Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Idag irriterar jag mig på ...

+43
Thobbs
Nandez
Majskorv
korp
Gummitarzan
Hekate
Pelvis
Dillchips
hakke
soliton1
Odalbonden
gaffla
anneli
Ron Obvious
Drstein79
Crocky
soliton2
Antiquus
m52
mcdandrew
hosni
Messalina
Melicia
ulliso
Lengens
Madicken
Originalet
WAR
Taxen
la kex
pangpang
Andy
Rampage76
Aspe
löken
sienna
Pingvin
Jullan
Ladybird
gud
luden präst
Tatta
Lila
47 posters

Sida 23 av 27 Föregående  1 ... 13 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27  Nästa

Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 23 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Ladybird 22.03.21 22:57

Stupid me Hur korkad får man vara? Att lusläsa gamla trådar om Utöya är INTE ett bra botemedel mot sömnlöshet.
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 23 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Pingvin 25.05.21 22:21

När man för första gången på länge köper lösgodis, men så missar man att balansera upp påsen med saltlakrits. Det funkar ju inte alls, man kan äta typ fem godisar innan det tar stopp.

Hela kvällen blir förstörd. Sad




Sad
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 23 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Messalina 26.05.21 17:31

Pingvin skrev:När man för första gången på länge köper lösgodis, men så missar man att balansera upp påsen med saltlakrits. Det funkar ju inte alls, man kan äta typ fem godisar innan det tar stopp.

Hela kvällen blir förstörd. Sad




Sad
Det är som att du aldrig har ätit godis förut!!!
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 28

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 23 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Pingvin 29.05.21 12:10

En skrikande ungjävel på bussen. Jag höll på att bryta ihop.
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 23 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Pingvin 29.05.21 12:10

Messalina skrev:
Det är som att du aldrig har ätit godis förut!!!

det går utför :ja(
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 23 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av ulliso 01.06.21 11:01

Pingvin skrev:En skrikande ungjävel på bussen. Jag höll på att bryta ihop.
Bland det värsta som finns!!!
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 23 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Messalina 01.06.21 16:12

På folk som säger FÄRSKPOTATIS.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 28

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 23 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av ulliso 02.06.21 17:54

Messalina skrev:På folk som säger FÄRSKPOTATIS.
Eller hur!!!!!!
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 23 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Ladybird 02.06.21 22:02

Brydd Vad är det för fel på att säga färskpotatis? Känns som att jag missat nåt (nu igen).
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 23 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av sienna 03.06.21 11:39

Ladybird skrev:Brydd Vad är det för fel på att säga färskpotatis? Känns som att jag missat nåt (nu igen).
Skvaller De som inte kan säga "R" säger nypotatis istället för att undvika "R":et i färskpotatis. :ja(
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 23 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Pingvin 05.06.21 15:59

Varför gör man inte stekspadar med non-stick-material? Det värsta som finns är ju när man ska flippa en skiva falukorv, och korvjäveln fastnar på stekspaden. Vethut
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 23 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Jug 12.06.21 22:55

Pingvin skrev:Varför gör man inte stekspadar med non-stick-material? Det värsta som finns är ju när man ska flippa en skiva falukorv, och korvjäveln fastnar på stekspaden. Vethut
Ja! Varför ÄR det så? Det måste vara något särskilt i den ökända korvmixen som orsakar det där äcklet med massa oidentifierbar svart korvmassa som kladdar fast. Stekt bindväv kanske, ja, vem vet. Fnissa
Jug
Jug

Antal inlägg : 311
Join date : 11-07-10
Age : 45

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 23 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av ulliso 18.06.21 19:33

Pingvin skrev:Varför gör man inte stekspadar med non-stick-material? Det värsta som finns är ju när man ska flippa en skiva falukorv, och korvjäveln fastnar på stekspaden. Vethut
Skvaller I med mer smör och sänk värmen Skvaller
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 23 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Pingvin 22.06.21 19:18

Det var ett fruktansvärt svek för några år sedan när McD höjde priset på cheeseburgaren från 10 till 13 kr, men nu har de höjt igen, till 15..! Vethut

Ett betydande övergrepp.
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 23 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Crocky 25.06.21 10:23

Jag hörde att maccen var tvungen att sluta med hamburgare för en euro här på nätter. Tydligen dök det överförfriskade människor som beställde 40 hamburgare på en gång.
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 23 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Pingvin 01.07.21 14:32

Här i det förlovade landet får man fortfarande en vanlig hamburgare för 10 kr, men för att de ska lägga på en skiva plastig ost får man hosta upp 15 kr. 5 kronor, eller en prisökning på 50%, för en skiva ost..
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 23 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av sienna 01.07.21 19:00

Pingvin skrev:Här i det förlovade landet får man fortfarande en vanlig hamburgare för 10 kr, men för att de ska lägga på en skiva plastig ost får man hosta upp 15 kr. 5 kronor, eller en prisökning på 50%, för en skiva ost..
Har du nånsin provat att ta med egen ost och bett dem att lägga på den på din 10 krs-burgare?
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 23 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av sienna 01.07.21 19:52

Varning: Wall of text rant Fred

Förra årets sommarfest och julfest och årets sommarfest på jobbet fick ställas in, så nu har ledningen siktet inställt på en kick-off i höst istället. Två av mina kollegor fick i uppdrag att rodda med allt, vi kan kalla dem M1 och M2.
M1 har roddat alla våra personalfester tidigare och är gammal i gemet. M2 är nyanställd sen ca 2 år tillbaka och har aldrig varit inblandad i planeringen av någon personalfest hos oss, innan vi blev hemskickade. M2 sticker dessutom ut lite grann på jobbet genom att hon tycker att de flesta av oss är "tramsiga" och pratar om ointressanta saker på luncher och fika osv. Hon vill bara vara seriös hela tiden och prata om "viktiga" saker. Alla är väl olika och det är inget fel med det, men om 40 personer tycker att det är trevligt och roligt att prata med varandra om tramsiga och ointressanta saker under fikat och på lunchen så kanske det inte är de 40 personerna det är fel på, utan då kanske det är den enda personen som tycker att det är oseriöst som har taskig attityd.

M2 är också vegetarian och är väldigt miljöengagerad, så nu när M1 och M2 fick en offert från restaurangen vi ska äta på vid kick-offen så hade M2 sagt till M1 att hon önskar att kött inte fanns med som alternativ på menyn (det fanns ett kött-, ett fisk- och ett vegetariskt alternativ presenterat), utan att köttet skulle vara mer som specialkosten som behöver beställas separat, och att hon önskar att alla restauranger skulle införa det. M1 som äter kött och som alltså har över 15 års erfarenhet av att ordna våra personalfester försökte argumentera med M2 att det finns folk på jobbet som inte kan eller vill äta fisk eller vegetariskt (vilket är sant), så hon tyckte naturligtvis att alla tre alternativ ska vara kvar. M2 började komma med argument att vår miljöpolicy krävde att vi skulle äta ekologiskt och närodlat och att svenskt kött skulle bli för dyrt för budgeten, därför skulle köttet strykas från menyn. M1 synade den bluffen genom att fråga vår ekonomichef om det, som sa att om det inte är så stor prisskillnad så är det okej, och genom att be M2 begära en ny offert där köttet var svenskt och ekologiskt. Då sa M2 att det egentligen inte var kostnaden som var orsaken till att hon stryker köttet, utan hon tycker inte att vi ska erbjuda kött som alternativ. Efter det gick hon bakom ryggen på M1 till ledningsgruppen (som aldrig tidigare har varit inblandade i menyn inför en personalfest) och vinklade sitt argument så att de väl tyckte att det lät vettigt att bara erbjuda fisk och vegetariskt. Jag vet att hon vinklade det, för M1 kollade med ekonomichefen som också sitter i ledningen, och hen sa att M2 inte hade nämnt kostnaden eller tagit upp att vissa kanske inte äter fisk eller vegetariskt av olika anledningar. Ledningsgruppen hade inte heller ställt några frågor, utan bara tyckt "Okej då".

Så nu har M2 helt självsvådligt strukit kött och fågel på menyn på vår kick-off, för att hon är militant vegetarian och önskar att restauranger inte skulle erbjuda kött som standard på sina menyer. M1 blev så förbannad att hon hoppade av hela planeringen av kick-offen. Hon har pratat mer med ekonomichefen, som också är mycket förtjust i kött, och då har det ju framkommit att M2 inte alls var särskilt informativ mot ledningsgruppen, och två personer till ur ledningsgruppen som ekonomichefen pratade med om det här säger att de förstår M1 men att det som är sagt är sagt. M1 nämnde också för ekonomichefen att det kan bli så att folk väljer att inte komma på kick-offen pga det här.

Vi har folk på jobbet som är dödligt allergiska mot fisk, vi har flera personer som inte äter fisk alls och vi är några på jobbet som är sjukt petiga med maten och som vet att det vegetariska alternativet kommer att innehålla ingredienser som vi inte äter, för så är det alltid. De petar alltid ner en massa äckel i den vegetariska rätten. Sen kanske inte alla vill ha vegetariskt eller fisk. Allt det här berättade M1 för M2 när hon försökte argumentera för varför köttet ska vara kvar.
Så nu är M1 och jag jävligt förbannade på M2 för att hon tvingar på oss sina personliga åsikter och omyndigförklarar oss andra genom att säga att vi inte får äta kött. En annan kollega som M1 har pratat med det här om, en vegetarian, tycker också att det är sinnessjukt att M2 plockar bort köttet från menyn för oss alla pga sina egna värderingar.

Jag vet att jag blir bjuden på middag och att jag inte kan ta det för givet, men det är också förlagt utanför arbetstid, och vi har som sagt alltid tidigare fått välja mellan kött, fisk och vegetariskt inför jobbfester. Det finns flera personer på jobbet som är väldigt förtjusta i kött. Oftast är det ungefär 50/50 som väljer kött/fisk eller vegetariskt.
Om M2 tycker att "om ni vill äta kött så får ni göra det hemma" så borde samma argument kunna användas för vegetarisk kost.

Jag är så sjukt förbannad på M2 för att hon tvingar oss att avstå kött på kick-offen, så jag tänker inte gå. Jag är en av de där sjukt petiga människorna som har en väldigt lång lista med saker jag inte äter, så jag vet att det vegetariska alternativet är oätligt. Visserligen äter jag fisk, men det finns väl inget som är så gott som kött som är bra tillagat på restaurang? Och hur ofta får man möjlighet att äta det? Varför skulle jag åka till en middag där jag inte tycker om maten som serveras? M1 kommer inte heller att gå.

Det vi behöver göra nu är att uppvigla några av de som är stora köttälskare att åtminstone ifrågasätta det här högt och ljudligt inför ledningsgruppen, så att M2 inte kan tysta ner kritiken och sen säga till ledningsgruppen att det gick ju jättebra att plocka bort köttet, ingen ifrågasatte det, så vi kan plocka bort det permanent från gemensamma luncher/middagar.
Vi har alltid tidigare fått markera vårt matval på en intranätsida som alla kan se, där man ser vilka som har valt vilken mat. Men M2 har sagt till M1 att hon nog vill att alla ska skicka mail till henne med sitt matval, förmodligen för att eventuella frågor om köttet och ifrågasättanden inte ska bli synliga för alla på intranätet, utan hon kan gömma det i sin inkorg.
Hon har även gett signaler om att när vi har stormöten, konferenser och så vidare på kontoret, så kommer det bara att serveras vegetariskt på de gemensamma luncherna. Officiellt vet jag ingenting om det här, men M1 har som sagt ventilerat sin ilska hos mig och en annan kollega.

Tvång fungerar inte på mig. När sånt här händer blir jag otroligt barnsligt obstinat. Jag kommer att gå ut och köpa den köttigaste hamburgaren jag kan hitta när vi har de där stormötena där det bjuds på lunch, och sitta bland alla vegetariska rätter med min hamburgare. Jag kan mycket väl tänka mig att ha nån slags kött i matlådan varenda jävla dag på jobbet på grund av det här.
Varför kan inte folk bara få äta vad de vill? Varför tycker vissa personer att deras personliga värderingar är viktigare än övriga människors valfrihet och vilja, så att de trycker ner sina värderingar i halsen på alla andra?
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 23 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av ulliso 01.07.21 20:18

sienna skrev:Varning: Wall of text rant Fred


Varför kan inte folk bara få äta vad de vill? Varför tycker vissa personer att deras personliga värderingar är viktigare än övriga människors valfrihet och vilja, så att de trycker ner sina värderingar i halsen på alla andra?
Men vad är det för ett jävla stolpskott???!!!!! Jag fattar verkligen att du är förbannad, det hade jag också varit.
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 23 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av sienna 01.07.21 20:59

M1 misstänker att M2 gick till ledningen så att hon kan skylla på att det var de som fattade beslutet att plocka bort kött från menyn när hon blir ifrågasatt. Därför är det bra att ekonomichefen är inspelad i hela förfarandet och att hen har pratat med två andra i ledningen om M1s skäl till att hoppa av planeringen.

Jag hoppas att folk reagerar på det här och inte bara rycker på axlarna och väljer fisk istället, för att det inte finns kött på menyn, utan att uttrycka förvåning eller besvikelse och undra varför det inte går att välja kött.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 23 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av sienna 01.07.21 21:00

ulliso skrev:
Men vad är det för ett jävla stolpskott???!!!!! Jag fattar verkligen att du är förbannad, det hade jag också varit.
Tack för att du bekräftar att det inte bara är M1 och jag som överreagerar. Tack Kram

Det är ju helt befängt! Tänk om man skulle bestämma att vegetariskt inte ska erbjudas, för "de kan ju äta fisk istället" och "om de vill äta vegetariskt så kan de göra det hemma". Galen
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 23 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Pingvin 01.07.21 22:45

M2 är ett psykfall.
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 23 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Crocky 02.07.21 4:16

Jag vet inte om det är socialt accepterat att säga det här, men jag tycker att det här med vegetarisk mat har spårat ur i Sverige. Det är förstås helt okej att äta vegetariskt om man så vill, men att det ska vara ett alternativ alla får anpassa sig till på samma sätt som med t. ex. glutenfri kost har jag lite svårt för. När det gäller glutenfri kost kan ju folk hamna på akuten om man inte får rätt mat.
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 23 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Ladybird 02.07.21 4:25

Beställ kött som specialkost, sienna. Eller ta med den stinkigaste kötträtten du kan hitta.
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 23 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av sienna 02.07.21 8:43

Crocky skrev:Jag vet inte om det är socialt accepterat att säga det här, men jag tycker att det här med vegetarisk mat har spårat ur i Sverige. Det är förstås helt okej att äta vegetariskt om man så vill, men att det ska vara ett alternativ alla får anpassa sig till på samma sätt som med t. ex. glutenfri kost har jag lite svårt för. När det gäller glutenfri kost kan ju folk hamna på akuten om man inte får rätt mat.
Goddag Jag håller helt med, men det är nån slags masspykos som pågår här att allt ska vara vegetariskt numera.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 23 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 23 av 27 Föregående  1 ... 13 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet