Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

True Blood - omtittningen

3 posters

Gå ner

True Blood - omtittningen Empty True Blood - omtittningen

Inlägg av Pingvin 02.09.21 20:19

Okej döm mig inte, MEN:

Jag började kolla om True Blood från början häromveckan. Besvärad Lång historia kort, blev rekommenderad ett klipp på YouTube, det där när Bill ska omvända Jessica till en vampyr (fantastisk scen från båda skådisarna! Bultar), och så var det med det. Raka vägen ner i kaninhålet liksom, och serien håller f-n riktigt bra. :yes:

Nåja, till saken: i avsnitt 2, säsong 2, tar Sookie med den nyblivna vampyren Jessica hem till sin familjs hus eftersom hon så gärna vill se dem en sista gång, men allt spårar ur och Bill dyker upp i sista stund för att skydda familjen (i synnerhet pappan som tydligen brukade piska sina döttrar) från Jessica, men han måste bli inbjuden i huset av någon av de dödliga som bor där innan han kan göra något. Han använder då den där charm-kraften som vampyrer har i serien ("glamour") på Jessicas lillasyster och får henne att bjuda in honom. Men, mmmmm, fråga? Är inte det ett sjujäkla kryphål när det gäller den - som jag förstår det - tvingande regeln att vampyrer inte kan beträda en dödligs persons bostad utan inbjudan? Snurrig Jag menar, då är det ju bara att ringa på dörren, och så fort personen öppnar så kör vampyren sin glamour och tvingar fram en inbjudan..?

Nja, jag är skeptisk. Vad? Det kanske förklaras i nästa avsnitt, men jag känner mig väldigt otillfredsställd just nu. :ja(
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

True Blood - omtittningen Empty Sv: True Blood - omtittningen

Inlägg av sienna 03.09.21 17:58

Eric och Alcide Betuttad Bultar Man kanske ska ta och titta om på serien. Hmm
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

True Blood - omtittningen Empty Sv: True Blood - omtittningen

Inlägg av Pingvin 04.09.21 12:44

sienna skrev:Eric och Alcide Betuttad Bultar Man kanske ska ta och titta om på serien. Hmm
Det tycker jag, så kan vi titta "tillsammans" och jämföra anteckningar. Kärlek Men fort ska det gå, jag har redan avverkat säsong 2, avsnitt 5..! Whip Du vill inte sitta där själv, flera säsonger efter, när Alcide gör entré för mig..! Bultar Fnissa
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

True Blood - omtittningen Empty Sv: True Blood - omtittningen

Inlägg av Pingvin 05.09.21 19:45

Jag kom nyligen till avsnittet där Alexander Skarsgård måste filmgråta, och det var helt enkelt förfärligt att bevittna. :o  Det kan vara den sämsta gråtscenen i en film eller tv-serie någonsin. Besvärad Jag fick faktiskt titta bort under stora delar av scenen för att inte skämmas ihjäl.. :ja(
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

True Blood - omtittningen Empty Sv: True Blood - omtittningen

Inlägg av Pingvin 07.09.21 23:39

I kväll dök han äntligen upp. Crazy

Oof, så jävla orättvist på alla sätt man kan föreställa sig. Vad?
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

True Blood - omtittningen Empty Sv: True Blood - omtittningen

Inlägg av Pingvin 09.09.21 10:50

(men som ni vet: tyvärr bög Fnissa)

Speaking of which, fantastisk scen när Sam (som druckit av Bills blod för att överleva offerritualen som Maryanne utsatte honom för) har en would-be-sexdröm om just Bill. :-D Stephen Moyer ger verkligen allt i varenda scen. Bultar
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

True Blood - omtittningen Empty Sv: True Blood - omtittningen

Inlägg av Pingvin 30.09.21 18:30

Häromdagen kom jag till avsnittet som slutar med att Russell Edgington på ett våldsamt och skvättigt sätt tar över en direktsändning nyheter. Fantastisk scen! Fnissa "We will eat you.. after we eat your children! .. and now on to the weather. Tiffany?" :-D
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

True Blood - omtittningen Empty Sv: True Blood - omtittningen

Inlägg av Messalina 13.10.21 5:55

Pingvin skrev:Häromdagen kom jag till avsnittet som slutar med att Russell Edgington på ett våldsamt och skvättigt sätt tar över en direktsändning nyheter. Fantastisk scen! Fnissa "We will eat you.. after we eat your children! .. and now on to the weather. Tiffany?"  :-D
Man gillade Russel Edgington!
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

True Blood - omtittningen Empty Sv: True Blood - omtittningen

Inlägg av Pingvin 16.10.21 14:28

Messalina skrev:
Man gillade Russel Edgington!
Han är lysande. Bultar :-D  Men nu är jag en bit in på säsong 4, han ligger inmurad i betong sedan finalavsnittet på säsong 3. Sad

Sad

S4 är den med Marnie, jag gillar den än så länge, men jag har för mig att hela Marnie-spåret kändes lite gammalt efter ett tag.. Studera Jaja Städa
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

True Blood - omtittningen Empty Sv: True Blood - omtittningen

Inlägg av sienna 17.10.21 11:55

Messalina skrev:
Man gillade Russel Edgington!
Lovesmil
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

True Blood - omtittningen Empty Sv: True Blood - omtittningen

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet