Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chattråden

+23
Korsfäst
Rampage76
Thobbs
Aristo
Crocky
Messalina
hakke
ulliso
telly
Pingvin
dunet
Jessis
Taxen
pangpang
Ladybird
Jullan
Jug
korp
PerM
luden präst
nyBBe
Hellfire
Nandez
27 posters

Sida 23 av 44 Föregående  1 ... 13 ... 22, 23, 24 ... 33 ... 44  Nästa

Gå ner

Chattråden - Sida 23 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 21.11.20 13:07

och bara för det leddes jag vidare till den här, bwaaaaaaaahhahahahhaa jag skrattar så jag gråter Gråter Lol Däckad No :-D

Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 23 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 21.11.20 13:07

puh

okej nu skärper vi till oss
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 23 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av dunet 21.11.20 13:44

Pingvin skrev:puh

okej nu skärper vi till oss

Ja, det måste vi :ja(
dunet
dunet

Antal inlägg : 213
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 23 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 21.11.20 19:50

pangpang skrev:
Telefonnummer, är du typ 35 eller? Man frågar ju vad hen heter på Snap!
Elektronik kommer till mig för att dö. Jag har fortfarande både stereotorn, VHS-spelare och DVD-spelare i hemmet.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 23 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 22.11.20 18:47

sienna skrev:
Elektronik kommer till mig för att dö. Jag har fortfarande både stereotorn, VHS-spelare och DVD-spelare i hemmet.
dvd har vi med! Fick en på facebooks bortskänkes-sida. Stereo köpte jag på loppis men den kommer mycket sällan till användning tyvärr.
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 23 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 23.11.20 16:58

sienna skrev:
Elektronik kommer till mig för att dö. Jag har fortfarande både stereotorn, VHS-spelare och DVD-spelare i hemmet.

Love Saknar mitt. Sad Fick dock en skivspelare av Jug för 3-4 år sen, men jag har fortfarande inga högtalare till. Lol

VHS köpte jag i somras, på Facebook. Skitkul att se gamla filmer som jag filmade när mina barn var små. Måste bara föra över dom på cd.
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 23 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Jug 02.12.20 10:29

Hej hej alla stjärtisar Vinka
Jug
Jug

Antal inlägg : 311
Join date : 11-07-10
Age : 45

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 23 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Jug 02.12.20 10:29

ulliso skrev:

Love Saknar mitt. Sad Fick dock en skivspelare av Jug för 3-4 år sen, men jag har fortfarande inga högtalare till. Lol

VHS köpte jag i somras, på Facebook. Skitkul att se gamla filmer som jag filmade när mina barn var små. Måste bara föra över dom på cd.
Och det känns det som vi också tänkt i 3-4 år. :D
Jug
Jug

Antal inlägg : 311
Join date : 11-07-10
Age : 45

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 23 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Jug 02.12.20 10:30

sienna skrev:
Elektronik kommer till mig för att dö. Jag har fortfarande både stereotorn, VHS-spelare och DVD-spelare i hemmet.
Det är bra, någon måste ju ansvara för att vår kulturskatt ska kunna spelas upp. När tekniken börjar försvinna från hemmen så finns din elektronik ändå där som ett sista hopp, en sista utpost.
Jug
Jug

Antal inlägg : 311
Join date : 11-07-10
Age : 45

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 23 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 02.12.20 10:55

Jug skrev:Hej hej alla stjärtisar Vinka

Har Luden P kapat Jugs nick? Nyfiken
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 23 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 08.12.20 19:24

Vardagsaction vid hemmajobbande: Vi har sopsortering i vårt område, med små sophus för varje kärl. Hushållssopor och matrester töms varje vecka medan pappersförpackningar och plastförpackningar töms varannan vecka. De två kärlen är alltid knökfulla oavsett när jag har försökt att slänga i dem, men nu har jag upptäckt när de töms! De töms på onsdagar varannan vecka, och i morgon är en sån onsdag. Gissa om jag ska lurpassa på sopbilen och sen gå dit med allt jag har samlat på mig sen förrförra onsdagen, då jag slängde plast och pappersförpackningar sist. Woot
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 23 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 09.12.20 4:53

sienna skrev:Vardagsaction vid hemmajobbande: Vi har sopsortering i vårt område, med små sophus för varje kärl. Hushållssopor och matrester töms varje vecka medan pappersförpackningar och plastförpackningar töms varannan vecka. De två kärlen är alltid knökfulla oavsett när jag har försökt att slänga i dem, men nu har jag upptäckt när de töms! De töms på onsdagar varannan vecka, och i morgon är en sån onsdag. Gissa om jag ska lurpassa på sopbilen och sen gå dit med allt jag har samlat på mig sen förrförra onsdagen, då jag slängde plast och pappersförpackningar sist. Woot
Åh, hade samma problem när jag bodde med delat soprum! Pappersförpackningstunnorna var alltid proppfulla, mycket såklart för att folk inte verkar ha greppat att kartonger tar mindre plats om man plattar till dem Hmm
Jag frågade en gång någon som borde veta eftersom han var typ ordförande, men han mumlade bara något. Gissar att han inte ville att kunskapen skulle spridas för då skulle det väl vara kö utanför soprummet just den dagen.

Nu har jag egen soptunna och papperförpackningstunnan blir alltid proppfull direkt, och den töms alltid ”om tre veckor”.
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 23 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 09.12.20 8:45

pangpang skrev:
Åh, hade samma problem när jag bodde med delat soprum! Pappersförpackningstunnorna var alltid proppfulla, mycket såklart för att folk inte verkar ha greppat att kartonger tar mindre plats om man plattar till dem Hmm
Jag frågade en gång någon som borde veta eftersom han var typ ordförande, men han mumlade bara något. Gissar att han inte ville att kunskapen skulle spridas för då skulle det väl vara kö utanför soprummet just den dagen.

Nu har jag egen soptunna och papperförpackningstunnan blir alltid proppfull direkt, och den töms alltid ”om tre veckor”.
Innan varje kärl fick ett eget litet hus hade vi soprum där alla kärl stod. Papper och plast-kärlen var dubbelt så stora då men ändå alltid proppfulla, så jag vet inte hur de tänkte när de halverade kärlens storlek men ändå inte ökade hämtningsfrekvensen. Hmm
Det som irriterar mig mest ("vän av ordning") är att folk slänger sina pappersförpackningar i plastpåsar, naturligtvis utan att platta till något i plastpåsen. Vad är det för fel på att samla allt i en papperspåse?
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 23 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 11.12.20 17:36

Jag har ett "litet" delikat jobb-problem.

1. Först fick jag ett timvik inom kommunens måltidsservice och där har jag jobbat nu i ca 55 timmar. Ett timvik vill jag ju egentligen inte ha. Visst var det kul på ställena jag var på, men jag är ju trots allt utbildad uska och får 4000 kr mindre i lön här. Det är dock bra arbetstider, men stressigt och lite gnällig personal på en av förskolorna ( Sur ) Får vara beredd på att jobba över hela kommunen = köra bil/åka buss.

2. Sen fick jag ytterligare ett timvik, som uska på en avdelning på sjukhuset, ska gå intro där 3 dagar nästa vecka, sen jobba på söndag. Jobb dag, kväll, ev natt. 4000 kr mer i lön än nr 1. Gångavstånd.

3. Hade jobbintervju om ett tredje jobb nu i veckan, på en hälsocentral (ett vikariat). Skulle få besked senast idag, men det har jag inte fått än. Det står mellan mig och en till. Tror inte jag får det dock, eftersom intervjun tog 10 minuter. Besvärad (har aldrig jobbat på HC förut heller). Dagtidsarbete 8-17. Gångavstånd, högst 100 meter).

4. Idag ringde ännu en kvinna om ett jobb som uska på en mottagning på sjukhuset (ett vikariat som jag också sökt). Intervju på torsdag förmiddag (sen intro på avdelningen jag skrev om på punkt 2 på eftermiddagen). Dagtidsarbete. Gångavstånd.

5. Har även sökt ett usk-jobb på mitt gamla jobb (sjukhuset). Ansökningstiden går ut på söndag. Dagtidsarbete. Gångavstånd.

Vill gärna ha nr 5 först och främst, men det är ju inte ens säkert att jag får komma dit igen. Sen vill jag har nr 4, sen 3, osv.

HUR FASEN SKA JAG GÖRA OM NR 3 RINGER PÅ MÅNDAG OCH SÄGER ATT JAG FÅTT JOBBET? Snurrig Det enklaste vore om de sa nej tack, men jag kanske inte får varken nr 4 eller 5 sen. Hjälp
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 23 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 12.12.20 8:18

ulliso skrev:Jag har ett "litet" delikat jobb-problem.

1. Först fick jag ett timvik inom kommunens måltidsservice och där har jag jobbat nu i ca 55 timmar. Ett timvik vill jag ju egentligen inte ha. Visst var det kul på ställena jag var på, men jag är ju trots allt utbildad uska och får 4000 kr mindre i lön här. Det är dock bra arbetstider, men stressigt och lite gnällig personal på en av förskolorna ( Sur ) Får vara beredd på att jobba över hela kommunen = köra bil/åka buss.

2. Sen fick jag ytterligare ett timvik, som uska på en avdelning på sjukhuset, ska gå intro där 3 dagar nästa vecka, sen jobba på söndag. Jobb dag, kväll, ev natt. 4000 kr mer i lön än nr 1. Gångavstånd.

3. Hade jobbintervju om ett tredje jobb nu i veckan, på en hälsocentral (ett vikariat). Skulle få besked senast idag, men det har jag inte fått än. Det står mellan mig och en till. Tror inte jag får det dock, eftersom intervjun tog 10 minuter. Besvärad (har aldrig jobbat på HC förut heller). Dagtidsarbete 8-17. Gångavstånd, högst 100 meter).

4. Idag ringde ännu en kvinna om ett jobb som uska på en mottagning på sjukhuset (ett vikariat som jag också sökt). Intervju på torsdag förmiddag (sen intro på avdelningen jag skrev om på punkt 2 på eftermiddagen). Dagtidsarbete. Gångavstånd.

5. Har även sökt ett usk-jobb på mitt gamla jobb (sjukhuset). Ansökningstiden går ut på söndag. Dagtidsarbete. Gångavstånd.

Vill gärna ha nr 5 först och främst, men det är ju inte ens säkert att jag får komma dit igen. Sen vill jag har nr 4, sen 3, osv.

HUR FASEN SKA JAG GÖRA OM NR 3 RINGER PÅ MÅNDAG OCH SÄGER ATT JAG FÅTT JOBBET? Snurrig Det enklaste vore om de sa nej tack, men jag kanske inte får varken nr 4 eller 5 sen. Hjälp

Jag tycker att du ska vänta ut det jobb du helst vill ha. Du är ju trots allt i en ”branch” där det finns ett sug efter utbildad personal. Och det ser ju inte ut att mattas av på länge. Så om det inte är bråttom för dig, vänta ut det bästa.
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 23 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 12.12.20 22:40

Ladybird skrev:





Jag tycker att du ska vänta ut det jobb du helst vill ha. Du är ju trots allt i en ”branch” där det finns ett sug efter utbildad personal. Och det ser ju inte ut att mattas av på länge. Så om det inte är bråttom för dig, vänta ut det bästa.
Ja, jag har ju det bra på det viset. Tack för input. rendeer
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 23 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Elvis 13.12.20 8:34

ulliso skrev:
Ja, jag har ju det bra på det viset. Tack för input. rendeer
Jag håller med Ladybird, du har möjlighet att sitta still i båten och ta det lugnt en stund. Jag håller tummarna att jobb nummer 5 hör av sig!
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 23 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 13.12.20 11:09

Jag håller också med. Och vad kul Ulliso! Det är kul att vara eftertraktad!
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 23 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 13.12.20 11:10

Så, Ron var ute med Esteban och Odd. När de kom in igen så låtsades jag att Esteban inte bor här utan att han är en unge de hittade i skogen. Jag har kallat honom för lilla pojke och frågat vad han heter och var han bor typ fem gånger. Han börjar bli trött på mig.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 23 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 13.12.20 21:01

Tack Messa och Elvis. :Y:
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 23 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 14.12.20 17:23

Skrev ett mail till gamla chefen (nr 5). Kommer inte ens att bli kallad till intervju. Sur Ledsen Självförtroendet åkte i botten.
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 23 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Elvis 14.12.20 22:30

ulliso skrev:Skrev ett mail till gamla chefen (nr 5). Kommer inte ens att bli kallad till intervju. Sur Ledsen Självförtroendet åkte i botten.
De är idioter och du vill inte jobba med idioter. Fuck them!

Håll huvudort högt och gå vidare till ett bättre jobb. Kram
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 23 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 15.12.20 6:26

ulliso skrev:Skrev ett mail till gamla chefen (nr 5). Kommer inte ens att bli kallad till intervju. Sur Ledsen Självförtroendet åkte i botten.
Kram Om dom inte förstår sitt eget bästa så är det dom som har ett problem, inte du. Som min pappa brukade säga: ”Dom ska inte finna mig där dom trodde att dom satte mig.”
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 23 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 15.12.20 6:29

Messalina skrev:Så, Ron var ute med Esteban och Odd. När de kom in igen så låtsades jag att Esteban inte bor här utan att han är en unge de hittade i skogen. Jag har kallat honom för lilla pojke och frågat vad han heter  och var han bor typ fem gånger. Han börjar bli trött på mig.
Lalala År av terapi. Säger bara det, år av terapi.
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 23 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 15.12.20 13:00

ulliso skrev:Skrev ett mail till gamla chefen (nr 5). Kommer inte ens att bli kallad till intervju. Sur Ledsen Självförtroendet åkte i botten.
Nej, vad tråkigt. Sad
Förstår precis känslan. Kram
Har inte varit med om exakt det där men har varit på så många intervjuer utan att få jobben. Det är så frustrerande och känns så kasst Sad Sad Sad
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 23 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 23 av 44 Föregående  1 ... 13 ... 22, 23, 24 ... 33 ... 44  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet