Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chattråden

+16
Thobbs
hosni
Korsfäst
sienna
löken
pangpang
Messalina
ulliso
Elvis
luden präst
Hekate
Crocky
Ladybird
Aristo
dunet
Pingvin
20 posters

Sida 5 av 40 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Nästa

Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Elvis 04.10.17 18:19

Ladybird skrev:Vad försiggår med Wordfeud? Nån annan som har problem med denna app?

Edit: Hmm, verkar ok igen. Ta i trä.
Bara för att jag inte ligger 578 poäng bakom dig så betyder det inte att det är något fel.
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 04.10.17 19:46

Elvis skrev:
Bara för att jag inte ligger 578 poäng bakom dig så betyder det inte att det är något fel.
:D Visslar
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 05.10.17 6:23

Ni är så milda mot mig..!! Gråter
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 05.10.17 7:03

Jag funderar på om och hur jag ska säga till min chef att jag inte riktigt pallar med mitt schema som det ser ut nu. Vi har en massa sjukskrivningar och annat som ju gör att arbetsbördan på oss "friska" blir betydligt tyngre. Vikariepengarna är tvärslut och oavsett så kan ju vikarier inte göra allt.
Det känns ju lite onödigt att säga ifrån om det inte finns någon lösning.. Vi skulle ju behöva en helt ny pigg person men det lär det ju inte finnas resurser till. Blö
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 05.10.17 7:38

pangpang skrev:Jag funderar på om och hur jag ska säga till min chef att jag inte riktigt pallar med mitt schema som det ser ut nu. Vi har en massa sjukskrivningar och annat som ju gör att arbetsbördan på oss "friska" blir betydligt tyngre. Vikariepengarna är tvärslut och oavsett så kan ju vikarier inte göra allt.
Det känns ju lite onödigt att säga ifrån om det inte finns någon lösning.. Vi skulle ju behöva en helt ny pigg person men det lär det ju inte finnas resurser till. Blö
Det är ju bäst att du säger ifrån innan du väljer att byta arbetsplats eller ännu värre, går in i väggen och själv blir sjukskriven. Så länge som du inte säger ifrån så kanske arbetsgivarn tänker att situationen inte är så akut. Ge dem lite eld i arslet!

Kanske kan du prata med facket först och be om råd?
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 05.10.17 7:44

pangpang skrev:Jag funderar på om och hur jag ska säga till min chef att jag inte riktigt pallar med mitt schema som det ser ut nu. Vi har en massa sjukskrivningar och annat som ju gör att arbetsbördan på oss "friska" blir betydligt tyngre. Vikariepengarna är tvärslut och oavsett så kan ju vikarier inte göra allt.
Det känns ju lite onödigt att säga ifrån om det inte finns någon lösning.. Vi skulle ju behöva en helt ny pigg person men det lär det ju inte finnas resurser till. Blö
Jag tycker att du ska säga till din chef att din arbetsbörda är för stor/schemat är för krävande. Det är bra att du flaggar om det så att du inte själv går in i väggen eller börjar leta nya jobb, som Ladybird skriver. På det sättet får chefen en möjlighet att försöka hitta en lösning (om det är en bra chef) och du kanske kan bli avlastad.

sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 05.10.17 7:48

Min chef är på oss hela tiden om hur arbetsbelastningen är, efter att vi gick från 7 pers till 4 pers på min avdelning. Det funkar så länge alla är friska, men jag är lite orolig över vad som händer när en av kollegorna får barn nu i vinter. Det innebär att han kommer vara borta ett tag efter födseln, och någon gång kommer han vilja vara föräldraledig. Då kommer det inte funka med bara mig och Rainman (den fjärde jobbar inte med allt som vi andra tre tar hand om), för Rainman grottar ner sig i saker och har en tendens att plocka det som är "roligt".  Så där ser jag en stor risk att jag inte kommer att orka, om vi inte kan få in någon som ersätter kollegan. Vilket i sig är knepigt, för det krävs en viss upplärningsperiod för det vi gör, så det är inte bara att ringa in en ersättare. Den personen behöver i så fall gå parallellt med kollegan, innan han försvinner på föräldraledighet.
Orkar inte jag så sitter vi ordentligt i skiten, för det kommer ta tvärstopp om det bara är Rainman som hanterar allt som vi vanligtvis är tre på. Han var ensam två veckor i somras (lågsäsong, inte mycket att göra) och hans mantra sista veckan hade tydligen varit "sienna kommer på torsdag" enligt andra kollegor. Han klarar inte att prioritera och han klarar inte att få saker ur händerna snabbt.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 05.10.17 8:05

Tack för stöd, jo, jag ska säga till. Chefen är snäll, ibland lite för snäll, och brukar vara mån om att lösa såna här grejer.

Det roliga är att jag slapp en viss grej i våras, som tog motsvarande ca 1 arbetsdag /vecka.
Då tog jag på mig lite annat. Nu har jag fått tillbaka den första grejen, men de andra uppgifterna är ju kvar confused Och jag har inte direkt någon att lägga tillbaka dem på.
Det skulle vara okej om det löser sig från årsskiftet, så kan jag gå på lite sparlåga tills dess och bara göra det mest nödvändiga.

Jag söker lite andra jobb men jag får dem inte Finger
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av löken 05.10.17 9:08

pangpang skrev:Tack för stöd, jo, jag ska säga till. Chefen är snäll, ibland lite för snäll, och brukar vara mån om att lösa såna här grejer.

Det roliga är att jag slapp en viss grej i våras, som tog motsvarande ca 1 arbetsdag /vecka.
Då tog jag på mig lite annat. Nu har jag fått tillbaka den första grejen, men de andra uppgifterna är ju kvar confused Och jag har inte direkt någon att lägga tillbaka dem på.
Det skulle vara okej om det löser sig från årsskiftet, så kan jag gå på lite sparlåga tills dess och bara göra det mest nödvändiga.

Jag söker lite andra jobb men jag får dem inte Finger
Prata med chefen och med facket om du är med där. Det kan vara bra att bolla lite tankar med någon.
löken
löken

Antal inlägg : 1353
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 05.10.17 10:39

löken skrev:
Prata med chefen och med facket om du är med där. Det kan vara bra att bolla lite tankar med någon.

Jag har pratat med chefen nu. Han hade faktiskt redan tänkt på det, och lovade en lösning innan årsskiftet, även om jag inte vet exakt vad det kommer att innebära.
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av löken 05.10.17 11:57

pangpang skrev:

Jag har pratat med chefen nu. Han hade faktiskt redan tänkt på det, och lovade en lösning innan årsskiftet, även om jag inte vet exakt vad det kommer att innebära.
Bra.
löken
löken

Antal inlägg : 1353
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 05.10.17 12:34

Man får inte vara elak mot den som är naken..No..:nejnej:..
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 05.10.17 12:40

Vi människor har ju ett så väl utvecklat luktsinne för att vi ska kunna känna om någon fisit..!! :yes:
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 05.10.17 15:49

Bra där, pangis :Y:
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 05.10.17 15:50

För övrigt, Ishiguro. Synpunkter?
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 05.10.17 16:11

Ladybird skrev:För övrigt, Ishiguro. Synpunkter?

Bra och ganska så känd :yes:
Jag läste Återstoden av dagen så sent som i våras. Men Never Let Me Go är en favorit :Y:
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 05.10.17 16:35

Ladybird skrev:För övrigt, Ishiguro. Synpunkter?
Aldrig hört talas om för min del. Zip
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 05.10.17 16:37

Jag fick första dosen av Hepatit B-vaccinet på jobbet igår. Känns bra att äntligen fått den. Dos två om en månad. Noterat
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 05.10.17 16:40

pangpang skrev:

Bra och ganska så känd :yes:
Jag läste Återstoden av dagen så sent som i våras. Men Never Let Me Go är en favorit :Y:
Jag har inte läst något av honom, men har förstås sett Återstoden av dagen. Det är dock så längesen att jag gott kunde läsa boken nu. Är Never let me go mer läsvärd, alltså?
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 05.10.17 17:01

Ladybird skrev:
Jag har inte läst något av honom, men har förstås sett Återstoden av dagen. Det är dock så längesen att jag gott kunde läsa boken nu. Är Never let me go mer läsvärd, alltså?

Den är en helt annan bok liksom. Från anglofilin till dystopin. Den är bra den med.

Jag är nöjd. Om det inte blev Atwood så duger Ishiguro bra.

Jag är för övrigt rasandes nyfiken på hans senaste bok som jag nu precis tappade bort namnet på.

Jag var på Nobelmuseum med mina elever  idag. De undrade vilka de där Akademimänniskorna var så det passade bra att en av stolarna kom förbi och pratade med oss en snabbis. Mitt a-lag ingår i ett projekt som Akademien och Stockholms Uni sysslar med.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 05.10.17 17:18

Messalina skrev:

Den är en helt annan bok liksom. Från anglofilin till dystopin. Den är bra den med.

Jag är nöjd. Om det inte blev Atwood så duger Ishiguro bra.

Jag är för övrigt rasandes nyfiken på hans senaste bok som jag nu precis tappade bort namnet på.

Jag var på Nobelmuseum med mina elever  idag. De undrade vilka de där Akademimänniskorna var så det passade bra att en av stolarna kom förbi och pratade med oss en snabbis.  Mitt a-lag ingår i ett projekt som Akademien och Stockholms Uni sysslar med.

Begravd jätte. Jag råkar äga den men jag tyckte den fick lite halvdana recensioner när den kom så det har aldrig blivit av att jag försökt börja med den.

Blev lite nyfiken på den som Klas Östergren rekommenderade i SvD (?) så den har jag reserverat, men hamnade på plats 12 på tre exemplar så det kommer ju att ta ett tag.
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 05.10.17 17:36

Anglofili passar mig bra, så då håller jag mig till min plan.
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 05.10.17 17:41

Och apropå anglofili, ett tips. Under december ska A Christmas Carol visas på Folkoperan. Spelas på engelska med engelska skådisar.
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 05.10.17 17:54

pangpang skrev:

Begravd jätte. Jag råkar äga den men jag tyckte den fick lite halvdana recensioner när den kom så det har aldrig blivit av att jag försökt börja med den.

Blev lite nyfiken på den som Klas Östergren rekommenderade i SvD (?) så den har jag reserverat, men hamnade på plats 12 på tre exemplar så det kommer ju att ta ett tag.

Just det ja. Jätten. Jag tycker att den lät spännande.
Vilken pratade Klasa om?
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 05.10.17 18:34

Dottern började plötsligt gråta hysteriskt vid 18 och somnade i min famn efter ett tag. Men vaknade och grät i omgångar. När jag skulle ge henne välling så grät hon hysteriskt efter ett sugtag och så där höll hon på. Hon fick inte i sig nån välling. Ungefär som att det gjorde ont att suga. Vet inte om hon har ont i munnen pga tänder eller halsen pga lite förkylning.
Eller så var hon bara övertrött efter en intensiv dag.
Gav henne Alvedon så nu sover hon.
Messa, har dina barn reagerat så när de försökt suga på bröst eller flaska?

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 40 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet