Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chattråden

+14
Elvis
pangpang
sienna
Pingvin
Hekate
löken
ulliso
dunet
luden präst
Ladybird
Teka
Crocky
Messalina
Aristo
18 posters

Sida 5 av 40 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Nästa

Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Crocky 29.06.17 18:12

Jag har förresten fått en studieplats. Eek Hjälp
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 29.06.17 18:48

Hotell Globen har vi bokat när vi ska ner. Love Jag älskar det hotellet. Frukosten där är helt underbar. Vi får åka tunnelbana en bit (vi ska bl.a. till Grönan).


Senast ändrad av ulliso den 29.06.17 18:52, ändrad totalt 1 gång
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 29.06.17 18:48

Crocky skrev:Jag har förresten fått en studieplats. Eek Hjälp
Applåder
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 29.06.17 18:55

5 arbetsdagar till semester. :Y:
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 29.06.17 18:56

Aristo skrev:Hör upp stockholmare! Jag vill bo centralt i sthlm. Det vill inte F. Jag hatar att åka tunnelbana. Det gör inte F.
Om nu F ska få som han vill, vart är det bäst att bo? Årsta, Bromma, Solna osv? Med bäst tänker jag vart ifrån är det smidigast att ta sig in till centrala sthlm med tunnelbana?
Jag kan också tänka mig att ta bilen och parkera några km från centrum och gå in sista biten. Finns det parkeringar så nära nånstans? Som inte kostar skjortan.
Är du medlem på Coop så har dom Coop Hotellpremie på en del hotell i Sthlm.
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 29.06.17 19:00

Pingvin skrev:Jag hade ju ett ryck i höstas när jag slutade med sockrig läsk och försökte äta mindre godis och normala portioner och inget kvälls-McD efter joppet osv, och gick ner 8-9 kg rätt fort, men sen kom det av sig litegrann hehe och jag gick upp mmm, ja i alla fall 5-6 av de där kilona.

Men nu! Nu har jag börjat igen sedan någon dryg vecka tillbaka och jag har gått ned 2 kg..! Hurra för mig! albino

I skrivande stund sitter jag dock och väntar på onlinepizza, men öhhh alltså man måste ju äta. :o  Och jag har inte förbjudit någon mat, faktiskt..! :nejnej: Men jag kanske inte måste svulla i mig en och en halv pizza idag.. Besvärad
Applåder

Det är inte lätt att jobba på mitt nya jobb, det fikas varje onsdag och nästan alla andra dagar också. Men nu får det vara slut på festen för min del. :D
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 29.06.17 19:05

Jag började vägra använda kontanter när jag bara fick gamla mynt i retur. Kortet är lika bra. Det blir problem bara när man ska betala nån parkering kontant om det t.ex. är marknader här.
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 29.06.17 20:58

Crocky skrev:Jag har förresten fått en studieplats. Eek Hjälp

Nyfiken

Vad du ska plugga..? Nyfiken

(need it for the file)
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Pingvin 29.06.17 21:05

ulliso skrev:
Applåder

Det är inte lätt att jobba på mitt nya jobb, det fikas varje onsdag och nästan alla andra dagar också. Men nu får det vara slut på festen för min del. :D

Samma här, jag tror att vi ff har samma jobb ungefär. Nyfiken Min avdelning fullkomligt flödar över av allehanda godsaker och snacks i varje skåp, och det är alltid typ tre-fyra middagar över efter varje måltid. Däckad Och vem är där och ser till att ingen mat går till spillo? - jo just det, undertecknad vänligen herr Pingvin! Äta Gråter

men nu är det nya tider hehe
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 29.06.17 23:00

Sienna!!! Eller någon annan kunnig.
Filurar på Radisson blu Royal park hotell i solna. Ligger i närheten av fjärilshuset.
Precis utanför hotellet ser det ut att finnas en busshållplats. Frågan är om bussen som går där går direkt in till stan. Eller är det byte och jävelskap?
Finns ett annat radissonhotell i solna som ligger mitt i solna centrum. Där utanför ser det ut att finnas tunnelbanestation. Jag misstänker att det är smidigare att ta sig in till stan från det hotellet. Eller?
Vill hellre bo på hotellet vid fjärilshuset då de hade större rum och inomhuspool. :o Men jag måste väl tänka på det praktiska också. Vad säger ni som har koll på kollektivtrafiken i storstan?
Hjälp en omständig!!

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 29.06.17 23:05

ulliso skrev:
Är du medlem på Coop så har dom Coop Hotellpremie på en del hotell i Sthlm.

Yes, men F samlar poäng på hotels.com så han vill gärna boka där men ska kolla in Coop. Tack för tipset!

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 29.06.17 23:08

Crocky skrev:Jag har förresten fått en studieplats. Eek Hjälp

Grattis! Applåder Det känns som att du har pluggat i flera år. Vad är din plan? Nyfiken

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 29.06.17 23:10

Ungen fick som hon ville. Nu ligger hon och jäser nyammad och tvärs över sängen emellan oss.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 29.06.17 23:13

Aristo skrev:Sienna!!! Eller någon annan kunnig.
Filurar på Radisson blu Royal park hotell i solna. Ligger i närheten av fjärilshuset.
Precis utanför hotellet ser det ut att finnas en busshållplats. Frågan är om bussen som går där går direkt in till stan. Eller är det byte och jävelskap?
Finns ett annat radissonhotell i solna som ligger mitt i solna centrum. Där utanför ser det ut att finnas tunnelbanestation. Jag misstänker att det är smidigare att ta sig in till stan från det hotellet. Eller?
Vill hellre bo på hotellet vid fjärilshuset då de hade större rum och inomhuspool. :o Men jag måste väl tänka på det praktiska också. Vad säger ni som har koll på kollektivtrafiken i storstan?
Hjälp en omständig!!

Ok
Solna centrumhotellet är i stort sett granne med mig. Du bor 1 minut från tunnelbanan. Det tar 8 min in till T-centralen/Åhléns. Det vid Haga vet jag inte värst mycket om men jag skulle tro att det går en buss förbi där som går in till typ Stadsbiblioteket. Det är mitt i smeten, Svesvägen.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 29.06.17 23:14

Solna C-hotellet har gångavstånd till Mall of Scandinavia. Tar typ 15 min att gå.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Crocky 30.06.17 1:36

Pingvin skrev:
Crocky skrev:Jag har förresten fått en studieplats. Eek Hjälp

Nyfiken    

Vad du ska plugga..? Nyfiken

(need it for the file)
Tanken är att bli ingenjör inom IT, om det går som jag menar.
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Crocky 30.06.17 1:40

Aristo skrev:
Crocky skrev:Jag har förresten fått en studieplats. Eek Hjälp

Grattis! Applåder Det känns som att du har pluggat i flera år. Vad är din plan? Nyfiken
Tack. Smile Det har blivit en hel del de senaste åren, från början tänkte jag bara prova på en kurs i datavetenskap medan jag var permitterad, men det hela har urartat lite. :-D  Angående min plan se inlägget ovan. Smile
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 30.06.17 5:16

Crocky skrev:
Tack. Smile Det har blivit en hel del de senaste åren, från början tänkte jag bara prova på en kurs i datavetenskap medan jag var permitterad, men det hela har urartat lite. :-D  Angående min plan se inlägget ovan. Smile

"Det har urartat lite" Fnissa
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 30.06.17 6:01

Messalina skrev:

Ok
Solna centrumhotellet är i stort sett granne med mig. Du bor 1 minut från tunnelbanan. Det tar 8 min in till T-centralen/Åhléns.  Det vid Haga vet jag inte värst mycket om men jag skulle tro att det går en buss förbi där som går in till typ Stadsbiblioteket.  Det är mitt i smeten, Svesvägen.

Åhå, men då kan vi ju lika bra bo hos er. Där erbjuds väl både barnpassning och frukostbuffé. Applåder
Har ni pool? Parkering är ett plus.

Det står mellan dessa hotell. Lutar åt det vid dig. Låter praktiskt med 8 min till stan.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 30.06.17 6:02

Crocky skrev:
Tack. Smile Det har blivit en hel del de senaste åren, från början tänkte jag bara prova på en kurs i datavetenskap medan jag var permitterad, men det hela har urartat lite. :-D  Angående min plan se inlägget ovan. Smile
Lycka till! Kommer gå finemang det där. :yes:

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 30.06.17 6:56

Aristo skrev:Sienna!!! Eller någon annan kunnig.
Filurar på Radisson blu Royal park hotell i solna. Ligger i närheten av fjärilshuset.
Precis utanför hotellet ser det ut att finnas en busshållplats. Frågan är om bussen som går där går direkt in till stan. Eller är det byte och jävelskap?
Finns ett annat radissonhotell i solna som ligger mitt i solna centrum. Där utanför ser det ut att finnas tunnelbanestation. Jag misstänker att det är smidigare att ta sig in till stan från det hotellet. Eller?
Vill hellre bo på hotellet vid fjärilshuset då de hade större rum och inomhuspool. :o Men jag måste väl tänka på det praktiska också. Vad säger ni som har koll på kollektivtrafiken i storstan?
Hjälp en omständig!!

Radisson blu Royal park hotell ligger vackert vid vattnet. Jag är ganska säker på att bussen går till stan. Hotellet i Solna C ligger lite tråkigt. Eller det är nog fint där också. Är några våningar högt.
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 30.06.17 7:31

luden präst skrev:

Radisson blu Royal park hotell ligger vackert vid vattnet. Jag är ganska säker på att bussen går till stan. Hotellet i Solna C ligger lite tråkigt. Eller det är nog fint där också. Är några våningar högt.

Tack Det blir det vid vattnet eftersom sambon var oerhört snabb att boka.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 30.06.17 7:33

Använde Street view på hotellet vid vattnet och där stod en röd buss som det stod Odenplan på. :D

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Hekate 30.06.17 7:35

Hur är det med kollektivtrafiken i Stockholm i sommar? Läste någonstans att de skulle stänga ned för underhåll eller nått.

Aha. hittade länk: http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/rekordmanga-trafikbyggen-i-sommar-tunnelbana-och-pendel-stangs-av/repqer!fe2FH1EW7MuvE7FqMxKwhw/
scrolla nedåt för info
Hekate
Hekate

Antal inlägg : 710
Join date : 15-07-29

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av pangpang 30.06.17 9:11

ulliso skrev:5 arbetsdagar till semester. :Y:

0,5 arbetsdag till semester Däckad Dusch
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 5 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 40 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet