Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Intresseklubben antecknar

+37
Gummitarzan
Antiquus
Hekate
m52
hakke
gaffla
Tatta
Gaston
Melicia
PerM
la kex
Lengens
ladywolf
Elenhin
Drstein79
löken
Crocky
Oddan
nyBBe
Reverend Raw
luden präst
Jug
gud
Rampage76
Messalina
Originalet
Pingvin
pangpang
Taxen
Ladybird
sienna
Andy
Aspe
WAR
Madicken
ulliso
Jullan
41 posters

Sida 11 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... 9, 10, 11

Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 11 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av sienna 22.12.21 10:42

Korsfäst skrev:

En vän till mig bor i Chicago. Vädret är verkligen helt galet på vintern :-D värsta isvindarna så vartenda kontor stänger och allmänt svinkallt. Istapparna som droppar från taken pekar rakt ut från taken och fönsterbläcken ibland Fnissa

Tyvärr har brottsligheten gått upp nåt helt enormt. Det har börjat påverka dagliga livet för helt vanliga människor nu. Min vän blev också överfallen och rånad på jobbet för två år sedan. Alltså nån trip nån helg till Chicago är förmodligen helt ok,  men en vecka... tveksamt Vad?
Ja, det låter ju som att brottsligheten i Chicago är rätt hög så det är väl en av anledningarna till att jag är lite tveksam. :/
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 11 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av sienna 22.12.21 10:43

Korsfäst skrev:Jag skulle vilja åka till Washington nån gång Studera och Upstate New York i natur och bergslandskapen där.
Upstate New York, Vermont och Maine är också ställen jag vill åka till. :yes:
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 11 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av Pingvin 24.02.22 12:09

Jahaja, då slipper man grubbla längre, om det funnits några tvivel. Putin är en maktfullkomlig galning, och man kan bara hoppas att någon i hans inre krets gör sin plikt för mänskligheten och slutgilgtigt avlägsnar honom från vår värld. Smile
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 11 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av sienna 25.02.22 8:22

Pingvin skrev:Jahaja, då slipper man grubbla längre, om det funnits några tvivel. Putin är en maktfullkomlig galning, och man kan bara hoppas att någon i hans inre krets gör sin plikt för mänskligheten och slutgilgtigt avlägsnar honom från vår värld. Smile
Den enda lilla ljusglimten i det här är att det inte är Trump som är president i USA. Det hade varit en verklig katastrof, med tanke på hur mycket han gullade med Putin medan han var president.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 11 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av Crocky 25.02.22 16:06

Det är helt galet. Vad annat kan man säga. Ondska, ondska, ondska, och onsdka. Sad
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 11 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av Elvis 25.02.22 18:07

Har ni sett klippet med Fox-”journalisten” Tucker Carlson som undrade varför USA tar Ukrainas sida i detta och inte Rysslands sida då de sitter på så mycket naturtillgångar? 😳

Tucker Carlson har ett punchable face förresten.

Hittade bara filmen på twitter. https://twitter.com/mrhenko123/status/1496932545434468354?s=21Tucker är en idiot
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 11 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av Pingvin 26.02.22 19:31

Av allt att döma gör Ukraina motstånd på ett imponerande sätt, långt över vad de flesta (i synnerhet Putin själv) hade väntat sig får man väl ändå säga. Men det är ju inte jättesvårt att tänka sig att de ryska soldaterna inte är superentusiastiska när det gäller att strida mot ett (före detta i alla fall) broderfolk ... man får verkligen hoppas att det här, till sist, leder till att Putins stöd även inom den inre kretsen undergrävs. Allt fler verkar ju tro att karln har tappat det helt, och att hans tal osv inte bara är propaganda utan att han faktiskt tror på det han säger. Känns ju lite ofräscht med tanke på att han har kärnvapen bara.. Vad?
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 11 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av sienna 26.02.22 21:58

Nu hittar jag inte den artikeln igen så att jag kan citera exakt, men i en artikel jag läste så verkar inte stridsmoralen jättehög hos en del ryska soldater, främst för att en del inte ens verkar ha informerats om att de sänds ut för att kriga. En rysk soldat citerades med att han trodde att han skickades ut på en övning, en annan hade ingen aning om att han skulle strida mot ukrainare...

Edit: Nämen titta, jag hittade det ju!
"– Ryssland har mycket folk och eldkraft men saknar stridsmoralen. När man tittar på intervjuer och filmer på tillfångatagna ryska soldater framgår det att många inte ens vet varför de är där. Någon trodde att de var på en övning. Någon förväntade sig att bli välkomnad av det ukrainska folket. När så dåligt informerade soldater väl hamnar i stridssituationen så påverkas stridsmoralen mycket, säger Levinsson." https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Or2Lv1/experter-kriget-i-ukraina-gar-inte-enligt-putins-plan
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 11 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av Elvis 27.02.22 15:28

Jag läste också det där, Sienna. Det är så sjukt på så många olika plan. Stackars alla jäklar som drabbas av det här. Sad

Förresten, vet ni vems fel det är att Putin invaderar Ukraina?
Bidéns fel är det. Allt enligt Tucker Carlson. Jag vet inte varför jag kollar hans instgramkonto eller läser inläggen. Jag vill väl ha en hjärnblödning helt enkelt.
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 11 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av Pingvin 27.02.22 18:32

Som alltid får man ju ta såna här videor med en nypa salt, men här är några påstådda tillfångatagna ryska soldater som i alla fall inledningsvis trodde att det handlade om en övning:



Om det är sant att de egna trupperna har blivit förda bakom ljuset så är det ju alldeles oerhört, och måste rimligtvis vara fullkomligt förödande för deras stridsmoral. Vad?
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 11 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av sienna 28.02.22 12:40

Elvis skrev:Jag läste också det där, Sienna. Det är så sjukt på så många olika plan. Stackars alla jäklar som drabbas av det här. Sad

Förresten, vet ni vems fel det är att Putin invaderar Ukraina?
Bidéns fel är det. Allt enligt Tucker Carlson. Jag vet inte varför jag kollar hans instgramkonto eller läser inläggen. Jag vill väl ha en hjärnblödning helt enkelt.
Jag förstår inte varför alla Trump-anhängare tror att det inte skulle ha hänt om Trump hade varit president. Vad? Nä, Putin hade aldrig behövt starta ett krig, för Trump hade skänkt Ukraina till honom på ett silverfat.

Trump hyllar Putin för hans handlingskraft och beundrar hans strategi i nutid, när han var president var han fastopererad vid Putins rövhål och smörade som fan... Ja, jag håller med om att det hade varit annorlunda. Men inte till det bättre. Galen
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 11 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av Pingvin 24.03.22 22:28

Jag läste att flera av Putins närmaste män inte har setts i officiella sammanhang på några dagar eller några veckor, och en av de namngivna hette tydligen Tjubajs i efternamn. Det här stod alltså i Aftonbladet. Hur nära är inte Tjubajs - tjurbajs, dvs bullshit..? Fnissa

Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 11 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av Korsfäst 03.04.22 18:02

Tre stora sköldpaddor låg i solen vid en damm vid ena kyrkan. Fnissa Rätt kul att se sköldpaddor mitt i stan.
Korsfäst
Korsfäst

Antal inlägg : 661
Join date : 15-07-28
Ort : Berlin, Prenzlauer Berg (öst)

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 11 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av Korsfäst 19.05.22 7:38

Mmm... den vidbrända smaken av Starbucks iskaffe Gott

Har inte druckit Starbuckskaffe på flera år, så aldrig tänkt på att det smakar bränt Fnissa
Korsfäst
Korsfäst

Antal inlägg : 661
Join date : 15-07-28
Ort : Berlin, Prenzlauer Berg (öst)

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 11 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av Korsfäst 11.08.22 20:52

Jag var sjukt skeptisk till serien The Chosen... men den är faktiskt bättre än väntat efter att jag tvingades se ett avsnitt under en veckas bibelstudier. Fnissa

Är dock fortfarande sjukt skeptisk till hur de ska väva ihop allt och om serien öht fortsätter, men ok, jag kan kolla.
Korsfäst
Korsfäst

Antal inlägg : 661
Join date : 15-07-28
Ort : Berlin, Prenzlauer Berg (öst)

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 11 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av Pingvin 03.09.22 10:42

Nu har jag flera gånger på kort tid sett folk jogga samtidigt som de skjuter en barnvagn framför sig. Är det här någon ny trend, eller har den funnits ett tag? Jag var helt omedveten om det här fenomet fram till ett par veckor sedan, högst. Brydd

Det är ju inte utan att man blir lite milt provocerad. Vad?
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Intresseklubben antecknar - Sida 11 Empty Sv: Intresseklubben antecknar

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 11 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... 9, 10, 11

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet