Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Idag irriterar jag mig på ...

+43
Thobbs
Nandez
Majskorv
korp
Gummitarzan
Hekate
Pelvis
Dillchips
hakke
soliton1
Odalbonden
gaffla
anneli
Ron Obvious
Drstein79
Crocky
soliton2
Antiquus
m52
mcdandrew
hosni
Messalina
Melicia
ulliso
Lengens
Madicken
Originalet
WAR
Taxen
la kex
pangpang
Andy
Rampage76
Aspe
löken
sienna
Pingvin
Jullan
Ladybird
gud
luden präst
Tatta
Lila
47 posters

Sida 22 av 27 Föregående  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 27  Nästa

Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 22 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Pingvin 07.01.21 15:40

Messalina skrev:

Ja, du är ju obducent. Men vi andra? Vi fattade inte!!!

Vad?
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 22 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Pingvin 07.01.21 15:41

sienna skrev:
Köttfärssåsen klarar sig en extra dag i kylen Tröst

Messalina skrev:
Ett betydande svek!

Jag fick en El Maco idag. Bultar
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 22 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Pingvin 10.01.21 12:28

Super cheddar-ostbågarna var slut i affären idag. Vad är det för värld vi lever i, va?
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 22 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Messalina 10.01.21 12:32

Pingvin skrev:Super cheddar-ostbågarna var slut i affären idag. Vad är det för värld vi lever i, va?

Det är inte rättvist. Själv köpte jag inte någon choklad i affären. Det ångrar man ju bittert nu när man är hemma, chokladlös.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 22 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av sienna 13.01.21 11:34

Varenda affär har satt upp skyltar eller annan analog information utanför sina lokaler om max antal kunder i lokalen samtidigt, och att en person per sällskap är välkommen in, övriga i sällskapet ombeds vänta utanför.

Dels har vi de "vuxna" som inte vill eller verkar förstå vad "en person per sällskap" betyder. "Men om man bara är en person, då?" Tja, då är du väl inget sällskap, eller? "Det är bättre att det står en åt gången". Nej, för det betyder att bara en person i taget får vara inne i lokalen. Galen

Dels har vi skolungdomarna som verkar ha problem med läsförståelsen eller är analfabeter rakt av. Jag var i den lokala spelbutiken för att hämta ut ett paket nu på lunchen. Det var en person framför mig, en person efter mig. Vi alla stod väl utspridda i lokalen (som tillåter max 7 personer samtidigt). Medan jag stod och väntade på min tur kom en massa skolungdomar i 13-15-årsåldern in. Eller snarare svärmade in, som gräshoppor. De verkade inte notera att vi tre som redan var i lokalen stod väl utspridda, utan sprang kors och tvärs mellan oss, och de var definitivt fler än fyra stycken som kom in. Slå Finger

Hur är det möjligt att man nästan 11 månader in i en pandemi fortfarande inte kan ta till sig information, processa den och efterleva den? HUR ÄR DET MÖJLIGT?

Folk är fan helt dumma i huvudet.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 22 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Elvis 13.01.21 11:52

sienna skrev:Varenda affär har satt upp skyltar eller annan analog information utanför sina lokaler om max antal kunder i lokalen samtidigt, och att en person per sällskap är välkommen in, övriga i sällskapet ombeds vänta utanför.

Dels har vi de "vuxna" som inte vill eller verkar förstå vad "en person per sällskap" betyder. "Men om man bara är en person, då?" Tja, då är du väl inget sällskap, eller? "Det är bättre att det står en åt gången". Nej, för det betyder att bara en person i taget får vara inne i lokalen. Galen

Dels har vi skolungdomarna som verkar ha problem med läsförståelsen eller är analfabeter rakt av. Jag var i den lokala spelbutiken för att hämta ut ett paket nu på lunchen. Det var en person framför mig, en person efter mig. Vi alla stod väl utspridda i lokalen (som tillåter max 7 personer samtidigt). Medan jag stod och väntade på min tur kom en massa skolungdomar i 13-15-årsåldern in. Eller snarare svärmade in, som gräshoppor. De verkade inte notera att vi tre som redan var i lokalen stod väl utspridda, utan sprang kors och tvärs mellan oss, och de var definitivt fler än fyra stycken som kom in. Slå Finger

Hur är det möjligt att man nästan 11 månader in i en pandemi fortfarande inte kan ta till sig information, processa den och efterleva den? HUR ÄR DET MÖJLIGT?

Folk är fan helt dumma i huvudet.

Sade han Hej Sienna när du kom dit? Love


Tonåringar är lite dumma i huvudet. De tänker inte så ofta. Tyvärr.
Påminner man dem förstår de reglerna men om de själva ska komma ihåg dem är det inte helt lätt. De går dessutom i skolan och deras vardag är inte jätteannorlunda mot var det var för ett år sedan. Därför är det nog lätt att glömma bort restriktionerna, i synnerhet när man är med sina kompisar.
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 22 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av sienna 13.01.21 12:08

Elvis skrev:

Sade han Hej Sienna när du kom dit? Love


Tonåringar är lite dumma i huvudet. De tänker inte så ofta. Tyvärr.
Påminner man dem förstår de reglerna men om de själva ska komma ihåg dem är det inte helt lätt. De går dessutom i skolan och deras vardag är inte jätteannorlunda mot var det var för ett år sedan. Därför är det nog lätt att glömma bort restriktionerna, i synnerhet när man är med sina kompisar.
Det var inte den vanliga snubben. Eller jo, det är två snubbar där, så det var den andra snubben. Som förhoppningsvis inte har lagt mitt namn på minnet. Besvärad

Och ja, i just det här fallet (coronapandemin) har jag faktiskt lite mer förståelse för att ungdomar tappar kollen på hur man bör uppträda, än när vuxna gör det. Just av de anledningar som du skriver. För tonåringar är lite dumma i huvudet och tänker inte så ofta. Fnissa
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 22 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av sienna 14.01.21 18:36

Jag har bitit mig själv på insidan av kinden, så varje gång jag tuggar på något nu så biter jag upp stället på kinden där jag har bitit mig. Skitirriterande!
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 22 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Elvis 14.01.21 19:00

sienna skrev:Jag har bitit mig själv på insidan av kinden, så varje gång jag tuggar på något nu så biter jag upp stället på kinden där jag har bitit mig. Skitirriterande!

*dum kommentar borttagen*

Jag irriterar mig på en unge i min närhet (obs ej något av mina egna barn) som ljuger om skitsaker. Jag vet att han ljuger. Alla andra vet att han ljuger. Det hörs när han berättar att han inte säger sanningen. Samtidigt är det värdelöst att försöka ställa honom mot väggen. Han ljuger för att ställa sig själv i bättre dager och han har problem med mindervärdeskomplex och att inte duga. Så att konfrontera honom med hans lögner kommer få honom att känna sig värdelös. Min ”strategi” är att inte ge honom beröm för det han berättar när han ljuger men att inte heller säga att jag inte tror på det. Ett litet ”ok och så gör vi så här nästa gång”. Jag vet inte om det är rätt sätt men det enda sättet jag just nu orkar med.


Senast ändrad av Elvis den 14.01.21 20:27, ändrad totalt 1 gång
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 22 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Elvis 14.01.21 19:01

Det jag egentligen irriterar mig på är väl att jag irritera mig på honom. Han är ett barn. Jag är vuxen. Jag borde kunna släppa detta.
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 22 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Elvis 14.01.21 20:29

Nu irriterar jag mig på de dåliga tv-kommentatorerna för handbolls-vm.

Håll tyst.
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 22 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Taxen 15.01.21 17:59

Elvis skrev:

*dum kommentar borttagen*

Jag irriterar mig på en unge i min närhet (obs ej något av mina egna barn) som ljuger om skitsaker. Jag vet att han ljuger. Alla andra vet att han ljuger. Det hörs när han berättar att han inte säger sanningen. Samtidigt är det värdelöst att försöka ställa honom mot väggen. Han ljuger för att ställa sig själv i bättre dager och han har problem med mindervärdeskomplex och att inte duga. Så att konfrontera honom med hans lögner kommer få honom att känna sig värdelös. Min ”strategi” är att inte ge honom beröm för det han berättar när han ljuger men att inte heller säga att jag inte tror på det. Ett litet ”ok och så gör vi så här nästa gång”. Jag vet inte om det är rätt sätt men det enda sättet jag just nu orkar med.

Du måste skilja dig nu :yes:
Taxen
Taxen

Antal inlägg : 493
Join date : 11-07-12
Age : 89
Ort : Taxinge

http://www.alltomtv.se

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 22 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Pingvin 15.01.21 22:37

Jag stör mig fortfarande på Dulcosoft-reklamen. Varför är det tillåtet att prata om "det hårda bajset" på bästa sändningstid? Nej, nej. Vi kan inte ha det så här.

Om företaget till äventyrs kände sig som hycklare i den tidigare versionen av reklamen (då de använde det relativt luddiga uttrycket "innehållet i tarmen") så kunde de väl ändå - för fasen - nöjt sig med att byta ut det till "avföringen"..!

Jag motsätter mig (starkt!) alla tendenser till att begreppet "bajs" normaliseras i den vardagliga vokabulären. Striden börjar nu.
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 22 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Elvis 16.01.21 8:49

Pingvin skrev:Jag stör mig fortfarande på Dulcosoft-reklamen. Varför är det tillåtet att prata om "det hårda bajset" på bästa sändningstid? Nej, nej. Vi kan inte ha det så här.

Om företaget till äventyrs kände sig som hycklare i den tidigare versionen av reklamen (då de använde det relativt luddiga uttrycket "innehållet i tarmen") så kunde de väl ändå - för fasen - nöjt sig med att byta ut det till "avföringen"..!

Jag motsätter mig (starkt!) alla tendenser till att begreppet "bajs" normaliseras i den vardagliga vokabulären. Striden börjar nu.

Jag har blivit citerad i en artikel när jag pratar om bajs. Är jag din fiende nu?
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 22 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Elvis 16.01.21 8:50

Taxen skrev:

Du måste skilja dig nu :yes:
Haha, ”ungen” går mig på nerverna.
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 22 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av sienna 16.01.21 10:36

Pingvin skrev:Jag stör mig fortfarande på Dulcosoft-reklamen. Varför är det tillåtet att prata om "det hårda bajset" på bästa sändningstid? Nej, nej. Vi kan inte ha det så här.

Om företaget till äventyrs kände sig som hycklare i den tidigare versionen av reklamen (då de använde det relativt luddiga uttrycket "innehållet i tarmen") så kunde de väl ändå - för fasen - nöjt sig med att byta ut det till "avföringen"..!

Jag motsätter mig (starkt!) alla tendenser till att begreppet "bajs" normaliseras i den vardagliga vokabulären. Striden börjar nu.
Hemmorojd-reklamen för många år sen med kvinnan som stod och gnuggade arslet mot ett träd måste väl provocera dig ännu mer än bajs-nämnandet?
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 22 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Pingvin 16.01.21 13:05

Elvis skrev:

Jag har blivit citerad i en artikel när jag pratar om bajs. Är jag din fiende nu?

Vi säger "avföring" och "att sköta magen" i fortsättningen. Tyst
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 22 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Pingvin 16.01.21 13:07

sienna skrev:
Hemmorojd-reklamen för många år sen med kvinnan som stod och gnuggade arslet mot ett träd måste väl provocera dig ännu mer än bajs-nämnandet?

Lustigt nog inte. Fnissa Men det var ju några år där som vi blev närmast terroriserade av hemorrojdreklam. Däckad
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 22 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av sienna 19.01.21 8:52

Reklamen för Linas matkasse. Hennes röst skär i hela huvudet på mig, jag klarar inte av att lyssna på hennes röst! Sjukt obehaglig!
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 22 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Ladybird 19.01.21 13:33

Alltså, seriöst! Gnälliga tennisspelare! Trött
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 22 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av sienna 29.01.21 20:59

Att det är superfint ute med all snö, och dessutom sol, och här sitter jag hemma med vänster hand i gips sen i måndags. Jag vill ut och gå, men vill inte gå ut och gå och riskera att halka igen, dessutom tror jag inte att min arm skulle gilla att vara ute och gå en länfre stund eftersom den gör minst väsen från sig när den vilar mot min högra axel. Sur

Kunde det inte vara grått och slaskigt ute så jag slipper plågas dubbelt?
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 22 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Jug 13.02.21 21:09

sienna skrev:Att det är superfint ute med all snö, och dessutom sol, och här sitter jag hemma med vänster hand i gips sen i måndags. Jag vill ut och gå, men vill inte gå ut och gå och riskera att halka igen, dessutom tror jag inte att min arm skulle gilla att vara ute och gå en länfre stund eftersom den gör minst väsen från sig när den vilar mot min högra axel. Sur

Kunde det inte vara grått och slaskigt ute så jag slipper plågas dubbelt?
Så här blir det när AOTV sakta övergår till PRO-forumet. Nu är vi snart där, från ålderdomshemmen på vardera håll. :ja(
Jug
Jug

Antal inlägg : 311
Join date : 11-07-10
Age : 45

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 22 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av sienna 15.02.21 21:13

Ser ett inslag om sportlovsfirare i fjällen på nyheterna nu, där reportern säger att en del av de han har pratat med som är i fjällen på sportlov är oroliga över mängden människor, trängsel och svårigheter att hålla avståndet till andra. Men varför är ni där själva och medverkar till den trängseln, då? Rolleyes

Jag kan inte förstå folks inställning att deras rätt att få åka skidor (eller shoppa eller gå på krogen eller vad de nu gör) är större än att försöka sänka smittspridningen. Folk är så jävla berättigade till sina egna upplevelser, som är viktigare än allt annat och har så fantastiskt giltiga argument och skäl till varför de är berättigade till det. Jag är så jävla trött på det. Så jävla trött. Trött Galen Slå
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 22 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Thobbs 20.03.21 10:59

Att allting är slut på Ikea nuförtiden. Hade jag hoardat Skurup arbetslampor för några månader sedan hade jag kunnat vara miljonär idag. Sur
Thobbs
Thobbs

Antal inlägg : 127
Join date : 15-07-29
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 22 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Pingvin 22.03.21 15:11

Bion i staden har fortfarande stängt. Jag som ville se Godzilla vs. Kong på stor duk.
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 22 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 22 av 27 Föregående  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 27  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet