Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chattråden

+18
luden präst
Korsfäst
sienna
Crocky
Messalina
ulliso
Aristo
Nandez
Teka
Majskorv
korp
Jullan
löken
Elvis
Antiquus
dunet
pangpang
Ladybird
22 posters

Sida 28 av 40 Föregående  1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40  Nästa

Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 30.08.18 6:19

Pingvin skrev:

Vetej Jag fattar inte att de skickar iväg er med "en skada på nyckelbenet".. Vad? Men skulle jag tvingas gissa så här från andra sidan internet så har de väl inte sett något alarmerande på röntgenbilderna, vilket alltså utesluter en skelettskada. Vilket ju i sin tur motsäger läkarens utsaga om en SKADA på nyckelbenet.... Snurrig
Läkaren sa att de inte gör nåt när det är skador på nyckelbenet. Att det läker ihop av sig själv. Och det är ju nåt jag har hört sen tidigare. Men hade vara intressant om hon hade varit mer specifik.
Vad tycker du att de skulle ha gjort? Nyfiken

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Nandez 30.08.18 11:59

Aristo skrev:
Läkaren sa att de inte gör nåt när det är skador på nyckelbenet. Att det läker ihop av sig själv. Och det är ju nåt jag har hört sen tidigare. Men hade vara intressant om hon hade varit mer specifik.
Vad tycker du att de skulle ha gjort? Nyfiken

Det brukar läka av sig själv, hoppas att hon inte har så ont.

Nandez

Antal inlägg : 2320
Join date : 17-11-20

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Nandez 30.08.18 12:00

Hösten är tidig i år.

Nandez

Antal inlägg : 2320
Join date : 17-11-20

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Nandez 31.08.18 14:24

En lat och skön dag Smile

Nandez

Antal inlägg : 2320
Join date : 17-11-20

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 31.08.18 20:45

Min moster dog idag. Min högljudda moster som skrattade högt och hjärtligt. Som har varit på väg att börja banta så länge jag kan minnas men aldrig började. Som gick en på nerverna ibland med alla sina dumma kommentarer och frågor men som man ändå tyckte om väldigt mycket. Vi har inte träffats så mycket de senaste åren men det känns ändå som att en liten del av mitt hjärta har slocknat. Det är konstigt det där. Att någon som alltid funnits där plötsligt bara försvinner.

Och vilket tragiskt sätt hon försvinner på. Det är förjävligt.
I söndags blev hon plötsligt dålig. Kräktes och ville varken äta eller dricka. Hennes ena son kom och hälsade på varje dag för att kolla till henne. Min mamma nojjade och var så orolig över sin syster. Jag sa till henne att nåt måste göras, hon måste ju till sjukhuset. Mamma ringde till den ena sonen och sa att hon måste tas till sjukhuset eller ringa ambulansen.
Han tyckte inte att det fanns någon mening med det eftersom han inte trodde att de skulle ta emot henne.
Dagarna gick och idag hittade sonen sin mamma död i lägenheten.
VARFÖR TOG de henne inte till sjukhuset? Det är helt obegripligt. Jag hade ALDRIG låtit mina föräldrar ligga så i flera dagar.
Min mamma är så ledsen och då blir jag ledsen.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 31.08.18 22:05

Aristo skrev:
Läkaren sa att de inte gör nåt när det är skador på nyckelbenet. Att det läker ihop av sig själv. Och det är ju nåt jag har hört sen tidigare. Men hade vara intressant om hon hade varit mer specifik.
Vad tycker du att de skulle ha gjort? Nyfiken

Mja, jag tycker nog mest att de borde varit mera noggranna med hur de formulerar sig, och det gäller hela professionen. Jag tänker mig att de inte har kunnat se någon skada, eller rättare sagt någon behandlingskrävande skada, på röntgen. Då känns det som ganska kontraproduktivt att skicka hem en patient med orden "en skada på nyckelbenet" .....

Hemskt ledsen för din moster, och förlusten för ni anhöriga. Sad
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 31.08.18 23:06

Pingvin skrev:

Mja, jag tycker nog mest att de borde varit mera noggranna med hur de formulerar sig, och det gäller hela professionen. Jag tänker mig att de inte har kunnat se någon skada, eller rättare sagt någon behandlingskrävande skada, på röntgen. Då känns det som ganska kontraproduktivt att skicka hem en patient med orden "en skada på nyckelbenet" .....  

Hemskt ledsen för din moster, och förlusten för ni anhöriga. Sad
Läkaren sa att sånt inte opereras och att det kommer läka på några veckor.
Hennes symtom stämmer in på fraktur på nyckelbenet. Har jag kommit fram till efter en googling.
Hon blir ledsen när man lyfter upp henne och så klart även om man trycker på axeln. Hon använder knappt den berörda armen utan den hänger efter sidan. Hon har ett blåmärke uppe vid axeln eller typ mellan axel och hals.
När man frågar vart hon har ont så säger hon "dä" och klappar sig på axeln (Eller typ där blåmärket är).

Ska faktiskt se till att jag får läsa journalen från det här besöket på akuten.

Tack jo det är väldigt sorgligt men det som har hänt moster. Sad

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 01.09.18 7:47

Aristo skrev:
Läkaren sa att sånt inte opereras och att det kommer läka på några veckor.
Hennes symtom stämmer in på fraktur på nyckelbenet. Har jag kommit fram till efter en googling.
Hon blir ledsen när man lyfter upp henne och så klart även om man trycker på axeln. Hon använder knappt den berörda armen utan den hänger efter sidan. Hon har ett blåmärke uppe vid axeln eller typ mellan axel och hals.
När man frågar vart hon har ont så säger hon "dä" och klappar sig på axeln (Eller typ där blåmärket är).

Ska faktiskt se till att jag får läsa journalen från det här besöket på akuten.

Tack jo det är väldigt sorgligt men det som har hänt moster. Sad

Ja, det är lite det jag menar.. om det är en fraktur eller spricka i nyckelbenet så kan de väl säga det, i stället för att ludda till med "en skada". Snurrig Nyckelbenet måste vara helt av och brottändarna ligga alldeles åt h-vete för att de ska ge sig in och korrigera (vad jag förstår), men det är väl ingen anledning till att hymla om sakernas tillstånd. Sur

Har du följt nyckelbenet med fingrarna? Nyfiken Det kan ju också vara så att det är leden mellan nyckelbenet och skulderbladets utskott som möter det (acromion) som fått sig en smäll. Men även där ska det nog till en dramatisk separation och felställning för att de ska vilja operera. Vad?
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 01.09.18 21:42

Pingvin skrev:

Ja, det är lite det jag menar.. om det är en fraktur eller spricka i nyckelbenet så kan de väl säga det, i stället för att ludda till med "en skada". Snurrig Nyckelbenet måste vara helt av och brottändarna ligga alldeles åt h-vete för att de ska ge sig in och korrigera (vad jag förstår), men det är väl ingen anledning till att hymla om sakernas tillstånd. Sur

Har du följt nyckelbenet med fingrarna? Nyfiken Det kan ju också vara så att det är leden mellan nyckelbenet och skulderbladets utskott som möter det (acromion) som fått sig en smäll. Men även där ska det nog till en dramatisk separation och felställning för att de ska vilja operera. Vad?
Jo men det är ju just det jag tycker också. Hon hade kunnat berätta vad det var för typ av skada.
Hon har använt armen mer idag så jag tycker hon är lite bättre. Dock fortfarande lite mer känslig och gråtig mellan varven än vad hon brukar vara. Men det gör väl ont i vissa lägen.
Läkaren sa nåt om att skadan såg fin ut så ingen operation behövs. Typ nåt sånt. Gud vad störd jag blir över det otydliga. Journal Studera

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Nandez 02.09.18 16:20

Aristo skrev:Min moster dog idag. Min högljudda moster som skrattade högt och hjärtligt. Som har varit på väg att börja banta så länge jag kan minnas men aldrig började. Som gick en på nerverna ibland med alla sina dumma kommentarer och frågor men som man ändå tyckte om väldigt mycket. Vi har inte träffats så mycket de senaste åren men det känns ändå som att en liten del av mitt hjärta har slocknat. Det är konstigt det där. Att någon som alltid funnits där plötsligt bara försvinner.

Och vilket tragiskt sätt hon försvinner på. Det är förjävligt.
I söndags blev hon plötsligt dålig. Kräktes och ville varken äta eller dricka. Hennes ena son kom och hälsade på varje dag för att kolla till henne. Min mamma nojjade och var så orolig över sin syster. Jag sa till henne att nåt måste göras, hon måste ju till sjukhuset. Mamma ringde till den ena sonen och sa att hon måste tas till sjukhuset eller ringa ambulansen.
Han tyckte inte att det fanns någon mening med det eftersom han inte trodde att de skulle ta emot henne.
Dagarna gick och idag hittade sonen sin mamma död i lägenheten.
VARFÖR TOG de henne inte till sjukhuset? Det är helt obegripligt. Jag hade ALDRIG låtit mina föräldrar ligga så i flera dagar.
Min mamma är så ledsen och då blir jag ledsen.


Beklagar sorgen.

Nandez

Antal inlägg : 2320
Join date : 17-11-20

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Nandez 02.09.18 16:22

Aristo skrev:
Jo men det är ju just det jag tycker också. Hon hade kunnat berätta vad det var för typ av skada.
Hon har använt armen mer idag så jag tycker hon är lite bättre. Dock fortfarande lite mer känslig och gråtig mellan varven än vad hon brukar vara. Men det gör väl ont i vissa lägen.
Läkaren sa nåt om att skadan såg fin ut så ingen operation behövs. Typ nåt sånt. Gud vad störd jag blir över det otydliga. Journal Studera

Trist att de var så otydliga. Hoppas att liten blir bättre.

Nandez

Antal inlägg : 2320
Join date : 17-11-20

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Nandez 02.09.18 16:22

Idag har det varit en härligb dag, suttit ute i solen.

Nandez

Antal inlägg : 2320
Join date : 17-11-20

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Korsfäst 03.09.18 13:57

Aristo Kram Love
Korsfäst
Korsfäst

Antal inlägg : 661
Join date : 15-07-28
Ort : Berlin, Prenzlauer Berg (öst)

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Korsfäst 03.09.18 13:59

Det är asvarmt, 30 grader igen.

Ont som faan I nacke och axlar och rygg, och jag ska umgås med prästen ikväll. Jag är rädd att vi kommer gräla med varann igen. :o
Korsfäst
Korsfäst

Antal inlägg : 661
Join date : 15-07-28
Ort : Berlin, Prenzlauer Berg (öst)

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 03.09.18 15:19

Pingvin, försökte så gott det gick att följa nyckelbenet. Hon protesterar när jag tar där men jag tyckte mig känna en knöl.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 03.09.18 15:19

Tack Nandez och Korsis. Kram

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 04.09.18 10:33

Hej vid er..!! Vinka :D
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Nandez 04.09.18 11:45

Aristo skrev:Tack Nandez och Korsis. Kram


Det var så lite. Hoppas att tösen inte har lika ont fortfarande.

Nandez

Antal inlägg : 2320
Join date : 17-11-20

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Nandez 04.09.18 11:46

luden präst skrev:Hej vid er..!! Vinka :D


Hej, hej Vinka

Nandez

Antal inlägg : 2320
Join date : 17-11-20

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Nandez 04.09.18 11:47

Ännu en härlig sensommardag Smile

Nandez

Antal inlägg : 2320
Join date : 17-11-20

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 05.09.18 7:30

Jag heter Älan Lädd idag..Cool
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Nandez 05.09.18 11:38

luden präst skrev:Jag heter Älan Lädd idag..Cool


Lol

Nandez

Antal inlägg : 2320
Join date : 17-11-20

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Nandez 05.09.18 11:39

Vackert väder idag också Smile

Nandez

Antal inlägg : 2320
Join date : 17-11-20

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 05.09.18 17:17

Då har man testat brandvarnaren också. Noterat Jag skulle vara lite smidig och koka potatis i plastpåse i micron (ja, det ska fungera), men tydligen hade jag fel typ av plastpåse, så den smälte ihop med potatisen och tallriken och det var rena Lützen-dimman i köket. Jag öppnade balledörren (i vardagsrummet som ligger bredvid köket) och hoppades att det skulle räcka, men tydligen inte. Röken drog sig ut i hallen, där brandvarnaren sitter, i alla fall. Så jag fick leta upp nyckeln till fönsterlåset i köket för att öppna där också.
Det blev ingen potatis till maten. Gladnej
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Majskorv 05.09.18 17:19

varför funkar ej alltomtv?

Majskorv

Antal inlägg : 22
Join date : 18-09-04

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 28 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 28 av 40 Föregående  1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet