Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chattråden

+15
Antiquus
Lila
Aristo
Messalina
Ladybird
sienna
löken
Teka
luden präst
Hekate
pangpang
ulliso
Elvis
Crocky
Thobbs
19 posters

Sida 17 av 40 Föregående  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40  Nästa

Gå ner

Chattråden - Sida 17 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 22.04.17 6:09

Aristo skrev:

Min unge vaknar också på nätterna. Hon var ju så himla duktig i några månader och sov hela nätter men sen ett tag tillbaks vaknar hon 1-2 ggr per natt och vill amma. Det spelar ingen roll om hon ätit mycket på kvällen, hon vaknar oavsett. Jag tror inte endast det handlar om hunger. Jag tror hon vill snutta och få närhet.
Men jag hoppas vällingen är lösningen för dig.
Är sonen gnälligare nu än han varit?
Min unge är hemsk. Så sjukt gnällig den senaste veckan. Galen Hon som varit så jäkla lättsam, nöjd och glad. Jag hoppas att det är en fas som är övergående. Trött Det ploppar även fram tänder i en rasande fart + förkylning så det kan ju också ha en påverkan.

Esteban är så sjukt förkyld nu. Helt täppt så inatt sov han tre timmar åt gången. Han vaknar också 2 gånger varje natt nu och vill amma. Första gången äter han så då tänker jag att han är hungrig och andra gången är det nog mest snutt. Vår BVC-tjej sa att jag skulle (om jag ville för han är ju bara 8 månader) dumpa nattamningen för då kommer han kanske äta mer mat. De håller sig tydligen mätta länge på den.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 17 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 22.04.17 6:10

Österlen är ju fint i Skåne och runt Ystad. Halmstad och Falkenberg är ju klassiska sommarställen också Aristo.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 17 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Korsfäst 22.04.17 14:55

Falkenberg är otroligt fint. Love Någea vänner hade ett hus i utkanten av Falkenberg, jag besökte dem ett par ggr och firade midsommar där ett år. En av de bästa midsomrarna ever, trots att det ösregnade större delen av tiden. :-D
Korsfäst
Korsfäst

Antal inlägg : 661
Join date : 15-07-28
Ort : Berlin, Prenzlauer Berg (öst)

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 17 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Korsfäst 22.04.17 15:05

Herrn och planerar bara semestrar på hyfsat nära avstånd. Har man bara några dagar ledigt åt gången och måste resa med tåg/buss/bil så blir det en aning mer begränsat.


Sen är jag mest intresserad av andra ställen i Tyskland och angränsande länder. Vi åker tillbaka till Schwerin några dagar nästa vecka, i sommar blir det antingen en helg i Köln eller Düsseldorf och i slutet av sommaren en vecka i Pfalz i södra Tyskland.

Nästa år tänkte vi åka till Prag eller Strasbourg i Frankrike och förmodligen tillbaka till Riga.
Korsfäst
Korsfäst

Antal inlägg : 661
Join date : 15-07-28
Ort : Berlin, Prenzlauer Berg (öst)

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 17 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 22.04.17 18:18

Jag har gjort en liten binda av en filt som jag har i stjärten just nu..Fnissa
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 17 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 22.04.17 22:15

Någon slog stenhårt på ytterdörren. Eek Shit, vad otäckt det var! Katten gömde sig bakom soffan när husse och jag spanade ut genom fönstrena, nu när vi är klara så kom han fram och började patrullera.
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 17 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Korsfäst 22.04.17 22:25

Teka skrev:Någon slog stenhårt på ytterdörren. Eek Shit, vad otäckt det var! Katten gömde sig bakom soffan när husse och jag spanade ut genom fönstrena, nu när vi är klara så kom han fram och började patrullera.

Verkligen otäckt. Vad? Senast något sånt hände så hade jag lyckligtvis en stor vakthund som skrämde bort dem.

Mina något onyktra grannar råkade ta tag i mitt dörrhandtag häromdagen, det fick mig att hoppa till, men det var uppenbart vad som hänt, så inte direkt otäckt.
Korsfäst
Korsfäst

Antal inlägg : 661
Join date : 15-07-28
Ort : Berlin, Prenzlauer Berg (öst)

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 17 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Korsfäst 22.04.17 22:27

Hm... jag ska upp astidigt imorrn och jobba tidigt en bit från där jag bor. Hoppas att jag lyckas få lite sömn. Besvärad
Korsfäst
Korsfäst

Antal inlägg : 661
Join date : 15-07-28
Ort : Berlin, Prenzlauer Berg (öst)

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 17 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 22.04.17 22:33

Korsfäst skrev:

Verkligen otäckt. Vad? Senast något sånt hände så hade jag lyckligtvis en stor vakthund som skrämde bort dem.

Mina något onyktra grannar råkade ta tag i mitt dörrhandtag häromdagen, det fick mig att hoppa till, men det var uppenbart  vad som hänt, så inte direkt otäckt.
Det hade varit lite skönt om den fåniga katten var en ordentlig hund, jag kände mig rätt utsatt (vi har mycket fönster på framsidan). Vad?
Men inga av våra prylar på framsidan var flyttade så de nöjde sig åtminstone med buset att banka stenhårt och sen springa istället för att tex. välta soptunnor eller kasta krukor.
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 17 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 22.04.17 22:35

Korsfäst skrev:Hm... jag ska upp astidigt imorrn och jobba tidigt en bit från där jag bor. Hoppas att jag lyckas få lite sömn. Besvärad
Hopp skutt i säng med dig!
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 17 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 23.04.17 10:42

Hur är det med Teka och bebbe? Har det blitt nåt än? Nyfiken
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 17 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 23.04.17 10:49

Ladybird skrev:Hur är det med Teka och bebbe? Har det blitt nåt än? Nyfiken
Katten har bestämt att lilla läskig ska hålla sig kvar på insidan ett tag till, bara att lyda. :whipped:
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 17 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 23.04.17 12:55

Teka skrev:
Katten har bestämt att lilla läskig ska hålla sig kvar på insidan ett tag till, bara att lyda. :whipped:
Bara att vänta tills katten är redo. :ja(
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 17 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 23.04.17 13:32

*pungar upp mig* :D
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 17 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 23.04.17 15:25

Ladybird skrev:
Bara att vänta tills katten är redo. :ja(
Gandalf är lite misstänksam för katten har lagt sig i hans knä två gånger idag och det är inte husse så bortskämd med. Visserligen så var första gången när jag duschade och katten sprang ur knät direkt han hörde mig öppna badrumsdörren och andra gången är nu efter att katten suttit och stirrat på mig och inte fått någon öppning till att komma till mattes famn.

Vi ska nog åka och köpa blöjor snart (när husse tröttnat på att få ha katten).
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 17 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 23.04.17 17:00

Korsis och Teka. Kram
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 17 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 23.04.17 17:00

Ja, ni andra också såklart. Kram
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 17 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 23.04.17 17:03

Aristo, jag rekommenderar Tomelilla och Simrishamn. Smile
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 17 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 23.04.17 20:35

Messalina skrev:

Esteban är så sjukt förkyld nu. Helt täppt så inatt sov han tre timmar åt gången. Han vaknar också 2 gånger varje natt nu och vill amma. Första gången äter han så då tänker jag att han är hungrig och andra gången är det nog mest snutt. Vår BVC-tjej sa att jag skulle  (om jag ville för han är ju bara 8 månader) dumpa nattamningen för då kommer han kanske äta mer mat. De håller sig tydligen mätta länge på den.
Men är han sjuk igen? Vad är det för elaka baciller storebrorsan tar med sig från förskolan. Du vågar dig inte på nässpray eller? Asjobbigt med täppa.
Men hur lätt är det att sluta med nattamningen liksom. Det lär ju bli ett jäkla liv. Har läst om föräldrar som slutat med nattmatningen genom att ge barnet nappflaska med vatten istället för ersättning/välling.
Eftersom vi ammar så kanske vi ska börja med att ge ersättning/välling i flaska på natten. Det kanske inte blir lika intressant att vakna och äta då. Eller så slutar man bara och låter barnet skrika sig hes. Trött
Jag ska till bvc på onsdag. Då ska jag be om råd.


Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 17 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 23.04.17 20:40

Tack för tips angående semesterorter. Ska absolut kolla upp alla dessa. Applåder
Vad har ni att säga om Danmark? Vart bör man bo om man vill resa dit? Vart finns de fina stränderna?

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 17 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 23.04.17 20:43

Halloj Teka! Så lilla bebisen håller sig kvar där inne i magen. Går du på övertid? Kan inte minnas att du nämnt nåt datum. Snurrig

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 17 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 23.04.17 20:52

Jag förstörde kvällen här hemma. F ville se serie men jag råkade hamna på en jobbig sida på Facebook om ett sjukt litet barn som gått bort. Så sjukt jobbigt att läsa. Tårarna forsade som Niagarafallet och F undrade VARFÖR jag läser sånt där. Han gick och la sig så nu sitter jag ensam i soffan.
Vilken oerhört skillnad det har blivit för mig sen jag skaffade barn. Klart jag tyckte det var hemskt med lidande barn även förut men jag berördes absolut inte på samma sätt. Då var det mer djur som fick mig att böla.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 17 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 24.04.17 6:21

Det är väl alla hormoner. Har jag hört.
Det går över när du blir 60 :yes:
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 17 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 24.04.17 6:28

Aristo skrev:Tack för tips angående semesterorter. Ska absolut kolla upp alla dessa. Applåder
Vad har ni att säga om Danmark? Vart bör man bo om man vill resa dit? Vart finns de fina stränderna?

De finaste stränderna i Danmark finns på Jyllands västkust. Mil efter mil efter mil med sand. Men rent generellt finns det bra stränder runt hela Danmark. Vattnet i Atlanten kan vara lite kallt också så har ni tänkt er bad kan det vara bättre med "insidan" som vetter mot Sverige.

Snackar vi Sverige är miljön runt Bjärehalvön fantastisk vacker. Många pittoreska små samhällen och byar. Men tyvärr är det lite jetsetigt och ganska dyrt. Tidigare rekommenderade Falkenberg är fint och Halmstad går inte av för hackor. Västervik är också mysigt. Och har ni förresten funderat något på Gotland? Egentligen är Sverige fullt av fina ställen att semestra på. Om man bortser från risken att vädret är kass så finns det egentligen ingen anledning av lämna Sverige på sommaren.
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 17 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 24.04.17 6:46

Hekate skrev:

De finaste stränderna i Danmark finns på Jyllands västkust. Mil efter mil efter mil med sand. Men rent generellt finns det bra stränder runt hela Danmark. Vattnet i Atlanten kan vara lite kallt också så har ni tänkt er bad kan det vara bättre med "insidan" som vetter mot Sverige.

Snackar vi Sverige är miljön runt Bjärehalvön fantastisk vacker. Många pittoreska små samhällen och byar. Men tyvärr är det lite jetsetigt och ganska dyrt. Tidigare rekommenderade Falkenberg är fint och Halmstad går inte av för hackor. Västervik är också mysigt. Och har ni förresten funderat något på Gotland?  Egentligen är Sverige fullt av fina ställen att semestra på. Om man bortser från risken att vädret är kass så finns det egentligen ingen anledning av lämna Sverige på sommaren.

Jag tänkte också dyka in och rekommendera Bjärehalvön, "Sveriges vackraste tumme" som någon så käckt uttryckte sig en gång.

Håller man sig bara ifrån just Båstad och Torekov så är det inte så värstans brattigt. Uppe "på Åsen" kan man få skog såväl och havsutsikt och salta västkustbad om man kör i några minuter åt valfritt håll.

Även jag är svårt förtjust i Jyllands västkust. Men det kan kanske kännas lite dyrt och meckigt att ta sig dit från Norrland Hmm
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 17 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 17 av 40 Föregående  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet