Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chattråden

+12
m52
Thobbs
Aristo
ulliso
löken
Hekate
Antiquus
Crocky
Messalina
Teka
Elvis
Korsfäst
16 posters

Sida 11 av 40 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40  Nästa

Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 18.01.17 23:08

Teka skrev:
Skitbra, fortsätt så! :Y:
Hon får sköta sitt och du får sköta sitt. Just det där med gråtande finns det väl till och med forskning på att bäbisarnas hjärnor utvecklas bättre om de tröstas och hålls nära istället för att lämnas ensamma att gråta? Men det kan man ju i så fall nöja sig med att läsa om själv, det är ingen idé att diskutera det med folk som valt annorlunda.

Ja jag har faktiskt läst om det där också men jag orkar inte diskutera. Hon får göra som hon vill. Precis som du säger. :yes:

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 18.01.17 23:14

Aristo skrev:Vi tog bilder på bebben hos en fotograf innan jul. Jag är inte nöjd. Jag är faktiskt besviken på resultatet. Det är bara att erkänna det för sig själv. Bilderna blev INTE bra.
Jag har känt det från start men slagit bort det. Sa det till F från början men jag känner mig samtidigt så jobbig och omständig. Sen har jag inte sagt nåt mer.
Droppen blev idag när min far sa "bilderna är jättefina men fotografen borde haft en mörkare bakgrund. Då hade L kommit fram bättre på bilderna". Jag började prata om bilderna och jag bara kände att föräldrarna och syrran tyckte samma som mig, dvs att bilderna kunde ha blivit så mycket bättre med ett så gulligt motiv.
Så! Nu är jag inne på att kontakta fotografen imorgon för att berätta vad jag tycker. Jag vet inte riktigt vad jag vill med samtalet. Förmodligen en omfotografering. Vetej Det kostade ju trots allt 2000 spänn.
Vad tycker ni? Ska jag släppa det? Vi var där i början på december. Suck. Vad jobbig jag är. Stackars krake till fotograf.
Tittade du på hennes portfolio innan för att se vilken slags bäbisfoton hon vanligtvis tar? Hon kanske kan tänka sig att ändra ljuset/efterbearbetningen lite i efterhand om du har tur.
Jag har inte så bra koll på bäbisfoton, men när jag skulle boka bröllopsfotograf förra året så verkade det vara populärt med ljusa bilder så det är kanske det folk brukar vilja ha.
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 18.01.17 23:56

Teka skrev:
Tittade du på hennes portfolio innan för att se vilken slags bäbisfoton hon vanligtvis tar? Hon kanske kan tänka sig att ändra ljuset/efterbearbetningen lite i efterhand om du har tur.
Jag har inte så bra koll på bäbisfoton, men när jag skulle boka bröllopsfotograf förra året så verkade det vara populärt med ljusa bilder så det är kanske det folk brukar vilja ha.
Ja, jag kollade in hennes portfolion och det var tack vare den som jag bestämde mig för henne. Men det blev inte så bra som jag hade hoppats på.
Det är liksom hudfärgad bakgrund på våra bilder, och med tanke på att bebisen nästan är naken på många kort så blir det dålig kontrast mot bakgrunden. Hon ser inte heller ut som sig själv på vissa bilder, hon är sötare i verkligheten. Hon ser även trött ut. Jag är ju bara en simpel amatör så jag kan inte förutom det jag nämnt sätta fingret på det. Jag är bara inte nöjd. Att efterarbeta med bilderna kan kanske förbättra dem något, iaf när det gäller bakgrunden.
Jag kanske bara ska strunta i det och gå till en annan fotograf vid nästa tillfälle.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Crocky 19.01.17 7:14

Pef-mätning fyra gånger om dagen, astmamedicin två ggr/dag, antibiotika 3 ggr/dag, värkmedicin 1 ggr/dag. Det går bra nu. Vad?
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 19.01.17 8:02

Aristo skrev:
Ja, jag kollade in hennes portfolion och det var tack vare den som jag bestämde mig för henne. Men det blev inte så bra som jag hade hoppats på.
Det är liksom hudfärgad bakgrund på våra bilder, och med tanke på att bebisen nästan är naken på många kort så blir det dålig kontrast mot bakgrunden. Hon ser inte heller ut som sig själv på vissa bilder, hon är sötare i verkligheten. Hon ser även trött ut. Jag är ju bara en simpel amatör så jag kan inte förutom det jag nämnt sätta fingret på det. Jag är bara inte nöjd. Att efterarbeta med bilderna kan kanske förbättra dem något, iaf när det gäller bakgrunden.
Jag kanske bara ska strunta i det och gå till en annan fotograf vid nästa tillfälle.

Det finns ju aspekten om konsumentens rätt också. Hur lång tid har man på sig att reklamera en vara eller tjänst? När man går till en fotograf brukar man få råkopior att titta på och utifrån dem bestämma vilka kort man vill ha "på riktigt" s a s. När man sedan väl får de färdiga fotona i handen och betalar för dem är det frågan om man inte ha godkänt varan? Det går säkert att prata med henne, om hon är mån om sina kunder kanske hon kan tänka sig att ta om bilderna även om du rent juridiskt inte har rätt att kräva det.
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 19.01.17 8:02

Crocky skrev:Pef-mätning fyra gånger om dagen, astmamedicin två ggr/dag, antibiotika 3 ggr/dag, värkmedicin 1 ggr/dag. Det går bra nu. Vad?

Det känns tryggt att du håller läkemedelsindustrin rullande.
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Elvis 19.01.17 8:06

Crocky skrev:Pef-mätning fyra gånger om dagen, astmamedicin två ggr/dag, antibiotika 3 ggr/dag, värkmedicin 1 ggr/dag. Det går bra nu. Vad?
Herregud, vad har du drabbats av?!
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 19.01.17 8:33

Crocky skrev:Pef-mätning fyra gånger om dagen, astmamedicin två ggr/dag, antibiotika 3 ggr/dag, värkmedicin 1 ggr/dag. Det går bra nu. Vad?
Driver du inte det här med man flu till sin spets nu? Kram Krya på dig!
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Crocky 19.01.17 11:05

Hekate skrev:
Crocky skrev:Pef-mätning fyra gånger om dagen, astmamedicin två ggr/dag, antibiotika 3 ggr/dag, värkmedicin 1 ggr/dag. Det går bra nu. Vad?

Det känns tryggt att du håller läkemedelsindustrin rullande.
Jag gör mitt bästa. :ja(
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Crocky 19.01.17 11:06

Elvis skrev:
Crocky skrev:Pef-mätning fyra gånger om dagen, astmamedicin två ggr/dag, antibiotika 3 ggr/dag, värkmedicin 1 ggr/dag. Det går bra nu. Vad?
Herregud, vad har du drabbats av?!
Det undrar jag också. Läkaren misstänker astma, men vi får se vad det blir.
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Crocky 19.01.17 11:08

sienna skrev:
Crocky skrev:Pef-mätning fyra gånger om dagen, astmamedicin två ggr/dag, antibiotika 3 ggr/dag, värkmedicin 1 ggr/dag. Det går bra nu. Vad?
Driver du inte det här med man flu till sin spets nu? Kram Krya på dig!
Jag utforskar gränsen mellan man flu och allvarliga problem. :yes:
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 19.01.17 11:49

Hekate skrev:

Det finns ju aspekten om konsumentens rätt också. Hur lång tid har man på sig att reklamera en vara eller tjänst? När man går till en fotograf brukar man få råkopior att titta på och utifrån dem bestämma vilka kort man vill ha "på riktigt" s a s. När man sedan väl får de färdiga fotona i handen och betalar för dem är det frågan om man inte ha godkänt varan? Det går säkert att prata med henne, om hon är mån om sina kunder kanske hon kan tänka sig att ta om bilderna även om du rent juridiskt inte har rätt att kräva det.

Vi fick råkopior och redan då kände jag ett visst missnöje, men det var liksom så att man inte ville erkänna det för sig själv. Men det var då jag sa till F att jag inte riktigt var nöjd med bilderna. Han blev lite trött och undrade vad vi skulle göra "ska vi ta om bilderna menar du eller?".
Intalade mig själv att bilderna var bra trots allt.
Men jag inser ju att jag inte är nöjd när jag inte är så intresserad av att visa upp dem eller rama in dem och sätta dom på väggen.

Men äh, får ta nya bilder när hon blivit äldre. Tror inte att jag kommer höra av mig till fotografen.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 19.01.17 15:31

Min katt är så mild mot mig. Gråter
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 19.01.17 15:59

Aristo skrev:

Vi fick råkopior och redan då kände jag ett visst missnöje, men det var liksom så att man inte ville erkänna det för sig själv. Men det var då jag sa till F att jag inte riktigt var nöjd med bilderna. Han blev lite trött och undrade vad vi skulle göra  "ska vi ta om bilderna menar du eller?".
Intalade mig själv att bilderna var bra trots allt.
Men jag inser ju att jag inte är nöjd när jag inte är så intresserad av att visa upp dem eller rama in dem och sätta dom på väggen.

Men äh, får ta nya bilder när hon blivit äldre. Tror inte att jag kommer höra av mig till fotografen.
Aha, så ni har redan beställt och fått förstoringarna? Då är det nog lite för sent att säga något. Synd på den hudfärgade bakgrunden, men att hon inte blev lika söt som i verkligheten är kanske lite svårt att styra. Det var kanske succé bara att hon inte grät som vid första försöket?
Ni får säkert skitgulliga 1-årsbilder istället, då är de ju "med" och leker och gullar sig på ett annat sätt, där i gränslandet mellan bäbis och småbarn. :yes:
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 19.01.17 16:02

Crocky skrev:
Det undrar jag också. Läkaren misstänker astma, men vi får se vad det blir.
Fläcktyfus Studera

Kan du genast sluta vara sjuk? :nejnej:  Såhär kan vi faktiskt inte ha det!
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av löken 19.01.17 16:37

Nä, det här var ingen bra dag. Hoppas på en bättre imorgon.
löken
löken

Antal inlägg : 1353
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 19.01.17 18:26

Nu har jag ätit ett äpple. *ler* Smile
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 19.01.17 20:01

löken skrev:Nä, det här var ingen bra dag. Hoppas på en bättre imorgon.
Kram Bara säg till så ger jag dem på moppo.
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 20.01.17 9:56

Det stod en katt på min altan/framballe och såg väldigt påkommen ut när jag kom tillbaka från bilbesiktningen. Vad är det egentligen som pågår här på dagarna när jag är på jobbet? Studera Nyfiken
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av m52 20.01.17 10:00

sienna skrev:Det stod en katt på min altan/framballe och såg väldigt påkommen ut när jag kom tillbaka från bilbesiktningen. Vad är det egentligen som pågår här på dagarna när jag är på jobbet? Studera Nyfiken
Fritagningsförsök! :Y:
m52
m52

Antal inlägg : 271
Join date : 11-07-13
Ort : Byhåla på Gotland

http://snokaren.blogspot.se/

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 20.01.17 10:08

m52 skrev:
Fritagningsförsök! :Y:
Eek
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Antiquus 20.01.17 11:04

Tjolahopp
Antiquus
Antiquus

Antal inlägg : 414
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 20.01.17 13:32

Jag utgav min enfödde gas, på det att var och en som känner lukten av den inte ska förgås utan hava evigt liv.
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 20.01.17 14:32

Nu har jag slutat jobba för dagen. Noterat Dags att gå och se om tvättstugan är ledig. Crazy
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 20.01.17 14:53

Antiquus skrev:Tjolahopp
Tjolahej
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 11 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 11 av 40 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet