Substitutet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chattråden

+13
ulliso
luden präst
hakke
löken
sienna
Messalina
pangpang
Korsfäst
dunet
m52
Hekate
Pelvis
Ladybird
17 posters

Sida 29 av 40 Föregående  1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40  Nästa

Gå ner

Chattråden - Sida 29 Empty Sv: Chattråden

Inlägg av Elvis 10.05.16 16:17

Jag skulle behöva bada i sköljmedel. Luktar värre än uteliggaren på tåget.
Elvis
Elvis

Antal inlägg : 640

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av löken 10.05.16 18:14

Elvis skrev:Jag skulle behöva bada i sköljmedel. Luktar värre än uteliggaren på tåget.
Tror du den här räcker till din baddusch? Nyfiken I så fall kan du hämta den hemma hos sienna :Y:

Chattråden - Sida 29 Product
löken
löken

Antal inlägg : 1353

Inlägg av löken 10.05.16 18:16

Messalina skrev:
Gör du det medvetet för att provocera Sienna?
Nej faktiskt inte :D Jag slutade med sköljmedel efter att ett jag hade klumpade sig och blev allmänt vidrigt Äckligt
löken
löken

Inlägg av löken 10.05.16 18:17

Hekate skrev:

Chock
Oh no you didn't
Oh yes :-R Ernst
löken
löken

Inlägg av Aristo 10.05.16 18:50

sienna skrev:
Och i Norrland*

*allt norr om Uppsala
Möjligtvis i nordligaste norrland vid finska gränsen. Icke där jag bor. :nejnej:

Aristo

Antal inlägg : 1044

Inlägg av Elvis 10.05.16 18:54

Nu är det sommar, nu är det sol, nu är det koskit i hagen.
Där på ögonen ligger Annika med öppen kjol och pillar Krister på magen.
Elvis
Elvis

Inlägg av Crocky 10.05.16 18:55

Här sitter jag och suger i mig pollen. Jag ser knappt tangentbordet.
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424

https://substitut.swedishforum.net

Inlägg av Elvis 10.05.16 18:59

Crocky skrev:Här sitter jag och suger i mig pollen. Jag ser knappt tangentbordet.
Vilken typ av pollen får du? Här erbjuds mest björk tror jag.
Elvis
Elvis

Inlägg av Crocky 10.05.16 19:24

Elvis skrev:
Crocky skrev:Här sitter jag och suger i mig pollen. Jag ser knappt tangentbordet.
Vilken typ av pollen får du? Här erbjuds mest björk tror jag.
Jag tror det är björk som är problemet. Borde göra ett allergitestas, eller åtminstone skaffa receptbelagd medicin.
Crocky
Crocky
Admin

Antal inlägg : 1424

https://substitut.swedishforum.net

Inlägg av Elvis 10.05.16 19:58

Crocky skrev:
Jag tror det är björk som är problemet. Borde göra ett allergitestas, eller åtminstone skaffa receptbelagd medicin.
Jag testades för några år sedan men var inte allergisk mot något av de vanliga typerna av pollen. Jag reagerar mest mot mängden pollen, oavsett sort. Men med tabletter och nässpray håller jag det mesta stången. För två år sedan fick jag uppleva björksäsongen två gånger (jäkla Umeå!) och det ledde till att det satte sig i lungorna. Så nu när det är mycket pollen och jah anstränger mig får jag ta astmasprej ibland. Men medicin är bra, se till att du får lite recept!
Elvis
Elvis

Inlägg av ulliso 10.05.16 20:01

Jag kollade mig 2009 och jag fick veta att jag reagerar mot gräs.
ulliso
ulliso

Antal inlägg : 1100

Inlägg av sienna 10.05.16 20:26

Elvis skrev:
Jag testades för några år sedan men var inte allergisk mot något av de vanliga typerna av pollen. Jag reagerar mest mot mängden pollen, oavsett sort. Men med tabletter och nässpray håller jag det mesta stången. För två år sedan fick jag uppleva björksäsongen två gånger (jäkla Umeå!) och det ledde till att det satte sig i lungorna. Så nu när det är mycket pollen och jah anstränger mig får jag ta astmasprej ibland. Men medicin är bra, se till att du får lite recept!
Hur skiljer det sig att det sätter sig i lungorna? Jag är förmodligen känslig mot någon slags pollen också, för jag är liksom täppt i näsan under våren, men jag har inte kollat hos läkaren.
sienna
sienna

Antal inlägg : 2854

Inlägg av löken 10.05.16 20:35

Även om man är pollenallergiker så ger det inte alltid utslag på allergitesten.
löken
löken

Inlägg av Elvis 10.05.16 20:42

sienna skrev:
Hur skiljer det sig att det sätter sig i lungorna? Jag är förmodligen känslig mot någon slags pollen också, för jag är liksom täppt i näsan under våren, men jag har inte kollat hos läkaren.
Jag blir hostig, har svårt att ta djupa andetag och blir extra trött. Jag behöver luftrörsvidgande för att kunna andas ordentligt. För två år sedan när jag fixk det var jag tvungen att ta astmasprej varje dag när det var som värst. Nu behöver jag bara om jag anstränger mig. Och det gör jag aldrig så än så länge ligger sprejen där oanvänd. :D
Elvis
Elvis

Inlägg av sienna 10.05.16 20:45

Elvis skrev:
Jag blir hostig, har svårt att ta djupa andetag och blir extra trött. Jag behöver luftrörsvidgande för att kunna andas ordentligt. För två år sedan när jag fixk det var jag tvungen att ta astmasprej varje dag när det var som värst. Nu behöver jag bara om jag anstränger mig. Och det gör jag aldrig så än så länge ligger  sprejen där oanvänd. :D
Usch, det låter jobbigt. Vad? Det är väl en sak om man blir lite småsnorig eller täppt, men att inte kunna andas ordentligt. :|
sienna
sienna

Inlägg av sienna 10.05.16 20:46

Det känns som fredag.
sienna
sienna

Inlägg av sienna 10.05.16 20:47

Vilket är rätt jobbigt, med tanke på att det är tisdag och det är femdagars arbetsvecka. Ett fruktansvärt svek.
sienna
sienna

Inlägg av Elvis 10.05.16 20:47

sienna skrev:
Usch, det låter jobbigt. Vad? Det är väl en sak om man blir lite småsnorig eller täppt, men att inte kunna andas ordentligt. :|
Fast så farligt är det inte. Jag behöver kanske ta det några gånger per säsong, tänk på de som alltid har astma, fy fasiken vad jobbigt!
Elvis
Elvis

Inlägg av löken 10.05.16 20:51

Jag tar astmamedicin varje dag. Men man vänjer sig.
löken
löken

Inlägg av sienna 10.05.16 20:52

Elvis skrev:
Fast så farligt är det inte. Jag behöver kanske ta det några gånger per säsong, tänk på de som alltid har astma, fy fasiken vad jobbigt!
Ja, det kan inte vara roligt.
sienna
sienna

Inlägg av pangpang 11.05.16 3:52

Jag fattar inte att det blir en riksnyhet varenda gång SL höjer priserna i Stockholms lokaltrafik. Det nya priset för ett månadskort inom hela Stockholms län är ungefär det samma som mitt månadskort som tar mig mellan två orter, en sträcka på knappt tre mil. Och då ingår inte ens hela kommunerna.
Ett kort i Skåne som skulle motsvara SL-kortet, alltså ett kort för hela Skåne län, kostar ca 1200 kr. Och priserna höjs varje år, mitt kort höjdes väl med 40 kr nu senast och kanske 50 kr året innan det.
Varje gång SL höjer priserna kablas det ut som om SL är det enda lokaltrafikföretag i landet som någonsin höjer priserna Trött Besvärad

Ja, det var den lilla ranten. Jag tar två allergimediciner: Altifex och en kortisonspray. Jag hade rätt mycket besvär i början av säsongen men nu har det lättat. Jag är nog inte lika allergisk mot det som flyger i luften nu (björk?) som mot det som kom alldeles i början.
pangpang
pangpang

Antal inlägg : 806

Inlägg av löken 11.05.16 5:31

SL:s månadskort kostar lika mycket som ett kort inom min kommun. Min kommun är mindre.
löken
löken

Inlägg av luden präst 11.05.16 5:43

löken skrev:SL:s månadskort kostar lika mycket som ett kort inom min kommun. Min kommun är mindre.

Det är Eskilstuna. :yes:
luden präst
luden präst

Antal inlägg : 2496

Inlägg av sienna 11.05.16 5:46

pangpang skrev:Jag fattar inte att det blir en riksnyhet varenda gång SL höjer priserna i Stockholms lokaltrafik. Det nya priset för ett månadskort inom hela Stockholms län är ungefär det samma som mitt månadskort som tar mig mellan två orter, en sträcka på knappt tre mil. Och då ingår inte ens hela kommunerna.
Ett kort i Skåne som skulle motsvara SL-kortet, alltså ett kort för hela Skåne län, kostar ca 1200 kr. Och priserna höjs varje år, mitt kort höjdes väl med 40 kr nu senast och kanske 50 kr året innan det.
Varje gång SL höjer priserna kablas det ut som om SL är det enda lokaltrafikföretag i landet som någonsin höjer priserna Trött Besvärad
Jag vet. Trött

Även när jag bodde i Stockholms län så tyckte jag att SL-kortet var prisvärt för det trafikutbud som finns. Jämför man priserna för all trafik inom vilket annat län som helst i Sverige så är SL definitivt ett av de billigare korten. Dessutom med minst 2-3 gånger så tät och heltäckande trafik som andra län erbjuder. Det är väl bara Skåne och Västtrafik som kan erbjuda ungefär samma trafikutbud som SL har, inga andra län kommer i närheten.

Ett 30-dagarskort för resor inom den kommun där jag bor idag kostar 540 kr. Då får jag alltså bara åka inom min kommun. Jag kan inte åka till grannkommunen med det kortet. Vill jag ha ett kort som gäller i hela länet kostar det 1300 kr.
sienna
sienna

Inlägg av löken 11.05.16 5:53

sienna skrev:
Jag vet. Trött

Även när jag bodde i Stockholms län så tyckte jag att SL-kortet var prisvärt för det trafikutbud som finns. Jämför man priserna för all trafik inom vilket annat län som helst i Sverige så är SL definitivt ett av de billigare korten. Dessutom med minst 2-3 gånger så tät och heltäckande trafik som andra län erbjuder. Det är väl bara Skåne och Västtrafik som kan erbjuda ungefär samma trafikutbud som SL har, inga andra län kommer i närheten.

Ett 30-dagarskort för resor inom den kommun där jag bor idag kostar 540 kr. Då får jag alltså bara åka inom min kommun. Jag kan inte åka till grannkommunen med det kortet. Vill jag ha ett kort som gäller i hela länet kostar det 1300 kr.
I min kommun kostar 30-dagarskortet över 700 kr. Men det är ju bara att gilla läget :ja(
löken
löken

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 29 av 40 Föregående  1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum: