Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chattråden

+16
Thobbs
hosni
Korsfäst
sienna
löken
pangpang
Messalina
ulliso
Elvis
luden präst
Hekate
Crocky
Ladybird
Aristo
dunet
Pingvin
20 posters

Sida 13 av 40 Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 26 ... 40  Nästa

Gå ner

Chattråden - Sida 13 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 29.10.17 9:09

Ladybird skrev:
Jag förespråkar föredrag som inte får vare sig föreläsare eller åhörare att utropa "Jag hatar varje sekund av mitt eländiga liv!"
Det var Babtist Bernersson som sa det..!! :D
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 13 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Crocky 29.10.17 10:04

Ladybird skrev:
Crocky skrev:
Förespråkar du anarki? Nyfiken
Jag förespråkar föredrag som inte får vare sig föreläsare eller åhörare att utropa "Jag hatar varje sekund av mitt eländiga liv!"
Jag vet så lite om stickning, annars hade jag förstås valt det som tema. :ja(
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 13 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 29.10.17 10:18

Crocky skrev:
Jag vet så lite om stickning, annars hade jag förstås valt det som tema. :ja(
Mäh... Whip
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 13 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 29.10.17 11:04

Crocky skrev:
Jag vet så lite om stickning, annars hade jag förstås valt det som tema. :ja(
Har du träffat Babtist Bernersson..?!? :D Nyfiken
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 13 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 29.10.17 15:56

När ska jag hinna packa till Amsterdam?
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 13 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 29.10.17 17:40

Messalina skrev:När ska jag hinna packa till Amsterdam?
På nätterna?

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 13 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Crocky 29.10.17 17:41

luden präst skrev:
Har du träffat Babtist Bernersson..?!? :D Nyfiken
Han var inne här igår faktiskt. :yes:
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 13 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 29.10.17 18:01

Messalina skrev:När ska jag hinna packa till Amsterdam?
Du måste skjuta upp det lite till..!! :nejnej:
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 13 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 29.10.17 18:17

Aristo skrev:
På nätterna?
Najj då måste jag ju sova. Jag tror jag får skriva en lista och följa den. Det borde gå snabbare än att vela fram och tillbaka med en massa ungar runt benen.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 13 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 29.10.17 21:04

Ganska bra Jordskott idag!
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 13 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 29.10.17 22:49

Messalina skrev:
Najj då måste jag ju sova. Jag tror jag får skriva en lista och följa den. Det borde gå snabbare än att vela fram och tillbaka med en massa ungar runt benen.
Ja just ja, man ska ju sova också.
Listor är bra. Varje gång du springer förbi väskan passar du på att kasta ner nåt från listan.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 13 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Thobbs 30.10.17 12:10

Pingvin skrev:Tja, ja, men.. om man ska sparka alla chefer för att de vill bestämma allt och tar sig rätten att skälla ut anställda som inte sköter sig så blir det ju väldigt komplicerat på arbetsmarknaden.

Jag är lite rädd att den här MeToo-kampanjen håller på att kidnappas av alla möjliga intressen, och att den riskerar att inkludera en väldans massa beteenden som den ena eller andra gruppen finner oönskvärda. Jag läste en artikel på expressen.se där ett antal kvinnor beskrev vad de råkat ut för av manliga vänner och bekanta, helt förfärliga beskrivningar av sexuella trakasserier och regelrätta våldtäkter. En del av det har ju uppenbarligen Martin Timell också gjort sig skyldig till - rumptafsande på någon praktikant, uppkörda fingrar på en annan praktikant i den där badtunnan, och bröstklämmandet på Lulu Carter - och det är där fokus borde ligga tycker jag, och det är det han ska åka dit för.

Att de har ett arbetsmiljöproblem på Äntligen Hemma för att Martin skriker och är arg är väl liksom inte så relevant i kampen mot sexuella trakasserier. Studera

Eller? Diskutera. Tack

(jag ser redan den uppenbara invändningen mot ovanstående, att det är Martins stil och särställning och chefernas undfallenhet som enablat honom att komma undan med tafsandet, och jag köper det, men alltså mmm säg att det aldrig hade förekommit något tafsande och att han bara var en dålig och lynnig arbetskamrat, vad hade då övriga Sverige med det att göra liksom? Snackar albino)

äh svammel
Det är onekligen en viktig och angelägen fråga. Tror det är många inom nöjesbranschen som är ganska nervösa dessa dagar, känns som att detta bara är toppen på isberget.
Thobbs
Thobbs

Antal inlägg : 127
Join date : 15-07-29
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 13 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 30.10.17 15:53

Kan inte Katalonien hitta på nåt viktigare att bråka om? Jag har varit helt ointresserad av rapporteringen därifrån. Sur
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 13 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 30.10.17 15:54

Crocky skrev:
Han var inne här igår faktiskt. :yes:
Han är så härligt spontan..!! Betuttad
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 13 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 30.10.17 18:30

Thobbs skrev:
Det är onekligen en viktig och angelägen fråga. Tror det är många inom nöjesbranschen som är ganska nervösa dessa dagar, känns som att detta bara är toppen på isberget.  

Ja, nu senast är det ju någon känd svensk komiker som anklagats, och någon mellodeltagare. Studera Inte namngivna ännu dock, och jag är för lat för att rota på flashback. Zzz

I amerikat var väl det senaste att Kevin Spacey försökt förföra en 14-årig manlig skådiskollega (när han själv var typ 10+ år äldre), och i svaret på den anklagelsen passade Spacey på att komma ut som homosexuell. Snurrig

Svårnavigerad terräng, som sagt. :ja(
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 13 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 30.10.17 18:31

luden präst skrev:Kan inte Katalonien hitta på nåt viktigare att bråka om? Jag har varit helt ointresserad av rapporteringen därifrån. Sur

Jag blir så trött på såna här självständighetsivrare, känns som att de kollat en gång för mycket på Braveheart eller nåt. Sur





(säger jag som helt oinsatt i Kataloniens och Spaniens historia :o)
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 13 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Crocky 30.10.17 20:34

Kataloniens självständighetssträvanden bottnar väl i att de blev illa behandlade under Francotiden. Problemet är väl att Franco inte har funnits på länge men myten om deras behov av särbehandling lever kvar, åtminstone än så länge. (Detta inlägg är faktagranskat av en statsvetare.)
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 13 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Crocky 30.10.17 20:37

För övrigt överlevde jag presentationen. Det vara bara det att vi egentligen inte skulle använda Power Point, det hade jag missat. Min presentation stack ut lite kan man säga. :-D
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 13 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 31.10.17 19:16

Crocky skrev:För övrigt överlevde jag presentationen. Det vara bara det att vi egentligen inte skulle använda Power Point, det hade jag missat. Min presentation stack ut lite kan man säga. :-D

"Om hur min son blev till" och sen en power point på det. Jo man tackar! Tror jag att din presentation "stod ut".
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 13 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Thobbs 31.10.17 20:08

Generellt sett är jag emot att regioner ska bli självständiga. Katalonien har dessutom varit ganska dåliga på att argumentera för sitt case, åtminstone att döma av reaktionerna (eller frånvaron av dem) i mina sociala medier. No
Thobbs
Thobbs

Antal inlägg : 127
Join date : 15-07-29
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 13 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Thobbs 31.10.17 20:20

Pingvin skrev:Ja, nu senast är det ju någon känd svensk komiker som anklagats, och någon mellodeltagare. Studera Inte namngivna ännu dock, och jag är för lat för att rota på flashback. Zzz
Förvånar mig inte ett dugg att det är någon mellodeltagare som misstänks, men det grundar jag väl egentligen mest på att jag hatar melodifestivalen som fenomen. Sur Apropå Flashback så var det just en flashback-tråd som hamnade högst i sökresultaten när jag googlade på nåt i stil med "komiker misstänks för övergrepp".

Pingvin skrev:I amerikat var väl det senaste att Kevin Spacey försökt förföra en 14-årig manlig skådiskollega (när han själv var typ 10+ år äldre), och i svaret på den anklagelsen passade Spacey på att komma ut som homosexuell. Snurrig
Ja jag hörde det. Lite blandade reaktioner från media vad jag förstått. Brydd Just när det gäller Hollywood är det väl annars allmänt känt att unga personer med skådespelardrömmar tvingats/förväntats tillåta sexuella närmanden i utbyte mot roller, och det är något som pågått ända från början.
Thobbs
Thobbs

Antal inlägg : 127
Join date : 15-07-29
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 13 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 01.11.17 8:56

Thobbs skrev:
Förvånar mig inte ett dugg att det är någon mellodeltagare som misstänks, men det grundar jag väl egentligen mest på att jag hatar melodifestivalen som fenomen.  Sur  Apropå Flashback så var det just en flashback-tråd som hamnade högst i sökresultaten när jag googlade på nåt i stil med "komiker misstänks för övergrepp".


Ja jag hörde det. Lite blandade reaktioner från media vad jag förstått. Brydd Just när det gäller Hollywood är det väl annars allmänt känt att unga personer med skådespelardrömmar tvingats/förväntats tillåta sexuella närmanden i utbyte mot roller, och det är något som pågått ända från början.

Det har väl alltid funnits där som en möjlig väg framåt i karriären.

Möjligen ett sidospår, men det är överlag något allmänt osunt i relationen mellan manliga regissörer och kvinnliga skådespelare, det har jag alltid tyckt. Studera Ett slående antal av dem slutar ju som par under eller efter filminspelningen, men det måste ju vara nästan omöjligt att ha jämlikt förhållande när den ene bestämt hur den andra ska vara under flera månader. Brydd
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 13 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 01.11.17 10:17

Crocky skrev:Kataloniens självständighetssträvanden bottnar väl i att de blev illa behandlade under Francotiden. Problemet är väl att Franco inte har funnits på länge men myten om deras behov av särbehandling lever kvar, åtminstone än så länge. (Detta inlägg är faktagranskat av en statsvetare.)
Aha, jag har inga vidare kunskaper om Spaniens historia. Men skulle Franco varit speciellt hård mot Katalonien då? För han ockuperade och annekterad väl inte?
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 13 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 01.11.17 10:19

Pingvin skrev:

Jag blir så trött på såna här självständighetsivrare, känns som att de kollat en gång för mycket på Braveheart eller nåt. Sur





(säger jag som helt oinsatt i Kataloniens och Spaniens historia :o)
Ja, speciellt om dom inte lider av det. Men jag tror dom tycker att södra Spanien snyltar på Katalonien.
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 13 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 01.11.17 10:29

Då ringde verkstan och sa att både bromsbelägg och bromsskivor måste bytas ut både fram och bak, som jag hade misstänkt. Bye bye, pengar. Farväl
Dessutom tänkte jag att jag skulle köra en säsong till på mina vinterdäck, men när jag skulle slänga in dem i bilen igår kväll var ett däck misstänkt lätt och mjukt och hade ett stort vitt kryss ritat på det. Jag hade förträngt att däckkillen dömde ut det däcket totalt i våras när jag köpte nya sommardäck. Så det blir nya vinterdäck också. Bye bye, pengar. Farväl

Det finns i alla fall en däckkille här på orten som samarbetar med Däckonline, så man kan beställa däck genom honom så fixar han resten. Det känns otroligt mycket billigare än att köpa samma däck genom en vanlig däckfirma, så jag ska åka förbi honom i eftermiddag eller imorgon eftermiddag och visa upp mina vinterdäck (för han litar tydligen inte på mina uppgifter om dimension *fnys* ).
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 13 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 13 av 40 Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 26 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet