Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Intresseklubben antecknar

+37
Gummitarzan
Antiquus
Hekate
m52
hakke
gaffla
Tatta
Gaston
Melicia
PerM
la kex
Lengens
ladywolf
Elenhin
Drstein79
löken
Crocky
Oddan
nyBBe
Reverend Raw
luden präst
Jug
gud
Rampage76
Messalina
Originalet
Pingvin
pangpang
Taxen
Ladybird
sienna
Andy
Aspe
WAR
Madicken
ulliso
Jullan
41 posters

Sida 9 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 9 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av sienna 18.03.21 19:24

Jag deklarerade igår. Noterat
Eftersom jag inte pendlade till jobbet förra året så har jag inga reseavdrag att göra, så det var bara att godkänna det. Jag antar att jag kommer att få min skatteåterbäring i april i år, då.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 9 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av Pingvin 01.04.21 11:31

Det är fascinerande varje gång man har pantat flaskor och köper varor för pantkvittot och det blir pengar tillbaka; med näst intill osviklig precision känner sig kassapersonalen TVUNGEN att kommentera det på något käckt sätt. Fnissa

"Jaha, då får du pengar av MIG!"
"Höhö, härligt att gå med plus!"
"Tänk om det var så här varje gång, hihi!"

och varianter/kombinationer på det. Själv känner man sig lika tvingad att spela med på något fåraktigt sätt, trots att det ju handlar bara om pengar som man redan betalat en gång, som man legat ute med, och som äntligen återvänder till sin rättmätiga ägare. Crazy Crazy Crazy

Crazy
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 9 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av Thobbs 13.04.21 9:32

Pingvin skrev:Det är fascinerande varje gång man har pantat flaskor och köper varor för pantkvittot och det blir pengar tillbaka; med näst intill osviklig precision känner sig kassapersonalen TVUNGEN att kommentera det på något käckt sätt. Fnissa

"Jaha, då får du pengar av MIG!"
"Höhö, härligt att gå med plus!"
"Tänk om det var så här varje gång, hihi!"

och varianter/kombinationer på det. Själv känner man sig lika tvingad att spela med på något fåraktigt sätt, trots att det ju handlar bara om pengar som man redan betalat en gång, som man legat ute med, och som äntligen återvänder till sin rättmätiga ägare. Crazy Crazy Crazy

Crazy
Är du en sån där störig person som samlar hela årsförbrukningen av flaskor och pantar på en och samma gång? En sån som alltid är före en i kön när man själv ska panta sina 8 pet-flaskor? Eller konsumerar du bara ohälsosamt stora mängder dricka?
Thobbs
Thobbs

Antal inlägg : 127
Join date : 15-07-29
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 9 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av Pingvin 13.04.21 14:52

Thobbs skrev:
Är du en sån där störig person som samlar hela årsförbrukningen av flaskor och pantar på en och samma gång? En sån som alltid är före en i kön när man själv ska panta sina 8 pet-flaskor? Eller konsumerar du bara ohälsosamt stora mängder dricka?

Oklart, jag brukar samla ihop till en sån där svart sopsäck full med pantflaskor innan jag pallar släpa dem till affären. Men jag brukar faktiskt panta lite senare på kvällen när det är mindre folk, jag kan inte minnas att jag blockerat pantmaskinen för andra pantare på länge. Razz
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 9 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av ulliso 10.05.21 17:41

Pingvin skrev: Själv känner man sig lika tvingad att spela med på något fåraktigt sätt, trots att det ju handlar bara om pengar som man redan betalat en gång, som man legat ute med, och som äntligen återvänder till sin rättmätiga ägare. Crazy Crazy Crazy

Crazy

Bra att du får tillbaka pengarna, här köper jag/vi drickor och betalar pant, men yngsta dottern pantar och tar pengarna. :-D Vi har ju en sån här smidig pantamera-express här i denna metropolen: https://www.youtube.com/watch?v=RF8wJ6fDc80

Otroligt smidigt.
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 9 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av Ladybird 15.05.21 21:16

Amerikanska Eurovision? Läsa Jag är skeptisk.
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 9 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av sienna 16.05.21 11:47

Ladybird skrev:Amerikanska Eurovision? Läsa Jag är skeptisk.
Det kommer aldrig bli lika kitschigt som Eurovision. No
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 9 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av Ladybird 16.05.21 17:58

sienna skrev:
Det kommer aldrig bli lika kitschigt som Eurovision. No
Nä, precis. Det kommer nog att bli för kommersiellt och slickat.

Eller, ve och fasa, så kommer de att försöka få till det kitschiga. Konstlad kitsch jämfört med den europeiska kitschen som liksom bara händer, vare sig vi vill det eller ej.

Jag ger amerikanerna två år, max.
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 9 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av sienna 17.05.21 8:33

Ladybird skrev:
Nä, precis. Det kommer nog att bli för kommersiellt och slickat.

Eller, ve och fasa, så kommer de att försöka få till det kitschiga. Konstlad kitsch jämfört med den europeiska kitschen som liksom bara händer, vare sig vi vill det eller ej.

Jag ger amerikanerna två år, max.
Precis.
Amerikanerna kommer aldrig på allvar kunna rösta fram Verka, eller de där tyskarna med en gummihöna på scen som var med ett år, eller Conchita Wurst. No
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 9 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av sienna 17.05.21 8:37

Jag gjorde några portioner mangosalsa igår och nu luktar det så gott av mango och rödlök varje gång jag öppnar kylskåpet Gott
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 9 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av Pingvin 28.05.21 22:09

När jag var liten, väldigt liten (4-5 år eller så) så pillade jag loss tuggummi från asfalten och stoppade det i munnen.
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 9 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av Messalina 31.05.21 10:12

Pingvin skrev:När jag var liten, väldigt liten (4-5 år eller så) så pillade jag loss tuggummi från asfalten och stoppade det i munnen.
Tumble
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 9 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av pangpang 31.05.21 13:09

Pingvin skrev:När jag var liten, väldigt liten (4-5 år eller så) så pillade jag loss tuggummi från asfalten och stoppade det i munnen.
Det är sånt man inte behöver berätta Sad

Ungefär som gymnasiekompisen som berättade att hon brukade plocka upp sniglar och suga på. Det är en historia som tyvärr inte kan bli o-berättad Sad Sad
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 9 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av Pingvin 31.05.21 14:57

pangpang skrev:
Det är sånt man inte behöver berätta Sad

Ungefär som gymnasiekompisen som berättade att hon brukade plocka upp sniglar och suga på. Det är en historia som tyvärr inte kan bli o-berättad Sad Sad

Jag är ändå den som måste leva med att ha gjort det. Det är äckligt på så många nivåer. Sad Jag minns att jag tyckte att jag var jättesmart som hade kommit på det, dessutom. Sad Oändlig tillgång till tuggummi.. Sad

Jag minns inte hur jag lyckades bryta vanan. Min mamma kanske såg det någon gång och skrek åt mig. Fnissa
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 9 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av ulliso 01.06.21 11:04

Pingvin skrev:När jag var liten, väldigt liten (4-5 år eller så) så pillade jag loss tuggummi från asfalten och stoppade det i munnen.
Lalala
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 9 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av ulliso 01.06.21 11:04

pangpang skrev:

Ungefär som gymnasiekompisen som berättade att hon brukade plocka upp sniglar och suga på. Det är en historia som tyvärr inte kan bli o-berättad Sad Sad
Äckligt
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 9 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av Pingvin 09.06.21 13:22

Jag har äntligen klippt tånaglarna, efter att (som man alltid gör) skjutit upp det flera veckor. Ahhhh, vilken frihet..!
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 9 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av Jug 12.06.21 22:54

pangpang skrev:
Det är sånt man inte behöver berätta Sad

Ungefär som gymnasiekompisen som berättade att hon brukade plocka upp sniglar och suga på. Det är en historia som tyvärr inte kan bli o-berättad Sad Sad
Haha, här tror man att man hört det mesta, men snigelsugning var uppenbarligen missat. :D
Jug
Jug

Antal inlägg : 311
Join date : 11-07-10
Age : 45

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 9 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av Pingvin 16.06.21 11:22

Också jävligt najs när man plockat isär musen och rengjort mushjulet och tillhörande utrymme, rensat bort damm och annat gnosk. Plötsligt snurrar mushjulet så lätt, så lätt, med distinkta, tillfredsställande klick, och varje klick motsvaras omedelbart av scrollrörelser på skärmen..! Lovesmil

Lite samma befriande känsla som när man klippt tånaglarna efter att ha väntat lite för länge. Det gäller att inte ha för stora förväntningar på livet, då blir varje dag magisk. Fnissa
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 9 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av Ladybird 16.06.21 14:25

Idag var jag en okänslig typ. Jag kände en riktigt dålig lukt och så sa jag till min kompis ”Det luktar pekka”. F’låt, Finland! Besvärad
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 9 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av Crocky 19.06.21 13:27

Tydligen har forskare vid Stanford utvecklat hälsoövervakningsutrustning för wc-stolar som identifierar användare genom anusskanning. Den här kroppsdelen är tydligen lika individuell som fingertopparna.
Frågan som dyker upp är ju förstås om alla anusblekare kommer att förväxlas med varandra.
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 9 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av sienna 19.06.21 15:09

Crocky skrev:Tydligen har forskare vid Stanford utvecklat hälsoövervakningsutrustning för wc-stolar som identifierar användare genom anusskanning. Den här kroppsdelen är tydligen lika individuell som fingertopparna.
Frågan som dyker upp är ju förstås om alla anusblekare kommer att förväxlas med varandra.
:-R

Är anusblekning fortfarande en grej eller är det såååå 2014?
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 9 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av Pingvin 20.06.21 16:29

Det är nog dags att se över anslagen för det där universitetet, de verkar ha fått slut på vettiga saker att forska på och uppfinna. Vad?



Vad?
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 9 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av Pingvin 20.06.21 16:31

F ö kan ni anteckna att jag varit på Liseberg, äntligen..! Fest
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 9 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av sienna 22.06.21 12:03

I morse när jag lutade mig framåt för att göra rent kattlådan rann det en gul vätska ur min ena näsborre. Det var inte snor, utan det var som gulfärgat vatten, ungefär som outblandad apelsinsaft i färgen. När jag reste mig fortsatte det att rinna och när jag snöt mig kom det ut massor av vätska, så jag fick stoppa papper i näsborren för att stoppa det. När jag tog ut pappret medan jag duschade rann det igen och det varade väl i totalt 10 minuter eller nåt. Det första jag tänkte på var att det är hjärnvätska som rinner ur skallen på mig. Eek

Messa säger att det är min intelligens som rinner ut, men efter att jag uttryckte mig positivt och omtänksamt om Odd och Esteban börjar jag istället oroa mig för att det är min ondhet som håller på att läcka ut. Eek Ledsen No

Sköterskan på VC som jag pratade med var däremot inte lika oroad över att det var hjärnvätska (eller ondhet) utan trodde att det var nåt bihålerelaterat och jag ska återkomma om det fortsätter.


Senast ändrad av sienna den 22.06.21 12:04, ändrad totalt 2 gånger
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 9 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 9 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet