Chattråden
+13
ulliso
luden präst
hakke
löken
sienna
Messalina
pangpang
Korsfäst
dunet
m52
Hekate
Pelvis
Ladybird
17 posters
Substitutet :: Forum :: Fikarummet
Sida 33 av 40
Sida 33 av 40 • 1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40
Sv: Chattråden
Min jobbmobil är ett stort skämt. Det är inte ens en smartphone
löken- Antal inlägg : 1353
löken skrev:
Jag vill ge dig en gåva i form av en bild på TV-snickaren Pirre Starin.
luden präst- Antal inlägg : 2496
Vi håller på och sätter upp tavlor. Det är skitsvårt
Pfft, det är nog vanligt att byta efter två år, dvs när bindningstiden löpt ut. Telefonen börjar bli trött med dåligt batteri och med småfel.sienna skrev:
Är du gjord av pengar?
Det är väl värre med de där teknikdårarna som byter mobil var och varannan månad. F har en sån kompis. Givetvis är han en sån som inga pengar har.
Aristo- Antal inlägg : 1044
Vår IT-snubbe pekade på min mobil (iPhone 5) i fredags och sa att det fanns en iPhone 5SE. Jag är nöjd med min jobbmobil, och jag känner att om jag ändå ska byta jobbmobil så vill jag inte ha en begagnad något nyare modell, utan då vill jag ha en helt ny mobil och eventuellt av senaste modell. Så jag tackade nej till det erbjudandet.pangpang skrev:Det har blivit så att jag köper ny mobil vart tredje år och då blir det den nya iFånen. För att jag är nöjd och inte vill vänja om mig.
Jag skulle behöva en ny jobbmobbe, den jag har är mer än lovligt kass och seg Men jag vet inte hur jag ska få det att ske
Nu har min Samsung fått i sig sitt nya batteri. Det blir spännande att se om jag märker någon skillnad.
sienna- Antal inlägg : 2854
Okej, du köper mobil på det sättet, via abonnemanget.Aristo skrev:
Pfft, det är nog vanligt att byta efter två år, dvs när bindningstiden löpt ut. Telefonen börjar bli trött med dåligt batteri och med småfel.
Det är väl värre med de där teknikdårarna som byter mobil var och varannan månad. F har en sån kompis. Givetvis är han en sån som inga pengar har.
Såg en vuxen karl stoppa ner näven i en smågodislåda på Ica idag. Jag brann av. Irriterad bad jag honom att sluta gräva bland godiset. Vuxna människa la jag till också. Han drog bort näven och pep iväg utan ett ord. Skämmes tamejfan!
Rapportera här i trådensienna skrev:
Nu har min Samsung fått i sig sitt nya batteri. Det blir spännande att se om jag märker någon skillnad.
Öhm, jag har haft Telia de senaste åren men nu valde jag halebop. Har ett abonnemang där jag betalar 260 kr/månad för internet, samtal och sms. Betalade kontant för själva telefonen, blev strax över 5000 för den. Utan abonnemang hade den kostat över 7000. Jag kör på det här sättet. Funkar för mig.sienna skrev:
Okej, du köper mobil på det sättet, via abonnemanget.
Japp. Det är ett nytt Samsung original-batteri, jag vet inte om det är skillnad på piratbatterier eller originalbatterier.löken skrev:
Rapportera här i tråden
När jag sökte på batterier igår såg jag att en del batterier inte stödde NFC (near field communication) medan originalbatteriet gör det, så jag kände att det var lika bra att ta originalet. Dessutom skulle jag ändå passera Netonnets lagershop idag.
Inte jag heller. Jag tror jag bytte batteri på min gamla HTC när jag hade den, då blev den bättre i alla fallsienna skrev:
Japp. Det är ett nytt Samsung original-batteri, jag vet inte om det är skillnad på piratbatterier eller originalbatterier.
Jag vill byta abonnemang men det verkar inte finnas några som är särskilt anpassade till såna som mig som aldrig ringer på telefonen
Jag menade inte att det var en förolämpning eller så. Jag köpte min mobil på avbetalning i 2 år samtidigt som jag tecknade abonnemang hos Tele2 och det var billigare för mig just då än om jag köpte en mobil i butik. Så jag ser någon slags logik i att du nappar på den lite billigare mobilen via abonnemanget, om du tycker att det är värt att byta ut en fungerande telefon (alla har olika inställning till vad som är fungerande) på det sättet.Aristo skrev:
Öhm, jag har haft Telia de senaste åren men nu valde jag halebop. Har ett abonnemang där jag betalar 260 kr/månad för internet, samtal och sms. Betalade kontant för själva telefonen, blev strax över 5000 för den. Utan abonnemang hade den kostat över 7000. Jag kör på det här sättet. Funkar för mig.
Själv har jag svårt att byta ut teknik bara för att den är gammal. Den ska gå sönder helt eller börja bli så dålig att jag retar mig på att det inte funkar som det ska innan jag byter ut något.
Jag köpte min mobil kontant när det var nåt erbjudande och har ett abonnemang för typ 99 kr i månaden tror jag. Men jag funderar på att byta till ett annat för 99 kr i månaden
Måste ni måla tavlorna först alltså?löken skrev:Vi håller på och sätter upp tavlor. Det är skitsvårt
Jag kommer nog köpa min nästa mobil kontant i affär. Mitt abonnemang som jag har finns inte längre och jag har inte hittat att Tele2 har något motsvarande för det priset jag betalar, så jag tänker behålla abonnemanget så länge jag inte hittar något bättre.
Nä Men vi har målat/tapetserat om och möblerat om lite så det funkar inte att ha det som vi hade det förut. Men vi fick satt upp ett par ljusstakar på väggen i alla fall.Crocky skrev:
Måste ni måla tavlorna först alltså?
Jag har också ett gammalt Tele2-abonnemang som inte finns längre. Funderar lite på Hallon minisienna skrev:Jag kommer nog köpa min nästa mobil kontant i affär. Mitt abonnemang som jag har finns inte längre och jag har inte hittat att Tele2 har något motsvarande för det priset jag betalar, så jag tänker behålla abonnemanget så länge jag inte hittar något bättre.
http://www.hallon.se/vara-produkter/mobiltelefoni/mobilabonnemang/liten
När man bor som jag gör måste man ha koll på täckning också. Telia samtal funkar bra, men mobilsurfen är urkass här. Tele2 samtal funkar okej, men mobilsurfen är bra. Tre tror jag är ungefär som Tele2, brorsan har det och verkar vara nöjd.
Nackdelen om jag byter till Tre är att jag kommer ha noll mobilsurf på landet. Det funkar med Telia och Tele2. Så för mig är Tele2 bäst.
Nackdelen om jag byter till Tre är att jag kommer ha noll mobilsurf på landet. Det funkar med Telia och Tele2. Så för mig är Tele2 bäst.
Jag har Tele 2 nu, men det är kasst på landet.sienna skrev:När man bor som jag gör måste man ha koll på täckning också. Telia samtal funkar bra, men mobilsurfen är urkass här. Tele2 samtal funkar okej, men mobilsurfen är bra. Tre tror jag är ungefär som Tele2, brorsan har det och verkar vara nöjd.
Har ni betongväggar?löken skrev:Nä Men vi har målat/tapetserat om och möblerat om lite så det funkar inte att ha det som vi hade det förut. Men vi fick satt upp ett par ljusstakar på väggen i alla fall.Crocky skrev:
Måste ni måla tavlorna först alltså?
Nej, gips. Vad har ni för väggar?Crocky skrev:
Har ni betongväggar?
Den var inte fullt fungerande. Mobilen stängdes av av sig själv lite då och då och även batteriet var opålitligt. Dessutom var skärmen krossad sen över ett år tillbaks.sienna skrev:
Jag menade inte att det var en förolämpning eller så. Jag köpte min mobil på avbetalning i 2 år samtidigt som jag tecknade abonnemang hos Tele2 och det var billigare för mig just då än om jag köpte en mobil i butik. Så jag ser någon slags logik i att du nappar på den lite billigare mobilen via abonnemanget, om du tycker att det är värt att byta ut en fungerande telefon (alla har olika inställning till vad som är fungerande) på det sättet.
Själv har jag svårt att byta ut teknik bara för att den är gammal. Den ska gå sönder helt eller börja bli så dålig att jag retar mig på att det inte funkar som det ska innan jag byter ut något.
Men visst, nog skulle jag kunna byta ut en fungerande mobil om jag haft den i två år. Det är kul med nytt. Men det hänger ju på om jag anser att jag har en ekonomi som tillåter det. Jag må ju säga att jag är rätt försiktig av mig och inte det minsta impulsiv när det kommer till dyrare inköp. Det kan bli lite störigt för dem som lever nära mig.
Senast ändrad av Aristo den 14.05.16 16:27, ändrad totalt 1 gång
Det har ju förstås sina speciella utmaningar att hänga upp saker på gips.löken skrev:Nej, gips. Vad har ni för väggar?Crocky skrev:
Har ni betongväggar?
Vårt hus är gammalt, det var hundraårsjubileum ifjol. Är inte riktigt säker på vad väggarna är gjorda av, men något betongliknande utblandat med trä. Plus en vägg från typ 60-talet som är av någon slags hårdkartong.
F skruvar ihop en byrå som vi ska ha till bäbisen kläder och grejer. Jag har fixat med tacomiddag. Vi gjorde egen krydda för första gången. Vet inte om jag fick till det riktigt. Blev lite smak tycker jag. Men det kanske blir annat när man äter på riktigt sen. Jag har bara smakat av köttfärsen än så länge.
Senast ändrad av Aristo den 14.05.16 16:28, ändrad totalt 1 gång
Hur går det med bilköpet?Aristo skrev:F skruvar ihop en byrå som vi ska ha till bäbisen kläder och grejer. Jag har fixat med taco middag. Vi gjorde egen krydda för första gången. Vet inte om jag fick till det riktigt. Blev lite smak tycker jag. Men det kanske blir annat när man äter på riktigt sen. Jag har bara smakat av köttfärsen än så länge.
Sida 33 av 40 • 1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40
Substitutet :: Forum :: Fikarummet
Sida 33 av 40
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
|