Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chattråden

+16
Thobbs
hosni
Korsfäst
sienna
löken
pangpang
Messalina
ulliso
Elvis
luden präst
Hekate
Crocky
Ladybird
Aristo
dunet
Pingvin
20 posters

Sida 26 av 40 Föregående  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40  Nästa

Gå ner

Chattråden - Sida 26 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 26.11.17 19:39

Teka skrev:
Men har han inte suttit och jämfört med Sonyn själv innan han fastnade för Samsungen? Nyfiken
Om någon önskar sig en specifik dyr sak så känns det lite vågat att köpa något liknande billigt istället.

Därmed inte sagt att han ska få den dyra heller Fred

Nä, tror inte att han har jämfört. Han vill nog ha samsung Gear för att han har en samsungmobil.
Jag fick bara en plötslig tanke att ge honom en billigare variant som han får testa och kolla om det här med smartklocka är nåt för honom.
Det finns en risk att det kanske inte blir nåt köp alls för honom om det är Samsung som gäller. Jag tror han tycker att det är för dyrt.

Meeen det blir inget. Jag gillar inte att köpa nåt annat än det som önskas.



Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 26 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 27.11.17 8:48

Ni bara skojsar om bindor..!! Gladnej Fnissa
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 26 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 27.11.17 10:09

Vad tycker ni om "släpplukt"..?!? Nyfiken
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 26 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Nandez 27.11.17 16:58

luden präst skrev:Ni bara skojsar om bindor..!! Gladnej Fnissa


Lol

Nandez

Antal inlägg : 2320
Join date : 17-11-20

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 26 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Nandez 27.11.17 16:59

luden präst skrev:Vad tycker ni om "släpplukt"..?!? Nyfiken

Hualigen.

Nandez

Antal inlägg : 2320
Join date : 17-11-20

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 26 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 28.11.17 6:35

Nandez skrev:

Hualigen.
Ja, det är väldigt sällan det luktar gott..!! :yes:
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 26 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 28.11.17 7:50

Pingvin skrev:Uj vad jag har rensat i garderober osv nu, har slängt en massa strumpor med hål i och t-shirts och kläder och sängkläder som jag aldrig använder, och en massa annat gnosk också..! Hurra Bugar

Jag har också gjort det, hivat ut typ sju bärkassar under helgen och känner mig alldeles uppspelt när jag lämnat av dem i Myrorna-byttan! Lycklig
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 26 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 28.11.17 7:51

Jag känner mig lite "lucker"..!! :yes:
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 26 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Elvis 28.11.17 10:35

pangpang skrev:

Jag har också gjort det, hivat ut typ sju bärkassar under helgen och känner mig alldeles uppspelt när jag lämnat av dem i Myrorna-byttan! Lycklig
Hur har du valt ut det du ska ha kvar? Nyfiken

Jag behöver rensa men har så svårt att slänga/skänka bort grejerna. Jag blir larvigt nostalgisk eller tänker att den där klänningen jag inte haft på 3 år kommer vara superkul i vår när jag blivit brun och gått ner fyrtioarton kilo. Jag behöver hjälp!
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 26 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Crocky 28.11.17 11:50

Jag har skrivit en jävla fackuppsats om ekolod. Återstår då att göra om den till 10 minuter presentation.
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 26 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 28.11.17 11:58

Crocky skrev:Jag har skrivit en jävla fackuppsats om ekolod. Återstår då att göra om den till 10 minuter presentation.
Använd overhead..!! Det är ett oerhört spännande medium..!! Applåder
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 26 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Crocky 28.11.17 11:59

luden präst skrev:
Crocky skrev:Jag har skrivit en jävla fackuppsats om ekolod. Återstår då att göra om den till 10 minuter presentation.
Använd overhead..!! Det är ett oerhört spännande medium..!! Applåder
Jag ska ta ditt förslag i beaktande.
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 26 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 28.11.17 12:03

Elvis skrev:
Hur har du valt ut det du ska ha kvar? Nyfiken

Jag behöver rensa men har så svårt att slänga/skänka bort grejerna. Jag blir larvigt nostalgisk eller tänker att den där klänningen jag inte haft på 3 år kommer vara superkul i vår när jag blivit brun och gått ner fyrtioarton kilo. Jag behöver hjälp!

Jag började med hallen; tog fram alla sjalar, vantar och halsdukar och slängde bort (eller skänkte, beroende på skick) allt som inte var tillräckligt snyggt/fräscht/bra. Gjorde också av med sånt som är för svårmatchat, typ färgglada sjalar som jag ändå inte använt på länge. Jag valde den lite strängare approachen och slängde även de sjalar etc som var lite för lik en annan sjal, alltså där användningsområdena överlappade varandra.

Men det ska väl sägas, att kvar blev typ 7 sjalar/halsdukar, sex par vantar i olika tjocklek och tre mössor.

Kläder; där har jag börjat med det lätta, alltså sortera ut t-shirtar som tappat formen, sådant som blivit för smått och några jeans jag knappt använt men som jag nästan från början irriterade mig på passformen på. De där jeansen har jag ju sparat mest eftersom det känns dumt att göra sig av med något som är nästan nytt och som kostat kanske 700 kr Gråter

Jag har en del dumma köp, typ billiga kul grejer som visar sig vara helt oanvändbara eller inte passa eller funka. Det är svårt att göra sig av med sådant men jag är nog över den tröskeln nu.

Men annars tycker jag kläder nästan är det svåraste. Jag kan ha känslomässiga band även till sådant jag knappt använt. De hänger väl där i garderoben tillsammans med något slags förväntan om den jag skulle vara om jag bar plagget.... Det handlar om några skjortor som egentligen inte är min stil alls men som jag ändå köpt och gillar trots att de aldrig, aldrig används.
Har också jättesvårt att rensa bort sådant jag fått av andra. Till exempel en jättefin och tjock, men otymplig och för stor islandströja som mina föräldrar köpte åt mig när de var där för några år sedan. Jag hade bett om en tröja och skickat med mått men de struntade nog i att bry sig om måtten. Så då står jag där med en knappt användbar tröja som jag inte kan göra mig av med för att jag skulle få dåligt samvete då... Ack ja

För skor har jag gjort en mega-nördig lista med ALLA! skor jag kan komma på att jag behöver. Allt som inte finns med på den listan ska BORT! Det är 9 eller 10 olika par/användningsområden som finns med på listan. Jag är inte riktigt där än.
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 26 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Elvis 28.11.17 12:10

pangpang skrev:

Jag började med hallen; tog fram alla sjalar, vantar och halsdukar och slängde bort (eller skänkte, beroende på skick) allt som inte var tillräckligt snyggt/fräscht/bra. Gjorde också av med sånt som är för svårmatchat, typ färgglada sjalar som jag ändå inte använt på länge. Jag valde den lite strängare approachen och slängde även de sjalar etc som var lite för lik en annan sjal, alltså där användningsområdena överlappade varandra.

Men det ska väl sägas, att kvar blev typ 7 sjalar/halsdukar, sex par vantar i olika tjocklek och tre mössor.

Kläder; där har jag börjat med det lätta, alltså sortera ut t-shirtar som tappat formen, sådant som blivit för smått och några jeans jag knappt använt men som jag nästan från början irriterade mig på passformen på. De där jeansen har jag ju sparat mest eftersom det känns dumt att göra sig av med något som är nästan nytt och som kostat kanske 700 kr Gråter

Jag har en del dumma köp, typ billiga kul grejer som visar sig vara helt oanvändbara eller inte passa eller funka. Det är svårt att göra sig av med sådant men jag är nog över den tröskeln nu.

Men annars tycker jag kläder nästan är det svåraste. Jag kan ha känslomässiga band även till sådant jag knappt använt. De hänger väl där i garderoben tillsammans med något slags förväntan om den jag skulle vara om jag bar plagget.... Det handlar om några skjortor som egentligen inte är min stil alls men som jag ändå köpt och gillar trots att de aldrig, aldrig används.
Har också jättesvårt att rensa bort sådant jag fått av andra. Till exempel en jättefin och tjock, men otymplig och för stor islandströja som mina föräldrar köpte åt mig när de var där för några år sedan. Jag hade bett om en tröja och skickat med mått men de struntade nog i att bry sig om måtten. Så då står jag där med en knappt användbar tröja som jag inte kan göra mig av med för att jag skulle få dåligt samvete då... Ack ja

För skor har jag gjort en mega-nördig lista med ALLA! skor jag kan komma på att jag behöver. Allt som inte finns med på den listan ska BORT! Det är 9 eller 10 olika par/användningsområden som finns med på listan. Jag är inte riktigt där än.
Men åh så seriöst! Däckad
Jag tar med mig tipsen och laddar för en storrensning hemma.
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 26 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Elvis 28.11.17 12:10

Crocky skrev:Jag har skrivit en jävla fackuppsats om ekolod. Återstår då att göra om den till 10 minuter presentation.

Eko
Eko
Eko
Eko
Eko
Eko
Eko
Eko
Eko
Eko

Eko i lod.









Hö hö. Gråter
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 26 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av löken 28.11.17 12:11

Jag skänkte också bort/slängde rätt mycket kläder för ett tag sen. Provade allt och det mesta som var omodernt, för stort eller smått skänkte jag. En del var ju rätt fina saker, så där tänkte jag att någon annan kanske kan behöva dem. Men en del kunde jag inte göra mig av med. Det är svårt att rensa kläder :ja(

Jag blev förvånad över hur omoderna en del av kläderna såg ut Besvärad


Senast ändrad av löken den 28.11.17 12:14, ändrad totalt 1 gång
löken
löken

Antal inlägg : 1353
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 26 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Crocky 28.11.17 12:13

Elvis skrev:
Crocky skrev:Jag har skrivit en jävla fackuppsats om ekolod. Återstår då att göra om den till 10 minuter presentation.

Eko
Eko
Eko
Eko
Eko
Eko
Eko
Eko
Eko
Eko

Eko i lod.









Hö hö. Gråter
Får jag citera dig i min fackuppsats?
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 26 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 28.11.17 12:24

Crocky, jag tycker att du ska hålla dig till trafikregler för cyklister. :ja(
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 26 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 28.11.17 12:27

Jag gjorde en utrensning av mina kläder för något år sedan och jag var stenhård mot mig själv. Allt som jag inte hade haft på mig de senaste 2-3 åren (oavsett om det var fel storlek eller rätt storlek) åkte ut ur garderoben, för jag insåg att jag inte skulle ta på mig det nu heller. Hamstern i mig skrek inombords, men det var jäkligt skönt att få mer plats i garderoben! :Y:
Jag borde göra samma sak med skor också, men jag är inte där riktigt än.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 26 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 28.11.17 12:28

Elvis skrev:
Men åh så seriöst! Däckad
Jag tar med mig tipsen och laddar för en storrensning hemma.

Och ändå känner jag att jag knappt börjat. Det viktigaste kommer väl förresten sen, att man vänjer sig vid att inte köpa grejer som är kul eller billiga men bara nästan passar, eller skojiga loppis- och prydnadsföremål som inte får plats någonstans. Alltså, jag är verkligen ingen shopaholic men ändå har det samlats på sig grejer. Målet är kanske att bli en sån som tycker det är helt meningslöst att gå i affärer och som köper det jag behöver när jag behöver utan att någonsin bry sig om reor och sådant.

Men jag tror det underlättar att ta ett område i taget. Hatthyllan, sen strumplådan, byrån i vardagsrummet och så vidare, eller hur man nu har det och känner för.
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 26 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 28.11.17 12:29

löken skrev:Jag skänkte också bort/slängde rätt mycket kläder för ett tag sen. Provade allt och det mesta som var omodernt, för stort eller smått skänkte jag. En del var ju rätt fina saker, så där tänkte jag att någon annan kanske kan behöva dem. Men en del kunde jag inte göra mig av med. Det är svårt att rensa kläder :ja(

Jag blev förvånad över hur omoderna en del av kläderna såg ut Besvärad

Det hjälper att tänka att plagget faktiskt kan göra nytta någon annanstans, om det så är att inbringa 20 kronor till någon hjälporganisation eller skickas utomlands så att någon annan kan använda det. Hemma hos mig längst in i garderoben gör det ju absolut noll nytta, utan skapar bara stress och dåligt samvete.
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 26 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 28.11.17 12:31

sienna skrev:Jag gjorde en utrensning av mina kläder för något år sedan och jag var stenhård mot mig själv. Allt som jag inte hade haft på mig de senaste 2-3 åren (oavsett om det var fel storlek eller rätt storlek) åkte ut ur garderoben, för jag insåg att jag inte skulle ta på mig det nu heller. Hamstern i mig skrek inombords, men det var jäkligt skönt att få mer plats i garderoben! :Y:
Jag borde göra samma sak med skor också, men jag är inte där riktigt än.

Ledde det till ett förändrat shoppingbeteende sen? Är du bättre nu än då på att inte köpa onödigt krafs? Nyfiken
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 26 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av löken 28.11.17 12:34

pangpang skrev:

Det hjälper att tänka att plagget faktiskt kan göra nytta någon annanstans, om det så är att inbringa 20 kronor till någon hjälporganisation eller skickas utomlands så att någon annan kan använda det. Hemma hos mig längst in i garderoben gör det ju absolut noll nytta, utan skapar bara stress och dåligt samvete.
Ja, stället vi brukar skänka till låter hemlösa och andra som behöver kläder komma och hämta. De behöver kläderna bättre än jag.
löken
löken

Antal inlägg : 1353
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 26 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Crocky 28.11.17 12:44

sienna skrev:Crocky, jag tycker att du ska hålla dig till trafikregler för cyklister. :ja(
Rubriken måste beröra ämnet jag studerar, annars hade jag förstås kört på trafikregler. :yes:
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 26 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 28.11.17 13:39

löken skrev:Jag skänkte också bort/slängde rätt mycket kläder för ett tag sen. Provade allt och det mesta som var omodernt, för stort eller smått skänkte jag. En del var ju rätt fina saker, så där tänkte jag att någon annan kanske kan behöva dem. Men en del kunde jag inte göra mig av med. Det är svårt att rensa kläder :ja(

Jag blev förvånad över hur omoderna en del av kläderna såg ut Besvärad
Det blir väl mest som myrorna som säljer och använder pengarna. Men man kan nog ge direkt till platsen också. Kläderna blir moderna igen.
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 26 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 26 av 40 Föregående  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet