Chattråden
+13
ulliso
luden präst
hakke
löken
sienna
Messalina
pangpang
Korsfäst
dunet
m52
Hekate
Pelvis
Ladybird
17 posters
Substitutet :: Forum :: Fikarummet
Sida 17 av 40
Sida 17 av 40 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40
Sv: Chattråden
Jag har sett 5 avsnitt av Gotham säsong2 i dag
hakke- Antal inlägg : 676
löken skrev:
Sviskon?
På hösten brukar jag baka kaka med färska sviskon.
Korsfäst- Antal inlägg : 661
Är den bra?hakke skrev:Jag har sett 5 avsnitt av Gotham säsong2 i dag
löken- Antal inlägg : 1353
På våren brukar jag baka kakor med gamla sviskon.
Aristo- Antal inlägg : 1044
Hakke går under smek-/ öknamnet "Sviskonet" på frisersalongen där han jobbar
Nejlöken skrev:
Sviskon?
Dock var alla mina syskon med.
pangpang- Antal inlägg : 806
mitt onda huvud fick glass framför The Unbreakable Kimmy Schmidt iställethakke skrev:
Då orkar du inga popcorn till Babel
Arbetsnamnet på din knodd är "Lille Sviskon"Aristo skrev:På våren brukar jag baka kakor med gamla sviskon.
Jaa hädanefter blir det så.pangpang skrev:
Arbetsnamnet på din knodd är "Lille Sviskon"
Aristo- Antal inlägg : 1044
Aristo skrev:Jag är i vecka 23 och är inte helt säker på om jag känt barnet än. Det har känts annorlunda i magen vid några tillfällen, svårt att beskriva känslan. Och så har det varit som små puffar, men det kanske är gaser eller nåt. Jag vet inte.
Tycker det är märkligt att man inte känner mer tydligt när man har en 30 cm lång människa i magen.
På ultraljudet sa de att moderkakan låg i framvägg och det är ju en anledning att det dämpar sparkarna. Men ändåååå! Kom igen nu!! Jag vill känna karatesparkar så jag vet att den lever.
en Alien?
Hekate- Antal inlägg : 710
Hekate skrev:
en Alien?
Det är en banan.
luden präst- Antal inlägg : 2496
Aristo skrev:Jag är i vecka 23 och är inte helt säker på om jag känt barnet än. Det har känts annorlunda i magen vid några tillfällen, svårt att beskriva känslan. Och så har det varit som små puffar, men det kanske är gaser eller nåt. Jag vet inte.
Tycker det är märkligt att man inte känner mer tydligt när man har en 30 cm lång människa i magen.
På ultraljudet sa de att moderkakan låg i framvägg och det är ju en anledning att det dämpar sparkarna. Men ändåååå! Kom igen nu!! Jag vill känna karatesparkar så jag vet att den lever.
Fy fan, det är den där luddiga tiden. Det minns jag när jag var gravid med Odd. Först får man ett plus på grav-testet = oluddigt, sen är det luddigt tills man gör ett kub-test och får ultraljudsbilden = oluddigt, och sen är det luddigt tills rutinultraljudet = oluddigt och sen är det jävligt luddigt igen innan man börjar fatta vad som är fosterrörelser i magen och vad som är gas.
Jag har för mig att det dröjde fram till typ v 21-22 innan jag fattade att det var Odd som sparkade i magen. Och jag har också hört att om moderkakan ligger fram så är det som en stötdämpare.
Med Odd kände jag sparkarna tydligast på kvällen när jag låg på rygg i soffan. Då var det liksom oluddigt.
Messalina- Antal inlägg : 1885
Säsong 1 var bättre än så länge men klart sevärd tycker jaglöken skrev:
Är den bra?
- Spoiler:
- Lite våldsam ibland kanske,knivar genom ögat och sprängning av människor
Spoilernhakke skrev:
Säsong 1 var bättre än så länge men klart sevärd tycker jag
- Spoiler:
Lite våldsam ibland kanske,knivar genom ögat och sprängning av människor
löken skrev:
Spoilern
Gotham är en hård stad att leva i
Är det rimligt att det är två månaders väntetid på att få tid för att fixa pass Det verkar ju helt bisarrt.
Är det du som är Batman?hakke skrev:
Gotham är en hård stad att leva i
Nej.pangpang skrev:Är det rimligt att det är två månaders väntetid på att få tid för att fixa pass Det verkar ju helt bisarrt.
löken skrev:
Nej.
Det är tydligen ännu längre tid i storstäderna så folk därifrån bokar upp tider i småstäder.
Nu har jag bokat tid i en stad fem mil från mig där det fanns tid en vecka tidigare
Jag vill ha ett pass för sommarens eventualiteter, och trodde ju den enda väntetiden man skulle behöva ta ställning till var den mellan att man beställde passet och att det fanns att hämta ut.
Det roliga är att polisen skyller på att folk inte "anpassat sig efter det nya systemet"
http://www.hd.se/nyheter/sverige/2016/04/18/manga-drabbas-av-kotiden-for-pass/
Alltså, de kan väl bara låta folk sitta några timmar i väntrummet, hellre det än att kanske inte komma iväg på sin resa eller behöva åka till Sturup och betala 1000 kronor för ett provisoriskt pass
Här har de fortfarande drop-in, men på en del ställen i landet verkar de ha gått över till bokade tiderpangpang skrev:
Det är tydligen ännu längre tid i storstäderna så folk därifrån bokar upp tider i småstäder.
Nu har jag bokat tid i en stad fem mil från mig där det fanns tid en vecka tidigare
Jag vill ha ett pass för sommarens eventualiteter, och trodde ju den enda väntetiden man skulle behöva ta ställning till var den mellan att man beställde passet och att det fanns att hämta ut.
Det roliga är att polisen skyller på att folk inte "anpassat sig efter det nya systemet"
http://www.hd.se/nyheter/sverige/2016/04/18/manga-drabbas-av-kotiden-for-pass/
Alltså, de kan väl bara låta folk sitta några timmar i väntrummet, hellre det än att kanske inte komma iväg på sin resa eller behöva åka till Sturup och betala 1000 kronor för ett provisoriskt pass
Du får flytta
I´m Batmanlöken skrev:
Är det du som är Batman?
pangpang skrev:Är det rimligt att det är två månaders väntetid på att få tid för att fixa pass Det verkar ju helt bisarrt.
Hade jag vetat det hade jag inte sålt mitt
Jag fick mitt pass dagen efter.
luden präst- Antal inlägg : 2496
Sida 17 av 40 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40
Substitutet :: Forum :: Fikarummet
Sida 17 av 40
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
|