Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chattråden

+23
Korsfäst
Rampage76
Thobbs
Aristo
Crocky
Messalina
hakke
ulliso
telly
Pingvin
dunet
Jessis
Taxen
pangpang
Ladybird
Jullan
Jug
korp
PerM
luden präst
nyBBe
Hellfire
Nandez
27 posters

Sida 42 av 44 Föregående  1 ... 22 ... 41, 42, 43, 44  Nästa

Gå ner

Chattråden - Sida 42 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 29.06.22 9:59

Pingvin skrev:

Fnissa Hur långt har du kommit? Nyfiken Några av hans repliker har fått mig att yla av skratt. Besvärad
Jag har sett de första 4 avsnitten tror jag, jag försöker spara ihop så att jag kan titta på flera avsnitt samtidigt. Lovesmil
Jag är lite imponerad över hur lätt det är att inte se honom som Dean Winchester i The Boys, eftersom han var Dean i så många år och säsonger. Men det kanske underlättar att han inte ser ut som Dean här.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 42 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 29.06.22 10:00

Teka skrev:
Tror att det är vanligast på vintern så att man kan hålla frysvarorna kallt. Inte när det är 30+ grader varmt.

Men det låter som att du hade ordning och reda i din kylfrys. :Y:
Men exakt :yes:
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 42 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 29.06.22 12:23

sienna skrev:
Jag har sett de första 4 avsnitten tror jag, jag försöker spara ihop så att jag kan titta på flera avsnitt samtidigt. Lovesmil
Jag är lite imponerad över hur lätt det är att inte se honom som Dean Winchester i The Boys, eftersom han var Dean i så många år och säsonger. Men det kanske underlättar att han inte ser ut som Dean här.

Så det är en serie man ska kolla in? Intressant Studera
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 42 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 29.06.22 15:56

Teka skrev:

Så det är en serie man ska kolla in? Intressant Studera
Det beror på om du gillar superhjältar och om du inte är särskilt kräsmagad/lättäcklad/pryd :-D
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 42 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 29.06.22 18:58

Teka skrev:

Så det är en serie man ska kolla in? Intressant Studera

Det tycker jag. Fnissa Eller du kan kolla första avsnittet i alla fall, du kommer märka direkt om det är en serie för dig eller inte. Besvärad Gillar du inte första avsnittet så är det bara att gå vidare med livet. :yes:
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 42 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 29.06.22 18:59

sienna skrev:
Jag har sett de första 4 avsnitten tror jag, jag försöker spara ihop så att jag kan titta på flera avsnitt samtidigt. Lovesmil
Jag är lite imponerad över hur lätt det är att inte se honom som Dean Winchester i The Boys, eftersom han var Dean i så många år och säsonger. Men det kanske underlättar att han inte ser ut som Dean här.

Jag har fortfarande inte sett Supernatural. Besvärad Men jag gillar hans insats hittills. :Y:
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 42 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 29.06.22 19:15

Pingvin skrev:

Jag har fortfarande inte sett Supernatural. Besvärad Men jag gillar hans insats hittills. :Y:
Chock Chock

De finns på Prime och du har snart semester :Y: :D 15 säsonger klämmer du väl lätt?
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 42 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 29.06.22 19:21

sienna skrev:
Det beror på om du gillar superhjältar och om du inte är särskilt kräsmagad/lättäcklad/pryd :-D
Jag är kanske lite kräsmagad, men inte pryd. Och superhjältar gillar jag nog inte lika mycket som 5.åriga sonen. (Justja, han bestämde att han ska vara Spindelmannen imorgon, måste kolla om kläderna behöver tvättas! Eek )
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 42 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 29.06.22 19:24

Pingvin skrev:

Jag har fortfarande inte sett Supernatural. Besvärad Men jag gillar hans insats hittills. :Y:
Jag kollar in den när jag är färdig med The flight attendant.
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 42 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 30.06.22 7:04

Teka skrev:
Jag är kanske lite kräsmagad, men inte pryd. Och superhjältar gillar jag nog inte lika mycket som 5.åriga sonen. (Justja, han bestämde att han ska vara Spindelmannen imorgon, måste kolla om kläderna behöver tvättas! Eek )
Jag skulle inte rekommendera att se The Boys med sonen Besvärad
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 42 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 30.06.22 11:43

sienna skrev:
Jag skulle inte rekommendera att se The Boys med sonen Besvärad

Nej, för helvete..! :-D Det skulle förstöra hela superhjältekonceptet för honom för all framtid. Däckad
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 42 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 30.06.22 15:47

sienna skrev:
Jag skulle inte rekommendera att se The Boys med sonen Besvärad
Nej, jag hade tänkt titta med maken efter att sonen lagt sig.
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 42 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 05.07.22 19:56

Rapsolja (eller all matolja) har också ballat ur prismässigt. Vad? Aja.
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 42 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 05.07.22 19:59

Teka skrev:
Jag är kanske lite kräsmagad, men inte pryd. Och superhjältar gillar jag nog inte lika mycket som 5.åriga sonen. (Justja, han bestämde att han ska vara Spindelmannen imorgon, måste kolla om kläderna behöver tvättas! Eek )

Visa honom den här, det är det gulligaste Spindelmannen-klippet någonsin..! Fnissa

Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 42 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Korsfäst 18.07.22 0:11

Precis tillbringat en vecka på kloster i Thüringen, bibelstudier och klosterliv.

På vägen hem, strax innan Berlin stannade vi på McDonald's och käkade en meny för första gången på... 10..? år. Eller mer? Gillar donken, men köper mest en portion nuggets eller en liten pommes om jag är på väg genom stan. Fiskburgare om det är fredag.

Köpte iaf en Big tasty meny, jag brukade gilla Big tasty förr. Och den var god, ost och bacon funkar ju alltid, men den fullkomligen BADADE i dressing Brydd

DET kommer jag inte ihåg att den gjorde förr. Har för mig att den liksom var en "torrare" burgare. Jag gillar dem, när de inte är fulla av massa dressing, majonäs, guacamole och sånt.
Minns jag fel eller har de ändrat den? Snurrig

Pingvin, är den sån nu eller var personen som serverade den helt enkelt dum i huvet eller är det jag som är senil och den var alltid så? Måste veta. :-D
Korsfäst
Korsfäst

Antal inlägg : 661
Join date : 15-07-28
Ort : Berlin, Prenzlauer Berg (öst)

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 42 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 20.07.22 19:33

Korsfäst skrev:

Pingvin, är den sån nu eller var personen som serverade den helt enkelt dum i huvet eller är det jag som är senil och den var alltid så? Måste veta. :-D

Snurrig Det låter som att du bara hade tur, jag tycker man sällan får tillräckligt med dressing. :D Inte för att tala illa om Donken alltså..
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 42 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 21.07.22 18:25

Trettio fucking sju grader i Pingvinstad idag. Däckad Ja, ni förstår ju själva. Jag har hoppsparkat ett dussintal pensionärer i ländryggen, och jag strypte en ankfamilj i ren frustration. Crazy
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 42 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Korsfäst 21.07.22 21:23

Pingvin skrev:Trettio fucking sju grader i Pingvinstad idag. Däckad Ja, ni förstår ju själva. Jag har hoppsparkat ett dussintal pensionärer i ländryggen, och jag strypte en ankfamilj i ren frustration. Crazy

:-D

Har inte hört nåt från min svenska kompis. Han kanske avled i värmen. Han brukar vara halvdöd när han hälsar på i Berlin på sommaren och det är över 30 grader.

Vi hade 39 eller 40 igår. 36 dagen innan. Jag gillar det och var besviken att det inte höll i sig som tidigare år. :o
Korsfäst
Korsfäst

Antal inlägg : 661
Join date : 15-07-28
Ort : Berlin, Prenzlauer Berg (öst)

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 42 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Korsfäst 21.07.22 21:26

Pingvin skrev:

Snurrig Det låter som att du bara hade tur, jag tycker man sällan får tillräckligt med dressing. :D  Inte för att tala illa om Donken alltså..

Tack! Otur i mitt fall. Inte överdrivet förtjust i dressing, men det är ok. Den här var svår att äta för det droppade och rann dressing överallt, på bordet, kartongen, mina händer... gick åt ett berg servetter. :-D
Korsfäst
Korsfäst

Antal inlägg : 661
Join date : 15-07-28
Ort : Berlin, Prenzlauer Berg (öst)

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 42 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Korsfäst 25.07.22 20:14

38/39 grader och sol här idag igen. Luften stod still. På kvällen när vi var i kyrkan började det ÖSREGNA och åska så det väste i kyrktak och väggar. Vanligtvis blir det ju svalare efteråt, men nej... fortfarande 38 grader och dessutom fuktigt. 100% klibbigt växthus och luften tog typ slut Däckad
Korsfäst
Korsfäst

Antal inlägg : 661
Join date : 15-07-28
Ort : Berlin, Prenzlauer Berg (öst)

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 42 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Korsfäst 29.07.22 22:01

Igår jobbade jag och min prästkompis ihop på hans sista dag. Vi har hjälpt honom flytta och packa och transportera hela veckan. Idag åkte han iväg. Gråter

Han flyttar tillbaka till sin by i Tjeckien. Kommer sakna honom otroligt mycket, men samtidigt är jag glad för hans skull. Han trivs i sin by, det är lugnare där och hans jobbsituation blev ohållbar här. Vi kommer hälsa på varann, det är bara 4 timmars tågresa, ett och samma tåg.

Han skrev världens gulligaste meddelande tidigare ikväll Love
Korsfäst
Korsfäst

Antal inlägg : 661
Join date : 15-07-28
Ort : Berlin, Prenzlauer Berg (öst)

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 42 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 01.08.22 17:01

Idag åkte jag iväg till en av de där hangar-samlingsplatserna med as stora ICA Maxi, Citygross, Willys, you name it, för att typ "storhandla". Väl i affären hade jag dock noll och ingen inspiration, så jag kom därifrån med två burkar svartvinbärsgelé (extrapris) och 1 liter rapsolja. Brydd Vafan? Vad?

aja, skitsamma

Blir väl en tur till donken då, men på vägen dit passerade jag visst en byggnad där en jäkla massa måsar hade bosatt sig, och de är ju lite nojiga nu när ungarna ska växa till sig, så de gjorde ett jävla liv och cirkulerade ovanför mig. En kaxig jäkel gjorde till och med såna där störtdykningar, och jag fick mer eller mindre ducka och hoppa åt sidan flera gånger. Inte för att de attackerar rent fysiskt, men för att de (har jag läst mig till) gör störtbombningar där de tömmer kloaken (den gamla klassikern Fnissa) och försöker skrämma bort inkräktare genom att baja på dem. Äckligt Men hen träffade mig inte som tur är, och jag såg inte ens om hen bajade. De kanske sparar på bajet tills de är säkra på att träffa..? Vetej

Jaja, önskade fan att jag hade haft en lång käpp eller liknande med mig, då jävlar hade det blivit fiskmås-baseball för hela slanten. Sur
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 42 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Crocky 18.08.22 6:38

Sitter hemma med ryggskott. Trevligare saker kan man hitta på, som att jobba till exempel.
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 42 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 18.08.22 9:08

Crocky skrev:Sitter hemma med ryggskott. Trevligare saker kan man hitta på, som att jobba till exempel.
Sad Kan du sitta bekvämt ändå, eller måste du hålla dig i någon konstig lutning för att det ska kännas bra?
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 42 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 18.08.22 9:10

Imorse på min lilla gå till jobbet-promenad såg jag två tjejer i 10-12-årsåldern på väg till skolan i långbrallor och såna där lätta dunjackor. Den ena hade dunjackan stängd. Vad?
Det var 19 grader och klibbigt ute, det har varit uppemot 27-30 grader i nästan två veckor nu och jag kan garantera att det inte hinner bli tillräckligt kallt på nätterna för att plocka fram dunjackan redan nu.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 42 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 42 av 44 Föregående  1 ... 22 ... 41, 42, 43, 44  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet