Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vad såg du senast?

+19
Nandez
Majskorv
m52
hakke
Messalina
Gaston
Melicia
sacho
Originalet
ladywolf
la kex
Crocky
Pingvin
pangpang
Jessis
gud
luden präst
Odalbonden
löken
23 posters

Sida 10 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

Vad såg du senast? - Sida 10 Empty Sv: Vad såg du senast?

Inlägg av pangpang 20.09.20 15:13

Kryssningsdokumentären ”Bitter Love”. Finns på strömningssajten Drakenfilm. 3/5

Blir både sugen och inte på en flodkryssning i Ryssland.
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Vad såg du senast? - Sida 10 Empty Sv: Vad såg du senast?

Inlägg av Pingvin 21.09.20 11:39

sienna skrev:Ja, det blev ett årsabonnemang på Disney+ igår kväll, så idag har jag sett Black Panther för första gången och jäklar vad bra den var och jäklar vad trist det är att Chadwick Boseman dog så att det inte kan bli en uppföljare. Ledsen Eller jo, det kan det väl bli. Men inte med honom. Sad

Wakanda forevah!

Sad
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Vad såg du senast? - Sida 10 Empty Sv: Vad såg du senast?

Inlägg av Pingvin 06.11.20 13:40

Har precis plöjt de tre säsongerna av Yellowstone, serie om en ranch i Montana och dess ägare (spelad av Kevin Costner) som ständigt måste försvara sig från folk som vill köpa hans land och ta över ranchen. Det är i princip en såpopera, men en välgjord sådan. Snackar Vad kan jag säga, jag blev hooked nästan direkt. Snackar
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Vad såg du senast? - Sida 10 Empty Sv: Vad såg du senast?

Inlägg av Messalina 06.11.20 17:32

Pingvin skrev:Har precis plöjt de tre säsongerna av Yellowstone, serie om en ranch i Montana och dess ägare (spelad av Kevin Costner) som ständigt måste försvara sig från folk som vill köpa hans land och ta över ranchen. Det är i princip en såpopera, men en välgjord sådan. Snackar Vad kan jag säga, jag blev hooked nästan direkt. Snackar
Ja, men har du sett Good Lord Bird på HBO med Ethan Hawke som en bibelciterande John Brown?
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Vad såg du senast? - Sida 10 Empty Sv: Vad såg du senast?

Inlägg av sienna 06.11.20 19:59

Pingvin skrev:Har precis plöjt de tre säsongerna av Yellowstone, serie om en ranch i Montana och dess ägare (spelad av Kevin Costner) som ständigt måste försvara sig från folk som vill köpa hans land och ta över ranchen. Det är i princip en såpopera, men en välgjord sådan. Snackar Vad kan jag säga, jag blev hooked nästan direkt. Snackar
JAG ÄLSKAR YELLOWSTONE!!!!!!!!
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Vad såg du senast? - Sida 10 Empty Sv: Vad såg du senast?

Inlägg av sienna 06.11.20 20:01

Eftersom Comhem och TV4 ligger i konflikt just nu så har jag frivisning av Viasat Film Premiere den här månaden. Tv

Jag såg The Favourite ikväll. Den var väl så där, inte helt imponerad. Intriger mellan två kusiner vid drottning Annes hov. Jag förväntade mig mer av en film med många välkända ansikten i rollistan, bl a Emma Stone och Rachel Weisz.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Vad såg du senast? - Sida 10 Empty Sv: Vad såg du senast?

Inlägg av Pingvin 06.11.20 23:02

Messalina skrev:
Ja, men har du sett Good Lord Bird på HBO med Ethan Hawke som en bibelciterande John Brown?

Det har jag inte. Studera Efter Yellowstone började jag på The Queen's Gambit, bara sett ett avsnitt ännu men den kanske kan bli något. Snackar Och så har jag visst laddat ner Björnstad. Vad?
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Vad såg du senast? - Sida 10 Empty Sv: Vad såg du senast?

Inlägg av Pingvin 06.11.20 23:05

sienna skrev:
JAG ÄLSKAR YELLOWSTONE!!!!!!!!
Hur långt har du kommit..? Nyfiken
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Vad såg du senast? - Sida 10 Empty Sv: Vad såg du senast?

Inlägg av sienna 07.11.20 14:04

Pingvin skrev:
Hur långt har du kommit..? Nyfiken
Jag såg säsong 1 och 2 redan förra året, sen började Paramount reprisera serien i våras och då såg jag den igen. Nu är det två avsnitt kvar av säsong 3, nästa avsnitt sänds den 15 november. Woot
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Vad såg du senast? - Sida 10 Empty Sv: Vad såg du senast?

Inlägg av Pingvin 20.11.20 13:42

Nu plöjer jag Narcos, ca: 25 år efter alla andra. Men det är en utmävkt serie, man förstår hajpen änna. De där knarklangarna är inte särskilt trevliga mot sina fiender. No

Har nyligen köttat mig igenom The Queens Gambit, men jag vet inte om jag kan rekommendera den. Anya Taylor-Joy är bra såklart, men ganska genomgående under seriens gång undrade jag varför jag skulle intressera mig för en fiktiv schackpersonlighet. Jag som ändå äger ett sporadiskt schackintresse hade hoppats att serien mer skulle nörda ner sig i vissa partier, och kanske med någon snofsig grafik förklara de taktiska och strategiska detaljerna på ett pedagogiskt sätt, men sådant förekommer i princip inte alls. I stället är det mycket kameratid på två spelare som visserligen gör drag på ett schackbräde, men i de fall partierna överhuvudtaget kommenteras så är det på nivån "vit står bättre här", eller "nu hotar vit svarts springare" .. tack så mycket liksom. Rolleyes

Har även sett Björnstad. Ett före detta hockeyproffs flyttar tillbaka till hemstaden med sin familj för att bli tränare i det lokala hockeylaget och lyfta det till framgång. Efter en undomsfest blir lagets stora stjärna anklagad för våldtäkt av tränarens dotter, och det får samhället och hockeylaget att vända sig mot familjen. Svenska filmer och serier är ju av naturen lite cringe, men den här var ändå rätt okej. Jag har en möjlig invändning, men det går inte att ta upp den utan att spoila så jag låter bli. Snackar
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Vad såg du senast? - Sida 10 Empty Sv: Vad såg du senast?

Inlägg av sienna 21.11.20 20:00

Alita - battle angel som jag inte riktigt kan bestämma mig för om jag gillade eller inte. Jag störde mig på att Alita var så uppenbart datoranimerad, och att hon hade tefatsstora ögon och en yttepytteliten kattarsle-mun. Samtidigt var det många stora skådespelare med i filmen och jag ville ändå se klart den, trots att jag pausade och gick ifrån filmen väldigt många gånger. Det tog nog närmare 4 timmar för mig att se klart den.

Crimson Peak - en otroligt snygg Guillermo del Toro-film som utspelas i fantastiska miljöer, och så var Tom Hiddleston med också. Lovesmil Jag gillade handlingen också. :yes:
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Vad såg du senast? - Sida 10 Empty Sv: Vad såg du senast?

Inlägg av dunet 22.11.20 18:02

Pingvin skrev:
'

Har även sett Björnstad. Ett före detta hockeyproffs flyttar tillbaka till hemstaden med sin familj för att bli tränare i det lokala hockeylaget och lyfta det till framgång. Efter en undomsfest blir lagets stora stjärna anklagad för våldtäkt av tränarens dotter, och det får samhället och hockeylaget att vända sig mot familjen. Svenska filmer och serier är ju av naturen lite cringe, men den här var ändå rätt okej. Jag har en möjlig invändning, men det går inte att ta upp den utan att spoila så jag låter bli. Snackar

Nej, berätta Nyfiken
dunet
dunet

Antal inlägg : 213
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Vad såg du senast? - Sida 10 Empty Sv: Vad såg du senast?

Inlägg av Pingvin 22.11.20 19:56

dunet skrev:

Nej, berätta Nyfiken

okej

Spoiler:
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Vad såg du senast? - Sida 10 Empty Sv: Vad såg du senast?

Inlägg av Pingvin 13.12.20 18:53

Tenet

Christopher Nolans senaste ni vet.. öhm.. höm.. Snurrig Vad, öh.. Studera Hur... jamen..? Brydd

head hurt now
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Vad såg du senast? - Sida 10 Empty Sv: Vad såg du senast?

Inlägg av pangpang 14.12.20 4:04

Thalasso,
en dramakomedi (?) om/med de vidriga Michel Houellebecq och Gerard Depardieu.

Vet inte vad jag ska säga. Är inte ledsen att jag såg den. Men tyvärr var den helt obegriplig.
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Vad såg du senast? - Sida 10 Empty Sv: Vad såg du senast?

Inlägg av dunet 19.12.20 15:19

Pingvin skrev:

okej

Spoiler:
Tack
dunet
dunet

Antal inlägg : 213
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Vad såg du senast? - Sida 10 Empty Sv: Vad såg du senast?

Inlägg av sienna 02.01.21 20:24

Efter Kanal 5s oerhörda svek att inte förnya rättigheterna till Supernatural mitt i säsong 11 så har jag skaffat Viaplay för att kunna se klart serien. Och när jag ändå har Viaplay på erbjudande (3 månader kostnadsfritt) så tänkte jag att jag lika gärna kan se serien från början, så jag är snart klar med säsong 2. Jag har haft Viaplay i 6 dagar hittills.
Det är ju ändå en väldigt bra serie och Dean är ju fantastisk på alla sätt och vis! Lovesmil
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Vad såg du senast? - Sida 10 Empty Sv: Vad såg du senast?

Inlägg av sienna 31.01.21 13:20

Huh, jag var helt säker på att Kanal 5 svek mitt i säsong 11 av Supernatural, men nu är jag där (avsnitt 15) och kan konstatera att jag har sett hela säsong 11. Det måste vara i säsong 12 sveket kom, då. Hmm

Jag är i alla fall glad att jag ser om serien, för det var väldigt många avsnitt i säsong 3 som jag inte kom ihåg alls och sen är det några få avsnitt i senare säsonger som har varit helt obekanta. Annars känns väldigt mycket igen. Även statistskådisarna känns igen, de återvinner helt klart statister i olika roller i olika säsonger. :D
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Vad såg du senast? - Sida 10 Empty Sv: Vad såg du senast?

Inlägg av sienna 11.02.21 9:06

Jag blev klar med Supernatural igår. Sista säsongen var inte en av de bästa, men de knöt ihop allt på ett väldigt bra sätt under hela säsongen och det var ändå ett bra avslut på serien utan att jäkta igenom allt (*host* Game of Thrones *host*). Serien har varit lite ojämn, vissa säsonger har varit mindre bra än andra, och den genomgående humorn som fanns i de tidiga säsongerna försvann lite grann och återuppstod bara i enstaka avsnitt i senare säsonger, vilket jag tycker är lite trist.

Näst sista avsnittet i sista säsongen hade också varit ett bra avslut på serien, så jag var lite negativt inställd till sista avsnittet. Men nog fan lyckades de med det också, och jag fick något i ögat under slutet av avsnittet. Gråter Adjö Dean och Sam och tack för allt, jag kommer att sakna er.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Vad såg du senast? - Sida 10 Empty Sv: Vad såg du senast?

Inlägg av sienna 20.03.21 10:14

Zack Snyder's Justice League. Jag har svårt att säga vad som var nytt eftersom det var ett gäng år sen jag såg filmen, och jag kommer inte ihåg vad som var med då och vad som inte var med, men den här versionen fokuserade väldigt mycket mer på relationer mellan karaktärerna (med många scener som jag tror var nya) och var också ihopklippt i en annan ordning. Det jag minns som slutet på filmen kom nu ca 3 timmar in i den. Det var en bra version, men det var lite segt med en 4-timmarsfilm. Trött
Den som gick upp på bio var en renodlad actionfilm, den här versionen är lite mörkare och mänskligare. Den är i alla fall värd att se, om man gillar DC-karaktärerna. Jag tror att Jason Momoa var med lite mer än tidigare också. Lovesmil Betuttad
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Vad såg du senast? - Sida 10 Empty Sv: Vad såg du senast?

Inlägg av Thobbs 20.03.21 10:52

Såg första säsongen av "Breaking bad". Levde kanske inte riktigt upp till hypen. Visst, den var bra, men inte fantastiskt.

Och så såg jag nyligen färdigt på "Alias". Gillade även den femte säsongen, även om det kanske var någon plot twist för mycket.
Thobbs
Thobbs

Antal inlägg : 127
Join date : 15-07-29
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Vad såg du senast? - Sida 10 Empty Sv: Vad såg du senast?

Inlägg av sienna 04.04.21 8:37

Rampage - big meets bigger Vilken guldklimp jag spelade in från TV! Det här är Sharknado med en budget och A-listskådisar! The Rock, Malin Åkerman, Joe Manganiello, Jeffrey Dean Morgan (som Negan) och muterade djur, bland annat en giganormous alligator med noshörningshorn och spiksvans! Jag ger den 4 King Kong-ambitioner av 5 möjliga.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Vad såg du senast? - Sida 10 Empty Sv: Vad såg du senast?

Inlägg av Pingvin 05.04.21 10:34

sienna skrev:Rampage - big meets bigger Vilken guldklimp jag spelade in från TV! Det här är Sharknado med en budget och A-listskådisar! The Rock, Malin Åkerman, Joe Manganiello, Jeffrey Dean Morgan (som Negan) och muterade djur, bland annat en giganormous alligator med noshörningshorn och spiksvans! Jag ger den 4 King Kong-ambitioner av 5 möjliga.

Hm, men ingen Jason Momoa alltså..? Illa, illa..
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Vad såg du senast? - Sida 10 Empty Sv: Vad såg du senast?

Inlägg av sienna 05.04.21 12:00

Pingvin skrev:

Hm, men ingen Jason Momoa alltså..? Illa, illa..
Två av tre är ändå inte dåligt. Crazy Jeffrey Dean Morgan gör ju inte heller ont att titta på.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Vad såg du senast? - Sida 10 Empty Sv: Vad såg du senast?

Inlägg av sienna 09.07.21 11:38

Jag gick från ett beroende, Siren (Disney+) till ett annat, Harlots (Syndarnas hus, SVT Play). Tre fantastiska säsonger för båda serierna. Och jag får väl erkänna att Siren var mer okej förströelse, medan jag älskar Harlots! Skökor i London på 1700-talet, vad kan gå fel? Särskilt när en av bordellmammorna är Alpha från The Walking Dead. Woot
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Vad såg du senast? - Sida 10 Empty Sv: Vad såg du senast?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 10 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet