Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chattråden

+16
Thobbs
hosni
Korsfäst
sienna
löken
pangpang
Messalina
ulliso
Elvis
luden präst
Hekate
Crocky
Ladybird
Aristo
dunet
Pingvin
20 posters

Sida 20 av 40 Föregående  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Nästa

Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 17.11.17 13:50

"Han menade det inte."
"Han är snäll egentligen."
"Han gör det för att han älskar mig."
"Det var en olyckshändelse."
"Det hade inte hänt om bara jag gjort si eller så."

Faktiskt. :ja(
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Crocky 17.11.17 14:38

Nya Firefox är verkligen assnabb.
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 17.11.17 14:54

Rikard Wolff död! Det kan jag nästan inte ta in.
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Ladybird 17.11.17 14:58

Teka skrev:"Han menade det inte."
"Han är snäll egentligen."
"Han gör det för att han älskar mig."
"Det var en olyckshändelse."
"Det hade inte hänt om bara jag gjort si eller så."

Faktiskt. :ja(
Han ser så förrädiskt snäll och godmodig ut, Tekas lille skrutt.
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 17.11.17 15:30

Ladybird skrev:Rikard Wolff död! Det kan jag nästan inte ta in.

Nej eller hur! Rösten liksom!
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 17.11.17 16:41

Teka, du kanske måste börja amma med simglasögon på dig. :ja(
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 17.11.17 19:35

Oj, här har det hänt saker. Snart radioaktiv katt och bebis som nästan har klöst ut ett öga.
Skönt iaf att katten kan behandlas och ögat sitter kvar.
Hur gammal är bebis nu? Går det bra med moderskapet, Teka? Nyfiken

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 17.11.17 19:39

Min mosters man har dött och begravning är om några veckor. Jag kommer vara föräldraledig vid den tiden och det pågår fram till vårkanten. För att slippa fixa barnvakt (om öht det alternativet är möjligt. Har inte kollat upp det än) funderar jag på att skippa delen i kyrkan och istället komma efteråt på fika för att umgås med de sörjande. Tycket ni det är fel?

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 17.11.17 19:40

F kan inte delta alls eftersom han pluggar just den veckan och har innevecka med klassen.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 17.11.17 19:43

Alltså jag tar med mig dottern efteråt. Under själva begravningen kommer det bli så mycket tårar åt alla håll och jag tycker det är onödigt att utsätta en 1-åring för det.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 17.11.17 19:47

Är du nära din moster? Jag tycker att det är ett väldigt klokt beslut att inte ta med dottern på begravningen i kyrkan, Ribbing skulle ha varit stolt över det beslutet! Dottern kommer bli uttråkad, kanske börja skrika och då sabbar hon hela ceremonin för övriga gäster.
Eftersom F inte kan komma med och du inte har barnvakt (för jag gissar att dina föräldrar och syskon ska dit också) så är det ett väldigt klokt beslut att du står över kyrkstunden och sen dyker upp på fikat.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 17.11.17 19:56

sienna skrev:Är du nära din moster? Jag tycker att det är ett väldigt klokt beslut att inte ta med dottern på begravningen i kyrkan, Ribbing skulle ha varit stolt över det beslutet! Dottern kommer bli uttråkad, kanske börja skrika och då sabbar hon hela ceremonin för övriga gäster.
Eftersom F inte kan komma med och du inte har barnvakt (för jag gissar att dina föräldrar och syskon ska dit också) så är det ett väldigt klokt beslut att du står över kyrkstunden och sen dyker upp på fikat.
Jag träffar min moster väldigt sällan nu för tiden. På 10 år har jag träffat henne ett fåtal gånger och han som dött träffade jag senast för 7 år sedan. Det vore ju annat om det vore någon väldigt nära som gått bort.
Jag kläckte idén för mamma nu ikväll och hon ville bara slå ifrån sig det jag sa. Hon vet inte vad som är rätt eller fel eller vad min moster vill. Min mamma tycker väl det känns fel att jag inte är med i kyrkan. Med vad spelar det för roll för de närmast sörjande egentligen tycker jag.
Ingen i min familj kan vara barnvakt av den anledning du skrev. Måste isf höra med f familj.
Men kan ingen vara barnvakt måste dottern vara med mig och då kan jag bara delta på fikat. Att ta med henne i kyrkan är inget alternativ.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 17.11.17 20:51

Aristo skrev:
Jag träffar min moster väldigt sällan nu för tiden. På 10 år har jag träffat henne ett fåtal gånger och han som dött träffade jag senast för 7 år sedan. Det vore ju annat om det vore någon väldigt nära som gått bort.
Jag kläckte idén för mamma nu ikväll och hon ville bara slå ifrån sig det jag sa. Hon vet inte vad som är rätt eller fel eller vad min moster vill. Min mamma tycker väl det känns fel att jag inte är med i kyrkan. Med vad spelar det för roll för de närmast sörjande egentligen tycker jag.
Ingen i min familj kan vara barnvakt av den anledning du skrev. Måste isf höra med f familj.
Men kan ingen vara barnvakt måste dottern vara med mig och då kan jag bara delta på fikat. Att ta med henne i kyrkan är inget alternativ.
Om du inte är så nära din moster och hennes man så tycker jag personligen att det finns ännu mindre skäl att utsätta dig själv, dottern och övriga gäster för den stressen som kommer av att behöva underhålla en uttråkad 1-åring under en sorgsen ceremoni och den distraktionen och irritationsmomentet som dottern kan bli under det som är en av de sorgligaste dagarna för de som är närmast sörjande. Du visar minst lika mycket respekt för mannen om du dyker upp efteråt.


Senast ändrad av sienna den 17.11.17 20:53, ändrad totalt 1 gång
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av sienna 17.11.17 20:52

Kyrkan är ju dessutom alltid öppen för vem som helst, så "alla" kan dyka upp där. Det är bara den närmaste kretsen som är bjuden till fikat efteråt.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 17.11.17 20:57

Aristo skrev:Min mosters man har dött och begravning är om några veckor. Jag kommer vara föräldraledig vid den tiden och det pågår fram till vårkanten. För att slippa fixa barnvakt (om öht det alternativet är möjligt. Har inte kollat upp det än) funderar jag på att skippa delen i kyrkan och istället komma efteråt på fika för att umgås med de sörjande. Tycket ni det är fel?
Nej, jag tycker att du tänker helt rätt.
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av ulliso 17.11.17 20:59

ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 17.11.17 23:50

Aristo skrev:
Jag träffar min moster väldigt sällan nu för tiden. På 10 år har jag träffat henne ett fåtal gånger och han som dött träffade jag senast för 7 år sedan. Det vore ju annat om det vore någon väldigt nära som gått bort.
Jag kläckte idén för mamma nu ikväll och hon ville bara slå ifrån sig det jag sa. Hon vet inte vad som är rätt eller fel eller vad min moster vill. Min mamma tycker väl det känns fel att jag inte är med i kyrkan. Med vad spelar det för roll för de närmast sörjande egentligen tycker jag.
Ingen i min familj kan vara barnvakt av den anledning du skrev. Måste isf höra med f familj.
Men kan ingen vara barnvakt måste dottern vara med mig och då kan jag bara delta på fikat. Att ta med henne i kyrkan är inget alternativ.
Jag tycker du gör rätt, det är du som känner dottern och vet om hon skulle kunna vara still och om hon är känslig för ledsna människor. Men någon i F's familj kanske kan ha henne under tiden.

Brorsbarnen var med på mammas begravning, men det är ju annorlunda med så nära släkt och det var skönt att det inte var massa andra småbarn där. De var 0,5 och 3,5 år.

Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 17.11.17 23:59

Ladybird skrev:
Han ser så förrädiskt snäll och godmodig ut, Tekas lille skrutt.
Det är alltid de man minst anar. :ja(
Han siktar inte på ögonen, han bara viftar lite planlöst eller lyfter händerna mot mitt ansikte där jag ju råkar ha mina ögon. Han gillar att peta på ansiktet, fippla med håret, osv. Pappan har inte rakat sig på evigheter, så hos honom siktar bäbishänderna in sig på nedre halvan av ansiktet istället.

Du kanske kan virka ett par handbojor till den lille rackaren? Amningshandbojor.
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 18.11.17 0:17

Aristo skrev:Oj, här har det hänt saker. Snart radioaktiv katt och bebis som nästan har klöst ut ett öga.
Skönt iaf att katten kan behandlas och ögat sitter kvar.
Hur gammal är bebis nu? Går det bra med moderskapet, Teka? Nyfiken
6 månader och helt levandes så det får väl sägas gå bra. Hur går det själv? Nyfiken Pics plz Nyfiken
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 18.11.17 4:36

Tack för era åsikter! Nu har jag lite kött på benen när jag ska prata med mamsen om det igen.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 18.11.17 4:50

Teka skrev:
6 månader och helt levandes så det får väl sägas gå bra. Hur går det själv? Nyfiken Pics plz Nyfiken
Jodå, det går bra. Just den här natten har väl inte varit direkt lysande. Sover oroligt och vaknar rekordtidigt. Fullständigt oacceptabelt. Men annars sköter sig ungen bra. Har jobbat några månader och träffar knappt ungen under veckorna. Det är lite jobbigt.
6 månader. Lovesmil Så mysigt med bebis. Skönt att det går bra för er.

En unge klättrar på mig. Svårt att skriva.

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Messalina 18.11.17 8:34

Esteban börjar på förskolan i januari. Och Odd vaknde på fel sida "Pappaaaaaa skaaaaaa tändaaa på tovaletten så jag kan kissaaaaaaaaaaaa".

Ron var i tvättstugan. Och jag krusar inte. Ungen fick hålla sig.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Aristo 18.11.17 9:00

Messalina skrev:Esteban börjar på förskolan i januari. Och Odd vaknde på fel sida "Pappaaaaaa skaaaaaa tändaaa på tovaletten så jag kan kissaaaaaaaaaaaa".

Ron var i tvättstugan. Och jag krusar inte. Ungen fick hålla sig.
Det är bra. Applåder Det kommer bli så intressant att se hur man fixar trotsåldern. Jag tror jag kommer fixa det bra.
Hur känns det att han ska börja på förskola?

Aristo

Antal inlägg : 1044
Join date : 15-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av luden präst 18.11.17 10:56

*bjuder alla på varsin pomerans* Smile
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496
Join date : 11-07-10
Ort : Bromma

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Teka 18.11.17 11:32

Messalina skrev:Esteban börjar på förskolan i januari. Och Odd vaknde på fel sida "Pappaaaaaa skaaaaaa tändaaa på tovaletten så jag kan kissaaaaaaaaaaaa".

Ron var i tvättstugan. Och jag krusar inte. Ungen fick hålla sig.
Haha! Popcorn
Har ni extra höga knappar, eller kunde man tänka sig att han själv kunde tända lampan?
Teka
Teka

Antal inlägg : 276
Join date : 11-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Chattråden - Sida 20 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 20 av 40 Föregående  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet