Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chattråden

+17
Hellfire
Taxen
Lila
Thobbs
Antiquus
Elvis
pangpang
Crocky
Korsfäst
sienna
Ladybird
ulliso
Messalina
Aristo
luden präst
Nandez
Pingvin
21 posters

Sida 34 av 40 Föregående  1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40  Nästa

Gå ner

Chattråden - Sida 34 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 14.03.18 7:02

Teka skrev:
Oj oj oj, nu öppnade du maskburken som är min förlossning!  Popcorn

Det var tur att jag inte behövde det (förlorade 1 liter) för när de satt bedövning och spärrat fast mig på britsen och ville sätta igång så kom de på att de inte hade beställt blod. Eek Det skulle ta 45 minuter tills vi fick det, så all tusen personal började rulla tummarna och jag dog lite inombords. (Nej, de orkade inte vänta så länge, mannen uppskattar det till att de väntade en kvart kanske innan de tröttnade och körde ändå. Jag antar att de skulle kunnat få dit blod snabbare om det hade behövts...)

Eek

vilken dramatik! Eek

att de inte hade beställt blod låter ju som en Lex Maria-anmälning Vad? Studera
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 34 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 14.03.18 7:26

Jag mår SJUKT mycket bättre! Penicillin alltså. Det är fan bra grejer.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 34 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Nandez 14.03.18 11:20

Ladybird skrev:Nu tänkte jag skriva nåt elakt om namnet Adrienne, men kära nån, jag är ju gammal och snäll numera, så jag låter bli.

Spoiler:

Det håller jag med om.

Nandez

Antal inlägg : 2320
Join date : 17-11-20

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 34 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Nandez 14.03.18 11:21

Teka skrev:
Oj oj oj, nu öppnade du maskburken som är min förlossning!  Popcorn

Det var tur att jag inte behövde det (förlorade 1 liter) för när de satt bedövning och spärrat fast mig på britsen och ville sätta igång så kom de på att de inte hade beställt blod. Eek Det skulle ta 45 minuter tills vi fick det, så all tusen personal började rulla tummarna och jag dog lite inombords. (Nej, de orkade inte vänta så länge, mannen uppskattar det till att de väntade en kvart kanske innan de tröttnade och körde ändå. Jag antar att de skulle kunnat få dit blod snabbare om det hade behövts...)

Vilken pärs.

Nandez

Antal inlägg : 2320
Join date : 17-11-20

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 34 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Nandez 14.03.18 11:22

Messalina skrev:Jag mår SJUKT mycket bättre! Penicillin alltså. Det är fan bra grejer.


Härligt att höra Smile

Nandez

Antal inlägg : 2320
Join date : 17-11-20

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 34 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Nandez 14.03.18 11:23

Strålande sol och takdropp :Y:

Nandez

Antal inlägg : 2320
Join date : 17-11-20

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 34 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 14.03.18 15:45

Pingvin skrev:

Eek

vilken dramatik! Eek

att de inte hade beställt blod låter ju som en Lex Maria-anmälning Vad? Studera
Jag vet inte, jag som patient känner ju inte till blodrutinerna så jag vet ju inte vad som är okej eller inte. Och det är nog inget som står med i min förlossningsjournal heller så inget man kan dra upp...

Men det är lustigt vad man reagerar på och inte. Just det där kanske är något som faktiskt var potentiellt farligt? Samtidigt så är just den biten något jag inte bryr mig så mycket om, det var så mycket annat under förlossningen och tiden på bb som jag hakade upp mig på och fortfarande hakar upp mig på. Det var kanske inte farliga saker i jämförelse med blodbrist men eftersom de involverar mig och min kropp så blir de så mycket större för mig. Så just där och då försvann blodpratet som en bagatell mellan att jag tyckte att det kändes jättejobbigt att behöva vänta trekvart till på den konstiga lutande smala britsen, knappast värdig en gravid badboll! Jag blev rentav lite lättad när de körde igång utan att vänta på blodet. Tills jag började kräkas och sedan kräktes i princip konstant under hela snittet, det är otäckt att ligga på rygg och kräkas för man får kämpa mycket för att hålla luftvägarna fria. Nu googlade jag på hur länge kejsarsnitt tar och ser att det kan ta en timme! Eek Jag som tyckte att mina 20 minuter var evigheters evigheter! Eek Då kanske de trots allt lyssnade på mig och snabbade sig allt de kunde när jag kved "hjälp" och "snälla sluta" mellan hulkningarna? Jag tyckte att de var hemskt elaka som fortsatte böka runt bland mina inälvor. :o
Men det sämsta var nog på förlossningen att jag hade en bm vi inte gillade och det bästa var att jag hade en helt fantastisk bm efter skiftbytet. Jag vill aldrig få barn utan henne. Lovesmil

Nu är han 10 månader, försöker lära sig gå på egen hand och skulle redan haft ett småsyskon om han vore irländsk så jag får väl lämna den där veckan bakom mig snart.
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 34 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 14.03.18 15:53

Ladybird skrev:Nu tänkte jag skriva nåt elakt om namnet Adrienne, men kära nån, jag är ju gammal och snäll numera, så jag låter bli.

Spoiler:
Jag googlade på namnet och kom till någon damskvallertidning så det här måste vara sant. Det stod att drottningen hade funderat på det namnet till Madeleine, det gör namnet lite spännande tycker jag. Förra barnet fick tydligen namnet Chris ONeill inte fick så det följer ju samma tema. :Y:

Jag har rätt hög tolerans för ovanliga namn så länge de går att stava och uttala.
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 34 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 14.03.18 17:58

Teka skrev:
Jag googlade på namnet och kom till någon damskvallertidning så det här måste vara sant. Det stod att drottningen hade funderat på det namnet till Madeleine, det gör namnet lite spännande tycker jag. Förra barnet fick tydligen namnet Chris ONeill inte fick så det följer ju samma tema. :Y:

Jag har rätt hög tolerans för ovanliga namn så länge de går att stava och uttala.

Audrijenn på blekingska!
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 34 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 14.03.18 17:59

Eller Karlskronitiska ska jag väl säga.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 34 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 14.03.18 17:59

Nandez skrev:


Härligt att höra Smile

Tack! Bugar
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 34 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 14.03.18 18:42

Estrella och Persienn. Bara säger det.
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 34 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 14.03.18 18:57

Messalina skrev:

Audrijenn på blekingska!
Det får hon vänja sig vid, den lilla hertiginnan!
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 34 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 14.03.18 19:09

Ladybird skrev:Estrella och Persienn. Bara säger det.
De börjar bli många och de där två är de du kommer komma ihåg bäst. Applåder
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 34 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av dunet 14.03.18 20:51

Dags att sova! Eek Gonatt
dunet
dunet

Antal inlägg : 213
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 34 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 15.03.18 9:49

Teka skrev:
De börjar bli många och de där två är de du kommer komma ihåg bäst. Applåder

Haha, ja, de med helt normala namn försvinner ju lite i mängden på något sätt. Skönt för dem.
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 34 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 15.03.18 11:32

Ni är så elaka vid varandra..Ledsen
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 34 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 15.03.18 11:37

Hertiginnan av Blekinge ska gifta sig borgerligt i Sölvesborg och ha Jimmie Åkesson som vigselförrättare..!! :yes:
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 34 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Crocky 15.03.18 12:18

Nordeakontor och Nordkorea ser ganska lika ut. Det kan inte vara en slump.
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 34 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 15.03.18 12:22

Crocky skrev:Nordeakontor och Nordkorea ser ganska lika ut. Det kan inte vara en slump.
Nordea ska ju flytta till Finland så jag måste byta till Ikano..!! :ja(
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 34 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 15.03.18 13:58

luden präst skrev:Hertiginnan av Blekinge ska gifta sig borgerligt i Sölvesborg och ha Jimmie Åkesson som vigselförrättare..!! :yes:
När hon är vuxen alltså. Man vet inte än om det blir ett samkönat äktenskap..!! Gladnej
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 34 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Nandez 15.03.18 14:51

Teka skrev:
Jag vet inte, jag som patient känner ju inte till blodrutinerna så jag vet ju inte vad som är okej eller inte. Och det är nog inget som står med i min förlossningsjournal heller så inget man kan dra upp...

Men det är lustigt vad man reagerar på och inte. Just det där kanske är något som faktiskt var potentiellt farligt? Samtidigt så är just den biten något jag inte bryr mig så mycket om, det var så mycket annat under förlossningen och tiden på bb som jag hakade upp mig på och fortfarande hakar upp mig på. Det var kanske inte farliga saker i jämförelse med blodbrist men eftersom de involverar mig och min kropp så blir de så mycket större för mig. Så just där och då försvann blodpratet som en bagatell mellan att jag tyckte att det kändes jättejobbigt att behöva vänta trekvart till på den konstiga lutande smala britsen, knappast värdig en gravid badboll! Jag blev rentav lite lättad när de körde igång utan att vänta på blodet. Tills jag började kräkas och sedan kräktes i princip konstant under hela snittet, det är otäckt att ligga på rygg och kräkas för man får kämpa mycket för att hålla luftvägarna fria. Nu googlade jag på hur länge kejsarsnitt tar och ser att det kan ta en timme! Eek Jag som tyckte att mina 20 minuter var evigheters evigheter! Eek Då kanske de trots allt lyssnade på mig och snabbade sig allt de kunde när jag kved "hjälp" och "snälla sluta" mellan hulkningarna? Jag tyckte att de var hemskt elaka som fortsatte böka runt bland mina inälvor. :o
Men det sämsta var nog på förlossningen att jag hade en bm vi inte gillade och det bästa var att jag hade en helt fantastisk bm efter skiftbytet. Jag vill aldrig få barn utan henne. Lovesmil

Nu är han 10 månader, försöker lära sig gå på egen hand och skulle redan haft ett småsyskon om han vore irländsk så jag får väl lämna den där veckan bakom mig snart.

Vilken pärs för dig.

Nandez

Antal inlägg : 2320
Join date : 17-11-20

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 34 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Nandez 15.03.18 14:53

Ladybird skrev:Estrella och Persienn. Bara säger det.

Lol

Nandez

Antal inlägg : 2320
Join date : 17-11-20

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 34 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Nandez 15.03.18 14:56

Crocky skrev:Nordeakontor och Nordkorea ser ganska lika ut. Det kan inte vara en slump.

Lol

Nandez

Antal inlägg : 2320
Join date : 17-11-20

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 34 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Nandez 15.03.18 14:59

Härligt väder även idag Smile

Nandez

Antal inlägg : 2320
Join date : 17-11-20

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 34 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 34 av 40 Föregående  1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet