstås känner igen, och än mer ett ansikte som många känner igen:

Skådisar du inte visste att du redan hade sett The-Cable-Guy-George-Segal


VISSTE NI ATT HAN SPELAR MAKEN I DET UNGA PARET SOM PLOCKAS ISÄR AV ELIZABETH TAYLOR OCH RICHARD BURTON I "Who's afraid of Virginia Woolf"..!!!!!11111?!1+1+1+ Däckad

Skådisar du inte visste att du redan hade sett They%2Bdon%2527t%2Bknow%2Bwhat%2Bthey%2527re%2Bin%2Bfor
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Skådisar du inte visste att du redan hade sett Empty Sv: Skådisar du inte visste att du redan hade sett

Inlägg av Hekate 06.10.17 14:21

Näe Gladnej
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Skådisar du inte visste att du redan hade sett Empty Sv: Skådisar du inte visste att du redan hade sett

Inlägg av Pingvin 16.03.18 9:33

jahaja, jag gjorde en ny upptäckt så sent som för ett par veckor sedan Studera

Ni är förstås (?) bekanta med den relativa nyinspelningen av Greven från Monte Cristo (2002) med Jim Caviezel i huvudrollen:

Skådisar du inte visste att du redan hade sett Vlcsna10

Som ni kanske minns från filmen så iscensätter han ett rån av en ung man, sonen till sin f d kärlek och dennes nuvarande make, varav den senare är den som också förådde Monte Cristo från första början (förtjänstfullt spelad av Guy Pierce). Planen, som uppenbarligen fungerade, är att vinna familjens förtroende efter att ha "räddat" sonen, och i scenen nedan har Monte Cristo precis hållit ett litet tal om hur modig sonen var när han ställdes mot rånarna.

Skådisar du inte visste att du redan hade sett Vlcsna11


Någon kanske känner igen skådespelaren redan här, vem vet..? Nyfiken

Inte? Då är det bara att klicka på spoilern..! Eek

Spoiler:
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Skådisar du inte visste att du redan hade sett Empty Sv: Skådisar du inte visste att du redan hade sett

Inlägg av Nandez 16.03.18 14:36

Pingvin skrev:jahaja, jag gjorde en ny upptäckt så sent som för ett par veckor sedan Studera

Ni är förstås (?) bekanta med den relativa nyinspelningen av Greven från Monte Cristo (2002) med Jim Caviezel i huvudrollen:

Skådisar du inte visste att du redan hade sett Vlcsna10

Som ni kanske minns från filmen så iscensätter han ett rån av en ung man, sonen till sin f d kärlek och dennes nuvarande make, varav den senare är den som också förådde Monte Cristo från första början (förtjänstfullt spelad av Guy Pierce). Planen, som uppenbarligen fungerade, är att vinna familjens förtroende efter att ha "räddat" sonen, och i scenen nedan har Monte Cristo precis hållit ett litet tal om hur modig sonen var när han ställdes mot rånarna.

Skådisar du inte visste att du redan hade sett Vlcsna11


Någon kanske känner igen skådespelaren redan här, vem vet..? Nyfiken

Inte? Då är det bara att klicka på spoilern..! Eek

Spoiler:

Se där.

Nandez

Antal inlägg : 2320
Join date : 17-11-20

Till överst på sidan Gå ner

Skådisar du inte visste att du redan hade sett Empty Sv: Skådisar du inte visste att du redan hade sett

Inlägg av Pingvin 29.04.18 21:35

Ser om Band of Brothers för jag vet inte vilken gång i ordningen, och har hittat två skådisar till som man inte visste att man redan hade sett där - James McAvoy som man ju sett spela Charles Xavier i X-Men-filmerna ett antal gånger nu (bland många andra roller), och en Andrew Scott som kanske mest är igenkänd som Moriarty i Sherlock-serien (i mitten på andra bilden).

Skådisar du inte visste att du redan hade sett Vlcsna11


Skådisar du inte visste att du redan hade sett Vlcsna12
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Skådisar du inte visste att du redan hade sett Empty Sv: Skådisar du inte visste att du redan hade sett

Inlägg av sienna 17.07.18 17:26

Jag sitter och tittar på "Young Guns 2" och noterar ett bekant ansikte. Pat Garrett spelas av ingen mindre än Gil Grissom från CSI, eller William Petersen som han heter i verkligheten.  Eek

Dessutom dyker Viggo Mortensen upp i filmen också, bara så där.
Skådisar du inte visste att du redan hade sett Gil10
Skådisar du inte visste att du redan hade sett Pat10
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Skådisar du inte visste att du redan hade sett Empty Sv: Skådisar du inte visste att du redan hade sett

Inlägg av sienna 17.07.18 18:16

Nämen! Om inte Robert Knepper dyker upp i en liten roll i samma film också. Jag minns honom bäst som den älskvärde skurken T-Bag i "Prison Break" och i andra skurkaktiga roller.

Skådisar du inte visste att du redan hade sett Tbag10
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Skådisar du inte visste att du redan hade sett Empty Sv: Skådisar du inte visste att du redan hade sett

Inlägg av Pingvin 18.01.20 14:04

Har precis plöjt genom The Witcher (den hade sina stunder :yes:) och hittade en skådis! Calanthe, krigardrottningen ni vet, spelade - för snart 30 år sedan Eek - Madeleine Stowes lillasyster i Den siste mohicanen..! Däckad

Och så såg jag nyligen om The Fastest Gun Alive (från 1956), jag kommer ihåg den från när jag var liten, och i den är det ett - faktiskt fantastiskt - dansnummer av en Russ Tamblyn. Jag vet inte om jag kände igen honom på något sätt (han är verkligen inte sig lik), men jag fick ändå för mig att googla, och voila..! HAN SPELADE DR JACOBI I TWIN PEAKS PÅ 90-TALET...!!!11

tanken svindlar
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Skådisar du inte visste att du redan hade sett Empty Sv: Skådisar du inte visste att du redan hade sett

Inlägg av Thobbs 18.04.20 8:22

Pingvin skrev:Har precis plöjt genom The Witcher (den hade sina stunder :yes:) och hittade en skådis! Calanthe, krigardrottningen ni vet, spelade - för snart 30 år sedan Eek - Madeleine Stowes lillasyster i Den siste mohicanen..! Däckad
Det finns alltså en karaktär i Den siste mohikanen som ska föreställa Madeleine Stowes lillasyster? scratch
Thobbs
Thobbs

Antal inlägg : 127
Join date : 15-07-29
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Skådisar du inte visste att du redan hade sett Empty Sv: Skådisar du inte visste att du redan hade sett

Inlägg av Pingvin 19.04.20 12:13

Thobbs skrev:
Det finns alltså en karaktär i Den siste mohikanen som ska föreställa Madeleine Stowes lillasyster? scratch

Visst gör det det, min gode man! Du minns kanske generalen som är något av en skitstövel, han vägrar låta nybyggarna lämna det där fortet för att försvara sina hem, och han kastar Daniel Day-Lewis i fängelse. Generalen har två döttrar, Madeleine Stowe och den andra. Den andra kastar sig utför ett stup i slutet, hellre än att låta den onda indianen (spelad av Wes Studi) fånga henne. :ja(
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Skådisar du inte visste att du redan hade sett Empty Sv: Skådisar du inte visste att du redan hade sett

Inlägg av Thobbs 20.04.20 9:25

Jag är inte helt 100 på om jag ens sett den siste mohikanen. Hela 90-talet är ganska suddigt för mig.
Thobbs
Thobbs

Antal inlägg : 127
Join date : 15-07-29
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Skådisar du inte visste att du redan hade sett Empty Sv: Skådisar du inte visste att du redan hade sett

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet