Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chattråden

+10
Aristo
luden präst
sienna
pangpang
ulliso
Hekate
m52
löken
Crocky
dunet
14 posters

Sida 24 av 40 Föregående  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40  Nästa

Gå ner

Chattråden - Sida 24 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 06.07.16 10:15

Pungalung! Vinka *ler*
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 24 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 06.07.16 10:38

Aristo skrev:

Jag köper ju givetvis en kombinerad vagn. Jag har tittat på några vagnar på blocket för 4-5000 så det är ju inga enorma summor jag talar om. Och de är bra mycket bättre än den rishög vi har fått.  När jag sa till F igår kväll att jag ville köpa en annan vagn frågade han oförstående vad det är för fel på den vagn vi har. Grr grr.
Men att köpa dyra bilar och teknik har han inget emot.
Det handlar ju om ett ointresse, det är därför han inte bryr sig och tycker det är onödigt att lägga ner pengar på det.
Det är klart att man kan lägga pengar på en vagn som går att använda i flera år, både som ligg- och sittvagn. :yes:

Det är de där som köper de där kundkorgsvagnarna till sina nyfödingar för ohemula summor som jag inte kan förstå. Galen
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 24 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 06.07.16 12:56

sienna skrev:
Det är klart att man kan lägga pengar på en vagn som går att använda i flera år, både som ligg- och sittvagn. :yes:

Det är de där som köper de där kundkorgsvagnarna till sina nyfödingar för ohemula summor som jag inte kan förstå. Galen


När det kommer till F så är han en mycket vettig och bra kille som inte har så många störiga sidor. Men ingen är perfekt och det här snåleriet med barnprylar är en irriterande sida. :D

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 24 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 06.07.16 13:26

Det är ju inte bara så att man köper en ny vagnjävel hur som helst heller, det är ju leveranstid på dem också.


Jag har haft sjuk tur med vagnar, liggvagn som blev sittvagn fick jag gratis av en av mina bästa kompisar, en resedagbok fick jag också gratis. Den enda vi har köpt är en sulky.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 24 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 06.07.16 16:23

Messalina skrev:Det är ju inte bara så att man köper en ny vagnjävel hur som helst heller, det är ju leveranstid på dem också.


Jag har haft sjuk tur med vagnar, liggvagn som blev sittvagn fick jag gratis av en av mina bästa kompisar, en resedagbok fick jag också gratis. Den enda vi har köpt är en sulky.

Resedagbok?

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 24 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 06.07.16 16:26

Aristo skrev:

Resedagbok?

Eller resevagn. Min telefon gör visst lite som den vill.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 24 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 06.07.16 16:33

Var hos barnmorskan igår. Äntligen har ungen placerat sig med huvudet neråt. :Y:
Jag hade inte märkt av några rörelser alls idag. Men när jag ligger i soffan och vilar lite efter en dag på jobbet kommer F hem från jobbet och börjar prata med mig. Och då blir det helt plötsligt jättemycket rörelse i magen. Känner igen pappsen röst kanske? Lovesmil

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 24 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 06.07.16 16:34

Messalina skrev:

Eller resevagn.  Min telefon gör visst lite som den vill.

:-D

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 24 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 07.07.16 6:15

Fnissa Jag tyckte det var käckt med en gratis resedagbok. Rest, skrivet och klart liksom. Ingen möda alls. Man kan lägga pengarna på annat. T ex en barnvagn.
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 24 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 07.07.16 6:16

Aristo skrev:Var hos barnmorskan igår. Äntligen har ungen placerat sig med huvudet neråt. :Y:
Jag hade inte märkt av några rörelser alls idag. Men när jag ligger i soffan och vilar lite efter en dag på jobbet kommer F  hem från jobbet och börjar prata med mig. Och då blir det helt plötsligt jättemycket rörelse i magen. Känner igen pappsen röst kanske? Lovesmil

Hen vill nog skälla ut pappa och påpeka att hen minsann vill ha en schysst barnvagn och inget gammalt rostigt elände.
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 24 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 07.07.16 6:21

Mycket ilska på Expressens förstasida idag.

Chattråden - Sida 24 B7i0qp
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 24 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 07.07.16 7:59

Jag vet inte vad vi ska hitta på med den här dagen. Jag behöver köpa födelsedagspresent till Telly.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 24 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 07.07.16 8:01

Det utspelas en tragedi på mitt jobb just nu. Gareth, 67 år, ville inte gå i pension vid 65, så han fick min arbetsgivares tillstånd att jobba kvar till 67, men sen måste han gå i pension. I torsdags hade vi avtackning för honom på jobbet. På fredagen var han inte här, men i måndags dök han upp igen för att "packa ihop sina saker". Normalt är att man gör det innan man slutar. Nu är det torsdag och varje dag har han dykt upp här som om han aldrig har gått i pension eller blivit avtackad, han jobbar vidare, mailar ut sina tjocka romaner med information (som ingen orkar läsa) som om ingenting har hänt och den officiella ursäkten är att han "avslutar saker". Nej, han avslutar ingenting, han bara fortsätter med det han har gjort innan han gick i pension.

Det hela är faktiskt djupt tragiskt, för det skriker "Jag har inget liv utanför jobbet/jobbet är mitt liv" om det hela. Jag är lite förvånad över att cheferna låter honom hållas. Han uppträder precis som vanligt och låtsas inte ens som att han är här för att avsluta och rensa upp.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 24 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 07.07.16 8:01

Messalina skrev:Jag vet inte vad vi ska hitta på med den här dagen. Jag behöver köpa födelsedagspresent till Telly.
Jag tycker att hon kan få älgbajs i en glasburk.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 24 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 07.07.16 8:03

Idag ska jag försöka lyssna på Doc Forests sommarprat. Noterat
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 24 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 07.07.16 10:53

sienna skrev:Idag ska jag försöka lyssna på Doc Forests sommarprat. Noterat

Det ska jag också lyssna på!!!!
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 24 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 07.07.16 10:54

sienna skrev:Det utspelas en tragedi på mitt jobb just nu. Gareth, 67 år, ville inte gå i pension vid 65, så han fick min arbetsgivares tillstånd att jobba kvar till 67, men sen måste han gå i pension. I torsdags hade vi avtackning för honom på jobbet. På fredagen var han inte här, men i måndags dök han upp igen för att "packa ihop sina saker". Normalt är att man gör det innan man slutar. Nu är det torsdag och varje dag har han dykt upp här som om han aldrig har gått i pension eller blivit avtackad, han jobbar vidare, mailar ut sina tjocka romaner med information (som ingen orkar läsa) som om ingenting har hänt och den officiella ursäkten är att han "avslutar saker". Nej, han avslutar ingenting, han bara fortsätter med det han har gjort innan han gick i pension.

Det hela är faktiskt djupt tragiskt, för det skriker "Jag har inget liv utanför jobbet/jobbet är mitt liv" om det hela. Jag är lite förvånad över att cheferna låter honom hållas. Han uppträder precis som vanligt och låtsas inte ens som att han är här för att avsluta och rensa upp.

Men oj. Ja, det där var faktiskt tragiskt.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 24 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av löken 07.07.16 11:14

sienna skrev:Det utspelas en tragedi på mitt jobb just nu. Gareth, 67 år, ville inte gå i pension vid 65, så han fick min arbetsgivares tillstånd att jobba kvar till 67, men sen måste han gå i pension. I torsdags hade vi avtackning för honom på jobbet. På fredagen var han inte här, men i måndags dök han upp igen för att "packa ihop sina saker". Normalt är att man gör det innan man slutar. Nu är det torsdag och varje dag har han dykt upp här som om han aldrig har gått i pension eller blivit avtackad, han jobbar vidare, mailar ut sina tjocka romaner med information (som ingen orkar läsa) som om ingenting har hänt och den officiella ursäkten är att han "avslutar saker". Nej, han avslutar ingenting, han bara fortsätter med det han har gjort innan han gick i pension.

Det hela är faktiskt djupt tragiskt, för det skriker "Jag har inget liv utanför jobbet/jobbet är mitt liv" om det hela. Jag är lite förvånad över att cheferna låter honom hållas. Han uppträder precis som vanligt och låtsas inte ens som att han är här för att avsluta och rensa upp.
Sad
löken
löken

Antal inlägg : 1353
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 24 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 07.07.16 12:23

Messalina skrev:

Det ska jag också lyssna på!!!!
Mycket skön gammal musik också! Diggar
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 24 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 07.07.16 12:27

Messalina skrev:

Men oj. Ja, det där var faktiskt tragiskt.
Djupt tragiskt. :ja( En kollega, som har jobbat tillsammans med Gareth i några år, börjar bli riktigt irriterad nu. Gareth går in och fortsätter att peta i saker och bestämmer vad som ska göras, trots att de ärendena har parkerats för utredning och eventuell åtgärd.

Det är alltså inte "min" Gareth som jag delade rum med på andra stället innan vi flyttade till nya lokaler, utan en äldre Gareth som fanns här redan när jag började. "Min" Gareth är nog ingen Gareth längre. Antingen har jag vant mig vid honom eller så är han inte riktigt lika irriterande längre. :-D
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 24 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 07.07.16 12:28

sienna skrev:
Djupt tragiskt. :ja( En kollega, som har jobbat tillsammans med Gareth i några år, börjar bli riktigt irriterad nu. Gareth går in och fortsätter att peta i saker och bestämmer vad som ska göras, trots att de ärendena har parkerats för utredning och eventuell åtgärd.

Det är alltså inte "min" Gareth som jag delade rum med på andra stället innan vi flyttade till nya lokaler, utan en äldre Gareth som fanns här redan när jag började. "Min" Gareth är nog ingen Gareth längre. Antingen har jag vant mig vid honom eller så är han inte riktigt lika irriterande längre. :-D

Det är som den där gubben med häftapparaten i Office space om du sett den.
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 24 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 07.07.16 12:58

sienna skrev:
Djupt tragiskt. :ja( En kollega, som har jobbat tillsammans med Gareth i några år, börjar bli riktigt irriterad nu. Gareth går in och fortsätter att peta i saker och bestämmer vad som ska göras, trots att de ärendena har parkerats för utredning och eventuell åtgärd.

Det är alltså inte "min" Gareth som jag delade rum med på andra stället innan vi flyttade till nya lokaler, utan en äldre Gareth som fanns här redan när jag började. "Min" Gareth är nog ingen Gareth längre. Antingen har jag vant mig vid honom eller så är han inte riktigt lika irriterande längre. :-D

Eller så är det DU som har tagit över vissa av din Gareths personlighetsdrag och därför inte märker hur irriterande han är längre.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 24 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av löken 07.07.16 13:12

Sienna verkar ha intressanta karaktärer på sitt jobb. Gareth I, Gareth II, Kufen...och så hon själv Chock
löken
löken

Antal inlägg : 1353
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 24 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 07.07.16 13:18

Messalina skrev:

Eller så är det DU som har tagit över vissa av din Gareths personlighetsdrag och därför inte märker hur irriterande han är längre.
Nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!!!!! Eek
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 24 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 07.07.16 13:18

löken skrev:Sienna verkar ha intressanta karaktärer på sitt jobb. Gareth I, Gareth II, Kufen...och så hon själv Chock
Glöm inte Rainman!
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 24 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 24 av 40 Föregående  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet