Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chattråden

+10
Aristo
luden präst
sienna
pangpang
ulliso
Hekate
m52
löken
Crocky
dunet
14 posters

Sida 25 av 40 Föregående  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40  Nästa

Gå ner

Chattråden - Sida 25 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 07.07.16 13:19

Nu fick jag höra av en annan kollega att Gareths chef hade fått honom att lova att inte dyka upp här idag, utan han skulle komma hit imorgon. Rolleyes
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 25 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 07.07.16 13:21

luden präst skrev:

Det är som den där gubben med häftapparaten i Office space om du sett den.
Hmm Flera gånger, men jag kommer nog inte ihåg gubben med häftapparaten.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 25 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 07.07.16 14:11

sienna skrev:
Hmm Flera gånger, men jag kommer nog inte ihåg gubben med häftapparaten.

Han hade fått sparken för typ tio år sedan, men han satt kvar i ett bås och vaktade sin häftapparat. Det var han som satte fyr på stället också.

Chattråden - Sida 25 OfficeSpace_111Pyxurz

Oj vilken stor bild.
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 25 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av m52 07.07.16 15:12

sienna skrev:
Jag tycker att hon kan få nagelklipp i en glasburk.
Lalala
m52
m52

Antal inlägg : 271
Join date : 11-07-13
Ort : Byhåla på Gotland

http://snokaren.blogspot.se/

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 25 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 07.07.16 16:43

sienna skrev:
Djupt tragiskt. :ja( En kollega, som har jobbat tillsammans med Gareth i några år, börjar bli riktigt irriterad nu. Gareth går in och fortsätter att peta i saker och bestämmer vad som ska göras, trots att de ärendena har parkerats för utredning och eventuell åtgärd.

Det är alltså inte "min" Gareth som jag delade rum med på andra stället innan vi flyttade till nya lokaler, utan en äldre Gareth som fanns här redan när jag började. "Min" Gareth är nog ingen Gareth längre. Antingen har jag vant mig vid honom eller så är han inte riktigt lika irriterande längre. :-D

Men what, vad deppigt Sad
Hans anställning måste ju ha ett slutdatum? Någon dag kommer ju hans inloggning och passerkortet att sluta funka....?
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 25 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av m52 07.07.16 17:10

Wtf...nu föreslår Facebook denna grupp som lämplig för mig, bafatt jag köpte lösgodis idag eller? Sur

Chattråden - Sida 25 2unu4gj
m52
m52

Antal inlägg : 271
Join date : 11-07-13
Ort : Byhåla på Gotland

http://snokaren.blogspot.se/

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 25 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av löken 07.07.16 17:21

Nu har jag haft fruktstund :Y:
löken
löken

Antal inlägg : 1353
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 25 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 07.07.16 17:29

Jag orcar inte med den jävla missunnsamhet som så många visar i t ex kommentarsfälten till tidningsartiklar på Facebook. Nu var det en artikel om att Barnens Gård (ja... utomhuslekland med bondgårdstema och vattenland) hade bjudit in asylsökande till att leka gratis när ramadan är över. Och genast dyker det upp en "hoppas att de bjuder in svenska barn också "-kommentar. Nej - alla svenska barn har inte råd med inträdet - sant. Men de har inte heller flytt från sitt land och sett krig och elände. Dessutom ska vi vara glada att asylsökande barn kan leka öht - guuuud vet hur mycket det skulle kosta våra skattepengar annars!!!!!

Varför är folk så avundsjuka?
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 28

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 25 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 07.07.16 18:29

Messalina skrev:Jag orcar inte med den jävla missunnsamhet som så många visar i t ex kommentarsfälten till tidningsartiklar på Facebook. Nu var det en artikel om att Barnens Gård (ja... utomhuslekland med bondgårdstema och vattenland) hade bjudit in asylsökande till att leka gratis när ramadan är över. Och genast dyker det upp en "hoppas att de bjuder in svenska barn också "-kommentar. Nej - alla svenska barn har inte råd med inträdet - sant. Men de har inte heller flytt från sitt land och sett krig och elände. Dessutom ska vi vara glada att asylsökande barn kan leka öht - guuuud vet hur mycket det skulle kosta våra skattepengar annars!!!!!

Varför är folk så avundsjuka?
Ja, det undrar jag också. Galen FOLK alltså! Vethut
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 25 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av löken 07.07.16 18:54

Messalina skrev:Jag orcar inte med den jävla missunnsamhet som så många visar i t ex kommentarsfälten till tidningsartiklar på Facebook. Nu var det en artikel om att Barnens Gård (ja... utomhuslekland med bondgårdstema och vattenland) hade bjudit in asylsökande till att leka gratis när ramadan är över. Och genast dyker det upp en "hoppas att de bjuder in svenska barn också "-kommentar. Nej - alla svenska barn har inte råd med inträdet - sant. Men de har inte heller flytt från sitt land och sett krig och elände. Dessutom ska vi vara glada att asylsökande barn kan leka öht - guuuud vet hur mycket det skulle kosta våra skattepengar annars!!!!!

Varför är folk så avundsjuka?
Missunnsamhet är äckligt Kräks
löken
löken

Antal inlägg : 1353
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 25 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av löken 07.07.16 19:15

löken
löken

Antal inlägg : 1353
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 25 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 07.07.16 19:22

luden präst skrev:

Han hade fått sparken för typ tio år sedan, men han satt kvar i ett bås och vaktade sin häftapparat. Det var han som satte fyr på stället också.

Chattråden - Sida 25 OfficeSpace_111Pyxurz

Oj vilken stor bild.
Nu kommer jag ihåg honom. :ja( Det kommer att vara Gareth om 10 år.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 25 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 07.07.16 19:24

pangpang skrev:

Men what, vad deppigt Sad
Hans anställning måste ju ha ett slutdatum? Någon dag kommer ju hans inloggning och passerkortet att sluta funka....?
Hans anställning slutade sista juni, men sen har han blivit lovad att komma tillbaka som konsult under hösten, vid behov. Hans tolkning verkar vara heltidsjobb, medan jag tror att chefen tänker några timmar under en begränsad tid. Vi får väl se när chefen sätter ner foten och tar ifrån honom nyckelbrickan.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 25 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 07.07.16 19:24

m52 skrev:Wtf...nu föreslår Facebook denna grupp som lämplig för mig, bafatt jag köpte lösgodis idag eller? Sur

Chattråden - Sida 25 2unu4gj
Du är stalkad! Du är med i en dokusåpa!
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 25 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 07.07.16 19:26

ulliso skrev:
Ja, det undrar jag också. Galen FOLK alltså! Vethut

Helt obegripligt!!
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 28

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 25 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 07.07.16 19:27

löken skrev:
Missunnsamhet är äckligt Kräks


Verkligen! Det är hemskt att det finns fattiga barn i Sverige så klart. Men de är oftast inte krigstraumatiserade.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 28

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 25 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 07.07.16 19:27

Messalina skrev:Jag orcar inte med den jävla missunnsamhet som så många visar i t ex kommentarsfälten till tidningsartiklar på Facebook. Nu var det en artikel om att Barnens Gård (ja... utomhuslekland med bondgårdstema och vattenland) hade bjudit in asylsökande till att leka gratis när ramadan är över. Och genast dyker det upp en "hoppas att de bjuder in svenska barn också "-kommentar. Nej - alla svenska barn har inte råd med inträdet - sant. Men de har inte heller flytt från sitt land och sett krig och elände. Dessutom ska vi vara glada att asylsökande barn kan leka öht - guuuud vet hur mycket det skulle kosta våra skattepengar annars!!!!!

Varför är folk så avundsjuka?
Det var väl samma sak när en man bjöd med en ensamkommande kille på en Maiden-konsert (han hade väl en biljett över gissar jag). Genast var det en massa (förlåt, här kommer en generalisering) ensamstående mammor som började gnälla över att de minsann inte hade råd att bjuda sin barn på konsert yada yada. (Här kommer en till generalisering) Om de där ensamstående mammorna slutade röka kanske de skulle ha råd att köpa saker till sina barn och ta med dem på aktiviteter. Fred
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 25 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av löken 07.07.16 19:28

Messalina skrev:


Verkligen! Det är hemskt att det finns fattiga barn i Sverige så klart. Men de är oftast inte krigstraumatiserade.
Och man behöver ju inte ställa de svenska fattiga barnen emot flyktingbarnen.
löken
löken

Antal inlägg : 1353
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 25 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 07.07.16 19:29

sienna skrev:
Det var väl samma sak när en man bjöd med en ensamkommande kille på en Maiden-konsert (han hade väl en biljett över gissar jag). Genast var det en massa (förlåt, här kommer en generalisering) ensamstående mammor som började gnälla över att de minsann inte hade råd att bjuda sin barn på konsert yada yada. (Här kommer en till generalisering) Om de där ensamstående mammorna slutade röka kanske de skulle ha råd att köpa saker till sina barn och ta med dem på aktiviteter. Fred

Eller hur. Det finns organisationer som hjälper fattiga svenska barn, t ex Majblomman och kyrkor och så där. Det finns ett annat skyddsnät.

Jag tänker att det är samhällsekonomiskt bra att hjälpa asylsökande, i förlängningen så kanske de lär sig svenska snabbare och tar sig genom skolan, skaffar jobb och kan betala skatt som helt vanliga människor.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 28

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 25 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 07.07.16 19:32

Messalina skrev:

Eller hur. Det finns organisationer som hjälper fattiga svenska barn, t ex Majblomman och kyrkor och så där. Det finns ett annat skyddsnät.

Jag tänker att det är samhällsekonomiskt bra att hjälpa asylsökande, i förlängningen så kanske de lär sig svenska snabbare och tar sig genom skolan, skaffar jobb och kan betala skatt som helt vanliga människor.
Nu vet jag inte om kollo kostar något, men den verksamheten drogs igång för att fattiga barn skulle få komma iväg på semester. Den verksamheten finns väl fortfarande?

Ja, ju mer kontakt med det svenska samhället och svenska språket asylsökande har (i synnerhet barn), desto bättre assimileras de och blir förhoppningsvis inga arbetslöshetssiffror.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 25 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 07.07.16 19:34

löken skrev:
Och man behöver ju inte ställa de svenska fattiga barnen emot flyktingbarnen.

Nej verkligen inte men den retoriken första ju i alla kommentarsfält.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 28

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 25 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 07.07.16 19:35

sienna skrev:
Nu vet jag inte om kollo kostar något, men den verksamheten drogs igång för att fattiga barn skulle få komma iväg på semester. Den verksamheten finns väl fortfarande?

Ja, ju mer kontakt med det svenska samhället och svenska språket asylsökande har (i synnerhet barn), desto bättre assimileras de och blir förhoppningsvis inga arbetslöshetssiffror.

Precis. Jag vet inte heller hur det är med kollo.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 28

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 25 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 07.07.16 19:45

Messalina skrev:Jag orcar inte med den jävla missunnsamhet som så många visar i t ex kommentarsfälten till tidningsartiklar på Facebook. Nu var det en artikel om att Barnens Gård (ja... utomhuslekland med bondgårdstema och vattenland) hade bjudit in asylsökande till att leka gratis när ramadan är över. Och genast dyker det upp en "hoppas att de bjuder in svenska barn också "-kommentar. Nej - alla svenska barn har inte råd med inträdet - sant. Men de har inte heller flytt från sitt land och sett krig och elände. Dessutom ska vi vara glada att asylsökande barn kan leka öht - guuuud vet hur mycket det skulle kosta våra skattepengar annars!!!!!

Varför är folk så avundsjuka?
Åh, det dök upp liknande när kommunen bjöd asylsökande från ett boende på en bussresa runt kommunen. De fick EN dags avbrott från den kompakta tristessen och kaoset på boendet. För övrigt det enda kommunen öht gjort för de vuxna som bor där. Men ändå ska det gnällas. "Hoppas kommunens äldre också får en resa ..." Trött Finger
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 25 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 07.07.16 19:55

pangpang skrev:
Åh, det dök upp liknande när kommunen bjöd asylsökande från ett boende på en bussresa runt kommunen. De fick EN dags avbrott från den kompakta tristessen och kaoset på boendet. För övrigt det enda kommunen öht gjort för de vuxna som bor där. Men ändå ska det gnällas. "Hoppas kommunens äldre också får en resa ..." Trött Finger

Gah!! Nu visar det sig ut kommentarerna att det sessutom var en ideell förening som samlade pengar till inträdet. Men ändå gnälls det!
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 28

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 25 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 07.07.16 19:59

Messalina skrev:Jag orcar inte med den jävla missunnsamhet som så många visar i t ex kommentarsfälten till tidningsartiklar på Facebook. Nu var det en artikel om att Barnens Gård (ja... utomhuslekland med bondgårdstema och vattenland) hade bjudit in asylsökande till att leka gratis när ramadan är över. Och genast dyker det upp en "hoppas att de bjuder in svenska barn också "-kommentar. Nej - alla svenska barn har inte råd med inträdet - sant. Men de har inte heller flytt från sitt land och sett krig och elände. Dessutom ska vi vara glada att asylsökande barn kan leka öht - guuuud vet hur mycket det skulle kosta våra skattepengar annars!!!!!

Varför är folk så avundsjuka?
Dessa hjärndöda kommentarer finns överallt på nätet. Det är tröttsamt, skrämmande och oerhört irriterande att läsa.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 25 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 25 av 40 Föregående  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet