Chattråden
+13
ulliso
luden präst
hakke
löken
sienna
Messalina
pangpang
Korsfäst
dunet
m52
Hekate
Pelvis
Ladybird
17 posters
Substitutet :: Forum :: Fikarummet
Sida 30 av 40
Sida 30 av 40 • 1 ... 16 ... 29, 30, 31 ... 35 ... 40
Sv: Chattråden
Nu är Pangpangs favorit Erik Schüldt på tv
löken- Antal inlägg : 1353
löken skrev:
I min kommun kostar 30-dagarskortet över 700 kr. Men det är ju bara att gilla läget
Prexis, och det är ju ändå billigare än att köra bil (för mig i varje fall)
pangpang- Antal inlägg : 806
löken skrev:Nu är Pangpangs favorit Erik Schüldt på tv
Jag ska hålla mig ifrån Erik Skylt ett tag nu tror jag Podden med Liv Strömquist blev liksom droppen.
Apropå det där med lokaltrafikens priser; det kan ju hända att reaktionerna handlar om att en prishöjning är fel väg att gå eftersom lokaltrafiken borde bli billigare istället. Men det finns väl inte riktigt några partier som jobbar för det? Och i så fall borde prishöjningar och lokaltrafikpriser debatteras generellt, och inte bara när något händer i Stockholm.
pangpang skrev:Apropå det där med lokaltrafikens priser; det kan ju hända att reaktionerna handlar om att en prishöjning är fel väg att gå eftersom lokaltrafiken borde bli billigare istället. Men det finns väl inte riktigt några partier som jobbar för det? Och i så fall borde prishöjningar och lokaltrafikpriser debatteras generellt, och inte bara när något händer i Stockholm.
Miljöpartiet röstade för höjda priser i Stockholm.
luden präst- Antal inlägg : 2496
Jag vet inte hur de röstade i Region Skåne Det passerar liksom obemärkt förbi, annat än som en liten pressnotis om "förändrade priser" på Skånetrafikens hemsida.luden präst skrev:
Miljöpartiet röstade för höjda priser i Stockholm.
Jag vet inte vad korten kostar i min kommun för jag är en extrem miljöbov och åker alltid bil.
Den dagen kollektivtrafiken blir gratis lovar jag att återvända till bussköernas land.
Den dagen kollektivtrafiken blir gratis lovar jag att återvända till bussköernas land.
Hekate- Antal inlägg : 710
Vänsterpartiet vill att kollektivtrafiken ska finansieras genom skatter, jag vet inte om det bara är i Stockholm eller nationellt. Jag håller inte med om det. Visst kan det vara skattesubventionerat, men det ska inte vara gratis och enbart betalas med skatteintäkter. Antingen kommer vi få åka omkring i nedklottrade, sönderslagna folkabussar som inte går lika ofta som dagens trafik, eller så kommer skatterna att höja ohemult mycket för att bibehålla dagens standard och utbud.
sienna- Antal inlägg : 2854
sienna skrev:Vänsterpartiet vill att kollektivtrafiken ska finansieras genom skatter, jag vet inte om det bara är i Stockholm eller nationellt. Jag håller inte med om det. Visst kan det vara skattesubventionerat, men det ska inte vara gratis och enbart betalas med skatteintäkter. Antingen kommer vi få åka omkring i nedklottrade, sönderslagna folkabussar som inte går lika ofta som dagens trafik, eller så kommer skatterna att höja ohemult mycket för att bibehålla dagens standard och utbud.
Eller så kommer de att vara proppfulla med folk som åker en hållplats bara för att de kan och för att det typ regnar eller något
Jag tror också att man värdesätter sådant man betalat för, det får gärna vara en symbolisk summa så länge kvaliteten fortfarande är bra.
Jag tycker inte priset för ett månadskort är så mycket att gnälla om om man har ett jobb. Alternativet bilpendling är nästan alltid dyrare. Det kostar att transportera sig och det är inte så konstigt.
Problemet är väl fattiga familjer som måste betala hundratals kronor för att kunna ta sig till olika aktiviteter och liknande. Kanske borde det vara enklare att få subventionerade biljetter för de som behöver det.
Något jag reagerade på när jag gick i skolan var att de som bodde på landet och alltså behövde åka kollektivt till gymnasiet, fick ett månadskort som gällde dygnet runt i hela länet. Medan jag som bodde i tätorten fick betala fullt pris för att åka till exempelvis Malmö på fritiden. Det var ju inte helt rättvist. Men men...
Ni ska se Det okända på Sjuan Idag 21:00-22:00.
Problemet med gratis kollektivtrafik är väl att folk i princip kan bosätta sig på fordonen, sova där etc. Därför bör det kosta lite att åka.
Jag tror att du är lite småkär i Erikpangpang skrev:
Jag ska hålla mig ifrån Erik Skylt ett tag nu tror jag Podden med Liv Strömquist blev liksom droppen.
För övrigt cyklar jag till jobbet nu när det är varmt och inte regnar
Kl 20:00-21:00 ska ni se Hela kändis-Sverige bakar på TV4.
Då får du göra cykelavdrag i deklarationenlöken skrev:För övrigt cyklar jag till jobbet nu när det är varmt och inte regnar
250 kr.pangpang skrev:
Då får du göra cykelavdrag i deklarationen
pangpang skrev:
Då får du göra cykelavdrag i deklarationen
Idag vill jag säga fuck cancer.
Och att jag är trött som fan och att inte fattar mig på tjusningen med snapchat.
Och att jag är trött som fan och att inte fattar mig på tjusningen med snapchat.
Elvis- Antal inlägg : 640
Elvis skrev:Idag vill jag säga fuck cancer.
Jag har aldrig snappchattat
Elvis skrev:Idag vill jag säga fuck cancer.
Strunta i snapchat. Det är bara en fluga.
Jag känner att snapchat är fånigt men det är väl för att jag är alldeles för gammal och inte fattar grejen.
Elvis- Antal inlägg : 640
Det var jätteskönt att avregistrera sig från Twitter. Jag har inte saknat det en sekund. Man måste inte vara med överallt.
Jag skaffade aldrig Twitter och följer inga Twitterkonton. Jag ser inte vitsen med Twitter alls.
I två omgångar har jag försökt twittra. Första gången var det arbetsrelaterat och jag fick faktiskt rätt snabbt lite följare. Men sen orkade jag inte hålla igång det och tassade baklänges ut ur Twitter igen.
Andra gången var det nog främst för att följa någon viss debatt. Men när jag väl hade tid att läsa var allt så gammalt (alltså flera timmar..) att det inte var lönt att skriva något
Andra gången var det nog främst för att följa någon viss debatt. Men när jag väl hade tid att läsa var allt så gammalt (alltså flera timmar..) att det inte var lönt att skriva något
Gör du cykelavdrag? Jag gjorde ett eller två år men sen flyttade jag närmare jobbet och mitt pendlarkort blev för billigt.sienna skrev:
250 kr.
Sida 30 av 40 • 1 ... 16 ... 29, 30, 31 ... 35 ... 40
Substitutet :: Forum :: Fikarummet
Sida 30 av 40
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
|