Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta!

+9
WAR
luden präst
Messalina
pangpang
la kex
soliton2
sienna
wcus
Melicia
13 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta! Empty Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta!

Inlägg av Melicia 28.07.11 20:20

Jag blev bestulen på min mobil den 5 juni när jag skulle hem från Big Brother finalen. Dagen efter skulle jag till Uppsala och vara publik på Postkodskampen. Det skumma var att mobilen var urladdad. Men sen när jag kollade Google Latitude på morgonen dagen efter typ kl 8-9 på morgonen så var mobilen enligt det programmet på Grosshandlarvägen i Årsta den 6 juni kl 1.20. Hur kan mobilen ha varit där om den var urladdad dessutom så hade jag den när jag sist såg den vid Brommaplans tunnelbane station nångång mellan 23.50 och 00.10 den 5 juni. Skulle den då som snott mobilen åkit tillbaka med den till Årsta? Låter otroligt. När jag stod och väntade på bussen iallafall kom det fram en hemlös snubbe och frågade mig om jag ville köpa situation sthlm så han skulle ha råd att köpa tidningen nästa dag. Hmmmm Metro är ju gratis varför ska han då köpa expressen? Han kan ha snott den mycket möjlig och trott att han kunde göra en bra affär på mobilen genom att sälja den och så såg han att den var urladdad och kanske bara då slängde iväg den då han såg att den var helt värdelös! När jag sen kom hem såg jag att mobilen var borta och blev helt hysteriskt så det blev inget uppsala dagen efter för inte åkte jag ända dit utan mobil.

Kan han dvs den hemmlösa snubben ha snott den? Jaaaa. Vet jag la ner den i väskan lite innan han kom och glömde antagligen stänga väskan. De sa också dagen efter i tbane spärren att de hittat en mobil. Han som satt i spären då sa att det låg en mobil där när han kom på morgonen men nu var den borta.Tog för självklart det var min mobil då! Jag gjorde iallafall en polisanmälan. Gick sen in i en butik och gjorde en skadeanmälan. Sen väntade jag och väntade. Hörde inget av dem så jag mejlade försäkringsbolaget. Då sa de att de ej fått in papperna. Anledningen berodde på att jag ej angett nått IME nummer på polisanmälan och det måste ju. (jag fick reda på att detta var problemet då jag sen gick till en annan butik och de ej kunde ta emot anmälan och faxa in den då det ej stod nått ime nummer på anmälan). Men jag hade en ny anmälan jag fått dagen innan där jag kompletterat med ime numret några dagar senare då jag lugnat ner mig. Kunde då inte de i butiken kontaktat mig tycker man. De hade ju mitt nummer på papperna.

De sa iallafall på försäkringsbolaget att de skulle kontakta butiken. Sen gick jag iallafall till en annan butik och hade in en ny anmälan. Där faxade han sen in alla pappererna utom sista sidan. Jag ringde dem och bad de skicka in det på nytt då jag mejlat försäkring bolaget igen då jag ej hört nått ifrån dem efter 1 vecka de sa nämligen i phone house butiken att det nämligen bara skulle ta 2 dagar. Han sa när jag ringde att han skulle faxa in sista sidan igen på en gång men han gjorde det fortfarande inte för sen när en vecka till hade gått mejlade jag försäkringsbolaget igen och då hade de ej fått in det heller. Som tur var hade jag tagit en kopia på alla papperna så då tog jag och scannade in sidan 4 och skickade till dem i mejl! Det var 14 dagar sen och nu har jag ej hört nått från dem. Mejlade dem tom för 1 vecka sedan och frågade hur det gick men de har ej svarat

Jag vill ha min älskade samsung galaxy s tillbaka nuuuuuuuuuuuuuuuu! Som jag ej sett sen 5 juni! Varför fjantar sig de och håller på så här?


Senast ändrad av Melicia den 29.07.11 7:11, ändrad totalt 2 gånger

Melicia

Antal inlägg : 78
Join date : 11-07-28

Till överst på sidan Gå ner

Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta! Empty Sv: Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta!

Inlägg av wcus 28.07.11 20:51

kass copycat. KASS
wcus
wcus

Antal inlägg : 18
Join date : 11-07-25

Till överst på sidan Gå ner

Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta! Empty Sv: Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta!

Inlägg av Melicia 28.07.11 20:56

wcus skrev:kass copycat. KASS

Vad?

Melicia

Antal inlägg : 78
Join date : 11-07-28

Till överst på sidan Gå ner

Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta! Empty Sv: Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta!

Inlägg av sienna 28.07.11 20:57

Okej, den som leker Melicia måste försämra sin grammatik väsentligt innan det blir trovärdigt.
Kasta bort allt vad grammatik och meningsbyggnad heter. Lycka till! :Y:
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta! Empty Sv: Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta!

Inlägg av soliton2 28.07.11 21:14

Trademark of Lil'Erik

(eller en helt ny revolutionerande medicin)
soliton2
soliton2

Antal inlägg : 60
Join date : 11-07-25

Till överst på sidan Gå ner

Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta! Empty Sv: Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta!

Inlägg av la kex 28.07.11 22:03

Släng gärna om lite fler bokstäver också. Och glöm lite fler punkter.
la kex
la kex

Antal inlägg : 309
Join date : 11-07-10
Age : 38
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta! Empty Sv: Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta!

Inlägg av pangpang 28.07.11 22:39

la kex skrev:Släng gärna om lite fler bokstäver också. Och glöm lite fler punkter.
Och var argare!
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta! Empty Sv: Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta!

Inlägg av la kex 28.07.11 22:42

Sen använder ju melicia i princip aldrig jag-form. Fnissa
la kex
la kex

Antal inlägg : 309
Join date : 11-07-10
Age : 38
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta! Empty Sv: Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta!

Inlägg av Messalina 29.07.11 11:23

Det ska vara en och man.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta! Empty Sv: Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta!

Inlägg av luden präst 29.07.11 11:36

Men vem orkar skriva en sån där lång text bara för att vara rolig. Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta! 880131514
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta! Empty Sv: Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta!

Inlägg av soliton2 29.07.11 11:42

luden präst skrev:Men vem orkar skriva en sån där lång text bara för att vara rolig. Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta! 880131514

Någon som är på fyllan...?
soliton2
soliton2

Antal inlägg : 60
Join date : 11-07-25

Till överst på sidan Gå ner

Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta! Empty Sv: Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta!

Inlägg av luden präst 29.07.11 11:49

Ja, om det är Melicia måste hon ha gått en intensivkurs i svenska under sommaren.
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta! Empty Sv: Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta!

Inlägg av WAR 29.07.11 11:56

Lite roligt var det trots allt men som sagt en riktigt uppenbar fejk
WAR
WAR

Antal inlägg : 268
Join date : 11-07-09
Age : 51

Till överst på sidan Gå ner

Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta! Empty Sv: Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta!

Inlägg av la kex 29.07.11 11:59

Tycker inte det är roligt alls. Det är inte ens bra gjort.
la kex
la kex

Antal inlägg : 309
Join date : 11-07-10
Age : 38
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta! Empty Sv: Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta!

Inlägg av Originalet 29.07.11 12:03

Det var väldigt vad ni var säkra på att det var fejk. Det är ju inte roligt gjort som t ex när Ron fejkade som "Frickis", det var åtminstone lite "tongue-in-cheek".

Jag antar att jag borde lyssna på den samlade intelligentian, ni borde trots allt veta. Men vad gör er så säkra på att det är fejk? Är det fejk så är det tråååkigt gjort. Men är det INTE fejk så sårar vi någon i detta nu...

Originalet

Antal inlägg : 209
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta! Empty Sv: Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta!

Inlägg av la kex 29.07.11 12:05

Jag känner mig ganska säker med tanke på att det "fattas" en massa uttryck som melicia slänger sig med, samt alltför korrekt meningsuppbyggnad och stavning.

Tycker hela texten uppenbart är någon som desperat försöker efterlikna melicias väldigt speciella sätt att skriva och uttrycka sig, men når liksom inte ända fram.
la kex
la kex

Antal inlägg : 309
Join date : 11-07-10
Age : 38
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta! Empty Sv: Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta!

Inlägg av WAR 29.07.11 12:14

Och framför allt är det uppenbart i det att Melicia ALDRIG skulle leva två månader utan mobil, hon köper en ny dagen efter hon slarvat bort den gamla
WAR
WAR

Antal inlägg : 268
Join date : 11-07-09
Age : 51

Till överst på sidan Gå ner

Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta! Empty Sv: Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta!

Inlägg av Originalet 29.07.11 12:23

WAR skrev:Och framför allt är det uppenbart i det att Melicia ALDRIG skulle leva två månader utan mobil, hon köper en ny dagen efter hon slarvat bort den gamla
:D

Originalet

Antal inlägg : 209
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta! Empty Sv: Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta!

Inlägg av WAR 29.07.11 12:39

Ibland är det så enkelt att avslöja ett bedrägeri
WAR
WAR

Antal inlägg : 268
Join date : 11-07-09
Age : 51

Till överst på sidan Gå ner

Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta! Empty Sv: Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta!

Inlägg av Melicia 29.07.11 16:07

Nej jag hade en reserv mobil men den tappade jag sen också den 26 juni. Det var min gamla mobil som var sönder vilket var anledningen till att jag köpte ny. sen tappade jag den andra med som jag hade som reserv och som jag fått gratis av bredbands bolaget en till sen den 12 juli! Så 3 mobiler på en sommar!


Senast ändrad av Melicia den 29.07.11 16:09, ändrad totalt 1 gång

Melicia

Antal inlägg : 78
Join date : 11-07-28

Till överst på sidan Gå ner

Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta! Empty Sv: Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta!

Inlägg av Melicia 29.07.11 16:08

WAR skrev:Ibland är det så enkelt att avslöja ett bedrägeri

Har faktiskt tappat mobilen! Var nära att jag köpt en ny sony ericsson experia för 1300 på onoff rea! Använde min Nokia Expresse music och sen en annan mobil jag fått gratis från bbb. Men båda de 2 har jag med tappat. Ena 26 juni. Hade den senast på sommarkrysset men när jag kom hem var mobilen borta. Och en tappade jag 12 juli!


Senast ändrad av Melicia den 29.07.11 16:21, ändrad totalt 1 gång

Melicia

Antal inlägg : 78
Join date : 11-07-28

Till överst på sidan Gå ner

Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta! Empty Sv: Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta!

Inlägg av Melicia 29.07.11 16:14

Den jag har nu ser ut så här. Fick låna den av farsan. En av hans gamla!

https://2img.net/r/ihimizer/img814/2922/img1723j.jpg= skit mobil. Verkar som folk stalkar mig och snor mina mobiler: För latitude säger de är i norrtälje samt huddinge.


Senast ändrad av Melicia den 29.07.11 18:29, ändrad totalt 1 gång

Melicia

Antal inlägg : 78
Join date : 11-07-28

Till överst på sidan Gå ner

Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta! Empty Sv: Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta!

Inlägg av Jug 29.07.11 17:22

Är detta melicia är det första gången hon bygger meningar med sådant som parenteser.
Jug
Jug

Antal inlägg : 311
Join date : 11-07-10
Age : 45

Till överst på sidan Gå ner

Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta! Empty Sv: Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta!

Inlägg av Melicia 29.07.11 18:29

Jug skrev:Är detta melicia är det första gången hon bygger meningar med sådant som parenteser.

Men sluta nu och ditt jäkla crew. Det står jug crew skrivet på en massa olika gröna sandlådor mm här!

Melicia

Antal inlägg : 78
Join date : 11-07-28

Till överst på sidan Gå ner

Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta! Empty Sv: Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta!

Inlägg av gud 30.07.11 13:36

Too long didnt read
gud
gud

Antal inlägg : 79
Join date : 11-07-10
Age : 46
Ort : kosmos

http://www.whatthebleep.com/

Till överst på sidan Gå ner

Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta! Empty Sv: Varit utan mobil i snart 2 månader! Så skumt allt detta!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet