Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Idag irriterar jag mig på ...

+43
Thobbs
Nandez
Majskorv
korp
Gummitarzan
Hekate
Pelvis
Dillchips
hakke
soliton1
Odalbonden
gaffla
anneli
Ron Obvious
Drstein79
Crocky
soliton2
Antiquus
m52
mcdandrew
hosni
Messalina
Melicia
ulliso
Lengens
Madicken
Originalet
WAR
Taxen
la kex
pangpang
Andy
Rampage76
Aspe
löken
sienna
Pingvin
Jullan
Ladybird
gud
luden präst
Tatta
Lila
47 posters

Sida 20 av 27 Föregående  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 23 ... 27  Nästa

Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 20 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av sienna 24.10.20 12:40

Covid-19 har härjat ordentligt i Sverige sen mars och smittspridningen ökar överallt i landet, men FOLK har fortfarande inte lärt sig att hålla för munnen när de hostar i affärer! Galen Slå Oftast är det män (#inteallamän) som går och hostar, nyser och är allmänt äckliga och partikelspridande utan att hålla för näsa eller mun när de gör det, men idag var det en kvinna i 50-årsåldern som precis när hon hade passerat grindarna in på Willys drog av en rejäl hostattack, utan att hålla för munnen. Galen Slå Finger

ÄR NI HELT DUMMA I HUVUDET? (Det är en retorisk fråga, jag vet redan svaret)
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 20 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Korsfäst 25.10.20 21:04

sienna skrev:Covid-19 har härjat ordentligt i Sverige sen mars och smittspridningen ökar överallt i landet, men FOLK har fortfarande inte lärt sig att hålla för munnen när de hostar i affärer! Galen Slå Oftast är det män (#inteallamän) som går och hostar, nyser och är allmänt äckliga och partikelspridande utan att hålla för näsa eller mun när de gör det, men idag var det en kvinna i 50-årsåldern som precis när hon hade passerat grindarna in på Willys drog av en rejäl hostattack, utan att hålla för munnen. Galen Slå Finger

ÄR NI HELT DUMMA I HUVUDET? (Det är en retorisk fråga, jag vet redan svaret)

Tysklands specialitet, 8 av 10 kvinnor tvättar inte händerna efter att de varit på toa. Även nu. Äckligt
Alltså jag ser det hela tiden, sen går de och tar i mat och innan coving hade de inga problem att skaka hand med folk. Så jävla äckligt!
Korsfäst
Korsfäst

Antal inlägg : 661
Join date : 15-07-28
Ort : Berlin, Prenzlauer Berg (öst)

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 20 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av sienna 26.10.20 7:19

Korsfäst skrev:

Tysklands specialitet, 8 av 10 kvinnor tvättar inte händerna efter att de varit på toa. Även nu. Äckligt
Alltså jag ser det hela tiden, sen går de och tar i mat och innan coving hade de inga problem att skaka hand med folk. Så jävla äckligt!
Kräks Varför gör de inte det? Gråter Finns det inga basala hygienkunskaper i Tyskland? Gråter
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 20 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Pingvin 28.10.20 18:44

i morse väcktes jag ca: fem timmar för tidigt av en snubbe med lövblåsare

så han är död nu :yes:
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 20 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Messalina 05.11.20 13:37

Covid19. Så. Jävla. Onödig. Sjukdom.
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 20 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av pangpang 20.11.20 4:57

Korsfäst skrev:

Tysklands specialitet, 8 av 10 kvinnor tvättar inte händerna efter att de varit på toa. Även nu. Äckligt
Alltså jag ser det hela tiden, sen går de och tar i mat och innan coving hade de inga problem att skaka hand med folk. Så jävla äckligt!

8 av 10 kvinnor och 9 av 10 män...? Nyfiken
(Tycker alltså oftast att det är män som får stå med skammen i de där undersökningarna om hur många som inte tvättar händer)
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 20 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av ulliso 20.11.20 17:08

Torra händer. Sur
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 20 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av sienna 21.11.20 19:56

ulliso skrev:Torra händer. Sur
Jo tack, nu har det varit igång i nästan två månader. Torra, spruckna händer. Kommer att vara så till i maj, ungefär. Det blir väl ännu värre nu i vinter också eftersom jag tvättar händerna lite mer än vanligt, och använder handsprit när jag är ute. :ja(
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 20 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Korsfäst 22.11.20 13:55

pangpang skrev:

8 av 10 kvinnor och 9 av 10 män...? Nyfiken
(Tycker alltså oftast att det är män som får stå med skammen i de där undersökningarna om hur många som inte tvättar händer)

Hälften av alla män. Kvinnor är äckligare är här. :yes:

Korsfäst
Korsfäst

Antal inlägg : 661
Join date : 15-07-28
Ort : Berlin, Prenzlauer Berg (öst)

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 20 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Elvis 13.12.20 10:12

Folk som är tysta när beslut ska fattas, de blir tillfrågade men säger inget. Sen när beslutet väl har tagits så gnäller de och skyller på de som bestämde hur det skulle bli. Fega jäklar utan ryggrad. Tvi vale!
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 20 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Messalina 13.12.20 11:05

Elvis skrev:Folk som är tysta när beslut ska fattas, de blir tillfrågade men säger inget. Sen när beslutet väl har tagits så gnäller de och skyller på de som bestämde hur det skulle bli. Fega jäklar utan ryggrad. Tvi vale!
Värsta sortens människor!!!!
Messalina
Messalina

Antal inlägg : 1884
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 20 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Pingvin 13.12.20 23:24

Det är lite irriterande att jag får YT-förslag på Paolo Robertos (nya!) matlagningsvideor, bara för att jag är ganska förtjust i matlagningsvideor rent allmänt. Jag menar, borde inte Paolo haft vett nog att krypa ut i skogen för att dö efter hans skandal..? Brydd Okej, det är kanske för hårt, men han borde väl åtminstone hålla sig borta från YT..? Varför var inte det en del av hans straff?
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 20 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Elvis 14.12.20 22:28

Pingvin skrev:Det är lite irriterande att jag får YT-förslag på Paolo Robertos (nya!) matlagningsvideor, bara för att jag är ganska förtjust i matlagningsvideor rent allmänt. Jag menar, borde inte Paolo haft vett nog att krypa ut i skogen för att dö efter hans skandal..? Brydd Okej, det är kanske för hårt, men han borde väl åtminstone hålla sig borta från YT..? Varför var inte det en del av hans straff?

Nej det var det inte. Det var skäligt.
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 20 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Pingvin 15.12.20 13:36

Elvis skrev:

Nej det var det inte. Det var skäligt.

Fnissa

Idag irriterar jag mig på folk i trapphuset som inte svarar hej, utan bara står och glor på en. Jag menar, så fort jag är tre meter från min port så känner jag inte igen någon av mina grannar (*) och skulle aldrig säga hej spontant, men står man *I* det fucking trapphuset så är man en granne eller så besöker man en granne, och då ska man väl för djävulen säga hej!!!!!!!!!!!1 Sur

puh, lugn och fin nu Däckad



(*) okej det finns ett undantag, en gammal farbror som brukar sitta på en bänk precis vid porten och röka 24/7, honom känner jag igen
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 20 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av sienna 15.12.20 15:52

Pingvin skrev:

Fnissa

Idag irriterar jag mig på folk i trapphuset som inte svarar hej, utan bara står och glor på en. Jag menar, så fort jag är tre meter från min port så känner jag inte igen någon av mina grannar (*) och skulle aldrig säga hej spontant, men står man *I* det fucking trapphuset så är man en granne eller så besöker man en granne, och då ska man väl för djävulen säga hej!!!!!!!!!!!1 Sur

puh, lugn och fin nu Däckad



(*) okej det finns ett undantag, en gammal farbror som brukar sitta på en bänk precis vid porten och röka 24/7, honom känner jag igen
Mina grannar vägg i vägg med mig har bott där i 2-3 år nu. De hälsar aldrig av sig själva, utan när de hälsar är det för att jag hälsar först. Våra bilar står bredvid varandra i carporten så det händer att vi springer in i varandra där också. De hälsar aldrig. Jag orkar inte alltid vara den som hälsar heller, så jag har slutat hälsa på dem också.
Jag är ingen grannmänniska som vill umgås, men som vi bor (mer radhus än lägenhet) kan man väl i alla fall hälsa på dem man ser i området. Jag hälsar på mina andra grannar närmast mig och tänker att det är bra att vi åtminstone har den relationen, för då kanske de har lite koll på min lägenhet också. Samtidigt som jag håller lite koll på deras lägenheter. Grannfamiljen som inte hälsar - not so much koll på deras hem. Vetej

Dessutom hälsar nästan alla på alla här i byn när man är ute och går och jag vet att de båda är infödingar och inte inflyttade. Vetej
Fast jag har märkt att överlag så har folk runt 30 och yngre som flyttar in här i området jävligt svårt för att möta folk överhuvudtaget. Det är som att de inte vet hur man gör.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 20 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av ulliso 15.12.20 16:53

Det är självklart att man hälsar på sina grannar. :yes: Vi hade en ickehälsare i Rby, men jag hälsade ändå. Han brukade bara grymta tillbaks. Snurrig

När vi är ute och geocachar i skogen så hälsar vi även där på folk som vi möter. :yes:
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100
Join date : 11-07-08

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 20 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Elvis 16.12.20 0:40

sienna skrev:
Mina grannar vägg i vägg med mig har bott där i 2-3 år nu. De hälsar aldrig av sig själva, utan när de hälsar är det för att jag hälsar först. Våra bilar står bredvid varandra i carporten så det händer att vi springer in i varandra där också. De hälsar aldrig. Jag orkar inte alltid vara den som hälsar heller, så jag har slutat hälsa på dem också.
Jag är ingen grannmänniska som vill umgås, men som vi bor (mer radhus än lägenhet) kan man väl i alla fall hälsa på dem man ser i området. Jag hälsar på mina andra grannar närmast mig och tänker att det är bra att vi åtminstone har den relationen, för då kanske de har lite koll på min lägenhet också. Samtidigt som jag håller lite koll på deras lägenheter. Grannfamiljen som inte hälsar - not so much koll på deras hem. Vetej

Dessutom hälsar nästan alla på alla här i byn när man är ute och går och jag vet att de båda är infödingar och inte inflyttade. Vetej
Fast jag har märkt att överlag så har folk runt 30 och yngre som flyttar in här i området jävligt svårt för att möta folk överhuvudtaget. Det är som att de inte vet hur man gör.

Men du är inte en inföding. Det är kanske därför de inte hälsar. Du är en total främling!

Folk som inte hälsar på mig hälsar jag på extra mycket. Ignorerar du mig får du lida.

Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 20 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Elvis 16.12.20 0:41

Jag kan passa på att berätta att jag irriterar mig på att jag inte längre kommer ihåg vad man skriver för att få flinosar längre. Jag måste aktivt leta upp dem i en lista. Det orkar jag inte!
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 20 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Elvis 16.12.20 0:41

:dansa:

Edit:
:dans:

Fan! Edit igen:

Städa

Edit: HA! DÄR SATT DEN!
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640
Join date : 11-07-12
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 20 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av sienna 16.12.20 7:19

Elvis skrev:

Men du är inte en inföding. Det är kanske därför de inte hälsar. Du är en total främling!

Folk som inte hälsar på mig hälsar jag på extra mycket. Ignorerar du mig får du lida.

Jag tror att de är rasister. Killen har ett finskt namn, jag har hört honom prata finska med mina finska grannar. :ja(
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 20 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av pangpang 16.12.20 7:32

ulliso skrev:Det är självklart att man hälsar på sina grannar. :yes: Vi hade en ickehälsare i Rby, men jag hälsade ändå. Han brukade bara grymta tillbaks. Snurrig

När vi är ute och geocachar i skogen så hälsar vi även där på folk som vi möter. :yes:
Den som hälsar vinner alltid :Y:

Ute i skogen och till fjälls hälsar man :yes: Det märks att folk är skogs-ovana när de bara glor förbi en.
Jag går rätt ofta längs en åpromenad och där är det lite oklart med hälsningarna. Vissa hejar som om man kände varann, vissa nickar diskret och många hälsar inte alls.
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806
Join date : 11-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 20 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Crocky 16.12.20 20:45

Min spaning är att finlandssvenska grannar hälsar medan finskspråkiga ofta undviker att hälsa. Om det dessutom gäller inflyttade finskspråkiga från södra Finland så händer det ofta att dom tror sig se utomjordingar när man hälsar käckt och glatt.
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424
Join date : 11-07-08

https://substitut.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 20 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Ladybird 17.12.20 4:02

Vi mummelhälsar i vår trappuppgång. Tittar varann knappt i ögonen och yttrar ett halvkvävt hej som jag ibland tänker mig att bara hundar och fladdermöss kan höra.
Ladybird
Ladybird

Antal inlägg : 1980
Join date : 11-07-09
Age : 38

https://www.youtube.com/watch?v=jqrKUBw6VP4

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 20 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av sienna 19.12.20 16:24

Att jag har missat i princip hela säsong 6 av "The 100" som har gått på TV12 på helgnätter. Sur Jag kollar aldrig den kanalens tablå, och jag kollar definitivt inte på vad de sänder mitt i natten. Av en slump såg jag nånstans att de börjar sända säsong 7 nu i natt och det var när jag skulle programmera digitalboxen på serieinspelning som jag såg att de har sänt hela säsong 6. :dåligt:

Nej, jag har inte Netflix, där serien också finns.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854
Join date : 11-07-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 20 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Pingvin 22.12.20 18:43

Prinskorv är tydligen helt omöjligt att få tag på, den är slut överallt jag kollat.

aja, jag ville ändå inte ha Sad





Sad
Pingvin
Pingvin

Antal inlägg : 1570
Join date : 11-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Idag irriterar jag mig på ... - Sida 20 Empty Sv: Idag irriterar jag mig på ...

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 20 av 27 Föregående  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 23 ... 27  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet