Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chattråden

+16
Thobbs
hosni
Korsfäst
sienna
löken
pangpang
Messalina
ulliso
Elvis
luden präst
Hekate
Crocky
Ladybird
Aristo
dunet
Pingvin
20 posters

Sida 14 av 40 Föregående  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40  Nästa

Gå ner

Chattråden - Sida 14 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 01.11.17 15:45

Goda nyheter! Handbromsbackarna behövde inte bytas, de rengjorde och slipade dem, så det blev ca 900 kr billigare än befarat! Men jäklar vad bromsarna tog nu när jag åkte hem från verkstaden, de högg på en gång. Handbromsen behöver jag bara peta på nu för att den ska läggas i. Chock
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 14 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 01.11.17 16:51

Jag heter Lille Punge idag..!! :D
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 14 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 01.11.17 18:21

Jag har packat!!!
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 14 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 01.11.17 19:07

Min sektionsledare (på jobbet alltså) har frågat om jag är intresserad av att utbilda mig till steriltekniker. Klart jag är! Woot
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 14 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 01.11.17 20:17

Messalina skrev:Jag har packat!!!
Du har säkert glömt något..!! :ja(
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 14 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 01.11.17 20:52

Jag swischade till fel nummer idag. Men det var bara 66:-
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 14 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 01.11.17 21:50

ulliso skrev:Min sektionsledare (på jobbet alltså) har frågat om jag är intresserad av att utbilda mig till steriltekniker. Klart jag är! Woot

neeeeeeejjj, du vill jobba med människor, inte maskiner..! No



eller? vad vet jag Besvärad
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 14 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 02.11.17 4:14

luden präst skrev:Jag swischade till fel nummer idag. Men det var bara 66:-

Alla bäckar små!
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 14 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 02.11.17 4:14

Nu åker jag.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 14 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 02.11.17 6:41

Messalina skrev:Nu åker jag.  
Trevlig resa!
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 14 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 02.11.17 9:00

Messalina skrev:Nu åker jag.  
Bon voyage!
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 14 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 02.11.17 17:54

Jag är i Amsterdam nuuuuu!!111
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 14 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 02.11.17 18:47

Pingvin skrev:

neeeeeeejjj, du vill jobba med människor, inte maskiner..! No



eller? vad vet jag Besvärad
Neeeej, det vill jag änte. Superskönt att bara jobba med operationsinstrument och autoklaver som jag gör nu. :Y:
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 14 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 02.11.17 19:06

Nu har katterna fått veterinärfoder i en dryg månad och Lilla Ls päls har blivit mycket bättre. Den är inte lika sträv och tovig längre (den var jättetovig tidigare) och hon har ingen mjäll längre heller, så det verkar som att hon mår mycket bättre av fodret. Dessutom är magen stabil. :Y: Däremot så har Medusa börjat få tovor, något hon nästan aldrig har haft tidigare eftersom hon har en helt annan pälstyp än vad Lilla L har. Frågan är om det också beror på fodret. Trött

Jag får nog försöka mig på att byta foder helt och hållet innan jag har gjort slut på allt veterinärfoder, till ett annat "allergivänligt" foder jag har sett på webbshoppen där jag hittade veterinärfodret, för att se om det är bättre för båda katterna.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 14 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 02.11.17 22:06

Messalina skrev:Jag är i Amsterdam nuuuuu!!111

DON'T DO DRUGS!!!!!!!!!!!!11
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 14 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 02.11.17 22:07

ulliso skrev:
Neeeej, det vill jag änte. Superskönt att bara jobba med operationsinstrument och autoklaver som jag gör nu. :Y:

okej jaha :o jamen dåså, då låter det väl perfekt med en vidareutbildning Snackar
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 14 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 03.11.17 6:07

Pingvin skrev:

DON'T DO DRUGS!!!!!!!!!!!!11

Jag lovar! Men jääklar vad det luktar funky utanför coffee shopsen.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 14 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 03.11.17 6:51

Messalina skrev:

Jag lovar! Men jääklar vad det luktar funky utanför coffee shopsen.
Har ni gått runt i Red light district än? Framåt kvällskvisten när jag gick runt där började jag fundera på hur mycket jag kunde få i mig genom passiv rökning. Besvärad
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 14 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 03.11.17 7:35

De som har kontoret bredvid mitt har gnällt konstant sedan de kom. Nu sitter de och gnek-gnisslar om nån ointressant skit som bara de bryr sig om. BLÖ!! Att de inte själva tröttnar...!
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 14 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 03.11.17 7:40

Haha, nu gnällde de klart om den första grejen, men kände sig tydligen inte färdiggnällda, så de plockade upp en gammal surdeg som legat och puttrat sen vi alla gnällde om den för något år sedan men som jag tror de flesta accepterat (eftersom vi inte kan förändra ..)
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 14 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 03.11.17 8:24

Det är väl härligt att de kan hitta fler saker att gnälla om! Lycklig

Själv är jag lite frustrerad nu och har spenderat en timme på att försöka få skicka mail från en mailkorg som jag har behörighet till. Men som jag tydligen inte ändå har behörighet till. Galen Det funkar när jag loggar in på webbmailen, då kan jag skicka mail från den mailkorgen. Däremot funkar det inte från Outlook-programmet på datorn. Så vår IT-support sa att jag skulle logga in på en helt ny dator som jag aldrig varit inloggad på tidigare för att återställa mitt konto. Efter att ha kapat en kollegas dator i över 30 minuter för att Outlook tydligen tar jävligt lång tid när det installeras första gången, konstaterade jag snabbt att de andra mailkorgarna som jag har i Outlook på min dator (bland annat den jag inte får skicka från) inte följer med automatiskt när jag installerar Outlook på en ny dator. Trött Så jag kunde inte prova att skicka från mailkorgen jag skulle testa genom att logga in på annan dator. Jag väntar till på måndag med att höra av mig till IT-support och berätta det. Jag behöver jobba idag och det går att maila från webbmailen.

På lunchen ska jag gå och köpa godis till kollegan som tack för att jag fick kapa hans dator i ca 40 minuter när han kunde ha jobbat.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 14 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Elvis 03.11.17 9:17

sienna skrev:Det är väl härligt att de kan hitta fler saker att gnälla om! Lycklig

Själv är jag lite frustrerad nu och har spenderat en timme på att försöka få skicka mail från en mailkorg som jag har behörighet till. Men som jag tydligen inte ändå har behörighet till. Galen Det funkar när jag loggar in på webbmailen, då kan jag skicka mail från den mailkorgen. Däremot funkar det inte från Outlook-programmet på datorn. Så vår IT-support sa att jag skulle logga in på en helt ny dator som jag aldrig varit inloggad på tidigare för att återställa mitt konto. Efter att ha kapat en kollegas dator i över 30 minuter för att Outlook tydligen tar jävligt lång tid när det installeras första gången, konstaterade jag snabbt att de andra mailkorgarna som jag har i Outlook på min dator (bland annat den jag inte får skicka från) inte följer med automatiskt när jag installerar Outlook på en ny dator. Trött Så jag kunde inte prova att skicka från mailkorgen jag skulle testa genom att logga in på annan dator. Jag väntar till på måndag med att höra av mig till IT-support och berätta det. Jag behöver jobba idag och det går att maila från webbmailen.

På lunchen ska jag gå och köpa godis till kollegan som tack för att jag fick kapa hans dator i ca 40 minuter när han kunde ha jobbat.
Jag hatar teknik!!!!!!112 Har en film på min dator som jag måste få över till min iphone men det går inte. Den är för stor för att mejlas, laddar jag ner dropbox på telefonen har jag inte minne nog att spara ner filen och när jag pluggar in telefonen i datorn så syns inte telefonen som en enhet så jag kan "dra över" filen från datorn till telefonen. Och när jag försökte dela mappen som filmerna ligger i så kan jag inte spara ner dem utan endast en bild av dem. Jag får klåda!
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 14 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Elvis 03.11.17 9:17

sienna skrev:
Har ni gått runt i Red light district än? Framåt kvällskvisten när jag gick runt där började jag fundera på hur mycket jag kunde få i mig genom passiv rökning. Besvärad
Gratis är gott?
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 14 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 03.11.17 9:57

Elvis skrev:
Jag hatar teknik!!!!!!112 Har en film på min dator som jag måste få över till min iphone men det går inte. Den är för stor för att mejlas, laddar jag ner dropbox på telefonen har jag inte minne nog att spara ner filen och när jag pluggar in telefonen i datorn så syns inte telefonen som en enhet så jag kan "dra över" filen från datorn till telefonen. Och när jag försökte dela mappen som filmerna ligger i så kan jag inte spara ner dem utan endast en bild av dem. Jag får klåda!

Du måste använda iTunes för att flytta filer från datorn till din iPhone. Nyfiken Men om filen är för stor för din mobil så går det förstås ändå inte. : studera:
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 14 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Elvis 03.11.17 10:04

Pingvin skrev:

Du måste använda iTunes för att flytta filer från datorn till din iPhone. Nyfiken Men om filen är för stor för din mobil så går det förstås ändå inte. : studera:
Filen är inte för stor men när jag laddar ner dropbox så tar den appen så mycket minne att filen blir för stor. Jag har inte lyckats spara ner någon fil från datorn till telefonen via dropbox. Det enda jag kan synka är bilder och musik och det är inte till någon glädje just nu. Jag hatar teknik.
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 14 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 14 av 40 Föregående  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet