Chattråden
+18
luden präst
Korsfäst
sienna
Crocky
Messalina
ulliso
Aristo
Nandez
Teka
Majskorv
korp
Jullan
löken
Elvis
Antiquus
dunet
pangpang
Ladybird
22 posters
Substitutet :: Forum :: Fikarummet
Sida 24 av 40
Sida 24 av 40 • 1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40
Sv: Chattråden
Tar det mest lungt i värmen, gör inte mer än jag måste.
Nandez- Antal inlägg : 2320
40 grader... Det går knappt att existera. Min lägenhet och kyrkan är sval, byggnaden där vi umgicks och åt middag var lika varm som ute. Vi blev typ helt rosa och glansiga. uh... vi var helt utmattade efter en stund.
Korsfäst- Antal inlägg : 661
Missa inte månförmörkelsen i kväll, mellan 21:30 och 23:15 ungefär, med toppen ca 22:20.
Pingvin- Antal inlägg : 1570
ulliso skrev:Hej korp!
(och alla andra).
Hej, hej
Korsfäst skrev:40 grader... Det går knappt att existera. Min lägenhet och kyrkan är sval, byggnaden där vi umgicks och åt middag var lika varm som ute. Vi blev typ helt rosa och glansiga. uh... vi var helt utmattade efter en stund.
På tok för varmt.
Pingvin skrev:Missa inte månförmörkelsen i kväll, mellan 21:30 och 23:15 ungefär, med toppen ca 22:20.
Tack för tipset, hade ingen aning om detta.
Tar det lungt i värmen, svalkar mig med glass.
Pingvin skrev:Missa inte månförmörkelsen i kväll, mellan 21:30 och 23:15 ungefär, med toppen ca 22:20.
Nej..nu måste jag ändå busa upp dig..!!
luden präst- Antal inlägg : 2496
Det känns som det inte är nån idé att duscha längre..man blir svettig av att tvåla in sig..!!
Du får skaffa dig en intvålare på Clas Ohlsonluden präst skrev:Det känns som det inte är nån idé att duscha längre..man blir svettig av att tvåla in sig..!!
löken- Antal inlägg : 1353
Det fanns inte....men dom hade en liten mackapär som man torkar sig i stjärten med..!!löken skrev:
Du får skaffa dig en intvålare på Clas Ohlson
Messalina skrev:Det är mulet här!
Här har det också varit mulet och regn och åska.
luden präst skrev:
Det fanns inte....men dom hade en liten mackapär som man torkar sig i stjärten med..!!
Det var 42 fakking grader tills för en stund sedan. Nu har det svalnat, tack och lov.
Tror det regnade i hela 5 minuter.
Jag får lätt panik när det är så varmt och nätterna knappt svalnar. Visserligen har jag vant mig vid temperaturer över 30 och tycker inte det är så illa, men när det liksom aldrig svalnar blir det skitjobbigt. Man blir helt matt och lederna värker, kläder och sängkläder klibbar...
Jo, jag har fläktar och de hjälper, men jag avskyr ljudet trots öronproppar och blir stel i nacke och axlar.
Jag får lätt panik när det är så varmt och nätterna knappt svalnar. Visserligen har jag vant mig vid temperaturer över 30 och tycker inte det är så illa, men när det liksom aldrig svalnar blir det skitjobbigt. Man blir helt matt och lederna värker, kläder och sängkläder klibbar...
Jo, jag har fläktar och de hjälper, men jag avskyr ljudet trots öronproppar och blir stel i nacke och axlar.
Korsfäst skrev:Det var 42 fakking grader tills för en stund sedan. Nu har det svalnat, tack och lov.
Förstår dig det är inget skönt.
Jag har sett Musse Hasselvall naken..!! Han hade verkligen det där "lilla" extra..!!
Min kollega i den mindre kyrkan är på sjukhus. Han är 84 och har astma, han pallar inte den här värmen och nu även luftfuktighet. Nästan alla mår skitdåligt av det här vidriga vädret.
Jag hoppas verkligen att han mår bättre snart igen. Han hade tydligen varit på gudstjänst i sjukhuskapellet och är inställd på att vara tillbaka på jobbet om två veckor.
Han är alltid så gullig och trevlig. När jag kommer till jobbet på söndagsmorgnarna möts jag alltid av hans leende. Det var han som välkomnade mig till den kyrkan och som nu visar mig mina nya arbetsuppgifter.
Dessutom var det roligt att se när han satte den griniga prästen på plats.
Jag hoppas verkligen att han mår bättre snart igen. Han hade tydligen varit på gudstjänst i sjukhuskapellet och är inställd på att vara tillbaka på jobbet om två veckor.
Han är alltid så gullig och trevlig. När jag kommer till jobbet på söndagsmorgnarna möts jag alltid av hans leende. Det var han som välkomnade mig till den kyrkan och som nu visar mig mina nya arbetsuppgifter.
Dessutom var det roligt att se när han satte den griniga prästen på plats.
Jag ska till Berlin över dagen om en vecka och några dagar. Jag ska alltså klä mig i bikini.
Messalina- Antal inlägg : 1885
Du klär i bikini.Messalina skrev:Jag ska till Berlin över dagen om en vecka och några dagar. Jag ska alltså klä mig i bikini.
Elvis- Antal inlägg : 640
Messalina skrev:Jag ska till Berlin över dagen om en vecka och några dagar. Jag ska alltså klä mig i bikini.
Låter bra, och ha några liter isvatten med dig.
Har du tur så hinner det bli svalare, men större delen av den här veckan kommer det vara mellan 35 och 40.
Vad ska du göra i Berlin?
Jag åker till mitt andra hem i Tyskland på onsdag. Då kommer jag befinna mig mitt i skogen nära franska gränsen fram till mitten på augusti.
Sida 24 av 40 • 1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40
Substitutet :: Forum :: Fikarummet
Sida 24 av 40
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
|