Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chattråden

+23
Korsfäst
Rampage76
Thobbs
Aristo
Crocky
Messalina
hakke
ulliso
telly
Pingvin
dunet
Jessis
Taxen
pangpang
Ladybird
Jullan
Jug
korp
PerM
luden präst
nyBBe
Hellfire
Nandez
27 posters

Sida 21 av 44 Föregående  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 32 ... 44  Nästa

Gå ner

Chattråden - Sida 21 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 31.10.20 13:58

Jahaja, då har Sean Connery också checkat ut. Sad
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 21 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 03.11.20 6:56

Voj voj, nu har jag ett litet dilemma. Jag jobbar ju då hemifrån numera (sen i mars) och brukar börja dagen med att gå till jobbet, jag tar en liten 10-15 min promenad innan jag sätter mig vid datorn och börjar jobba vid halv 8.

Nu när det börjar bli mörkare ute så läste jag att man ska försöka komma ut mellan 8-10 för att få så mycket ljus som möjligt, så jag testar det idag. Så jag satte mig vid datorn direkt och ska ge mig ut på promenaden om en stund. Men det här känns också konstigt. Jag hinner inte påbörja något direkt, eftersom jag ska avbryta för att gå ut på promenad, och det känns som att jag skulle kunna fastna med något framför datorn och inte kommer iväg vid 8. För sen vid 9 börjar möten och sånt, så jag tänker ändå att jag måste komma ut vid 8-tiden för att komma ut alls.

Jag vill inte skjuta på min arbetsdag heller, så att jag tar min till jobbet-promenad först vid 8 och sen börjar jobba, för då måste jag jobba senare på eftermiddagen.

Snurrig

Jag får väl testa den här veckan och se hur det känns, annars får jag återgå till de vanliga promenaderna som tas innan jag sätter mig och jobbar.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 21 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 03.11.20 15:44

sienna skrev:Voj voj, nu har jag ett litet dilemma. Jag jobbar ju då hemifrån numera (sen i mars) och brukar börja dagen med att gå till jobbet, jag tar en liten 10-15 min promenad innan jag sätter mig vid datorn och börjar jobba vid halv 8.

Nu när det börjar bli mörkare ute så läste jag att man ska försöka komma ut mellan 8-10 för att få så mycket ljus som möjligt, så jag testar det idag. Så jag satte mig vid datorn direkt och ska ge mig ut på promenaden om en stund. Men det här känns också konstigt. Jag hinner inte påbörja något direkt, eftersom jag ska avbryta för att gå ut på promenad, och det känns som att jag skulle kunna fastna med något framför datorn och inte kommer iväg vid 8. För sen vid 9 börjar möten och sånt, så jag tänker ändå att jag måste komma ut vid 8-tiden för att komma ut alls.

Jag vill inte skjuta på min arbetsdag heller, så att jag tar min till jobbet-promenad först vid 8 och sen börjar jobba, för då måste jag jobba senare på eftermiddagen.

Snurrig

Jag får väl testa den här veckan och se hur det känns, annars får jag återgå till de vanliga promenaderna som tas innan jag sätter mig och jobbar.

Okej, men vad gör du egentligen på det där stället? Nyfiken
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 21 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 03.11.20 17:09

Pingvin skrev:

Okej, men vad gör du egentligen på det där stället? Nyfiken
Transponstrar :yes:
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 21 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 03.11.20 18:39

sienna skrev:
Transponstrar :yes:

så var det ja Studera
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 21 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 03.11.20 19:05

Det är lite spännande nu! Woot Jag ska banne mig dansa på gatorna om Biden klår Trump.
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 21 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Elvis 04.11.20 5:34

sienna skrev:Voj voj, nu har jag ett litet dilemma. Jag jobbar ju då hemifrån numera (sen i mars) och brukar börja dagen med att gå till jobbet, jag tar en liten 10-15 min promenad innan jag sätter mig vid datorn och börjar jobba vid halv 8.

Nu när det börjar bli mörkare ute så läste jag att man ska försöka komma ut mellan 8-10 för att få så mycket ljus som möjligt, så jag testar det idag. Så jag satte mig vid datorn direkt och ska ge mig ut på promenaden om en stund. Men det här känns också konstigt. Jag hinner inte påbörja något direkt, eftersom jag ska avbryta för att gå ut på promenad, och det känns som att jag skulle kunna fastna med något framför datorn och inte kommer iväg vid 8. För sen vid 9 börjar möten och sånt, så jag tänker ändå att jag måste komma ut vid 8-tiden för att komma ut alls.

Jag vill inte skjuta på min arbetsdag heller, så att jag tar min till jobbet-promenad först vid 8 och sen börjar jobba, för då måste jag jobba senare på eftermiddagen.

Snurrig

Jag får väl testa den här veckan och se hur det känns, annars får jag återgå till de vanliga promenaderna som tas innan jag sätter mig och jobbar.

Sätt ett larm varje dag kl 8 och då avbryter du arbetet och går ut och går. Precis som du hade haft ett möte får du sluta det du håller på med och göra det som kalender säger. Ta en promenad.
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 21 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Elvis 04.11.20 5:34

Ladybird skrev:Det är lite spännande nu! Woot Jag ska banne mig dansa på gatorna om Biden klår Trump.
Jinxa inget nu.
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 21 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 04.11.20 6:45

Elvis skrev:

Sätt ett larm varje dag kl 8 och då avbryter du arbetet och går ut och går. Precis som du hade haft ett möte  får du sluta det du håller på med och göra det som kalender säger. Ta en promenad.
Det är det jag har gjort, men det känns ändå konstigt att gå direkt från sovrummet till vardagsrummet och sätta sig att jobba, efter att jag har börjat dagen med en promenad i 8 månader. Snurrig
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 21 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 04.11.20 13:23

Elvis skrev:
Jinxa inget nu.
Vad? Zip
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 21 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 04.11.20 13:25

sienna skrev:
Det är det jag har gjort, men det känns ändå konstigt att gå direkt från sovrummet till vardagsrummet och sätta sig att jobba, efter att jag har börjat dagen med en promenad i 8 månader. Snurrig

Varför mellan 8 och 10? Funkar det inte vid lunchtid?
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 21 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 04.11.20 16:18

Det verkar som att som är investerade i det amerikanska presidentvalet och i synnerhet Joe Biden kan andas ut. Det är visserligen jämnt i flera kvarvarande delstater, men Biden leder knappt, och de röster som är kvar att räkna är huvudsakligen poströster som väntas gå till Biden i betydligt högre utsträckning än till Trump.

Fest
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 21 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 04.11.20 17:17

Ladybird skrev:

Varför mellan 8 och 10? Funkar det inte vid lunchtid?
Jag läste att man fick i sig mest ljus mellan de timmarna, att det är mycket "mer" dagsljus då än senare på dagen under vinterhalvåret. Det stod också att om man inte kunde ta sig ut mellan de timmarna så skulle man försöka ge sig ut mitt på dagen, men man tillgodogör sig alltså inte samma mängd ljus då.

Jag försöker komma ut på en lunchpromenad också men kommer inte alltid iväg. Morgonpromenaden är konstant, den ställs i regel aldrig in.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 21 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 04.11.20 17:19

Pingvin skrev:Det verkar som att som är investerade i det amerikanska presidentvalet och i synnerhet Joe Biden kan andas ut. Det är visserligen jämnt i flera kvarvarande delstater, men Biden leder knappt, och de röster som är kvar att räkna är huvudsakligen poströster som väntas gå till Biden i betydligt högre utsträckning än till Trump.

Fest
Fast med tanke på Trumps fascistiska läggning Besvärad och hans anhängares oförmåga att se hur han vill förvandla landet till en diktatur så tror jag inte att Bidens seger (om det blir så) kommer att bli accepterad utan mycket tjafs och många vändor. Hjälp
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 21 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 05.11.20 5:08

Okej, jag kanske inte kan dansa på gatorna riktigt än, men kanske en piruett på husuppfarten idag?

Läst på Instagram idag: Kanada måste känna sig som lägenhetsinnehavarna våningen ovanpå ett metlab.
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 21 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 05.11.20 13:04

sienna skrev:
Fast med tanke på Trumps fascistiska läggning Besvärad och hans anhängares oförmåga att se hur han vill förvandla landet till en diktatur så tror jag inte att Bidens seger (om det blir så) kommer att bli accepterad utan mycket tjafs och många vändor. Hjälp

Jag tror att USA:s konstitution är tillräckligt vattentät för att ge stöd åt att bara lyfta bort Trump om han trilskas. Studera
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 21 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 05.11.20 13:36

Hej eller!
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 28

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 21 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Crocky 05.11.20 17:19

Jag ska tydligen få göra en ny website för min gamla hemkommun.
Bygdens son återvänder och visar var skåpet ska stå. :-D
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 21 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 05.11.20 17:41

Crocky skrev:Jag ska tydligen få göra en ny website för min gamla hemkommun.
Bygdens son återvänder och visar var skåpet ska stå. :-D

Vad roligt! Ska du ha en stor bild på dig själv då? X, the home of Crocky!
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 28

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 21 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Crocky 05.11.20 18:22

Messalina skrev:
Crocky skrev:Jag ska tydligen få göra en ny website för min gamla hemkommun.
Bygdens son återvänder och visar var skåpet ska stå. :-D

Vad roligt! Ska du ha en stor bild på dig själv då? X, the home of Crocky!
Bra tänkt, jag ser också framför mig ett foto med bygdens son som bakgrundsbild på alla sidor.
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 21 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 05.11.20 18:31

Crocky skrev:Jag ska tydligen få göra en ny website för min gamla hemkommun.
Bygdens son återvänder och visar var skåpet ska stå. :-D
Grattis! Kommer de att resa en staty över dig?
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 21 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Crocky 05.11.20 18:36

sienna skrev:
Crocky skrev:Jag ska tydligen få göra en ny website för min gamla hemkommun.
Bygdens son återvänder och visar var skåpet ska stå. :-D
Grattis! Kommer de att resa en staty över dig?
Tack. Staty är väl det minsta man kan förvänta sig. Jag hoppas att högstadiet uppkallas efter mig.
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 21 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 05.11.20 19:34

Messalina skrev:Hej eller!

Eller hej! Bra att du kliver in och styr upp. Vi har inte riktigt Pingu under kontroll. Han uppvisar problematiska beteenden i mataffären.
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 21 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 06.11.20 6:44

Ladybird skrev:

Eller hej! Bra att du kliver in och styr upp. Vi har inte riktigt Pingu under kontroll. Han uppvisar problematiska beteenden i mataffären.
Berätta mer. Bunkrar han toalettpapper? (nej, han är för blyg för det för tänk om kassörskan tror att han ska hem och bajsa! Eek )
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 28

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 21 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 06.11.20 6:45

Crocky skrev:
Bra tänkt, jag ser också framför mig ett foto med bygdens son som bakgrundsbild på alla sidor.

Ja! Det låter väl som en plan! Och du kan utlysa en tävling, typ en look-alike-tävling!
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 28

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 21 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 21 av 44 Föregående  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 32 ... 44  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet